E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 2jz+BW300sx on board by Leo

Post autor: leo »

Nie wiem jak to jest w świetle prawa ale z tego co wiem to jedyne obostrzenie jakie doczytalem to wszystkim znane z kolami schowanymi w obrysie auta ;)

Mijałem się nie raz z policją raz nawet stali i zbierali kierowców na bok a jak przejeżdżałem to popatrzyli pani policjantka uśmiechneła się kiwneła głową i zawinęła auto za mną :)

Z doświadczenia wiem że w razie kontroli nie warto kozaczyć lepiej być pokornym i miłym wtedy wszystko odbywa się zdecydowanie lepiej :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 2jz+BW300sx on board by Leo

Post autor: leo »

W końcu się zebrałem i mogę napisać kilka słów o tegorocznej wyprawie. Wiem że długo to trwało ale ostatnio brak mi czasu dosłownie na wszystko.

Po raceismie zgodnie z tym co planowaliśmy już od dłuższego czasu z ekipą zebraliśmy się aby uderzyć na wakacyjnego tripa. Plan był dość prosty: wsiadamy w auta, bierzemy co potrzebne do życia i jedziemy przed siebie kierując się na Dubrovnik po drodze zahaczając o ciekawsze miejsca.

Ekipa była zwarta i dość zabawna bo jechałem ja swoim e46, kolega e30 (równie pomyloną jak moje auto) Kłopot swoim potwornym 335i, Darek e46 w kombi, Maciek vw t2 i Gustaw jako safety car busem z całym bałaganem na pokładzie a było tego sporo bo zabraliśmy połowe BMWexpert ze sobą :D

Z polski wyruszyliśmy jakoś w godzinach późno wieczornych (choć jak zawsze plan był aby ruszyć o 18). Ruszyliśmy przez Czechy w stronę Balatonu bo tam chcieliśmy mieć pierwszy postój. Nie wiem dlaczego ale stwierdziliśmy że pojedziemy bocznymi czeskimi drogami dla urozmaicenia podróży i to był błąd :D Droga ciągnęła się jak stare gacie, kilka razy nawigacja ogłupiałą i poprowadziła nas w pole ale generalnie na Węgry dojechaliśmy jakoś koło 9 rano i nad balatonem zostaliśmy 3 dni.

2 dni nic nie robienia przy autach spowodował że zachciało się na polu kempingowym poprawić kilka rzeczy u kłopota. No i tak poprawiliśmy że zrzuciło sylikon z rury od IC i złamało plastikowe kolanko od ukł wodnego. Szybka wycieczka w miasto zakupiliśmy potrzebne rzeczy i poskładaliśmy diablice do drogi. To była jedyna awaria przez cały wyjazd a zrobiliśmy na nim ponad 3500 km :)

Z węgier udaliśmy się już prosto do chorwacji w okolice Zadaru. Dalej wycieczka toczyła się już swoim życiem bo jechaliśmy po prostu w dół zatrzymując sie w lepszych lub gorszych turystycznie miejscach na nocleg. 4 dni spędziliśmy w miejscowości Podaca gdzie był to nasz w zasadzie jedyny odpoczynek a miejscowość urzekła nas tym że nie było w niej za dużo turystów i była ostatnią turystyczną wioską w tej części Chorwacji. Jedzenie dobre i tanie, nocleg też niezbyt drogi, ludzie spoko wiec można było trochę odsapnąć.

W między czasie odwiedziliśmy wyspę Hvar gdzie nocowaliśmy przy samym morzu i spijaliśmy pod gwiazdami ich tamtejsze wino własnej roboty. Wyspa super, drogi tak wąskie że e46 ledwo mieścił się w pasie a pobocza to po prostu urwiska więc 80km drogi to nie lada wyzwanie biorąc pod uwagę to że tubylcy wszyscy mają we krwi rajdowca ;)
Na wyspie zatankowałem paliwa.... i to był największy błąd... Fura zaczęła podkapcać i smierdziało podpałką do grila. Po wyjeżdżeniu tego gówna do zera i zatankowaniu kolejnego zbiornika już na lądzie wszystko wróciło do normy :)

Podsumowując:
trip mega udany, samochody dojechały i wróciły bez najmniejszego problemu
ludzie przyjmowali nas bardzo otwarcie i byli strasznie dla nas mili
policja o dziwo robiła sobie z nami zdjęcia, na granicy chorwacko węgierskiej chcieli żebyśmy troszkę "przyfisiowali" co też uczyniliśmy i bili nam brawo :)
Za rok chcemy jechać jeszcze dalej.
Taka wyprawa pokazała wszystkie mocne i słabe strony wszystkich aut. Ja wiem że muszę poprawić kilka rzeczy jak choćby powrót klimatyzacji do auta co zresztą już zrobiłem. Jazda w 45 stopniowym upale nie napawała optymizmem i powodowała straszne zmęczenie za kierownicą. Wiem że zbudowałem dobry samochód który nie zawiódł mnie w takich momentach a wiem że nie miał łatwo. Zwłaszcza jak pojechaliśmy nagrać film z wyprawy w góry gdzie auta dostały na prawdę po dupie. Kłopot na ulicy zostawił z 3mm opony tak smażył kapora :)

Polecam każdemu kto ma odwagę aby cos takiego zorganizować. Dla mnie to były jak dotąd najlepsze wakacje na jakich byłem :)

A teraz kilka zdjęć z wyjazdu (będzie jeszcze film ale to nie prędzej jak w grudniu)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Chciał bym podziękować wszystkim z którymi mogłem spędzić te wakacje i mam nadzieję że za rok ekipa będzie większa :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 2jz+BW300sx on board by Leo

Post autor: leo »

Dawno nie było żadnego UPa ;)

Jednak to nie dlatego że nic się nie działo ;)

Obecny zestaw to:
Po kolei
- tloki cp pistons
- korby brian crower + arp
- panewki glowne i korbowodowe ACL
- prowadnice zaworowe supertech
- uszczelniacze zaworowe supertech
- kolo pasowe ATI damper
- zawory ssace i wydechowe Brian Crower +1mm
- panewnice RST performance
- sruby glowicy i walu arp
-uszczelka pod głowicę cometic
-wałki brian crowej 264/264
- sprezynki zaworowe + pestki brian crower
-nowy VVti wraz z zaworem
-kolektor wydechowy równoodległościowy
-turbo garrett GTX3584 RS gen 2
-wtryski bosch 980ccm sprawdzane i dobierane pod względem wydajności
-6x EGT + egt can

Reszta jak wcześniej ;)


Robota aż paliła się w rękach przez ostatnie 5 dni :)


W piątek pojechaliśmy do DZIAKa po odbiór maneli. Ludzie strasznie mili i konkretnie. Umówiony był termin na piątek i na piątek było wszystko gotowe więc wielkie pokłony w ich stronę za to :)

Głowica zrobiona na najwyższym poziomie, większe zawory siedzą w niej aż miło


W między czasie przeorobiłem trochę pompę oleju aby zniwelować w niej problem z wypychaniem przedniego uszczelniacza i mam nadzieję że zabieg pomoże

Wyspawany nowy kolektor wydechowy pod nowe turbo, wyszła niezłą ośmiornica :D

Na pokład wjechał też ori WG turbosmarta, po wielu perypetiach z poprzednim chińczykiem stwierdziłem że na tym nie można oszczędzać bo to się później mści.

Całość wyszła bardzo ładnie :)

Niestety to forum jest jedynym na ktore nie moge wrzucic zdjec wiec wrzucam odnośniki (niestety ale coś jest spierdolone)
https://wrzucaj.net/image/1yVUO" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yhr1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1y3yW" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yEYt" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1ydPh" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yXUp" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1y9w2" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1y7oV" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yK9u" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yNIP" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yvZc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yMdJ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yrus" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yxrF" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yA5e" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yU93" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yCoS" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yWSI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1ygIg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1yjdE" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1ytWl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1ySuC" onclick="window.open(this.href);return false;
https://wrzucaj.net/image/1ynZk" onclick="window.open(this.href);return false;



Fura już odpalona, olej po pierwszej zmianie teraz trzeba powoli docierać i za jakieś 500km stroić :)
BMWexpert Motorsport
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs

Post autor: makii »

chłodnica oliwy pod kątem 45 stopni ? Brak miejsca czy jakiś celowy zabieg ?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs

Post autor: leo »

Jedno i drugie

miejsca jest tyle że luzu zostało po 2mm z każdej strony druga sprawa to fakt że lepszy przepływ powierza uzyskujemy właśnie w takim położeniu a najlepsze pdobno kiedy ta chłodnica była by poziomo :)
BMWexpert Motorsport
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs

Post autor: corey »

Piekne auto. Piekna felga , zdumiewa mnie ilosc postow "przypierdalajacych" sie na rf.pl

Jak byles u dziaka to szkoda ze nie moglismy sie spotkac - mieszkam niedaleko.

gratki auta!
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs

Post autor: leo »

O kurde no widzisz... gdybym wiedział na pewno dał bym cynk żeby się spotkać :)

Wiesz co spływają już po mnie opinie napinaczy którzy w zyciu zjedli co najwyżej gumę turbo a zachowują się jak by tuzin aut z najwyższej półki zbudowali więc kompletnie sobie tego do siebie nie biorę tylko ładnie się w ich stronę uśmiecham :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs

Post autor: leo »

W końcu udało się skończyć film z wakacyjnego tripa

Zapraszam do oglądania

https://youtu.be/QD-F_bdH4dE?list=LLmws ... 1jpNeXPO5A" onclick="window.open(this.href);return false;
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs

Post autor: leo »

Jako że nie da rady wrzucic zdjęć wrzucę filmidło :)

https://youtu.be/SyMkJY3RI60" onclick="window.open(this.href);return false;
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs

Post autor: leo »

Chyba wielu na to czekało

Kamil z KMSu stanął na wysokości zadania ;)

725km i 760 Nm zatrzymał nas wydech i cooler wiec wracamy do tematu na wiosnę :clap:

https://wrzucaj.net/images/2018/10/23/IMG_2993.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://wrzucaj.net/images/2018/10/23/IMG_3001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs 725km i 760Nm

Post autor: ProxRox »

Na jakom paliwie?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs 725km i 760Nm

Post autor: leo »

v powerek 100 :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs 725km i 760Nm

Post autor: leo »

Dawno nic nie pisałem ale to nie dlatego że coś się spierdoliło albo już nic nie robi.... wręcz przeciwnie

chęć przebicia 800+ jest wieksza dlatego motor wyjechał po raz kolejny z auta

do kompletu wlecą nowe sprężyny zaworowe GSC oraz wałki GSC power division S2,
większa el przepustnica bo 90mm motylek
Duży markowy intercooler Speed Factory
Nowy wydech 3,5 cala
Dolot w wyjściem 3,5 cala

Najbardziej cieszczę się na myśl połączenia 2jz ze skrzynia DCT z m4 smile.gif Kończymy nad tym wszystkim prace, póki co skrzynia działa na stole, przekładka z kołem 2 masowym też już kończy się robić, wał napędowy jest w trakcie upgradeu

ufff jest tego trochę ale myślę że jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to w kwietniu będziemy już stroić smile.gif
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs 725km i 760Nm

Post autor: PiotrTF »

leo pisze: Najbardziej cieszczę się na myśl połączenia 2jz ze skrzynia DCT z m4
Coś mi tu pachnie sterownikiem od HTG :wink2:
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 zakuty 2jz + GTX3584rs 725km i 760Nm

Post autor: leo »

kretfr pisze:
leo pisze: Najbardziej cieszczę się na myśl połączenia 2jz ze skrzynia DCT z m4
Coś mi tu pachnie sterownikiem od HTG :wink2:

pracujemy dość intensywnie ostatnio nad tym żeby odpalić na nim dct :) chłopaki przygotowywali go pod 8hp ale plany szybko się zmieniły :P
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ