e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Tak, miałem zmontowany w poprzedniej e30stce.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 320i m52b20 Garrett GT3076r
Dwa tygodnie temu umarło chińskie GT3071. Może nie tyle umarło, ale po krótkim upalaniu zaczęło wypluwać dość znaczne ilości biało-siwego dymu. Sprężarka została wymontowana i dostała dość sporego luzu poprzecznego (od nowości miała delikatny luz). W rurze do intercoolera znalazłem trochę oleju, także faktycznie pluła stroną zimną. Na flanszy wydechowej zaczęły pojawiać się ocierki. No cóż, trudno.
Kolejny plan należało wcielić w życie i zamówiony został nowiutki, oryginalny Garrett GT3076r (ball-bearing). Tym samym jest to zdaje się ostatnia chińska rzecz (w sensie podróby), która wyleciała z tego auta. Aczkolwiek może nie do końca, bo ożeniłem Garretta wraz z chińskim żeliwem, które pasuje. Niestety samo żeliwo do ori Garretta kosztuje tyle co cała chińska sprężarka na ślizgu. 2 popołudnia w garażu i auto wczoraj wieczorem wyjechało na ulicę.
Za wiele nie pojeździłem, ale coś tam sprawdziłem. 5mm większy wirnik ssący w Garrett daje full boost min. 100obr/min szybciej. EMU mówi, że max moment pojawia się 600obr/min szybciej (5500 vs 6200 w chińczyku). Odczucia na dupohamownii są takie, że auto jedzie płynniej.
Kolejne testy już raczej na nowym silniku. Obecne 2.0 potrafi wydawać jakieś dziwne dźwięki i raczej nie chciałbym go zdetonować mając na pokładzie nową sprężarkę.
Kolejny plan należało wcielić w życie i zamówiony został nowiutki, oryginalny Garrett GT3076r (ball-bearing). Tym samym jest to zdaje się ostatnia chińska rzecz (w sensie podróby), która wyleciała z tego auta. Aczkolwiek może nie do końca, bo ożeniłem Garretta wraz z chińskim żeliwem, które pasuje. Niestety samo żeliwo do ori Garretta kosztuje tyle co cała chińska sprężarka na ślizgu. 2 popołudnia w garażu i auto wczoraj wieczorem wyjechało na ulicę.
Za wiele nie pojeździłem, ale coś tam sprawdziłem. 5mm większy wirnik ssący w Garrett daje full boost min. 100obr/min szybciej. EMU mówi, że max moment pojawia się 600obr/min szybciej (5500 vs 6200 w chińczyku). Odczucia na dupohamownii są takie, że auto jedzie płynniej.
Kolejne testy już raczej na nowym silniku. Obecne 2.0 potrafi wydawać jakieś dziwne dźwięki i raczej nie chciałbym go zdetonować mając na pokładzie nową sprężarkę.
-
- Turbo-Team
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Czyli 0,9 bara na nie otwierane m52 to za dużo czy tak mu dałeś w palnik że się poddaje.
Bardzo mnie interesuje wytrzymałość m52.
Bardzo mnie interesuje wytrzymałość m52.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Za dużo, Krzysiowi w M52B25 nieotwartym zjechały półki przy 0,8b jak dobrze pamiętam bez stuku.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Za dużo czy też nie, moje m52b20 wielokrotnie widziało 1.5b. Może nie przez cały bieg, ale tak do 5500 rpm. Dalej żyje.
Z odmy dalej sucho, ale coś się odzywa. Vanos najlepsze lata ma za sobą, uszczelniacze w głowicy już nie trzymają, czasami mam wrażenie że łańcuch klepie przez napinacz. Jak go wyciągnę to zrobię sekcję.
Przebieg auta niby nieduży i to w automacie, podobno długo stała.
Budować 2.0 pod dmuchanie jest bez sensu, ale jakbym chciał jeździć to jednak zrzuciłbym głowicę i dla spokoju odprężył.
Byłem kilkukrotnie w krótszej trasie i nie odważyłem się wyprzedzać pełnym gazem, z tyłu głowy jednak siedzi że ten motor może tego nie dźwignąć.
Jak się kręcę po okolicy to najwyżej mnie ktoś na lince ściągnie
Z odmy dalej sucho, ale coś się odzywa. Vanos najlepsze lata ma za sobą, uszczelniacze w głowicy już nie trzymają, czasami mam wrażenie że łańcuch klepie przez napinacz. Jak go wyciągnę to zrobię sekcję.
Przebieg auta niby nieduży i to w automacie, podobno długo stała.
Budować 2.0 pod dmuchanie jest bez sensu, ale jakbym chciał jeździć to jednak zrzuciłbym głowicę i dla spokoju odprężył.
Byłem kilkukrotnie w krótszej trasie i nie odważyłem się wyprzedzać pełnym gazem, z tyłu głowy jednak siedzi że ten motor może tego nie dźwignąć.
Jak się kręcę po okolicy to najwyżej mnie ktoś na lince ściągnie
-
- Turbo-Team
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Mam ładnego turasa e36 ful mpaka z silnikiem m52b20 miałem sprzedać ale co innego poszło do ludzi to ten zostaje u mnie i będzie turbiony nie zamierzam zmieniać silnika po prostu ten dostanie TDO5HR 16G z evo wystroi się go na 0,6. bara.
Miś a pólki poleciały przez to że to takie słabe tłoki czy była inna przyczyna?
Miś a pólki poleciały przez to że to takie słabe tłoki czy była inna przyczyna?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Według mnie ciśnienie w cylindrze chwilowe/temperatura/zmęczenie materiałowe tłoka spowodowało taki stan rzeczy. Na alkoholu raczej nie stałoby się tak.
Zrób na 0,6b i będzie śmigać, takich nieotwartych M52 przerobiłem już kilkanaście i poza awariami uszczelek głowicy śmigają.
Zrób na 0,6b i będzie śmigać, takich nieotwartych M52 przerobiłem już kilkanaście i poza awariami uszczelek głowicy śmigają.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Turbo-Team
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Podziękował o taką odpowiedż mi chodziło.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Pora na update, długo nic się nie działo bo brak czasu i tak dalej.
Najpierw została przygotowana głowica do nowego silnika m52b28 (full aluminium).
Została rozwiercona pod Karolowe (FTWL Motorsport) szpilki m12, a do tego przeszła kompletny remont - splanowa, sprawdzona szczelność, nowe uszczelniacze, dotarte zawory.
Następnie zabrałem się za blok. Rozebrany do ostatniej śrubki i zawieziony do szlifierni.
W międzyczasie zakupiłem w promce zapasowe przeniesnie napędu oparte o docisku Sachs Perforamnce
Blok wrócił z obróbki - splanowany, rozwiercone gniazda na szpile na m12, nagwintowany. Nie ma żadnych helicoli czy innych insertów. Co ciekawe blok alu był krzywy tak samo jak głowica, 0.15.
Proces składania silnika, pierwsza fotka idealnie oddaje charakter tego procesu. Płać i płacz. Składaniem zajął się mój sympatyczny kolega, przez brak czasu zwiozłem wszystkie graty do niego i poskładał słupek.
Wszystkie graty nowe, panewki, pierścienie. Wszystkie tolerancje sprawdzone. Głowica skręcona na 100nm (Karol mówi, że profanacja i trzeba było dać mocniej ).
Oczywiście poskładane na kutej korbie odprężającej. Nie ma więc kanapki, jest jedna uszczelka psiknięta dodatkowo Loctite. Vanos po regeneracji u kolegi elmo0104 z naszego forum.
Wczoraj miał miejsce swap, od rana do wieczora, na spokojnie bez nerwów.
Auto wyjechało, ma się dobrze. Na ten moment pokonało 50km raczej spokojnym tempem.
A tu porównanie wstawalności tego samego setupu, różnica polega na 0.8 litra pojemność. Stare 2.0 vs nowe 2.8.
Najpierw została przygotowana głowica do nowego silnika m52b28 (full aluminium).
Została rozwiercona pod Karolowe (FTWL Motorsport) szpilki m12, a do tego przeszła kompletny remont - splanowa, sprawdzona szczelność, nowe uszczelniacze, dotarte zawory.
Następnie zabrałem się za blok. Rozebrany do ostatniej śrubki i zawieziony do szlifierni.
W międzyczasie zakupiłem w promce zapasowe przeniesnie napędu oparte o docisku Sachs Perforamnce
Blok wrócił z obróbki - splanowany, rozwiercone gniazda na szpile na m12, nagwintowany. Nie ma żadnych helicoli czy innych insertów. Co ciekawe blok alu był krzywy tak samo jak głowica, 0.15.
Proces składania silnika, pierwsza fotka idealnie oddaje charakter tego procesu. Płać i płacz. Składaniem zajął się mój sympatyczny kolega, przez brak czasu zwiozłem wszystkie graty do niego i poskładał słupek.
Wszystkie graty nowe, panewki, pierścienie. Wszystkie tolerancje sprawdzone. Głowica skręcona na 100nm (Karol mówi, że profanacja i trzeba było dać mocniej ).
Oczywiście poskładane na kutej korbie odprężającej. Nie ma więc kanapki, jest jedna uszczelka psiknięta dodatkowo Loctite. Vanos po regeneracji u kolegi elmo0104 z naszego forum.
Wczoraj miał miejsce swap, od rana do wieczora, na spokojnie bez nerwów.
Auto wyjechało, ma się dobrze. Na ten moment pokonało 50km raczej spokojnym tempem.
A tu porównanie wstawalności tego samego setupu, różnica polega na 0.8 litra pojemność. Stare 2.0 vs nowe 2.8.
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Zakopane
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Jakiej firmy panewki wrzucałeś ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Standard w moim wypadku:
- panewki glyco
- pierścienie goetze
A tu fotka bonusowa. Tłoki z m52b20 po spotkaniu 1.6b, ups
Auto jeździło do końca, chwilę przed wymontowaniem silnika spaliło laka. Ucierpiał tłok na 6 cylindrze.
- panewki glyco
- pierścienie goetze
A tu fotka bonusowa. Tłoki z m52b20 po spotkaniu 1.6b, ups
Auto jeździło do końca, chwilę przed wymontowaniem silnika spaliło laka. Ucierpiał tłok na 6 cylindrze.
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
jakimi srubami skreciles glowice z blokiem w 2.8? tloki z 2.8 maja taka sama konstrukcje jak te z 2.0?
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
A wystarczy przeczytać:
"Została rozwiercona pod Karolowe (FTWL Motorsport) szpilki m12, a do tego przeszła kompletny remont - splanowa, sprawdzona szczelność, nowe uszczelniacze, dotarte zawory."
"Głowica skręcona na 100nm (Karol mówi, że profanacja i trzeba było dać mocniej )."
Tłoki z 2.8 + korba m50b25 bez vanosa, z mojego pierwszego turbo silnika (jakieś 6 lat temu):
"Została rozwiercona pod Karolowe (FTWL Motorsport) szpilki m12, a do tego przeszła kompletny remont - splanowa, sprawdzona szczelność, nowe uszczelniacze, dotarte zawory."
"Głowica skręcona na 100nm (Karol mówi, że profanacja i trzeba było dać mocniej )."
Tłoki z 2.8 + korba m50b25 bez vanosa, z mojego pierwszego turbo silnika (jakieś 6 lat temu):
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: e36 320iA m52b20 GT3071
Miała być aluminiowa chłodnica jak w poprzedniej e30, ale się starzeję. Nie chce mi się przerabiać i kombinować, więc zanabyłem nowego Nissensa.
Do tego trochę śmieci, żeby zmienić seryjne przewody na alu + silikon. Do tego wrzucę termostat na 82 stopnie, obecnie jest na 88 co daje temperaturę roboczą na poziomie 94-95 stopni.
Zaleta posiadania EMU to wszystkie parametry co do stopnia. Zbiję jeszcze te 4-5 stopni i będzie tak na 88-89 stopni.
Na koniec dnia umyłem biedaczkę po kilku miesiącach odpoczynku.
Do tego trochę śmieci, żeby zmienić seryjne przewody na alu + silikon. Do tego wrzucę termostat na 82 stopnie, obecnie jest na 88 co daje temperaturę roboczą na poziomie 94-95 stopni.
Zaleta posiadania EMU to wszystkie parametry co do stopnia. Zbiję jeszcze te 4-5 stopni i będzie tak na 88-89 stopni.
Na koniec dnia umyłem biedaczkę po kilku miesiącach odpoczynku.
-
- Nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 maja 2018, o 22:10
- Imię: Norbert
- lokalizacja: częstochowa
Re: e36 328 m52b28 Garrett GT3076r
Witam z kąd dorwałeś pieescienie goetz do nicasilu bo jak sie dowiadywałem to tylko mahle je produkuje