Bmw x3 E83 S54B32 turbo
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
- Imię: piotr
- lokalizacja: wrexham
Bmw x3 E83 S54B32 turbo
Witam. Jak w tytule. Dla mojego x3 który już ma s54b32 buduję s54b32 turbo. Progres będzie powolny bo budżet skromny i wiele pytań. Jak na razie mam tłoki wiseco 87.5mm z cr 8.8, blok przygotowany pod te tłoki, wyremontowaną głowicę, wał korbowy i wałki rozrządu, uszczelka głowicy athena. Pompa oleju z s50 bo ori do miski się nie zmieści. Korby chyba kupię takie https://www.maxpeedingrods.com/BMW-M3-E ... -Rods.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Otwory do przykręcenia płyty rozbryzgowej trzeba powiercić i nagwintować.
Otwory do przykręcenia płyty rozbryzgowej trzeba powiercić i nagwintować.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 832
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
O co chodzi z tym spawaniem?
A w czym problem?Miś pisze:Jak to wystroisz?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
A czy ja napisałem, że będzie problem?
Problem to będzie jak wybierze nieodpowiednia drogę w postaci ecu i tunera kijowych.
Problem to będzie jak wybierze nieodpowiednia drogę w postaci ecu i tunera kijowych.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
- Imię: piotr
- lokalizacja: wrexham
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
Kupiłem tanio wał w którym odkręcił się zamach i płaszczyzna przylegania była przeorana (nie mam zdjęcia uszkodzenia). Miałem przetoczyć i dorobić dystans, ale doradzono mi ten wariant.KonradGT pisze:O co chodzi z tym spawaniem?
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
- Imię: piotr
- lokalizacja: wrexham
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
Mam nadzieję, że do czasu ukończenia budowy znajdę kogoś kto zrobi to na ori mss54Miś pisze:Jak to wystroisz?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
Ori MSS54 z MAFem i turbo?
Będzie rzeczywiście problem.
Będzie rzeczywiście problem.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
- Imię: piotr
- lokalizacja: wrexham
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
Myślałem raczej o trybie alpha-n choć nie wiem czy w doładowanym silniku to zadziała. Ewentualnie coś co przerobi sygnał z map na maf. Inne pomysły mile widziane.Miś pisze:Ori MSS54 z MAFem i turbo?
Będzie rzeczywiście problem.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
Alpha-N nie nadaje się do turbo, bo przy danym położeniu przepustnic możesz mieć różny boost, a co z tym idzie różny przepływ. Ewentualnie Alpha-N + MAP multiplication, ale to nie na ori ecu.
DET3 zrobi Ci konwersję, ale nie będzie to stabilnie pracować.
DET3 zrobi Ci konwersję, ale nie będzie to stabilnie pracować.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
- Imię: piotr
- lokalizacja: wrexham
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
Co byś proponował?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
SA albo DET3 FIT z konwersją + remap ori ecu. Nie robiłem czegoś takiego, tylko teoretyzuję. Vanosy zostają?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
- Imię: piotr
- lokalizacja: wrexham
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
Tak, vanosy zostają. To nadal ma być rodzinne daily. Myślałem, że skoro gotowe zestawy kompresora chodzą na ori mss to na turbo też się da. Podobno z 1 bara ten silnik generuje 800hp, więc myślałem że dla mnie 0.6-0.8 bara będzie wystarczające.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
taaa z 1 bara 800hp..... chyba na nitro i metanolu...
gotowy zestaw ess ma tez przerobionego kompa pod kompressor
gotowy zestaw ess ma tez przerobionego kompa pod kompressor
BMWexpert Motorsport
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
- Imię: piotr
- lokalizacja: wrexham
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
Nie jestem kimś, kto jara się wykresem z hamowni i nie przykuwam zbytniej uwagi na cyferki, więc być może masz rację, że na metanolu, może to było 1.2 bara... Nie to jest istotne. Chodzi mi o to, że jest możliwe turbo na ori mss przy doładowaniu 0.6 -0.8 bara
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo
jak chcesz zabezpieczyc motor chocby przed overboostem na seryjnym kompie?
BMWexpert Motorsport