E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: KonradGT »

Cześć ;)

Chciałbym Wam pokrótce opisać E46, które ostatnio złożyliśmy. Jest to pierwsze M54 jakie uturbiliśmy, zobaczymy jak to będzie się sprawować :heh:

Oryginalne 330i w wersji RHD - trochę przerobione przez poprzedniego właściciela na treningówkę do driftu. Hydrauliczny ręczny, zaspawany dyferencjał 3.38, fotele kubełkowe. U nas na pierwszy rzut została wykonana przekładka kierownicy na "naszą" stronę, wraz z wyjęciem i otwarciem silnika. Następnie składaliśmy już zestaw z nadciśnieniem ;)

Silnik:
M54B30 odprężony przekładką (wymiana środkowej warstwy uszczelki głowicy na grubszą)
seryjne korbowody i tłoki, seryjne śruby głowicy M10
głowica wyremontowana na zero, nowe co się da :)
nowe panewki

Wydech:
DP i wydech 3 cale na jednym przelotowym tłumiku końcowym (o dziwo dużo ciszej niż M50 na tych samych gratach)
sonda AFR i EGT
Turbina GT35 - wersja z najmniejszą muszlą gorącą
Wastegate TurboSmart 50mm + screamer pipe w ziemię

Dolot:
Intercooler niestesty dość mały, 550x350 jeśli dobrze pamiętam
całość na rurkach 2,5 cala
usunięta seryjna odma
BOV Pro Perfect - piękne dźwięki :devill2:
MBC Pro Perfect

Układ paliwowy:
tuningowy zbiornik paliwa 35l
pompa zewnętrzna ala Bosch 044
wtryskiwacze Siemens Deka 630cc

Układ chłodniczy:
chłodnica E36 325TDS
przejście na osobny zbiorniczek wyrównawczy z VW
póki co nadal seryjne wisko, ale radzi sobie bardzo dobrze

Elektronika:
seryjny komputer silnika MS43 z modyfikacją softu od usera Miś - mega robota - sterownik przyjmuje DETa bez najmniejszego problemu, wolne obroty żyleta, w pełni sprawne Vanosy i tak dalej
dodatkowo do sterowania paliwem DET3 w trybie FIT
zegary boost i EGT

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wynik to 427 koni i 573 niutonometry na doładowaniu 0,9b. Koniec końców strojenie zakończyliśmy na mniejszym doładowaniu i wyniku 412/537 - zachowawcze AFR, niskie EGT, można jeździć ;)

Teraz czas na składanie kolejnego M54B30 na kutych korbach PRISM i tłokach AMP44, będzie można powalczyć grubiej ;)
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: whatdefak »

Mega robota :heh: :clap: i fajny wynik, wstaje też bardzo fajnie jak na chinczyka na sliźgu, jedynie szkoda tylko że góra tak szybko kiśnie.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: KonradGT »

No niestety właśnie góra lekko słaba - wina kolektora wydechowego lub zbyt małej strony gorącej turbo.

Jesteśmy w trakcie budowy następnego M54B30 na dużo lepszych gratach, więc może uda się zrobić porównanie 1:1 wg doładowania ;)
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: Jeeet »

Cyfry piekne ,jeździ na pewno fajnie ale nie rozumiem tego strachu przed dużą dupą w 3L aucie którego można kręcić "bezpiecznie" do 7200rpm.
Są zawory rególujące przepływ spalin do spreżarki chyba można to nazwać zmienne ar (nie wiem ekspertem nie jestem)?
Ale wiem że z tym duża dupa wstanie szybciej i nie umrze "nigdy".
https://photos.smugmug.com/Event-Covera ... 9adj-L.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Są wersje wbudowane we flansze, u anglosasów mega wielkie singiel turbo którym można jeździć na drodze to nic niezwykłego.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: KonradGT »

Tutaj akurat turbo już dawno klient sam kupił, normalnie dalibyśmy większy AR pewnie ;)

wszystko to co mówisz to i owszem, ale wiesz jak jest z zasadą CCC? Cena czyni cuda ;)

Nie kręcimy wyżej i tak, bo seryjna pompa z M54B30 podobno nie lubi >7000rpm.
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: Jeeet »

KonradGT pisze:Tutaj akurat turbo już dawno klient sam kupił, normalnie dalibyśmy większy AR pewnie ;)

wszystko to co mówisz to i owszem, ale wiesz jak jest z zasadą CCC? Cena czyni cuda ;)

Nie kręcimy wyżej i tak, bo seryjna pompa z M54B30 podobno nie lubi >7000rpm.
Nie no auto musi być miodzio takie o 170hp lepsze od mojego i pewnie 2x lepiej jeżdżące vs e39 v8 :)
Chciałem zwrócić uwage na niektóre przekonania wg. mnie niewłaściwe panujące u nas .
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: deejeys »

Ja tu nie widzę jakiegoś problemu z "dupą" moc rośnie, niut trzyma, jak by jeszcze pobawić się to pewnie dało by się zrobić "wizualnie" płaski wykres na tym setupie...
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: Miś »

6900rpm max bezpiecznie dla wałka pompy oleju.

Te klapki to nie zmienne AR, ale patent na single scroll przy wstawaniu, nowe auta mają to często, pomaga wstawać.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Taffarel
Nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2017, o 00:08
Imię: Rafał
lokalizacja: powisle

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: Taffarel »

strojenie moim zdaniem profeska jak na uzyte czesci. bardzo kibicuje i zycze bezawaryjnosci bliźniaku konstrukcyjny :heh: :clap:
e46 "fakeM3gtr" 330ci GT3582 0,9bar
mtey
User
Posty: 34
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
Imię: Mateusz
lokalizacja: STG

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: mtey »

fajny projekcik. Disa funkcjonuje czy odpięliście ?
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: KonradGT »

Klapka z disy jest wyjęta + wyłączone z softu.
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: Horex »

ten turbosmart był ori czy fake?
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: KonradGT »

Podróba.
mtey
User
Posty: 34
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
Imię: Mateusz
lokalizacja: STG

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: mtey »

wrzuć jakiś filmik jak to podaje :) mam prawie identyczny projekt z tym że siedzi borg s200sx i czekam na strojenie :)
mtey
User
Posty: 34
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
Imię: Mateusz
lokalizacja: STG

Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM

Post autor: mtey »

ma ktoś doświadczenie jak seryjne m54 zachowuje się przy 1.0 - 1-2 bar ?
ODPOWIEDZ