E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
Cześć
Chciałbym Wam pokrótce opisać E46, które ostatnio złożyliśmy. Jest to pierwsze M54 jakie uturbiliśmy, zobaczymy jak to będzie się sprawować
Oryginalne 330i w wersji RHD - trochę przerobione przez poprzedniego właściciela na treningówkę do driftu. Hydrauliczny ręczny, zaspawany dyferencjał 3.38, fotele kubełkowe. U nas na pierwszy rzut została wykonana przekładka kierownicy na "naszą" stronę, wraz z wyjęciem i otwarciem silnika. Następnie składaliśmy już zestaw z nadciśnieniem
Silnik:
M54B30 odprężony przekładką (wymiana środkowej warstwy uszczelki głowicy na grubszą)
seryjne korbowody i tłoki, seryjne śruby głowicy M10
głowica wyremontowana na zero, nowe co się da
nowe panewki
Wydech:
DP i wydech 3 cale na jednym przelotowym tłumiku końcowym (o dziwo dużo ciszej niż M50 na tych samych gratach)
sonda AFR i EGT
Turbina GT35 - wersja z najmniejszą muszlą gorącą
Wastegate TurboSmart 50mm + screamer pipe w ziemię
Dolot:
Intercooler niestesty dość mały, 550x350 jeśli dobrze pamiętam
całość na rurkach 2,5 cala
usunięta seryjna odma
BOV Pro Perfect - piękne dźwięki
MBC Pro Perfect
Układ paliwowy:
tuningowy zbiornik paliwa 35l
pompa zewnętrzna ala Bosch 044
wtryskiwacze Siemens Deka 630cc
Układ chłodniczy:
chłodnica E36 325TDS
przejście na osobny zbiorniczek wyrównawczy z VW
póki co nadal seryjne wisko, ale radzi sobie bardzo dobrze
Elektronika:
seryjny komputer silnika MS43 z modyfikacją softu od usera Miś - mega robota - sterownik przyjmuje DETa bez najmniejszego problemu, wolne obroty żyleta, w pełni sprawne Vanosy i tak dalej
dodatkowo do sterowania paliwem DET3 w trybie FIT
zegary boost i EGT
Wynik to 427 koni i 573 niutonometry na doładowaniu 0,9b. Koniec końców strojenie zakończyliśmy na mniejszym doładowaniu i wyniku 412/537 - zachowawcze AFR, niskie EGT, można jeździć
Teraz czas na składanie kolejnego M54B30 na kutych korbach PRISM i tłokach AMP44, będzie można powalczyć grubiej
Chciałbym Wam pokrótce opisać E46, które ostatnio złożyliśmy. Jest to pierwsze M54 jakie uturbiliśmy, zobaczymy jak to będzie się sprawować
Oryginalne 330i w wersji RHD - trochę przerobione przez poprzedniego właściciela na treningówkę do driftu. Hydrauliczny ręczny, zaspawany dyferencjał 3.38, fotele kubełkowe. U nas na pierwszy rzut została wykonana przekładka kierownicy na "naszą" stronę, wraz z wyjęciem i otwarciem silnika. Następnie składaliśmy już zestaw z nadciśnieniem
Silnik:
M54B30 odprężony przekładką (wymiana środkowej warstwy uszczelki głowicy na grubszą)
seryjne korbowody i tłoki, seryjne śruby głowicy M10
głowica wyremontowana na zero, nowe co się da
nowe panewki
Wydech:
DP i wydech 3 cale na jednym przelotowym tłumiku końcowym (o dziwo dużo ciszej niż M50 na tych samych gratach)
sonda AFR i EGT
Turbina GT35 - wersja z najmniejszą muszlą gorącą
Wastegate TurboSmart 50mm + screamer pipe w ziemię
Dolot:
Intercooler niestesty dość mały, 550x350 jeśli dobrze pamiętam
całość na rurkach 2,5 cala
usunięta seryjna odma
BOV Pro Perfect - piękne dźwięki
MBC Pro Perfect
Układ paliwowy:
tuningowy zbiornik paliwa 35l
pompa zewnętrzna ala Bosch 044
wtryskiwacze Siemens Deka 630cc
Układ chłodniczy:
chłodnica E36 325TDS
przejście na osobny zbiorniczek wyrównawczy z VW
póki co nadal seryjne wisko, ale radzi sobie bardzo dobrze
Elektronika:
seryjny komputer silnika MS43 z modyfikacją softu od usera Miś - mega robota - sterownik przyjmuje DETa bez najmniejszego problemu, wolne obroty żyleta, w pełni sprawne Vanosy i tak dalej
dodatkowo do sterowania paliwem DET3 w trybie FIT
zegary boost i EGT
Wynik to 427 koni i 573 niutonometry na doładowaniu 0,9b. Koniec końców strojenie zakończyliśmy na mniejszym doładowaniu i wyniku 412/537 - zachowawcze AFR, niskie EGT, można jeździć
Teraz czas na składanie kolejnego M54B30 na kutych korbach PRISM i tłokach AMP44, będzie można powalczyć grubiej
- whatdefak
- User
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
- Imię: Damian
- lokalizacja: podkarpacie
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
Mega robota i fajny wynik, wstaje też bardzo fajnie jak na chinczyka na sliźgu, jedynie szkoda tylko że góra tak szybko kiśnie.
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
No niestety właśnie góra lekko słaba - wina kolektora wydechowego lub zbyt małej strony gorącej turbo.
Jesteśmy w trakcie budowy następnego M54B30 na dużo lepszych gratach, więc może uda się zrobić porównanie 1:1 wg doładowania
Jesteśmy w trakcie budowy następnego M54B30 na dużo lepszych gratach, więc może uda się zrobić porównanie 1:1 wg doładowania
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
Cyfry piekne ,jeździ na pewno fajnie ale nie rozumiem tego strachu przed dużą dupą w 3L aucie którego można kręcić "bezpiecznie" do 7200rpm.
Są zawory rególujące przepływ spalin do spreżarki chyba można to nazwać zmienne ar (nie wiem ekspertem nie jestem)?
Ale wiem że z tym duża dupa wstanie szybciej i nie umrze "nigdy".
https://photos.smugmug.com/Event-Covera ... 9adj-L.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Są wersje wbudowane we flansze, u anglosasów mega wielkie singiel turbo którym można jeździć na drodze to nic niezwykłego.
Są zawory rególujące przepływ spalin do spreżarki chyba można to nazwać zmienne ar (nie wiem ekspertem nie jestem)?
Ale wiem że z tym duża dupa wstanie szybciej i nie umrze "nigdy".
https://photos.smugmug.com/Event-Covera ... 9adj-L.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Są wersje wbudowane we flansze, u anglosasów mega wielkie singiel turbo którym można jeździć na drodze to nic niezwykłego.
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
Tutaj akurat turbo już dawno klient sam kupił, normalnie dalibyśmy większy AR pewnie
wszystko to co mówisz to i owszem, ale wiesz jak jest z zasadą CCC? Cena czyni cuda
Nie kręcimy wyżej i tak, bo seryjna pompa z M54B30 podobno nie lubi >7000rpm.
wszystko to co mówisz to i owszem, ale wiesz jak jest z zasadą CCC? Cena czyni cuda
Nie kręcimy wyżej i tak, bo seryjna pompa z M54B30 podobno nie lubi >7000rpm.
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
Nie no auto musi być miodzio takie o 170hp lepsze od mojego i pewnie 2x lepiej jeżdżące vs e39 v8KonradGT pisze:Tutaj akurat turbo już dawno klient sam kupił, normalnie dalibyśmy większy AR pewnie
wszystko to co mówisz to i owszem, ale wiesz jak jest z zasadą CCC? Cena czyni cuda
Nie kręcimy wyżej i tak, bo seryjna pompa z M54B30 podobno nie lubi >7000rpm.
Chciałem zwrócić uwage na niektóre przekonania wg. mnie niewłaściwe panujące u nas .
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
Ja tu nie widzę jakiegoś problemu z "dupą" moc rośnie, niut trzyma, jak by jeszcze pobawić się to pewnie dało by się zrobić "wizualnie" płaski wykres na tym setupie...
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
6900rpm max bezpiecznie dla wałka pompy oleju.
Te klapki to nie zmienne AR, ale patent na single scroll przy wstawaniu, nowe auta mają to często, pomaga wstawać.
Te klapki to nie zmienne AR, ale patent na single scroll przy wstawaniu, nowe auta mają to często, pomaga wstawać.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 sie 2017, o 00:08
- Imię: Rafał
- lokalizacja: powisle
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
strojenie moim zdaniem profeska jak na uzyte czesci. bardzo kibicuje i zycze bezawaryjnosci bliźniaku konstrukcyjny
e46 "fakeM3gtr" 330ci GT3582 0,9bar
-
- User
- Posty: 34
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: STG
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
fajny projekcik. Disa funkcjonuje czy odpięliście ?
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
Klapka z disy jest wyjęta + wyłączone z softu.
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
ten turbosmart był ori czy fake?
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 827
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
-
- User
- Posty: 34
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: STG
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
wrzuć jakiś filmik jak to podaje mam prawie identyczny projekt z tym że siedzi borg s200sx i czekam na strojenie
-
- User
- Posty: 34
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 18:52
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: STG
Re: E46 Coupe M54B30 + GT35 427KM/573NM
ma ktoś doświadczenie jak seryjne m54 zachowuje się przy 1.0 - 1-2 bar ?