E34 na KOXIE
-
- User
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 15:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: Gdansk
E34 na KOXIE
Znalazlem wreszcie chwile aby opisac moj projekt,zaznaczam ,ze jestem amatorem samoukiem,wszystko robilem sam,mechaniki uczylem sie sam,elektryka tez jest slabo mi znana,a strojenie to czarna magia
Moja fura :BMW E34 525i 1992,czyli M50B25nv ,+LPG,seryjna szpera 25% ,grzane przednie fotele,Klima(niesprawna),el,szyby przod,tempomat
Fotki dodaje w ten spos.bo innne serwisy szybko usuwaja zdjecia.
Pierwsza rzecza ktora zrobilem byl demontaz wydechu i budowa kol.wyd. top mount
kolektor spawalem metda MAG oraz TIG ,z TIG'iem byl problem ,niezgodnosc materialu i wychodzilo sito wiec wzialem polautomat i ogien
Graty ktore zakupilem :
-turbo GT3076,
-wtryski od Volvo,
-zew.WG,
-BOV,
-wydajniejsza pompe paliwa -rep.Bosch 044 zatapiana w baku
DET3 bez map sensora lezal juz od dawna mial pojsc do 200sx'a ale jakos nie wyszlo.
Dodam ze silnika nie odprezylem,dmucham 0,6 Bara
Chinski Tial ,2 o nieznanej twardosci
Nastepnie byly przymiarki turbo i WG
turbo moglem dac troche wyzej,a WG troche inaczej usadowic,no ale coz,czlowiek uczy sie na bledach
pozniej dolot
Fmic chcialem zamontowac inaczej zeby go troche schowac ale nie chcialem wywalac seryjnych mocowan zderzaka,wiec na razie tak jest,dolot zrobilem z rury do budowy wydechow zeby bylo taniej
pozniej wydech
Silnik odpalilem na seryjnych wtryskach i ori elektryce aby sprawdzic jak to dziala,bylo ok wiec zabralem sie za wtryski i elektryke
Podlaczylem DET 3 w trybie Fuel Implant,pozniej w trybie Piggy Back i spowrotem wrocilem do Fuel Implant
EBC podlaczylem pod FREQUENCY OUT i po kilka dniach walki sie odezwalo,ale do tej pory nie dziala,zawor sie odzywa i na tym koniec, wprowadzone wartosci nie maja odzwierciedlenia w dzialaniu doladowania
tak mam podlaczone EBC
Jesli ktos wie jak zrobic zeby wreszcie to dzialalo to prosze o jakies wskazowki,spedzilem przy tym zbyt wiele godzin i juz rozkladam rece...
Moja fura :BMW E34 525i 1992,czyli M50B25nv ,+LPG,seryjna szpera 25% ,grzane przednie fotele,Klima(niesprawna),el,szyby przod,tempomat
Fotki dodaje w ten spos.bo innne serwisy szybko usuwaja zdjecia.
Pierwsza rzecza ktora zrobilem byl demontaz wydechu i budowa kol.wyd. top mount
kolektor spawalem metda MAG oraz TIG ,z TIG'iem byl problem ,niezgodnosc materialu i wychodzilo sito wiec wzialem polautomat i ogien
Graty ktore zakupilem :
-turbo GT3076,
-wtryski od Volvo,
-zew.WG,
-BOV,
-wydajniejsza pompe paliwa -rep.Bosch 044 zatapiana w baku
DET3 bez map sensora lezal juz od dawna mial pojsc do 200sx'a ale jakos nie wyszlo.
Dodam ze silnika nie odprezylem,dmucham 0,6 Bara
Chinski Tial ,2 o nieznanej twardosci
Nastepnie byly przymiarki turbo i WG
turbo moglem dac troche wyzej,a WG troche inaczej usadowic,no ale coz,czlowiek uczy sie na bledach
pozniej dolot
Fmic chcialem zamontowac inaczej zeby go troche schowac ale nie chcialem wywalac seryjnych mocowan zderzaka,wiec na razie tak jest,dolot zrobilem z rury do budowy wydechow zeby bylo taniej
pozniej wydech
Silnik odpalilem na seryjnych wtryskach i ori elektryce aby sprawdzic jak to dziala,bylo ok wiec zabralem sie za wtryski i elektryke
Podlaczylem DET 3 w trybie Fuel Implant,pozniej w trybie Piggy Back i spowrotem wrocilem do Fuel Implant
EBC podlaczylem pod FREQUENCY OUT i po kilka dniach walki sie odezwalo,ale do tej pory nie dziala,zawor sie odzywa i na tym koniec, wprowadzone wartosci nie maja odzwierciedlenia w dzialaniu doladowania
tak mam podlaczone EBC
Jesli ktos wie jak zrobic zeby wreszcie to dzialalo to prosze o jakies wskazowki,spedzilem przy tym zbyt wiele godzin i juz rozkladam rece...
- whatdefak
- User
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
- Imię: Damian
- lokalizacja: podkarpacie
Re: E34 na KOXIE
Popraw fotki bo nie działają, od siebie polecam imgur.com
-
- User
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 15:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: Gdansk
Re: E34 na KOXIE
dzieki,skorzystalem z imgur,poprawione!
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 424
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E34 na KOXIE
Pokaż screeny z zakładek boost control. Jaki tranzystor dałeś?
Moja rada: Przechodź na MBC.
Moja rada: Przechodź na MBC.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E34 na KOXIE
Wywal EBC, załóż MBC Properfekta i zadzwoń do Cieplaka w sprawie strojenia w Twojej okolicy.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 15:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: Gdansk
Re: E34 na KOXIE
rozumiem ze EBC opiera sie na MAP'ie ktory odczytuje cisnienie w kol.dol. dlatego wartosci zawyzam o 100Kpa,tranzystor to IRL540
D-EBC
G-Frequency OUT
S-Masa
Wlasnie zamontowalem dzisiaj sprezyne do WG ok.0,5b i MBC ,ale jakos to niebardzo mi sie podoba,wczesniej mialem stycznosc tylko z wbudowanym WG i MBC(np.tak ma w 200sx)
Pytanie:czy EBC ma caly czas tak "brzeczec"? tzn w trakcie pracy?
-
- User
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 15:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: Gdansk
Re: E34 na KOXIE
kolejne moje pytanie:czy jezeli podlaczylem DET 3 w FIT,ale zmienilem wtryski,to czy moge zrobic konwersje MAF na MAP?czy musza byc seryjne wtrychy?mozecie sie wypowiedziec na ten temat?
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 424
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E34 na KOXIE
Nie potrzebujesz aby EBC pracował tam, gdzie jego praca nie jest potrzebna. Zwiększ ciśnienie w "Disable under pressure".
Tak, EBC brzęczy kiedy pracuje.
I jak się zachowywał WG na MBC? Jeśli nic to nie dało, to po prostu sprężyna w WG jest za słaba. Niezależnie od ciśnienia doładowania spaliny z łatwością uchylają go i dlatego masz stałe doładowanie oraz pewnie kiepski spool przy okazji.
Konwersja MAF>MAP to nie apteka, nie musi być mega precyzyjna. Daj maila, wyśle Ci uniwersalnego gotowca.
Tak, EBC brzęczy kiedy pracuje.
I jak się zachowywał WG na MBC? Jeśli nic to nie dało, to po prostu sprężyna w WG jest za słaba. Niezależnie od ciśnienia doładowania spaliny z łatwością uchylają go i dlatego masz stałe doładowanie oraz pewnie kiepski spool przy okazji.
Konwersja MAF>MAP to nie apteka, nie musi być mega precyzyjna. Daj maila, wyśle Ci uniwersalnego gotowca.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- User
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 15:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: Gdansk
Re: E34 na KOXIE
Faktycznie Disable Under Pressure powinienem zwiekszyc,na EBC caly czas mam OVERBOOST'y,na MBC tez nie moge tego wyregulowac,sprezyne mam jakos do 0,5b.
Co do konwersji ,pytalem bo konwersje,ktora otrzymalem od znajomego co bawi sie w strojenia, sporo rozni sie od mojej konwersji,tak czy inaczej dzieki Kreftr!
Co do konwersji ,pytalem bo konwersje,ktora otrzymalem od znajomego co bawi sie w strojenia, sporo rozni sie od mojej konwersji,tak czy inaczej dzieki Kreftr!
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 424
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E34 na KOXIE
A spróbuj zblokować WG aby był otwarty na stałe. Może jest za mały lub zacina się? Te chińskie WG to się średnio nadają do czegokolwiek, lepiej już zainwestować te 1000PLN w oryginał.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E34 na KOXIE
Nie obraź się, ale patrząc po zapłonie i boost DC nie masz bladego pojęcia co robisz.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 424
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E34 na KOXIE
Już mu wysłałem 2 mapy przykładowe aby miał na wzór jak to mniej więcej ustawiać. Ten zapłon wygląda jakby ustawiał wartości bezwzględne jak w SAMiś pisze:Nie obraź się, ale patrząc po zapłonie i boost DC nie masz bladego pojęcia co robisz.
Bez stroiciela obawiam się że nic z tego nie będzie. Rekin, skąd jesteś?
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- User
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 15:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: Gdansk
Re: E34 na KOXIE
Panowie,nie obrazam sie ,macie sporo racji,moja wiedza w tym temacie jest znikoma , w piec minut tez sie tego nie naucze,co do zaplonu,to taka mape zrobil mi na szybko znajomy,zaplonu nie dotykalem,co do BOOST,powiem szczerze juz eksperymentowalem na roznych ustawieniach i nie zauwazylem zeby w ogole to EBC cokolwiek dzialalo,ale nie wykluczam ze po prostu nadal cos zle robie.Fajnie by bylo gdyby ktos byl z mojej okolicy mial chwile zeby mi kilka rzeczy wytlumaczyc i pokazac,nie wykluczam tez tego ze auto oddam komus do wystrojenia,ale na razie kasa mi sie skonczyla wiec i tak odpada
Kretfr jeszcze raz dzieki za mapy,zaraz je przejrze.
Kretfr jeszcze raz dzieki za mapy,zaraz je przejrze.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E34 na KOXIE
Odezwij się do usera jackpl z racingforum, jest z Trójmiasta, może znajdzie chwilę, by Ci pomóc, ogarnia temat doładowania i EMU dobrze, więc takie coś to pestka, może zgodzi się pomóc za stawkę "alkoholową".
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 15:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: Gdansk
Re: E34 na KOXIE
Dzieki Miś!napisalem do niego,niestety ostatnio jest bardzo zajety wiec na razie wymienilismy sie kilkoma pw.
Ostatnio mialem chwile zeby zrobic porzadek pod maska
Zamontowalem takze MBC,ale jakos to nie wspolpracuje dobrze :/
Dzisiaj jeszcze bede probowal to ustawic jakos,ale juz mi brak zaciecia do tego,zbyt dlugo z tym walcze,a paliwo plynie szerokim korytem
Sprwa kolejna to zaplon!Poczytalem troche,poszukalem i znalazlem takie o to rozwiazanie do wykrywania spalania stukowego
teraz moje pytanie:czy miedziana rurka o ktorej mowa ma wygladac tak
Czy to ma byc pozniej na trojniku i do 2 przewodow do stetoskopu czy lepiej na jednym?nigdy nie poslugiwalem sie takim sprzetem,fajnie gdybby ktos cos podpowiedzial,w ktorym miejscu to dokladnie zamontowac?
Wiem,ze powinienem to odstwaic komus do strojenia,ale :sporo juz sam zrobilem i chcialbym to skonczyc,wiem ze jest to ryzyko dla silnika no i budzet juz sie skonczyl a strojenie dobrych kilka stow bedzie kosztowalo
Wszelkie wskazowki mile widziane!!!
Znalazlem tez taki material,mysle ze to sa najtansze rozwiazania
https://www.youtube.com/watch?v=DPgVKgzc6WE&t=332s" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio mialem chwile zeby zrobic porzadek pod maska
Zamontowalem takze MBC,ale jakos to nie wspolpracuje dobrze :/
Dzisiaj jeszcze bede probowal to ustawic jakos,ale juz mi brak zaciecia do tego,zbyt dlugo z tym walcze,a paliwo plynie szerokim korytem
Sprwa kolejna to zaplon!Poczytalem troche,poszukalem i znalazlem takie o to rozwiazanie do wykrywania spalania stukowego
teraz moje pytanie:czy miedziana rurka o ktorej mowa ma wygladac tak
Czy to ma byc pozniej na trojniku i do 2 przewodow do stetoskopu czy lepiej na jednym?nigdy nie poslugiwalem sie takim sprzetem,fajnie gdybby ktos cos podpowiedzial,w ktorym miejscu to dokladnie zamontowac?
Wiem,ze powinienem to odstwaic komus do strojenia,ale :sporo juz sam zrobilem i chcialbym to skonczyc,wiem ze jest to ryzyko dla silnika no i budzet juz sie skonczyl a strojenie dobrych kilka stow bedzie kosztowalo
Wszelkie wskazowki mile widziane!!!
Znalazlem tez taki material,mysle ze to sa najtansze rozwiazania
https://www.youtube.com/watch?v=DPgVKgzc6WE&t=332s" onclick="window.open(this.href);return false;