(Jondek) E30 m50 projekt
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Jeżeli twój blok pozwala na to, żeby zejść tłokowi ok 2 cm niżej, to szukaj wału od 2,8. Nie pamiętam czy masz wersje z vanosem czy nie, ale w moim przypadku, zamiana silnika 2,5 z vanosem na odpreżony silnik bez vanosa ale z wałem 2,8 spowodowało, że moment z dołu jest na pewno nie gorszy - zrobiłem jak radzili bardziej doświadczeni. Jest git.
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
dobra pany postep jest ale w glowie
czuje sie z projektem lepiej bo kupilem tloki m44b19 co prawda narazie mam 7 ale 2 sa do kitu i jutro typek ma mi dowiezc jeszcze 1 albo i nawet kilka bo ma silnikow chyba 3. zamowilem wal z alegro od 2.8 czopy wygladaja ok ale mam problem jak zmierzyc wykorbienie zeby znowu nie bylo przypalu... probuje osadzic go jakos w szufadzie czy cos bo na oko nie zmierze tego
czuje sie z projektem lepiej bo kupilem tloki m44b19 co prawda narazie mam 7 ale 2 sa do kitu i jutro typek ma mi dowiezc jeszcze 1 albo i nawet kilka bo ma silnikow chyba 3. zamowilem wal z alegro od 2.8 czopy wygladaja ok ale mam problem jak zmierzyc wykorbienie zeby znowu nie bylo przypalu... probuje osadzic go jakos w szufadzie czy cos bo na oko nie zmierze tego
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Jeżeli tylko chcesz potwierdzić czy to wał od b28 to porównaj sobie z wałem od b25, który pewnie masz, wykorbienia mają być wyższe o ok 4,5mm ponieważ skok tłoka jest większy o 9 mm w b28.
https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M52" onclick="window.open(this.href);return false;
A blok już pomierzyłeś? Może być nie w tak złym stanie jak się może wydawać, nie trzebaby go rozwiercać do tłoków z ISa.
https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M52" onclick="window.open(this.href);return false;
A blok już pomierzyłeś? Może być nie w tak złym stanie jak się może wydawać, nie trzebaby go rozwiercać do tłoków z ISa.
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
wal ymierzylem ze ma 84mm skoku wiec jest b28. blok wyglada na igielke praktycznie nie czuc zadnego rantu... tez myslalem zeby to poskladac na tlokach z 2.8 i nie wiercic. Moglbym wtedy kiedys go zakuc ale no mam teraz juz te z isa a nigdzie nie znalazlem z b28. Po za tym nie wiem czy bede kiedys chcial kuc to a na m50b29 da sie juz ladnie pocisnac z moca i bedzie to fajnie fruwac... koszt sie zwieksza o jakies 600zl za rozwiert ale bedzie ten silnik jak nowy... moge spasowac to jak mi sie podoba. Apropo jakie robic w takim razie pasowanie na tych 84.985?
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
myje wlasnie tloki m44 z nagaru polecam preparat M A Profesional Engine cleaner czarna butelka. Wlalem litr w kubelek i zamoczylem tloki. Bardzo gruby nagar bez zadnego szorowania po 15min spadl sam. Polecam mega jest. Zaden clean truck czy antox itp itd nie mialy takiej mocy
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
blok sie niby wierci pasuje osiuje itp
ja wparowalem w komore silnika bagaznik matowanie czyszczenie do malowania
reperaturki zrobione w cyne moze nie bedzie rudej szmaty dluzej dzieki temu
pytalem tu was o skrzynie zf... Sebo mowil o skrzyni zf + wal z e36 m52b28... obecnie brak gdzie kolwiek i chcialem zapytac czy przypasi jakis inny wal albo czy mozna zmienic krzyzak z zfa na maly i narazie zostac przy malym dyfrze i skroconym wale ktory mam...? mysle ze na poczatek by to starczylo tym bardziej ze 1 strojenie bedzie mysle na max 0.5 bara zeby dotrzec silnik. Cos mi sie wydaje ze nie ogarne tego emu sam i pojade do Kamila i on to zrobi ale z racji ze mam tam 550km chcialbym odrazu zrobic jakas lekka mape zeby spokojnie dotrzec i wrocic na strojenie ostateczne. Tak wiec jesli da sie zmienic krzyzak w skrzyni to wsadzilbym zfa a z reszta zostal mala przynajmniej do czasu finalnego strojenia
ja wparowalem w komore silnika bagaznik matowanie czyszczenie do malowania
reperaturki zrobione w cyne moze nie bedzie rudej szmaty dluzej dzieki temu
pytalem tu was o skrzynie zf... Sebo mowil o skrzyni zf + wal z e36 m52b28... obecnie brak gdzie kolwiek i chcialem zapytac czy przypasi jakis inny wal albo czy mozna zmienic krzyzak z zfa na maly i narazie zostac przy malym dyfrze i skroconym wale ktory mam...? mysle ze na poczatek by to starczylo tym bardziej ze 1 strojenie bedzie mysle na max 0.5 bara zeby dotrzec silnik. Cos mi sie wydaje ze nie ogarne tego emu sam i pojade do Kamila i on to zrobi ale z racji ze mam tam 550km chcialbym odrazu zrobic jakas lekka mape zeby spokojnie dotrzec i wrocic na strojenie ostateczne. Tak wiec jesli da sie zmienic krzyzak w skrzyni to wsadzilbym zfa a z reszta zostal mala przynajmniej do czasu finalnego strojenia
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Nie zmienisz krzyżaka w skrzyni. Przynajmniej u mnie się nie dało, inna średnica osi, inna nakrętka i sam krzyżak nie podejdzie. Jedyną opcją to zmienić część wału, czyli z przodu mały krzyżak a z tyłu taki jaki masz dyfer. U mnie kompocie 323ti fabrycznie był mały krzyżak przy skrzyni i duża głowa z tyłu (podszedł z e36 328 sedan, możesz też szukać z 325tds, podobno jest to samo) . Pamiętaj, że do ZFa będziesz potrzebował jeszcze wybierak - jeżeli jest tak samo jak w kompocie, to z E36 328 podejdzie jednak jest to też trudny temat do znalezienia. Rzeźba wybieraka jest mozliwa, jednak trochę się nagimnastykujesz żeby działało idealnie, w końcu zadowolony, że jest ok, urwiesz ramie zapierające się o skrzynie przy szybkiej przepince - mnie się udało. Co fabryka to fabryka.
Kolejna rzecz, wymień siemmering na skrzyni od wybieraka koniecznie i jak się uda (nasadka 36 potrzebna) pod krzyżem. Kolejny temat to wymień sobie sprężynkę z podkładkami na 5 biegu - ja tego nie zrobiłem i z tego powodu będzie trzeba znowu zdjąć skrzynię. Dostęp jest ładny z boku skrzyni (o ile jest wyjęta), poszukasz w necie. Objawy są takie, że wajcha nie będzie odbijała na środek, pchając dzwignie do przodu będziesz wrzucał piątkę.
Jak już jesteś przy skrzyni to pomyśl o sprzęgle.
Kolejna rzecz, wymień siemmering na skrzyni od wybieraka koniecznie i jak się uda (nasadka 36 potrzebna) pod krzyżem. Kolejny temat to wymień sobie sprężynkę z podkładkami na 5 biegu - ja tego nie zrobiłem i z tego powodu będzie trzeba znowu zdjąć skrzynię. Dostęp jest ładny z boku skrzyni (o ile jest wyjęta), poszukasz w necie. Objawy są takie, że wajcha nie będzie odbijała na środek, pchając dzwignie do przodu będziesz wrzucał piątkę.
Jak już jesteś przy skrzyni to pomyśl o sprzęgle.
-
- User
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Poniatowa
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Nawet gdyby pasowal krzyzak maly zamiast duzego do skrzyni to musisz wziac pod uwage to ze skrzynia ZF jest nieznacznie dluzsza od Getraga takze wał i tak byłby do skrócenia. Jak nie ma walu z 328 to szukaj z TDSa. Tam byla ta sama skrzynia gabarytowo tylko pod innym kątem.
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 6 wrz 2016, o 13:38
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Rzeszów
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Mega projekt, obserwuje i trzymam kciuki
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
wal juz skracalem i w miejscu jego laczenia na frezie jest troche regulacji i tak go ustawilem zeby wrazie co dalo cos tam rade przestawic... moze wyda... co do sprzegla mam 2 tarczowe juz na polce, narazie czekam na lakiernika i na silnik zeby odebrac ze szlifu przy skaldaniu bede ogarnial skrzynie, wal itp.
Bede chcial zostac przy malym dyfrze wydaje mi sie ze nie urypie go jesli fura nie bedzie dzien wdzien w drifcie latac. Na dniach bede widzial czy uda mi sie kupic druga e30 ktora ma dyfer 25%, kiere mtechnika i lotke na klape mtechnika wiec mialby fajne graty
malo fotek teoretycznie maly postep ale no taka teraz pierdologia w sumie malowanie czekanie czekanie na wszystko czekanie itp itd
Bede chcial zostac przy malym dyfrze wydaje mi sie ze nie urypie go jesli fura nie bedzie dzien wdzien w drifcie latac. Na dniach bede widzial czy uda mi sie kupic druga e30 ktora ma dyfer 25%, kiere mtechnika i lotke na klape mtechnika wiec mialby fajne graty
malo fotek teoretycznie maly postep ale no taka teraz pierdologia w sumie malowanie czekanie czekanie na wszystko czekanie itp itd
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
A czy odnawiałeś tylną belkę?
U mnie koła mają dosyć duży negatyw, co negatywnie wpływa na trakcje. Zatem trzeba zrobić remoncik i zrobić jak trzeba + regulacje kątów. Po tym zabiegu dopiero będę wiedział jakie max szerokie opony założę w seryjne nadkola. W 2.8 w kompocie, tyłek jest niestabilny teraz, a kiedy przyjdzie turbinka to konieczne będą szersze koła co za tym idzie, inne kąty.
Z tym małym dyfrem co piszesz wydaje mnie sie, że może być słabo. W kompocie 323ti seryjnie wkladali duza glowe, a to przeciez tylko 170 koni i tył lekki.
Bez szpery z wiekszymi mocami mówią, że niestabilnie się jeździ. Raz, że słabiej rusza a drugie to przy nawrotach potrafi "wysadzić z zakrętu" z uwagi na odciążenie wewnętrzego koła i napędzenie go - doświadczyłem tego.
Spróbuj poszukać gdzieś u dyfra z E34 wystepowaly ze szpera tez. Pasuje do kompota/e30 podobno - nawet mam taki w garażu i czeka na zamontowanie. Jednak wtedy półosie i chyba zwrotnice musiałbyś wymienic. Nie znam szczegółów jak to jest w E30.
U mnie koła mają dosyć duży negatyw, co negatywnie wpływa na trakcje. Zatem trzeba zrobić remoncik i zrobić jak trzeba + regulacje kątów. Po tym zabiegu dopiero będę wiedział jakie max szerokie opony założę w seryjne nadkola. W 2.8 w kompocie, tyłek jest niestabilny teraz, a kiedy przyjdzie turbinka to konieczne będą szersze koła co za tym idzie, inne kąty.
Z tym małym dyfrem co piszesz wydaje mnie sie, że może być słabo. W kompocie 323ti seryjnie wkladali duza glowe, a to przeciez tylko 170 koni i tył lekki.
Bez szpery z wiekszymi mocami mówią, że niestabilnie się jeździ. Raz, że słabiej rusza a drugie to przy nawrotach potrafi "wysadzić z zakrętu" z uwagi na odciążenie wewnętrzego koła i napędzenie go - doświadczyłem tego.
Spróbuj poszukać gdzieś u dyfra z E34 wystepowaly ze szpera tez. Pasuje do kompota/e30 podobno - nawet mam taki w garażu i czeka na zamontowanie. Jednak wtedy półosie i chyba zwrotnice musiałbyś wymienic. Nie znam szczegółów jak to jest w E30.
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Zakopane
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
małą głowę e30/compact zabija seryjne 2.8 na dobrej oponie - albo szpere albo półoś.
dyfer z e34 pasuje ale musisz mieć do tego adapter albo dekiel z dużej głowy e30/compact.
dyfer z e34 pasuje ale musisz mieć do tego adapter albo dekiel z dużej głowy e30/compact.
-
- User
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Poniatowa
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Dyfry w E34 byly z roznym mocowaniem. Dyfer z mocowaniem górnym pasuje do E30 po zmianie dekla lub po zastosowaniu adaptera z allegrosza. Sa tez dyfry w E34 z mocowaniem bocznym. Takiego dyfra nie da sie zastosowac w E30. Półosie pasuja z małej do duzej glowy. Przynajmniej u mnie tak bylo. Jak jest fabryczna szpera to nie rwie półosi, na zespawanym dyfrze jedna półos na tydzien przy tej mocy.Chycu pisze:małą głowę e30/compact zabija seryjne 2.8 na dobrej oponie - albo szpere albo półoś.
dyfer z e34 pasuje ale musisz mieć do tego adapter albo dekiel z dużej głowy e30/compact.
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
ceny duzej glowy do e30 sa porypane
zastanawiam sie czy sobie nie przystosowac szpery np z jakiejs rx8 czy 350z... powiem szczerze to ze nie pasuje to jakos mnie nie przeraza w tej e30 co buduj przeciez nic nie pasowalo a takie dyfry to ju widzialem kiedys po 400zl nawet
pod zfa jeszce cos kolo 2,8 3,2 powinno byc przelozenie pewnie? zeby dalo sie normalnie tez tym jezdzic
https://www.olx.pl/oferta/szpera-25-e34 ... 65edd766a0" onclick="window.open(this.href);return false; takie co? jedyny w cenie poniej 2k
zastanawiam sie czy sobie nie przystosowac szpery np z jakiejs rx8 czy 350z... powiem szczerze to ze nie pasuje to jakos mnie nie przeraza w tej e30 co buduj przeciez nic nie pasowalo a takie dyfry to ju widzialem kiedys po 400zl nawet
pod zfa jeszce cos kolo 2,8 3,2 powinno byc przelozenie pewnie? zeby dalo sie normalnie tez tym jezdzic
https://www.olx.pl/oferta/szpera-25-e34 ... 65edd766a0" onclick="window.open(this.href);return false; takie co? jedyny w cenie poniej 2k
-
- User
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Poniatowa
Re: (Jondek) E30 m50 projekt
Cena dosyc spora. Ja dałem 950zl za dyfer z E34 ale juz z gotowym adapterem pod E30 oczywiscie zaszperowany. Nie pamietam teraz jakie przelozenie ale cos okolo 3.5 albo 3.4. Ruszam raczej z dwojki