XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
radko1337
User
Posty: 20
Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
Imię: Radek
lokalizacja: Sandomierz

XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: radko1337 »

Siemanko, jestem tu nowy i chciałbym wam przedstawić mój projekt jakim jest bmw e46 m50b28 Turbo :)

Bazą na ten sezon jest e46 coupe kupiona już po swapie na m54b25 Ori 318i

Auto kupione bez większych rarytasów, poprzedni właściciel je doposażył w multi kierownicę, skórę itp, po Vinie widać że z rarytasów była tylko przednia szyba. :śmiech:
Jest to mój drugi projekt, pierwszym było e36 m50 turbo na którym zdobyłem sporo doświadczenia po sprzedaży przyszedł czas na e46.
Auto w trakcie budowy, więc zapraszam do śledzenia.

Set up na rok 2019 :clap:

Motorownia:
- M50b28nv
- wał korbowy m52b28
- tłoki n54 335i (pasowanie 7 setek) dost. pod korby i zawory m50nv
- korbowody m50b25nv
- pompa oleju m52
- panewki główne i korbowodowe glyco
- rozwiert bloku i głowicy pod szpilki m12 dokręcone na 120Nm
- nowy rozrząd
- zawory wydechowe wymienione
- zawory ssące/wydech dotarte
- uszczelniacze zaworowe
- nowa pompa wody
- komplet uszczelek
- olej Valvoline 10w60


Turbosprężarka jakia zagości pod klapą to GTX35.83ar na podwójnej kulce, chłodzenie woda :pasuje:
- Wastegate chińczyk 60mm
- Kolektor po namyśleniach zdecydowałem się na kupno 6w1 turboworks, wygląda solidnie, zobaczymy jak się spisze :tongue:
- Blow off replika HKS
- Filtr stożkowy simota
- IC FMIC
- Wydech 3" plus końcowy prawdopodobnie turboworks look m3

Układ chłodzenia:
- Chłodnica custom
- wentylator spal

Układ napędowy:
- Wahacze sanki itp od wersji 330i wszystko na żółtych poliuretanach
wszystko zostało wypiaskowane pomalowane farbą reaktywną do płotów oraz metalikiem. :ok:
- Wał 330i
- Skrzynia ZF od m54
- Półosie 330d
- Sprzęgło, dwutarcz .
Plus wspawane wzmocnienie w podłogę co by mnie tylne koła nie wyprzedziły :)

Elektronika sterująca:
- Emu classic
- Sonda szerokopasmowa
- termopara
- DBW
- Elektryczna przepustnica m54


Układ hamulcowy:
- Przód 330d e46
- tył adaptery swagier customs na zacisk 330i
- tył zaciski 330i

Na dzień dzisiejszy to wszystko, poniżej przesyłam kilka fotek z tego co udało się zrobić :ok:
W przyszłym tygodniu m54 z e46 wyląduje na palecie a jego miejsce zajmie m50 :)

Zdjęcie zaraz po kupnie.
Obrazek
Obrazek
Tłoki n54 po przeróbce pod korby oraz zawory m50nv
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nowe uszczelniacze
Obrazek

Docieranie zaworów
Obrazek

GTX3586ar
Obrazek

Kolektor Turboworks
Obrazek

finalny look
Obrazek
Obrazek

Na bieżąco będzie aktualizowany temat, stay tune :wink2:
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: gadziuWLKP »

Bardzo ładnie.
Ciekawe jak się spisze kolektor- jest to górny montaż tak?
Ja jestem zdecydowany na FTWL średni montaż. Do daily wystarczy.
Awatar użytkownika
radko1337
User
Posty: 20
Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
Imię: Radek
lokalizacja: Sandomierz

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: radko1337 »

Tak na górny montaż. Dużym plusem jest to że nie ma dużo spawów, jedynie miałbym "ale" co do flanszy ale leży mi gdzieś z czarnej stali w rezerwie w razie w :)
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: whatdefak »

fajny projekt kibicuje, w jakie moce celujesz? jak tłoki n54 to chyba będzie sporo dmuchane :heh:
kolektor wydaje sie spoko, ciekawe jak w praktyce czy nie spęka, gdzie go zamawiałeś? znalazłem podobny ale bez wyjścia wg za 799pln turboworksa
Awatar użytkownika
radko1337
User
Posty: 20
Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
Imię: Radek
lokalizacja: Sandomierz

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: radko1337 »

Myślę że na początek moc w granicach 500-550km, później jest plan na ostre wałki i e85 .

Co do kolektora to kupiłem go w Mtuning :wink2:
Planuje przed założeniem trochę go wygrzać możliwe że to zapobiegnie pękaniu.
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: nfs »

radko1337 pisze:później jest plan na ostre wałki i e85 .

Jakie wałki planujesz wstawić? Mniejsze współotwarcie?
Awatar użytkownika
radko1337
User
Posty: 20
Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
Imię: Radek
lokalizacja: Sandomierz

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: radko1337 »

Mała aktualizacja, motor skręcony w całość i co najważniejsze odpalił! :) więc lecimy dalej z tematem, na weekendzie myślę że już zawieszenie 318i ustąpi miejsca 330
oraz chciałbym pomalować komorę silnika, przesyłam wam filmik z pierwszego odpału. :clap:
Obrazek

Obrazek


Pierwszy odpał: https://www.youtube.com/watch?v=d7KGR39 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: JONDEK »

tloki z n54 sa kute? jaki wymiar maja?
Awatar użytkownika
radko1337
User
Posty: 20
Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
Imię: Radek
lokalizacja: Sandomierz

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: radko1337 »

Co do tłoków n54 słyszałem teorię że niektóre są odlewem a drugie kute, wymiar mają 84mm.
dużo jest przykładów że dużo potrafią podnieść, widać też że są solidne i trzeba pamiętać że są stosowane ori w silniku doładowanym
co już o czymś świadczy :wink2:
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: JONDEK »

Jakaś duża pierdologia żeby te podcięcia pod zawory zrobic czy jakiś pierwszy lepszy z frezarka ogarnie?
Kurna szkoda ze nie robiłem u siebie tych tłoków miałem ładny blok nic nie wytarty a na Tlokiz M44b robiłem rozwiert
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: Miś »

Trzeba było blok kupić śmietnik, szkoda ładnego marnować.
Żeby zrobić to dobrze to trzeba ogarniętego gościa.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
radko1337
User
Posty: 20
Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
Imię: Radek
lokalizacja: Sandomierz

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: radko1337 »

Tłoki z Is-a 500hp powinny wytrzymać a taka moc w e30 będzie już dobrze grzać :clap:
Awatar użytkownika
radko1337
User
Posty: 20
Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
Imię: Radek
lokalizacja: Sandomierz

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: radko1337 »

Aktualizacja :)
Dwa tygodnie dosyć intensywne pod względem prac przy aucie, wspawane wzmocnienia w podłogę, wymienione tylne zawieszenie na 330i,
pomalowana komora silnika, nowe przewody hamulcowe oraz pierwsze przymiarki całego układu turbo :piwo:

Idzie nawet sprawnie myślę że do końca miesiąca pojawią się już jakieś filmiki jak sprzęt podaje :ok:

Podrzucam kilka fotek z wykonanych prac:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
radko1337
User
Posty: 20
Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
Imię: Radek
lokalizacja: Sandomierz

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: radko1337 »

UP!

Dużo się działo przez ostatni czas dlatego trochę ucichł temat. BMW poskładane z wieloma niespodziankami ale jest już wystrojone,
układ paliwowy - wleciał swirpot co by na zakrętach nie zabrakło paliwa,
miałem lekki problem z doborem łap silnika (od pasażera m54, od kierowcy custom z ceownika).

Ostatnio goniłem bardzo z pracami przy aucie ponieważ miałem ciśnienie żeby wystartować na rozpoczęciu sezonu w Biłgoraju, strojenie 5 dni przed imprezą jednak tyle wynikło bolączek wieku dziecięcego że stwierdziłem że odpuszczam.
Zmiana co do mózgu silnika, miało być EMU, na razie jest DET podkreślam na razie :smile2:
Wynik po strojeniu to : 1.35 bar - 450hp i dosyć spory Nm bo aż 646Nm.

Nie ukrywam że czuje lekki niedosyt mocy bo celowałem w 500-550hp, szklanki troszkę grają, może to na nich jest spadek mocy, a podczas całego składania nie przykuwałem do nich zbytnio uwagi :kwasny: to teraz będę miał co robić, myślę że jednak na 1.5-1.6 bara coś pod 500 podejdzie.

Ogólnie fajnie się autko odpycha, na oponie 245 40 17 na trójce dobrze majta tyłem :clap: jednak te 500 hp lepiej brzmi :heh:
W najbliższych dniach robię pod maską clean look, muszę zlokalizować wyciek oleju bo troszkę się miska sączy z jednej strony, uszczelka turbo spalinowa widzę że też już dokonała żywota, ogólnie pierdoły ale też wymagają pracy.

Mam problem z wentylatorem elektrycznym, mam jeden Spala drugi Ori z e46 2.5 Spal myślałem że będzie lepiej dmuchał, jednak ten z e46 robi mega przeciąg, jednak pobór prądu też jest duży i nie byłoby to dla mnie problemem ale sprawia to że DET ma zakłócenia, piszcie jak u was jest podpięty układ pod wentylator z chęcią bym podpatrzył :ok:

Poniżej kilka fotek z ostatnich tygodni, mam ich dużo więcej kiedyś na spokojnie wrzucę :piwo:
Wrzucam linki bo jest jakiś problem żeby je bezpośrednio tutaj wyświetlało.


https://images90.fotosik.pl/175/6f7bb8eb228118d1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://images89.fotosik.pl/175/5e3e7c357c9fc004.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://images90.fotosik.pl/175/6f7bb8eb228118d1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://images90.fotosik.pl/175/99579bdaa4f8dcff.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://images90.fotosik.pl/175/2183f8df1597a6b3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://images90.fotosik.pl/175/d125157e8407dc8e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://images92.fotosik.pl/176/812db8646bd71a64.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://images89.fotosik.pl/175/9ec83817b91b0610.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://images91.fotosik.pl/176/f5ea68a166325c73.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://images92.fotosik.pl/176/f4aff2b93b6306a6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Stay tuned :ok:
INSANE
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
Imię: Paweł
lokalizacja: Kraków

Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift

Post autor: INSANE »

Mega robota, jak budujesz silnik sam od podstaw to przynajmniej wiesz co masz :clap: też chciałbym w przyszłości zbudować właśnie stroker na m50b28, mógłbyś opisać jak podłączyłeś swirl pot bo też mnie to czeka? Pozdro!
ODPOWIEDZ