BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Kraków
BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Witam, po przeczytaniu projektów większości z Was, w końcu przyszła pora i na mnie. Pod koniec lipca ubiegłego roku udało mi się zakupić M50b20 z całym turbo kitem od pewnego jegomościa. Mimo, iż początkowo zakup ten wydawał się, okazją, darem losu, prezentem od Boga to póżniej przywrócenie mi tego do stanu używalności aby móc używać to zgodnie z przeznaczenie zajęło mi pół roku. Ale to długa i pokręcona historia, którą nie chce Was zanudzać. Mimo niespecjalnych warunków i młodego wieku wszystko staram się robić sam, wraz z pomocą dobrych kumpli
Model: E36 COUPE (klasyka gatunku młodego driftera )
Modyfikacje
Silnik: M50B20 Vanos (odprężony, po rewizji itd.)
Układ dolotowy: Turbo GT28 + grzybek, duży IC, BOV , MBC
Układ wydechowy: 3' cale wraz z dp + końcowy TurboWorksa, zewnętrzny WQ Tial MVR + screamer w glebe
Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryski z Volvo 440cm, pompa Ori 044 ( z czasem wleci swirl + druga pompa)
Elektronika / wskaźniki: DET3 FI + temp. ciśnienie oleju /wody, doładowanie, egt + kontroler AFR
Układ chłodzenia: Nowa pompa wody HEPU z metalowym wirnikiem, termostat 70c, nowe wisko + elektryk , chłodnica ze zbiorniczkiem
Układ napędowy: Sprzęgło dwutarcz, skrzynia GETRAG, wał mały krzyżak, dyfer mała głowa, grube półosie , hydrauliczy ręczny + dodatkowe zaciski/ korektor siły hamowania Willwood
Zawieszenie: Przód gwint AP/ tył amortyzatory Koni Sport + HELMUTY (całe auto na poli)
BODY KIT i wnętrze: Felony Form, fotele/ pasy sparco, kompletne wnętrze, deska flok.
Przed turbo siedział tam m52b25 170km (który bardzo dobrze wspominam a jeszcze wcześniej poczciwe 1.6.)
Podczas swapa w domowych warunkach u sprzedającego, nie żadne żurawie tylko traktor i widły
W końcu nic tak nie cieszy jak turbo
Prac ciąg dalszy:
Na gotowo w aucie zaraz po zakupie:
Przymiarki zewnętrznego WQ:
Prace nad kolektorem, tokarka poszła w ruch:
Kolektor już na gotowo po owinięciu bandażem:
Montaż :
Efekt finalny, już jeżdżący:
Środek (już nieaktualne):
Oklejenie na nadchodzący sezon:
Auto udało się połowicznie wystroić, przerwaliśmy ze względu na wyciek i za słabą sprężynę w WQ. Docelowo 1,3b 350-400km.
Nie mogę również nie wspomnieć o moich partnerach pozyskanych na nadchodzący sezon,a wśród nich: Mtuning Performance Parts (gdyby ktoś potrzebował jakiś części w dobrych cenach to zapraszam do kontaktu), GUMIMARK oraz Tech-mar- Renowacja Felg.
------> INSANE https://www.facebook.com/insanedrift/" onclick="window.open(this.href);return false; / Zapraszam aby być na bieżąco! / https://www.instagram.com/pawmaczo_drift/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilka fotek w akcji:
Model: E36 COUPE (klasyka gatunku młodego driftera )
Modyfikacje
Silnik: M50B20 Vanos (odprężony, po rewizji itd.)
Układ dolotowy: Turbo GT28 + grzybek, duży IC, BOV , MBC
Układ wydechowy: 3' cale wraz z dp + końcowy TurboWorksa, zewnętrzny WQ Tial MVR + screamer w glebe
Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryski z Volvo 440cm, pompa Ori 044 ( z czasem wleci swirl + druga pompa)
Elektronika / wskaźniki: DET3 FI + temp. ciśnienie oleju /wody, doładowanie, egt + kontroler AFR
Układ chłodzenia: Nowa pompa wody HEPU z metalowym wirnikiem, termostat 70c, nowe wisko + elektryk , chłodnica ze zbiorniczkiem
Układ napędowy: Sprzęgło dwutarcz, skrzynia GETRAG, wał mały krzyżak, dyfer mała głowa, grube półosie , hydrauliczy ręczny + dodatkowe zaciski/ korektor siły hamowania Willwood
Zawieszenie: Przód gwint AP/ tył amortyzatory Koni Sport + HELMUTY (całe auto na poli)
BODY KIT i wnętrze: Felony Form, fotele/ pasy sparco, kompletne wnętrze, deska flok.
Przed turbo siedział tam m52b25 170km (który bardzo dobrze wspominam a jeszcze wcześniej poczciwe 1.6.)
Podczas swapa w domowych warunkach u sprzedającego, nie żadne żurawie tylko traktor i widły
W końcu nic tak nie cieszy jak turbo
Prac ciąg dalszy:
Na gotowo w aucie zaraz po zakupie:
Przymiarki zewnętrznego WQ:
Prace nad kolektorem, tokarka poszła w ruch:
Kolektor już na gotowo po owinięciu bandażem:
Montaż :
Efekt finalny, już jeżdżący:
Środek (już nieaktualne):
Oklejenie na nadchodzący sezon:
Auto udało się połowicznie wystroić, przerwaliśmy ze względu na wyciek i za słabą sprężynę w WQ. Docelowo 1,3b 350-400km.
Nie mogę również nie wspomnieć o moich partnerach pozyskanych na nadchodzący sezon,a wśród nich: Mtuning Performance Parts (gdyby ktoś potrzebował jakiś części w dobrych cenach to zapraszam do kontaktu), GUMIMARK oraz Tech-mar- Renowacja Felg.
------> INSANE https://www.facebook.com/insanedrift/" onclick="window.open(this.href);return false; / Zapraszam aby być na bieżąco! / https://www.instagram.com/pawmaczo_drift/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilka fotek w akcji:
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
400 z tej sprężarki będzie ciężko ale 350 + już będzie fajnie latać . Myślałem że to dawno lata po relacjach z "taniego". Opisz co było do poprawy
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Nawet 350 mnie zadowoli, latałem ponad 2 lata z mocą 170km więc przeskok mocowy jest spory. No latać jeszcze nie lata ale już jako tako jeździ, kable na skrętki, pęknięty napinacz, przestawiony rozrząd, słabe sprzęgło, lejące wtryski, było z tym troche zabawy, na szczęście już mniej niż więcej, nie mogę się doczekać aż pierwszy raz poleci to bokiemBlacha pisze:400 z tej sprężarki będzie ciężko ale 350 + już będzie fajnie latać . Myślałem że to dawno lata po relacjach z "taniego". Opisz co było do poprawy
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Nie topi Ci się ta plastikowa pokrywka od wydechu? Sterownik silnika masz MS40.1?
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Nawet w te 350KM wątpię, ale próbuj. I zacznij od mniejszego doładowania bo 1,3 bar może już być za dużo na ten setup i po prostu będzie grzała powietrze zamiast moc generować.
Poza tym te moce to też wynik taki "poglądowy" wiedząc co się u nas w PL na hamowniach za czary odstawia. Ważne żeby dobrze wstawała i nie zdychała górą, a na moc nie patrz.
Poza tym te moce to też wynik taki "poglądowy" wiedząc co się u nas w PL na hamowniach za czary odstawia. Ważne żeby dobrze wstawała i nie zdychała górą, a na moc nie patrz.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
- whatdefak
- User
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
- Imię: Damian
- lokalizacja: podkarpacie
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Na pewno się topi nie ma szans żeby przetrwała, może w czasie normalnej jazdy by przetrwała ale podczas upalania EGT jest na tyle duże ze robi się plastelinaKonradGT pisze:Nie topi Ci się ta plastikowa pokrywka od wydechu? Sterownik silnika masz MS40.1?
U siebie przynitowałem kawałek blachy do pokrywy i jak na razie daje radę, nie polecam całych metalowych osłon gdyż taki patent jeszcze bardziej nagrzewa cewki które potem mogą powodować problemy z zapłonem podczas upalania.
Projektowi kibicuje, co do mocy to liczbami się nie jeździ, za dużo rzeczy ma na to wpływ ale na pewno będzie 300+
GT28 powinna fajnie wstawać, pochwal się jak finalnie wystroisz i będziesz miał wykres
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Oby tylko skrzynia wytrzymała, chociaż z drugiej strony to tylko 2.0.
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Jeszcze nie, bo solidnej temperatury to jeszcze nie widziało, zapewne trzeba będzie przynitować jakąś blaszkę i będzie igła. Steronik mam Boscha Motronic 403.KonradGT pisze:Nie topi Ci się ta plastikowa pokrywka od wydechu? Sterownik silnika masz MS40.1?
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Czy ja wiem,ładują po 1,5b w NV i żyją, myślę ,że 350 pęknie na wykresie (strojone na pb98)kretfr pisze:Nawet w te 350KM wątpię, ale próbuj. I zacznij od mniejszego doładowania bo 1,3 bar może już być za dużo na ten setup i po prostu będzie grzała powietrze zamiast moc generować.
Poza tym te moce to też wynik taki "poglądowy" wiedząc co się u nas w PL na hamowniach za czary odstawia. Ważne żeby dobrze wstawała i nie zdychała górą, a na moc nie patrz.
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Mała chińska sprężarka odlana z puszek po ????. Znajomy w SR-rze miał 330 koni na takim chinolu z dość dużym boostem i wstawało to bardzo licho. Zresztą na sąsiednim forum chłopak do 2.3 litra włożył chinola niby z kulką i cnc wirnikiem a również wstaje fatalnie.
Wyjdzie w praniu, szybko pojemności zacznie brakować to i się setup zmieni
Wyjdzie w praniu, szybko pojemności zacznie brakować to i się setup zmieni
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Pożyjemy zobaczymy, masz może link do tego sąsiedniego tematu bo poczytałbym o tym 2.3 Jak już najważniejsze graty są na pokładzie to zmienić słupek na stroker 2,8/9 , wtryski na 630, turbo na gt35 i ecumaster żaden problem, trzeba się rozwijać a przy tym zbierać cenne doświadczeniedeejeys pisze:Mała chińska sprężarka odlana z puszek po ????. Znajomy w SR-rze miał 330 koni na takim chinolu z dość dużym boostem i wstawało to bardzo licho. Zresztą na sąsiednim forum chłopak do 2.3 litra włożył chinola niby z kulką i cnc wirnikiem a również wstaje fatalnie.
Wyjdzie w praniu, szybko pojemności zacznie brakować to i się setup zmieni
-
- User
- Posty: 34
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: STG
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Witam Pana komentatora a jednak 2.0 turbo no zobaczymy czy Tobie również tak szybko to przestanie wystarczać jak mi z moich doświadczeń słabiutko wstaje dopiero 3500-4000 i kończy sie tak samo szybko ale kombinacja z przełożeniami w dyfrze i można fajnie ustawić pod dany tor. Skrzynia wytrzyma , guma na mały krzyżak także. Sprawdź w WG czy to na pewno zła sprężyna , bo może się przyciera. Ciekaw jestem jaka byłaby różnica po zmianie wału korbowego na 2.5tds ( widziałem ktoś na forum tak zrobił ) oraz 2 wałki ssące. Powodzenia i do zobaczenia już nie długo w Toruniu
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Ja dmuchnąłem przypadkiem pare razy 1,5b w NV i spadku niuta nie czułem. Tylko że w NV ostrzejsze wałki są.INSANE pisze: Czy ja wiem,ładują po 1,5b w NV i żyją, myślę ,że 350 pęknie na wykresie (strojone na pb98)
Zresztą co innego dmuchnąć tak 2-3 przejazdy na ulicy, a co innego w drifcie pałować non stop gdzie IAT może zabić osiągi. Miej to po prostu na uwadze i zdaj relacje bo wszyscy ciekawi jesteśmy.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Witama Pana zawodnika , otóż to poczciwe 2.0, nie tracę nadzieji aczkolwiek na urwanie dupy nie liczę (no chyba ,że gdzieś na bandzie ), dyfer będzie 3,45 i myślę ,że może być dobrym wyborem, wq jest nówka sztuka i jeszcze nie widział trudu swojej pracy, wrzuciłem 3 sprężyny i mam nadzieję ,że będzie grało! Z tym wałem 2,5tds to nie widziałem nic konkretnego a nad dwoma ssącymi to pomyślę ,ale najpierw muszę trochę pojeździć, słupek 2.0 można znaleźć w co drugiej rzecze więc zawsze można eksperymentowaćmtey pisze:Witam Pana komentatora a jednak 2.0 turbo no zobaczymy czy Tobie również tak szybko to przestanie wystarczać jak mi z moich doświadczeń słabiutko wstaje dopiero 3500-4000 i kończy sie tak samo szybko ale kombinacja z przełożeniami w dyfrze i można fajnie ustawić pod dany tor. Skrzynia wytrzyma , guma na mały krzyżak także. Sprawdź w WG czy to na pewno zła sprężyna , bo może się przyciera. Ciekaw jestem jaka byłaby różnica po zmianie wału korbowego na 2.5tds ( widziałem ktoś na forum tak zrobił ) oraz 2 wałki ssące. Powodzenia i do zobaczenia już nie długo w Toruniu
- Loqer
- Nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lut 2019, o 21:08
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Rzeszów
Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE
Lubię czytać jak ktoś z pancerniaka małolitrażowego wyciąga fajne kreseczki , sam jestem w trakcie składania M50B20T i tak jak piszesz wyżej B20 słupki zamknięte po 250 300 zł to można próbować krzesać moce