(Jondek) E30 m50 projekt

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

Jeżeli twój blok pozwala na to, żeby zejść tłokowi ok 2 cm niżej, to szukaj wału od 2,8. Nie pamiętam czy masz wersje z vanosem czy nie, ale w moim przypadku, zamiana silnika 2,5 z vanosem na odpreżony silnik bez vanosa ale z wałem 2,8 spowodowało, że moment z dołu jest na pewno nie gorszy - zrobiłem jak radzili bardziej doświadczeni. Jest git.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

dobra pany postep jest ale w glowie :śmiech:
czuje sie z projektem lepiej :pasuje: bo kupilem tloki m44b19 :clap: co prawda narazie mam 7 ale 2 sa do kitu i jutro typek ma mi dowiezc jeszcze 1 albo i nawet kilka bo ma silnikow chyba 3. zamowilem wal z alegro od 2.8 czopy wygladaja ok ale mam problem jak zmierzyc wykorbienie zeby znowu nie bylo przypalu... probuje osadzic go jakos w szufadzie czy cos bo na oko nie zmierze tego :heh:
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

Jeżeli tylko chcesz potwierdzić czy to wał od b28 to porównaj sobie z wałem od b25, który pewnie masz, wykorbienia mają być wyższe o ok 4,5mm ponieważ skok tłoka jest większy o 9 mm w b28.
https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M52" onclick="window.open(this.href);return false;

A blok już pomierzyłeś? Może być nie w tak złym stanie jak się może wydawać, nie trzebaby go rozwiercać do tłoków z ISa.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

wal ymierzylem ze ma 84mm skoku wiec jest b28. blok wyglada na igielke praktycznie nie czuc zadnego rantu... tez myslalem zeby to poskladac na tlokach z 2.8 i nie wiercic. Moglbym wtedy kiedys go zakuc ale no mam teraz juz te z isa a nigdzie nie znalazlem z b28. Po za tym nie wiem czy bede kiedys chcial kuc to a na m50b29 da sie juz ladnie pocisnac z moca i bedzie to fajnie fruwac... koszt sie zwieksza o jakies 600zl za rozwiert ale bedzie ten silnik jak nowy... moge spasowac to jak mi sie podoba. Apropo jakie robic w takim razie pasowanie na tych 84.985?
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

myje wlasnie tloki m44 z nagaru polecam preparat M A Profesional Engine cleaner czarna butelka. Wlalem litr w kubelek i zamoczylem tloki. Bardzo gruby nagar bez zadnego szorowania po 15min spadl sam. Polecam mega jest. Zaden clean truck czy antox itp itd nie mialy takiej mocy
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

blok sie niby wierci pasuje osiuje itp :clap:
ja wparowalem w komore silnika bagaznik matowanie czyszczenie do malowania
reperaturki zrobione w cyne moze nie bedzie rudej szmaty dluzej dzieki temu :rolleyes2:
pytalem tu was o skrzynie zf... Sebo mowil o skrzyni zf + wal z e36 m52b28... obecnie brak gdzie kolwiek i chcialem zapytac czy przypasi jakis inny wal albo czy mozna zmienic krzyzak z zfa na maly i narazie zostac przy malym dyfrze i skroconym wale ktory mam...? mysle ze na poczatek by to starczylo tym bardziej ze 1 strojenie bedzie mysle na max 0.5 bara zeby dotrzec silnik. Cos mi sie wydaje ze nie ogarne tego emu sam i pojade do Kamila i on to zrobi ale z racji ze mam tam 550km chcialbym odrazu zrobic jakas lekka mape zeby spokojnie dotrzec i wrocic na strojenie ostateczne. Tak wiec jesli da sie zmienic krzyzak w skrzyni to wsadzilbym zfa a z reszta zostal mala przynajmniej do czasu finalnego strojenia
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

Nie zmienisz krzyżaka w skrzyni. Przynajmniej u mnie się nie dało, inna średnica osi, inna nakrętka i sam krzyżak nie podejdzie. Jedyną opcją to zmienić część wału, czyli z przodu mały krzyżak a z tyłu taki jaki masz dyfer. U mnie kompocie 323ti fabrycznie był mały krzyżak przy skrzyni i duża głowa z tyłu (podszedł z e36 328 sedan, możesz też szukać z 325tds, podobno jest to samo) . Pamiętaj, że do ZFa będziesz potrzebował jeszcze wybierak - jeżeli jest tak samo jak w kompocie, to z E36 328 podejdzie jednak jest to też trudny temat do znalezienia. Rzeźba wybieraka jest mozliwa, jednak trochę się nagimnastykujesz żeby działało idealnie, w końcu zadowolony, że jest ok, urwiesz ramie zapierające się o skrzynie przy szybkiej przepince - mnie się udało. Co fabryka to fabryka.
Kolejna rzecz, wymień siemmering na skrzyni od wybieraka koniecznie i jak się uda (nasadka 36 potrzebna) pod krzyżem. Kolejny temat to wymień sobie sprężynkę z podkładkami na 5 biegu - ja tego nie zrobiłem i z tego powodu będzie trzeba znowu zdjąć skrzynię. Dostęp jest ładny z boku skrzyni (o ile jest wyjęta), poszukasz w necie. Objawy są takie, że wajcha nie będzie odbijała na środek, pchając dzwignie do przodu będziesz wrzucał piątkę.
Jak już jesteś przy skrzyni to pomyśl o sprzęgle.
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Seboo »

Nawet gdyby pasowal krzyzak maly zamiast duzego do skrzyni to musisz wziac pod uwage to ze skrzynia ZF jest nieznacznie dluzsza od Getraga takze wał i tak byłby do skrócenia. Jak nie ma walu z 328 to szukaj z TDSa. Tam byla ta sama skrzynia gabarytowo tylko pod innym kątem.
Goldensv32
User
Posty: 61
Rejestracja: 6 wrz 2016, o 13:38
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Goldensv32 »

Mega projekt, obserwuje i trzymam kciuki
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

wal juz skracalem i w miejscu jego laczenia na frezie jest troche regulacji i tak go ustawilem zeby wrazie co dalo cos tam rade przestawic... moze wyda... co do sprzegla mam 2 tarczowe juz na polce, narazie czekam na lakiernika i na silnik zeby odebrac ze szlifu przy skaldaniu bede ogarnial skrzynie, wal itp.
Bede chcial zostac przy malym dyfrze wydaje mi sie ze nie urypie go jesli fura nie bedzie dzien wdzien w drifcie latac. Na dniach bede widzial czy uda mi sie kupic druga e30 ktora ma dyfer 25%, kiere mtechnika i lotke na klape mtechnika wiec mialby fajne graty :heh:
malo fotek teoretycznie maly postep ale no taka teraz pierdologia w sumie malowanie czekanie czekanie na wszystko czekanie itp itd
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: gadziuWLKP »

A czy odnawiałeś tylną belkę?
U mnie koła mają dosyć duży negatyw, co negatywnie wpływa na trakcje. Zatem trzeba zrobić remoncik i zrobić jak trzeba + regulacje kątów. Po tym zabiegu dopiero będę wiedział jakie max szerokie opony założę w seryjne nadkola. W 2.8 w kompocie, tyłek jest niestabilny teraz, a kiedy przyjdzie turbinka to konieczne będą szersze koła co za tym idzie, inne kąty.
Z tym małym dyfrem co piszesz wydaje mnie sie, że może być słabo. W kompocie 323ti seryjnie wkladali duza glowe, a to przeciez tylko 170 koni i tył lekki.
Bez szpery z wiekszymi mocami mówią, że niestabilnie się jeździ. Raz, że słabiej rusza a drugie to przy nawrotach potrafi "wysadzić z zakrętu" z uwagi na odciążenie wewnętrzego koła i napędzenie go - doświadczyłem tego.
Spróbuj poszukać gdzieś u dyfra z E34 wystepowaly ze szpera tez. Pasuje do kompota/e30 podobno - nawet mam taki w garażu i czeka na zamontowanie. Jednak wtedy półosie i chyba zwrotnice musiałbyś wymienic. Nie znam szczegółów jak to jest w E30.
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Chycu »

małą głowę e30/compact zabija seryjne 2.8 na dobrej oponie - albo szpere albo półoś.
dyfer z e34 pasuje ale musisz mieć do tego adapter albo dekiel z dużej głowy e30/compact.
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Seboo »

Chycu pisze:małą głowę e30/compact zabija seryjne 2.8 na dobrej oponie - albo szpere albo półoś.
dyfer z e34 pasuje ale musisz mieć do tego adapter albo dekiel z dużej głowy e30/compact.
Dyfry w E34 byly z roznym mocowaniem. Dyfer z mocowaniem górnym pasuje do E30 po zmianie dekla lub po zastosowaniu adaptera z allegrosza. Sa tez dyfry w E34 z mocowaniem bocznym. Takiego dyfra nie da sie zastosowac w E30. Półosie pasuja z małej do duzej glowy. Przynajmniej u mnie tak bylo. Jak jest fabryczna szpera to nie rwie półosi, na zespawanym dyfrze jedna półos na tydzien przy tej mocy.
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: JONDEK »

ceny duzej glowy do e30 sa porypane :eee:
zastanawiam sie czy sobie nie przystosowac szpery np z jakiejs rx8 czy 350z... powiem szczerze to ze nie pasuje to jakos mnie nie przeraza :śmiech: w tej e30 co buduj przeciez nic nie pasowalo :śmiech: a takie dyfry to ju widzialem kiedys po 400zl nawet
pod zfa jeszce cos kolo 2,8 3,2 powinno byc przelozenie pewnie? zeby dalo sie normalnie tez tym jezdzic

https://www.olx.pl/oferta/szpera-25-e34 ... 65edd766a0" onclick="window.open(this.href);return false; takie co? jedyny w cenie poniej 2k
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: (Jondek) E30 m50 projekt

Post autor: Seboo »

Cena dosyc spora. Ja dałem 950zl za dyfer z E34 ale juz z gotowym adapterem pod E30 oczywiscie zaszperowany. Nie pamietam teraz jakie przelozenie ale cos okolo 3.5 albo 3.4. Ruszam raczej z dwojki :śmiech:
ODPOWIEDZ