E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7

Post autor: Kusy6 »

Witam, a więc zabrałem się za mój pierwszy projekt turbo, którego bazą jest lekko zgruzowane E46. Samochód już wcześniej jeździł sporadycznie w drifcie, było wszystko co potrzeba po za mocą. LPG było od początku, kupiłem niedawno nowy reduktor KME Gold do 300KM plus nowe wtryski barracudy największe 130. Strojenie wstępnie umówione jest u Misia z Rzeszowie, w związku z tym że samochodem będę poruszał się także po mieście, będę chciał zrobić to tak by podczas delikatnej jazdy silnik pracował na lpg, a jeśli dostanie obciążenie i turbina zacznie pompować, automatycznie przełączało się na PB, a po zejściu ciśnienia z kolektora ssącego by znów przełączało się na LPG. Doładowanie jakie planuję to 1-1,3bar, tak jak stroiciel uzna za bezpieczne, na Shell V power racing 100.
Dodatkowo za pomocą przycisku z kabiny będę sterował dwiema mapami, jedna na treningi i upały lekko poniżej bara żeby silnik bardzo nie dostawał po dupie, a druga najmocniejsza na miasto, gdzie do odcięcia kręci się sporadycznie tylko raz na jakiś czas.

Modyfikacje jakie przeprowadzam:

Model: E46

Modyfikacje

Silnik: Korby M50, szpilki FTWL 12mm, przekładka 2mm na kleju loctite 3020, nowe panewki, uszczelki, remont głowicy, podfrezowany blok pod korby M50, wałek ssący M54B30, świece ngk BKR7EKC,

Układ dolotowy: Kolektor z M54B30, disa wywalona oraz odma, odpowietrzenie pokrywy rozrządu w atmosferę, IC 300x600x76,

Układ wydechowy: Borg Warner S200SXE twinscrool, Kolektor wydechowy twinscrool, reszta 3", tłumik środkowy Turbo Works, końcowy Sporttig, WG w atmosferę

Układ paliwowy / wtryskowy: Bosch 430ccm z Porsche 0280156012, Pompa paliwa Bosch 044, Swirl pot,

Elektronika / wskaźniki: DET 3 / Depo: EGT, wartość doładowania, temp oleju, ciśnienie oleju, ładowanie, AFR

Układ chłodzenia: seria wentylator el., podstawka filtra oleju M3 z termostatem plus chłodnica oleju z mazdy

Układ napędowy: Duża głowa 3,38 z 330i wraz z półosiami (z 320d) i wałem oraz skrzynią z wybierakiem 330i, dwutarcz od kolegi Master86 z forum

Zawieszenie: gwint + camber plates, adaptery skrętu SAS

BODY KIT i wnętrze: seria, kubły z przodu, hydrauliczny ręczny

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Hosting galerii zdjęć na allegro

Teraz pytanie,
1. Co to jest to zaznaczone na zielono? Mogę to wywalić a wąż zaślepić?
2. Silniczek krokowy nr 1 zostawić tu gdzie jest?
3. Wywalając odmę, dobrze zrobię zaślepiając oba wyjścia zaznaczone kółkiem przy listwie nr 3?
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: ProxRox »

Czy na 1.3b potrzebujesz lać setkę ? nie lepiej już 98 mix z etanolem ?
Podzielisz się numerem wtryskiwaczy ?
Nando-e28
Forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Nando-e28 »

Interesujacy jest ten watek lpg. Czy przepinanie z benzyny na lpg i na odwrot bedzie odbywalo sie plynnie bez szarpniec czy zajakniec?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

ProxRox pisze:Czy na 1.3b potrzebujesz lać setkę ? nie lepiej już 98 mix z etanolem ?
Podzielisz się numerem wtryskiwaczy ?
Z tego co się orientuję to wyjdzie więcej KM na tym paliwie w porównaniu do 98, ale zapytam o to stroiciela, lub Miś sam się może wypowiedzieć na ten temat jeśli zauważy post. Po za tym do etanolu musiał bym przewody zmieniać i jeździć po niego na Czechy co raczej mi się nie chce.
Nr wstawię w pierwszym poście ale po weekendzie jak kumpel wróci bo mam wszystko u niego.
Nando-e28 pisze:Interesujacy jest ten watek lpg. Czy przepinanie z benzyny na lpg i na odwrot bedzie odbywalo sie plynnie bez szarpniec czy zajakniec?
Kolega miał taki patent na soft turbo 0,5b, i ja szarpnięć nie poczułem, lpg nie piszczy jak w przypadku braku gazu w butli, jedyne co to mówił że lekko później turbo wstaje na lpg.

No to lecę z tematem dalej, z poprzednią niewiedzą już sobie poradziłem.
Do borga standardowo problem był dobrać nypel, ale też już ogarnąłem temat.
Kolejny problem to wyjście od strony gorącej niestandardowe, tokarz nie chciał się podjąć toczenia na V band to V band do niej przyspawany tigiem.
Dla bezpieczeństwa zakupiona gaśnica 4KG do samochodu.
Disa dla zaślepienia otworu, mam obawy że będzie muł przez to z niskich obrotów, ale inaczej się chyba nie da.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
galeria allegro
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Miś »

DISA nie ma znaczenia przy doładowaniu tutaj.
98 albo 100 paliwo na co dzień będzie ok.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Czy to WG jest ok? Na górę sprężyny jest jeszcze duża podkładka która przylega na całą sprężynę.
Ale głównie chodzi mi o uszczelnienie tego pręta w tulejce, nie powinno to wyglądać inaczej żeby powietrze tamtędy nie uciekało i będzie to spełniać właściwie swoją rolę?


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Galerie zdjęć na aukcje
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Miś »

Wygląda okej, chińczyk nigdy nie będzie szczelny, zawsze spaliny mieszają się z ciśnieniem doładowania pod membraną. :P
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: whatdefak »

Kusy6 pisze:Czy to WG jest ok? Na górę sprężyny jest jeszcze duża podkładka która przylega na całą sprężynę.
Ale głównie chodzi mi o uszczelnienie tego pręta w tulejce, nie powinno to wyglądać inaczej żeby powietrze tamtędy nie uciekało i będzie to spełniać właściwie swoją rolę?


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Galerie zdjęć na aukcje
Wzrokowo ciężko ocenić czy wastegate jest szczelny, podepnij pod niego zwykłą strzykawkę 100ml i sprawdź czy trzyma ciśnienie czy nie cofa tłoka.
Od siebie dodam że warto mieć podpięta wodę pod niego aby go chłodzić szczególnie w "chłoście" bo wtedy jak EGT mamy 9XX stopni to dzieją się z nim takie rzeczy jak rozszczelnienie między trzpieniem tłoka a membraną i wtedy taki wg kiepsko działa i powoduje nie stabilne doładowanie.
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: deejeys »

Chinol ze szczelnością ma tyle wspólnego co 95 latek z kontrolowaniem wytrysku...
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Może a nawet napewno się nie znam, ale obawiam się że do tego wg się raczej nie da podpiąć wody, chyba że owine go przewodem miedzianym i w niego wodę puszczę :heh:
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Chycu »

kolektor sam spawałeś?
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Seboo »

Chycu pisze:kolektor sam spawałeś?
Kuknij 4 post w tym temacie i obejrzyj dobrze :hammer:
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Chycu »

Seboo pisze:
Chycu pisze:kolektor sam spawałeś?
Kuknij 4 post w tym temacie i obejrzyj dobrze :hammer:
Przeoczyłem, dzięki :heh:

Jak wrażenia? To jest na zamówienie czy jest dostępny normalnie w ofercie? Jak z miejscem żeby puścić wg w wydech?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28

Post autor: Kusy6 »

Chycu pisze:
Seboo pisze:
Chycu pisze:kolektor sam spawałeś?
Kuknij 4 post w tym temacie i obejrzyj dobrze :hammer:
Przeoczyłem, dzięki :heh:

Jak wrażenia? To jest na zamówienie czy jest dostępny normalnie w ofercie? Jak z miejscem żeby puścić wg w wydech?
Wrażenia spoko, tylko trochę drogi jak za taki element.
Jest dostępny ale mieli tyle zamówień na niego ze i tak czekałem 3 tyg na niego bo robią je na bieżąco.
Z miejscem raczej spoko, ale ja i tak wg daje w atmo.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Darmowe galerie allegro.pl
ODPOWIEDZ