E30 M52B28 + Kompresor Eaton
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 21 lis 2015, o 14:53
- Imię: Damian
- lokalizacja: Rzeszów
E30 M52B28 + Kompresor Eaton
BMW E30 coupe
Samochód poprzedni sezon służył mi jako wolnossące 2.8 M52B28 do zabawy i nauki driftu, lecz zaczęło brakować mocy.
Wrzuciłem skręt, ręczny hydro, dyfer spaw, odchudzona buda, odświeżone całe wnętrze, kubełki, pasy 4pkt, konwersja 5x120, duża chłodnica 324TD, chłodnica wspomagania.
Samochód pojeździł poprzedni sezon a teraz małe doładowanie, pomysł na tani boost kompresor Eaton M62 ( tak by równo z dołu podnosiło, góra wiadomo że będzie słaba). Low budget.
A więc:
Eaton M62 sztywne koło bez elektrosprzęgła
stelarz kompresora
koło pasowe na wał silnika 230mm
Orurowanie 2,5 cala
IC Fmic
Blow-Off pro perfect 35 mm
przepustnica sterowana podciśnieniowo do upuszczania powietrza z kompresora który pompuje nawet na wolnych obrotach
kolektor ssący z grubszymi gardzielami przerobiony z M50B25
wydech 2x2 cale końcowy ori 325 komorowy
skrzynia ZF
sprzęgło nowy dwumas 240mm, ale pewnie po pierwszym wyjeździe trzeba będzie zmienić na coś mocniejszego
Samochód poprzedni sezon służył mi jako wolnossące 2.8 M52B28 do zabawy i nauki driftu, lecz zaczęło brakować mocy.
Wrzuciłem skręt, ręczny hydro, dyfer spaw, odchudzona buda, odświeżone całe wnętrze, kubełki, pasy 4pkt, konwersja 5x120, duża chłodnica 324TD, chłodnica wspomagania.
Samochód pojeździł poprzedni sezon a teraz małe doładowanie, pomysł na tani boost kompresor Eaton M62 ( tak by równo z dołu podnosiło, góra wiadomo że będzie słaba). Low budget.
A więc:
Eaton M62 sztywne koło bez elektrosprzęgła
stelarz kompresora
koło pasowe na wał silnika 230mm
Orurowanie 2,5 cala
IC Fmic
Blow-Off pro perfect 35 mm
przepustnica sterowana podciśnieniowo do upuszczania powietrza z kompresora który pompuje nawet na wolnych obrotach
kolektor ssący z grubszymi gardzielami przerobiony z M50B25
wydech 2x2 cale końcowy ori 325 komorowy
skrzynia ZF
sprzęgło nowy dwumas 240mm, ale pewnie po pierwszym wyjeździe trzeba będzie zmienić na coś mocniejszego
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 21 lis 2015, o 14:53
- Imię: Damian
- lokalizacja: Rzeszów
- rafeeq
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 gru 2017, o 00:44
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Szczecin
Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton
ile wyniósł taki tani bost, elementy mocowania oraz koła custom czy zakupiłeś ? jaki przyrost oraz doładowanie ?
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 21 lis 2015, o 14:53
- Imię: Damian
- lokalizacja: Rzeszów
Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton
Samochód jeszcze nie odpalany, jeszcze nie jeździ. Liczę na bezpieczne doładowanie max 0,5 bara . Niestety w górnym zakresie obr pewnie będzie spadać mocno i nie będzie sensu kręcić go do fabrycznego odcięcia.rafeeq pisze:ile wyniósł taki tani bost, elementy mocowania oraz koła custom czy zakupiłeś ? jaki przyrost oraz doładowanie ?
Zapotrzebowanie powietrza takiego silnika 2.8 w okolicach 6500 obr jest większe niż max wydajność Eatona M62. Przekonuje on ceną i dostępnością, wiadomo że lepszy byłby M90, niestety ciężko go dostać i komponenty do niego.
Koła pasowe , elementy mocujące kompresor kupiłem gotowe wycięte CNC, następnie pospawane flansze u kolegi Tigiem.
Koszt całości myślę, że około 5 tyś wyszedł do tej pory. Nie wiem ile jeszcze za strojenie wyjdzie bo póki co samochód stoi na fabrycznym sterowniku.
Myślałem żeby DET3 wrzucić i jechać gdzieś na strojenie, tak by nie bawić się z seryjnym sterownikiem i przepływką.
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton
5tys, wg mnie starczy na "z uzywki" turbo oczywiscie jesli ktos samemu rzezbi .Ale pitolenia faktycznie mniej z eatonem.
- Pietrek.L
- User
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
- Imię: Piotr
- lokalizacja: (W-ch) / Opole
Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton
Myślę, że ciekawszą alternatywą dla m90 jest tvs1320 z 3.0 tfsi
Fotki moritz86 z RF
Wykres
http://www../index.php?s=& ... &p=1295731" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotki moritz86 z RF
Wykres
http://www../index.php?s=& ... &p=1295731" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton
Pietrek, zdjecie z wykresem nie dziala, ile wyszlo km/nm?
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton
Czy ten kompresor tez tak halasuje jak eaton m62? Zdjecie ktore wkleiles dokladnie z jakiego numeru kompresora pochodzi - przegladajac allegro widze tylko takie wielkogabarytowe z wyjsciem kolektorowym. Jakie odczucia podczas jazdy? Czy mozesz to porownac do turbiny?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton
Przy DET3 FIT i tak musisz pobawić się z seryjnym sterownikiem, żeby to chodziło jak należy, potrzebujesz też emulator wtryskiwaczy, inaczej wpadniesz w pułapkę trybów awaryjnych, błędów przepływki, niedziałającym vanosem.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- Pietrek.L
- User
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
- Imię: Piotr
- lokalizacja: (W-ch) / Opole
Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton
racingforum . pl/index.php?s=&showtopic=144467&view=findpost&p=1295731gadziuWLKP pisze:Czy ten kompresor tez tak halasuje jak eaton m62? Zdjecie ktore wkleiles dokladnie z jakiego numeru kompresora pochodzi - przegladajac allegro widze tylko takie wielkogabarytowe z wyjsciem kolektorowym. Jakie odczucia podczas jazdy? Czy mozesz to porownac do turbiny?
Zerknij na cały temat, wszystko na około wycinasz, by został sam kompresor.