Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

Witam. Jak w tytule. Dla mojego x3 który już ma s54b32 buduję s54b32 turbo. Progres będzie powolny bo budżet skromny i wiele pytań. Jak na razie mam tłoki wiseco 87.5mm z cr 8.8, blok przygotowany pod te tłoki, wyremontowaną głowicę, wał korbowy i wałki rozrządu, uszczelka głowicy athena. Pompa oleju z s50 bo ori do miski się nie zmieści. Korby chyba kupię takie https://www.maxpeedingrods.com/BMW-M3-E ... -Rods.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Otwory do przykręcenia płyty rozbryzgowej trzeba powiercić i nagwintować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: Miś »

Jak to wystroisz?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: KonradGT »

O co chodzi z tym spawaniem?
Miś pisze:Jak to wystroisz?
A w czym problem?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: Miś »

A czy ja napisałem, że będzie problem?
Problem to będzie jak wybierze nieodpowiednia drogę w postaci ecu i tunera kijowych.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

KonradGT pisze:O co chodzi z tym spawaniem?
Kupiłem tanio wał w którym odkręcił się zamach i płaszczyzna przylegania była przeorana (nie mam zdjęcia uszkodzenia). Miałem przetoczyć i dorobić dystans, ale doradzono mi ten wariant.
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

Miś pisze:Jak to wystroisz?
Mam nadzieję, że do czasu ukończenia budowy znajdę kogoś kto zrobi to na ori mss54
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: Miś »

Ori MSS54 z MAFem i turbo?
Będzie rzeczywiście problem.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

Miś pisze:Ori MSS54 z MAFem i turbo?
Będzie rzeczywiście problem.
Myślałem raczej o trybie alpha-n choć nie wiem czy w doładowanym silniku to zadziała. Ewentualnie coś co przerobi sygnał z map na maf. Inne pomysły mile widziane.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: Miś »

Alpha-N nie nadaje się do turbo, bo przy danym położeniu przepustnic możesz mieć różny boost, a co z tym idzie różny przepływ. Ewentualnie Alpha-N + MAP multiplication, ale to nie na ori ecu.
DET3 zrobi Ci konwersję, ale nie będzie to stabilnie pracować.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

Co byś proponował?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: Miś »

SA albo DET3 FIT z konwersją + remap ori ecu. Nie robiłem czegoś takiego, tylko teoretyzuję. Vanosy zostają?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

Tak, vanosy zostają. To nadal ma być rodzinne daily. Myślałem, że skoro gotowe zestawy kompresora chodzą na ori mss to na turbo też się da. Podobno z 1 bara ten silnik generuje 800hp, więc myślałem że dla mnie 0.6-0.8 bara będzie wystarczające.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: leo »

taaa z 1 bara 800hp..... chyba na nitro i metanolu...

gotowy zestaw ess ma tez przerobionego kompa pod kompressor
BMWexpert Motorsport
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

Nie jestem kimś, kto jara się wykresem z hamowni i nie przykuwam zbytniej uwagi na cyferki, więc być może masz rację, że na metanolu, może to było 1.2 bara... Nie to jest istotne. Chodzi mi o to, że jest możliwe turbo na ori mss przy doładowaniu 0.6 -0.8 bara
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: leo »

jak chcesz zabezpieczyc motor chocby przed overboostem na seryjnym kompie?
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ