E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
r1damii
User
Posty: 21
Rejestracja: 21 lis 2015, o 14:53
Imię: Damian
lokalizacja: Rzeszów

E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: r1damii »

BMW E30 coupe
Samochód poprzedni sezon służył mi jako wolnossące 2.8 M52B28 do zabawy i nauki driftu, lecz zaczęło brakować mocy.

Wrzuciłem skręt, ręczny hydro, dyfer spaw, odchudzona buda, odświeżone całe wnętrze, kubełki, pasy 4pkt, konwersja 5x120, duża chłodnica 324TD, chłodnica wspomagania.

Samochód pojeździł poprzedni sezon a teraz małe doładowanie, pomysł na tani boost kompresor Eaton M62 ( tak by równo z dołu podnosiło, góra wiadomo że będzie słaba). Low budget.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A więc:
Eaton M62 sztywne koło bez elektrosprzęgła
stelarz kompresora
koło pasowe na wał silnika 230mm
Orurowanie 2,5 cala
IC Fmic
Blow-Off pro perfect 35 mm
przepustnica sterowana podciśnieniowo do upuszczania powietrza z kompresora który pompuje nawet na wolnych obrotach
kolektor ssący z grubszymi gardzielami przerobiony z M50B25
wydech 2x2 cale końcowy ori 325 komorowy
skrzynia ZF
sprzęgło nowy dwumas 240mm, ale pewnie po pierwszym wyjeździe trzeba będzie zmienić na coś mocniejszego
r1damii
User
Posty: 21
Rejestracja: 21 lis 2015, o 14:53
Imię: Damian
lokalizacja: Rzeszów

Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: r1damii »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W planach montaż błotników M3, ukrycie IC, odpalenie na seryjnych wtryskach czy to będzie chciało jechać a następnie jakiś komp, wtryski i jakiś stroiciel.
Awatar użytkownika
rafeeq
User
Posty: 21
Rejestracja: 20 gru 2017, o 00:44
Imię: Rafał
lokalizacja: Szczecin

Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: rafeeq »

ile wyniósł taki tani bost, elementy mocowania oraz koła custom czy zakupiłeś ? jaki przyrost oraz doładowanie ?
r1damii
User
Posty: 21
Rejestracja: 21 lis 2015, o 14:53
Imię: Damian
lokalizacja: Rzeszów

Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: r1damii »

rafeeq pisze:ile wyniósł taki tani bost, elementy mocowania oraz koła custom czy zakupiłeś ? jaki przyrost oraz doładowanie ?
Samochód jeszcze nie odpalany, jeszcze nie jeździ. Liczę na bezpieczne doładowanie max 0,5 bara . Niestety w górnym zakresie obr pewnie będzie spadać mocno i nie będzie sensu kręcić go do fabrycznego odcięcia.
Zapotrzebowanie powietrza takiego silnika 2.8 w okolicach 6500 obr jest większe niż max wydajność Eatona M62. Przekonuje on ceną i dostępnością, wiadomo że lepszy byłby M90, niestety ciężko go dostać i komponenty do niego.

Koła pasowe , elementy mocujące kompresor kupiłem gotowe wycięte CNC, następnie pospawane flansze u kolegi Tigiem.

Obrazek

Koszt całości myślę, że około 5 tyś wyszedł do tej pory. Nie wiem ile jeszcze za strojenie wyjdzie bo póki co samochód stoi na fabrycznym sterowniku.
Myślałem żeby DET3 wrzucić i jechać gdzieś na strojenie, tak by nie bawić się z seryjnym sterownikiem i przepływką.
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: Jeeet »

5tys, wg mnie starczy na "z uzywki" turbo oczywiscie jesli ktos samemu rzezbi .Ale pitolenia faktycznie mniej z eatonem.
Awatar użytkownika
Pietrek.L
User
Posty: 50
Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
Imię: Piotr
lokalizacja: (W-ch) / Opole

Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: Pietrek.L »

Myślę, że ciekawszą alternatywą dla m90 jest tvs1320 z 3.0 tfsi

Obrazek
Obrazek

Fotki moritz86 z RF
Wykres
http://www../index.php?s=& ... &p=1295731" onclick="window.open(this.href);return false;
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: Horex »

Pietrek, zdjecie z wykresem nie dziala, ile wyszlo km/nm?
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: gadziuWLKP »

Czy ten kompresor tez tak halasuje jak eaton m62? Zdjecie ktore wkleiles dokladnie z jakiego numeru kompresora pochodzi - przegladajac allegro widze tylko takie wielkogabarytowe z wyjsciem kolektorowym. Jakie odczucia podczas jazdy? Czy mozesz to porownac do turbiny?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: Miś »

Przy DET3 FIT i tak musisz pobawić się z seryjnym sterownikiem, żeby to chodziło jak należy, potrzebujesz też emulator wtryskiwaczy, inaczej wpadniesz w pułapkę trybów awaryjnych, błędów przepływki, niedziałającym vanosem.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
Pietrek.L
User
Posty: 50
Rejestracja: 27 paź 2014, o 21:01
Imię: Piotr
lokalizacja: (W-ch) / Opole

Re: E30 M52B28 + Kompresor Eaton

Post autor: Pietrek.L »

gadziuWLKP pisze:Czy ten kompresor tez tak halasuje jak eaton m62? Zdjecie ktore wkleiles dokladnie z jakiego numeru kompresora pochodzi - przegladajac allegro widze tylko takie wielkogabarytowe z wyjsciem kolektorowym. Jakie odczucia podczas jazdy? Czy mozesz to porownac do turbiny?
racingforum . pl/index.php?s=&showtopic=144467&view=findpost&p=1295731

Zerknij na cały temat, wszystko na około wycinasz, by został sam kompresor.
ODPOWIEDZ