Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: PiotrTF »

leo pisze:jak chcesz zabezpieczyc motor chocby przed overboostem na seryjnym kompie?
Od dawna pod głowie chodzi mi proste urządzenie odcinające zapłon przy overboost, dużym EGT i przy spełnieniu jednocześnie 2 warunków tj duże AFR i duże uchylenie przepustnicy.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: kat23 »

kretfr pisze:
leo pisze:jak chcesz zabezpieczyc motor chocby przed overboostem na seryjnym kompie?
Od dawna pod głowie chodzi mi proste urządzenie odcinające zapłon przy overboost, dużym EGT i przy spełnieniu jednocześnie 2 warunków tj duże AFR i duże uchylenie przepustnicy.
Wszystko pięknie ładnie ale im nowszy sterownik tym więcej błędów i trybów awaryjnych w takich przypadkach odcinania zapłonu, znam auta gdzie na ori sterowniku "coś" poszło nietak i rozwaliło motor przy sterowniku który nieby.ł przygotowany do nadciśnienia.
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: deejeys »

To jest to z czego mnie wyleczyli tu na forum. Nie ma sensu bawić się z srylion sterowników i kabli i trudne do przewidzenia zachowanie... Jak już bawić się w dmuchanie takiego pieca to raczej warto dołożyć ten hajs i postawić to na emu / ms. Temat z ciekawości obserwuje, ciekaw jestem czy będzie z tego moc.
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

Jak już wcześniej pisałem to nadal ma być rodzinne daily i wszystko (abs,esp,vtg itd) ma działać jak należy i w zasadzie to jedyny powód dla którego chciałbym to na ori mss.
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: kat23 »

co za problem ? emu po can działa i współpracuje z abs licznikiem itd itp
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: deejeys »

ABS działa bez ECU. Ale kontrola trakcji już potrzebuje sterownika. Ale można odpalić inna kontrolę trakcji, co prawda bez stabilizacji toru jazdy ale zawsze coś. Pogadaj z kimś czy zrobi Ci to na det3 ale mi by było szkoda silnika. Ile osób już wysadziło s54 to głowa mała. Więc...
ubnt321
User
Posty: 55
Rejestracja: 12 lut 2017, o 20:42
Imię: Daniel
lokalizacja: Warszawa

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: ubnt321 »

Możesz zrobić jak Kamil . zostawić seryjne dme zeby abs, licznik itd ogaraniało i nie głupiało, a silnik na emu i masz wszytko działające jak w seri
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: wzkurczak »

Chłopie nie wyważaj otwartych drzwi, bo może to się czkawką odpić... :hammer:
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

Możesz jaśniej?
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: atom1 »

ubnt321 pisze:Możesz zrobić jak Kamil . zostawić seryjne dme zeby abs, licznik itd ogaraniało i nie głupiało, a silnik na emu i masz wszytko działające jak w seri

jasniej sie chyba nie da
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: deejeys »

Ale po co ma być to DME stock, skoro licznik ogarnia EMU, a ABS ma zewnętrzny sterownik? Można zostawić, ale nie ma to jakiegoś wiekszego sensu.
e83 2,5i
User
Posty: 91
Rejestracja: 22 maja 2013, o 20:28
Imię: piotr
lokalizacja: wrexham

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: e83 2,5i »

Czy wał i głowicę skręcać wg tis ? Jedno i drugie idzie na arp.
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: kat23 »

deejeys pisze:Ale po co ma być to DME stock, skoro licznik ogarnia EMU, a ABS ma zewnętrzny sterownik? Można zostawić, ale nie ma to jakiegoś wiekszego sensu.
Kamil dawno temu tak zrobił gdy była tylko jedna wersja EMU teraz jest tego tela że bez problemu zapewne da się to zgrać po can
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: leo »

skrecac tak jak każe ARP

na stronie po nr czesci znajdziesz momenty dokrecania
BMWexpert Motorsport
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: Bmw x3 E83 S54B32 turbo

Post autor: deejeys »

kat23 pisze:
deejeys pisze:Ale po co ma być to DME stock, skoro licznik ogarnia EMU, a ABS ma zewnętrzny sterownik? Można zostawić, ale nie ma to jakiegoś wiekszego sensu.
Kamil dawno temu tak zrobił
W '97 czy wcześniej?

Dajcie już spokój.
ODPOWIEDZ