BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
INSANE
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
Imię: Paweł
lokalizacja: Kraków

BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: INSANE »

Witam, po przeczytaniu projektów większości z Was, w końcu przyszła pora i na mnie. Pod koniec lipca ubiegłego roku udało mi się zakupić M50b20 z całym turbo kitem od pewnego jegomościa. Mimo, iż początkowo zakup ten wydawał się, okazją, darem losu, prezentem od Boga to póżniej przywrócenie mi tego do stanu używalności aby móc używać to zgodnie z przeznaczenie zajęło mi pół roku. Ale to długa i pokręcona historia, którą nie chce Was zanudzać. Mimo niespecjalnych warunków i młodego wieku wszystko staram się robić sam, wraz z pomocą dobrych kumpli :clap:

Model: E36 COUPE (klasyka gatunku młodego driftera :devill2: )

Modyfikacje

Silnik: M50B20 Vanos (odprężony, po rewizji itd.)

Układ dolotowy: Turbo GT28 + grzybek, duży IC, BOV , MBC

Układ wydechowy: 3' cale wraz z dp + końcowy TurboWorksa, zewnętrzny WQ Tial MVR + screamer w glebe :devill2:

Układ paliwowy / wtryskowy: Wtryski z Volvo 440cm, pompa Ori 044 ( z czasem wleci swirl + druga pompa)

Elektronika / wskaźniki: DET3 FI + temp. ciśnienie oleju /wody, doładowanie, egt + kontroler AFR

Układ chłodzenia: Nowa pompa wody HEPU z metalowym wirnikiem, termostat 70c, nowe wisko + elektryk , chłodnica ze zbiorniczkiem

Układ napędowy: Sprzęgło dwutarcz, skrzynia GETRAG, wał mały krzyżak, dyfer mała głowa, grube półosie , hydrauliczy ręczny + dodatkowe zaciski/ korektor siły hamowania Willwood

Zawieszenie: Przód gwint AP/ tył amortyzatory Koni Sport + HELMUTY (całe auto na poli)

BODY KIT i wnętrze: Felony Form, fotele/ pasy sparco, kompletne wnętrze, deska flok.

Przed turbo siedział tam m52b25 170km (który bardzo dobrze wspominam :cool2: a jeszcze wcześniej poczciwe 1.6.)

Podczas swapa w domowych warunkach u sprzedającego, nie żadne żurawie tylko traktor i widły :śmiech:
Obrazek

W końcu nic tak nie cieszy jak turbo :pasuje:
Obrazek

Prac ciąg dalszy:
Obrazek

Na gotowo w aucie zaraz po zakupie:
Obrazek

Przymiarki zewnętrznego WQ:
Obrazek

Prace nad kolektorem, tokarka poszła w ruch:
Obrazek

Kolektor już na gotowo po owinięciu bandażem:
Obrazek

Montaż :
Obrazek

Efekt finalny, już jeżdżący:
Obrazek

Środek (już nieaktualne):
Obrazek

Oklejenie na nadchodzący sezon:
Obrazek

Auto udało się połowicznie wystroić, przerwaliśmy ze względu na wyciek i za słabą sprężynę w WQ. Docelowo 1,3b 350-400km.
Nie mogę również nie wspomnieć o moich partnerach pozyskanych na nadchodzący sezon,a wśród nich: Mtuning Performance Parts (gdyby ktoś potrzebował jakiś części w dobrych cenach to zapraszam do kontaktu), GUMIMARK oraz Tech-mar- Renowacja Felg.

------> INSANE https://www.facebook.com/insanedrift/" onclick="window.open(this.href);return false; / Zapraszam aby być na bieżąco! / https://www.instagram.com/pawmaczo_drift/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kilka fotek w akcji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: Blacha »

400 z tej sprężarki będzie ciężko ale 350 + już będzie fajnie latać . Myślałem że to dawno lata po relacjach z "taniego". Opisz co było do poprawy
INSANE
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
Imię: Paweł
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: INSANE »

Blacha pisze:400 z tej sprężarki będzie ciężko ale 350 + już będzie fajnie latać . Myślałem że to dawno lata po relacjach z "taniego". Opisz co było do poprawy
Nawet 350 mnie zadowoli, latałem ponad 2 lata z mocą 170km więc przeskok mocowy jest spory. No latać jeszcze nie lata ale już jako tako jeździ, kable na skrętki, pęknięty napinacz, przestawiony rozrząd, słabe sprzęgło, lejące wtryski, było z tym troche zabawy, na szczęście już mniej niż więcej, nie mogę się doczekać aż pierwszy raz poleci to bokiem :heh:
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: KonradGT »

Nie topi Ci się ta plastikowa pokrywka od wydechu? Sterownik silnika masz MS40.1?
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: PiotrTF »

Nawet w te 350KM wątpię, ale próbuj. I zacznij od mniejszego doładowania bo 1,3 bar może już być za dużo na ten setup i po prostu będzie grzała powietrze zamiast moc generować.

Poza tym te moce to też wynik taki "poglądowy" wiedząc co się u nas w PL na hamowniach za czary odstawia. Ważne żeby dobrze wstawała i nie zdychała górą, a na moc nie patrz.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: whatdefak »

KonradGT pisze:Nie topi Ci się ta plastikowa pokrywka od wydechu? Sterownik silnika masz MS40.1?
Na pewno się topi :śmiech: nie ma szans żeby przetrwała, może w czasie normalnej jazdy by przetrwała ale podczas upalania EGT jest na tyle duże ze robi się plastelina :ph34r:
U siebie przynitowałem kawałek blachy do pokrywy i jak na razie daje radę, nie polecam całych metalowych osłon gdyż taki patent jeszcze bardziej nagrzewa cewki które potem mogą powodować problemy z zapłonem podczas upalania.


Projektowi kibicuje, co do mocy to liczbami się nie jeździ, za dużo rzeczy ma na to wpływ ale na pewno będzie 300+ :heh:
GT28 powinna fajnie wstawać, pochwal się jak finalnie wystroisz i będziesz miał wykres :clap:
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: farmer91 »

Oby tylko skrzynia wytrzymała, chociaż z drugiej strony to tylko 2.0.
INSANE
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
Imię: Paweł
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: INSANE »

KonradGT pisze:Nie topi Ci się ta plastikowa pokrywka od wydechu? Sterownik silnika masz MS40.1?
Jeszcze nie, bo solidnej temperatury to jeszcze nie widziało, zapewne trzeba będzie przynitować jakąś blaszkę i będzie igła. Steronik mam Boscha Motronic 403.
INSANE
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
Imię: Paweł
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: INSANE »

kretfr pisze:Nawet w te 350KM wątpię, ale próbuj. I zacznij od mniejszego doładowania bo 1,3 bar może już być za dużo na ten setup i po prostu będzie grzała powietrze zamiast moc generować.

Poza tym te moce to też wynik taki "poglądowy" wiedząc co się u nas w PL na hamowniach za czary odstawia. Ważne żeby dobrze wstawała i nie zdychała górą, a na moc nie patrz.
Czy ja wiem,ładują po 1,5b w NV i żyją, myślę ,że 350 pęknie na wykresie (strojone na pb98)
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: deejeys »

Mała chińska sprężarka odlana z puszek po ????. Znajomy w SR-rze miał 330 koni na takim chinolu z dość dużym boostem i wstawało to bardzo licho. Zresztą na sąsiednim forum chłopak do 2.3 litra włożył chinola niby z kulką i cnc wirnikiem a również wstaje fatalnie.

Wyjdzie w praniu, szybko pojemności zacznie brakować to i się setup zmieni :)
INSANE
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
Imię: Paweł
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: INSANE »

deejeys pisze:Mała chińska sprężarka odlana z puszek po ????. Znajomy w SR-rze miał 330 koni na takim chinolu z dość dużym boostem i wstawało to bardzo licho. Zresztą na sąsiednim forum chłopak do 2.3 litra włożył chinola niby z kulką i cnc wirnikiem a również wstaje fatalnie.

Wyjdzie w praniu, szybko pojemności zacznie brakować to i się setup zmieni :)
Pożyjemy zobaczymy, masz może link do tego sąsiedniego tematu bo poczytałbym o tym 2.3 :blink2: Jak już najważniejsze graty są na pokładzie to zmienić słupek na stroker 2,8/9 , wtryski na 630, turbo na gt35 i ecumaster żaden problem, trzeba się rozwijać a przy tym zbierać cenne doświadczenie :śmiech:
mtey
User
Posty: 34
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
Imię: Mateusz
lokalizacja: STG

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: mtey »

Witam Pana komentatora :heh: a jednak 2.0 turbo no zobaczymy czy Tobie również tak szybko to przestanie wystarczać jak mi :D z moich doświadczeń słabiutko wstaje dopiero 3500-4000 i kończy sie tak samo szybko ale kombinacja z przełożeniami w dyfrze i można fajnie ustawić pod dany tor. Skrzynia wytrzyma , guma na mały krzyżak także. Sprawdź w WG czy to na pewno zła sprężyna , bo może się przyciera. Ciekaw jestem jaka byłaby różnica po zmianie wału korbowego na 2.5tds ( widziałem ktoś na forum tak zrobił ) oraz 2 wałki ssące. Powodzenia i do zobaczenia już nie długo w Toruniu :pasuje:
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: PiotrTF »

INSANE pisze: Czy ja wiem,ładują po 1,5b w NV i żyją, myślę ,że 350 pęknie na wykresie (strojone na pb98)
Ja dmuchnąłem przypadkiem pare razy 1,5b w NV i spadku niuta nie czułem. Tylko że w NV ostrzejsze wałki są.

Zresztą co innego dmuchnąć tak 2-3 przejazdy na ulicy, a co innego w drifcie pałować non stop gdzie IAT może zabić osiągi. Miej to po prostu na uwadze i zdaj relacje bo wszyscy ciekawi jesteśmy.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
INSANE
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
Imię: Paweł
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: INSANE »

mtey pisze:Witam Pana komentatora :heh: a jednak 2.0 turbo no zobaczymy czy Tobie również tak szybko to przestanie wystarczać jak mi :D z moich doświadczeń słabiutko wstaje dopiero 3500-4000 i kończy sie tak samo szybko ale kombinacja z przełożeniami w dyfrze i można fajnie ustawić pod dany tor. Skrzynia wytrzyma , guma na mały krzyżak także. Sprawdź w WG czy to na pewno zła sprężyna , bo może się przyciera. Ciekaw jestem jaka byłaby różnica po zmianie wału korbowego na 2.5tds ( widziałem ktoś na forum tak zrobił ) oraz 2 wałki ssące. Powodzenia i do zobaczenia już nie długo w Toruniu :pasuje:
Witama Pana zawodnika :heh: , otóż to poczciwe 2.0, nie tracę nadzieji aczkolwiek na urwanie dupy nie liczę (no chyba ,że gdzieś na bandzie :śmiech: ), dyfer będzie 3,45 i myślę ,że może być dobrym wyborem, wq jest nówka sztuka i jeszcze nie widział trudu swojej pracy, wrzuciłem 3 sprężyny i mam nadzieję ,że będzie grało! Z tym wałem 2,5tds to nie widziałem nic konkretnego a nad dwoma ssącymi to pomyślę ,ale najpierw muszę trochę pojeździć, słupek 2.0 można znaleźć w co drugiej rzecze więc zawsze można eksperymentować :cool2:
Awatar użytkownika
Loqer
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2019, o 21:08
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW E36 M50B20 TURBO - DRIFT SPEC by INSANE

Post autor: Loqer »

Lubię czytać jak ktoś z pancerniaka małolitrażowego wyciąga fajne kreseczki :D , sam jestem w trakcie składania M50B20T i tak jak piszesz wyżej B20 słupki zamknięte po 250 300 zł to można próbować krzesać moce :D
ODPOWIEDZ