BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Seboo »

Nie kupisz tego tematu za takie pieniądze... :down:
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Diego »

Ja bym ci polecił osobiście zupełnie inny setup z którego myślę byłbyś bardziej zadowolony finalnie. Kupić m52b28tu(taniej), lub m54b30 w dobrym stanie, chociażby ze wzgledu na lekki alu blok i swieższy motor z mniej zmeczonym materiałem(głowica). Kupujesz takie TU, zostawiasz oczywiscie vanosy(zrobić rewizje, do górek budzetowo chyba zalezy ci na jak najwiekszym powerband?, ssacy z m54b30 założyć, głowica porting). Korba m50nv, tłoki kute m54 AMP44 z rosji na 84.25 z wałem m54b30 możesz mieć 3litry pojemnośći, lub poszukać ładny komplet tłoków z 4.0 tfsi pod wał m52b28 szlif na 84.5. N54 to problematyczny temat, obróbka pod korbowody, obróbka pod zawory i żeby to miało sens musisz mieć idealny blok bo szybko się wypracuje.
Zrobic szlif z odpowiednim pasowaniem. Seryjna metalowa uszczelka+szpilki m12 ftwl, ewentualnie piramidki ale metalowa uszczelka + m12 wystarczy spokojnie. Do tego wydechowy równoodległościowy, ssący na trąbkach i turbo gtx35 z ar. 82.Raczej Ori ecu +det3 ze wzgledu na vanosy, ewentualnie stroiciel który dobrze skonfiguruje w emu sterowanie tego aby działało.

Na takim zestawie masz zakres obrotów użytecznych od 3200-7000rpm, wraz z lekką budą z odpowiednią trakcja mogło by coś z tego szybkiego wyjsć, pomyśl o konwersji na 8hp, adapter skrzyni od ., sterownik z htg, szybkość, skuteczność, można sie bardziej skupić na kierowaniu a nie bawić się z biegami. Auto killer, moc w przypadku mieszanego paliwa w granicach 650-700hp.
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

Diego pisze:do górek budzetowo chyba zalezy ci na jak najwiekszym powerband?
Nie bardzo rozumiem :) o co chodzi z tym do górek.
Diego pisze:m54 AMP44
Ceny są rzeczywiście fajne
Diego pisze:Seryjna metalowa uszczelka+szpilki m12 ftwl, ewentualnie piramidki ale metalowa uszczelka + m12 wystarczy spokojnie
Myślę że tu na pewno nie będę oszczędzał COMETIC + ARP niezależnie od silnika jaki będę budował
Diego pisze:Do tego wydechowy równoodległościowy
Z tym też się zgadzam
Diego pisze:pomyśl o konwersji na 8hp, adapter skrzyni od ., sterownik z htg
Fajna opcja poczytałem troszkę i naprawdę jestem pod wrażeniem.
Diego pisze:można sie bardziej skupić na kierowaniu a nie bawić się z biegami.
To nie do końca tak :) kto nie jeździł na sekwencji nie zrozumie :P miłość :D
Seboo pisze:Nie kupisz tego tematu za takie pieniądze...
Kupie kupie :P blok mam na oku z resztą gratów i pewnie za 1000 wyrwę bez głowicy :P

Seboo - fajna analiza dziękuje dało mi do myślenia i znowu mam do czytania i analizowania. Bardzo proszę innych zaawansowanych użytkowników/konstruktorów/mechaników/entuzjastów o podobne zestawienia. nie jest sztuką wywalić w silnik 30 - 40 tys. sztuką jest to zrobić mądrze :P
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Kusy6 »

Diego pisze:Ja bym ci polecił osobiście zupełnie inny setup z którego myślę byłbyś bardziej zadowolony finalnie. Kupić m52b28tu(taniej), lub m54b30 w dobrym stanie, chociażby ze wzgledu na lekki alu blok i swieższy motor z mniej zmeczonym materiałem(głowica). Kupujesz takie TU, zostawiasz oczywiscie vanosy(zrobić rewizje, do górek budzetowo chyba zalezy ci na jak najwiekszym powerband?, ssacy z m54b30 założyć, głowica porting). Korba m50nv, tłoki kute m54 AMP44 z rosji na 84.25 z wałem m54b30 możesz mieć 3litry pojemnośći, lub poszukać ładny komplet tłoków z 4.0 tfsi pod wał m52b28 szlif na 84.5. N54 to problematyczny temat, obróbka pod korbowody, obróbka pod zawory i żeby to miało sens musisz mieć idealny blok bo szybko się wypracuje.
Zrobic szlif z odpowiednim pasowaniem. Seryjna metalowa uszczelka+szpilki m12 ftwl, ewentualnie piramidki ale metalowa uszczelka + m12 wystarczy spokojnie. Do tego wydechowy równoodległościowy, ssący na trąbkach i turbo gtx35 z ar. 82.Raczej Ori ecu +det3 ze wzgledu na vanosy, ewentualnie stroiciel który dobrze skonfiguruje w emu sterowanie tego aby działało.

Na takim zestawie masz zakres obrotów użytecznych od 3200-7000rpm, wraz z lekką budą z odpowiednią trakcja mogło by coś z tego szybkiego wyjsć, pomyśl o konwersji na 8hp, adapter skrzyni od ., sterownik z htg, szybkość, skuteczność, można sie bardziej skupić na kierowaniu a nie bawić się z biegami. Auto killer, moc w przypadku mieszanego paliwa w granicach 650-700hp.
Jesteś pewny że 600+ i alu blok to dobry pomysł? Chociaż wyścigi to nie drift i silnik ma lżej trochę
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Chycu »

Diego pisze:lub poszukać ładny komplet tłoków z 4.0 tfsi pod wał m52b28 szlif na 84.5.
Masz gdzieś i możesz podać wymiary tych tłoków? siada to p&p do m52b28 po rozwiercie?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Miś »

Od siebie dodam, że tłoki 4.0tfsi znoszą naprawdę dużo, sprawdzone.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
JONDEK
User
Posty: 189
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
Imię: Kacper
lokalizacja: Chojnice

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: JONDEK »

Kusy6 pisze:
foka666 pisze:Piszę tutaj jak nie w projekcie to gdzie pisać ?

Więc założenie jest zbudowanie bezawaryjnego silnika (oczywiście wiem jak jest w warunkach bojowych) który w pierwszym stadium rozwoju mógł by osiągnąć 400-500hp później 700 ?? :devill2:
Auto nie będzie się poruszało na co dzień po drogach publicznych tylko wyścigi Górskie i tor. Więc dużego nalotu nie zrobi. Będzie za to używane ekstremalnie.
Może znaczne na razie od dołu bo to chcemy zbudować w pierwszej kolejności żeby móc ogarnąć mocowania wał i dyfer z półosiami.
Bardzo proszę o odpowiedzi do konkretnych pytań

1. Wydaje mi się że do tych mocy raczej bez VANOSA im coś prostsze tym lepsze. Vanos daje tylko trochę lepszą krzywą w dolnym i średnim zakresie ?
2. Zdecydowanie budujemy strokera więc wał korbowy z m52b28 wiem że nie może być szlifowany. Czyli szukamy nominału w dobrym stanie Tak ?
3. Tłoki tu raczej nie będziemy się rozdrabniać czyli kute. Firma raczej niema znaczenia na forum ktoś handluje więc się dogadamy :) pytanie silnik nominalnie ma 84 czy 84,5 ? czy może go rozwiercić na 85 ?
4. Korbowody też kute takie jak z m52b28 czyli 135mm tak ?
5. Czy robił ktoś już natrysk oleju na denka tłoków ?
6. Czy jest sens tulejować silnik ? czy znany blok żeliwno/pancerny wytrzyma 700 hp ?
7. Czy ktoś robił już suchą miskę ?
8. Nie wiem jak będzie z miską olejową bo co prawda buda e30 ale kołyska z e92 m3 ?
9. Panewki śrubki i inne pierdoły raczej jakieś zmiennik bo przy kosztach projektu to grosze a człowiek spokojniej śpi :P
1. Bez vanosa lepiej z tego względu że w serii ma lepsze tłoki i głowica ma podwójne sprężyny i grubsze zawory, ale jak nie myślisz kręcić powyżej 7k a tłoki dajesz kute to z vanosem wg mnie też może być. Tak, vanos daje ci lepszy dół obrotów
2. Dlaczego wał nie może być szlifowany, mniejsza wytrzymałość czy o co chodzi?
3. 84. Zamiast kutych ja bym wolał włożyć z N54 bo tańsze a sprawdzone i dobre
4. Korby cienkie w M52 wytrzymują podobno do 600KM więc zakładaj z M50 (V lub NV) i do 700+ upalasz bez obaw.
6. Nie. Wytrzyma, lecz po ostrym katowaniu 200-400 moto godzin pałowania, po czasie może się lekko wytrzeć, wtedy trzeba będzie zrobić szlif i dać lekko większe tłoki
9. Panewki Colbenschmit czy jakoś tak podobnie, szły na pierwszy montaż, koszt ok 200zł komplet na wał, podobnie też na korby kosztują. Śruby korb i stopek wału też zostaw ori stare lub kup sobie nowe ori jak cię to boli.
mozna jeszczekupic blok znowu nominal za 300zl i w nim zrobic szlif pod tloki stare ktore na 98% beda ladne


nie myslales o 2jz do tej e30? tez masa rozwiazan standard silnik na pierwszy sezon zrobisz sobie na 400hp zdejmujac tylko glowice do odprezenia... Chociaz slyszalem ze niektorzy laduja 400 i bez odprezenia :shock: . Napewno wbrew pozorom jest sporo tanszych czesci do uturbienia niz do m50... te kolektory z chin wychodzi ze to wcale nie takie gowniane... no i jedna zaleta jak dla mnie spora to silnik wpionie i miejsca na jaki hardkorowy kolektor czy turbo w pip. Jzta dostaniesz za 3k wolnossaka w zarabistym stanie bo wiekszosc ma maly przebieg... wkladasz za kafla uszczelke plus jakas rewizja panewek glowicy i na pierwszy sezon masz te 400hp zeby sie rozjezdzic.
osobiscie chchcialbym sobie jeszcze kiedys procz tego mojego m50 miec jzturbo albo rb25(mmm :tongue: )

z tego co pisales nie masz parcia na wygrywanie a na ucieche z zabawy twojej i kibicow
https://www.youtube.com/watch?v=6evl2cQkcok&t=276s" onclick="window.open(this.href);return false;
0:20 odpowiada na to :clap: :clap: :clap: :clap:

tak czy inaczej m50 dobre jz dobry poprostu podsuwam pomysl wg mnie cena 400hp w 2jz a m50 bardzo podobna pokusilbym sie nawet o to ze jz wyjdzie taniej np kute tloki kupisz za 2200 netto... m50 3,5 chociaz teraz te ruskie moga podbic rynek za 500 ojro
Awatar użytkownika
foka666
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
Imię: Artur
lokalizacja: Żywiec
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: foka666 »

Miś pisze:nie myslales o 2jz do tej e30?
Niby racja ale chce mieć BMW :P
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Chycu »

Miś pisze:Od siebie dodam, że tłoki 4.0tfsi znoszą naprawdę dużo, sprawdzone.
rozumiem że w seryjnej aplikacji? znasz może compression height bo nie mogę w internecie nic znaleźć?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: Kusy6 »

foka666 pisze:
Miś pisze:nie myslales o 2jz do tej e30?
Niby racja ale chce mieć BMW :P
W czym 2jz GE jest lepszy prócz pojemności od M50? M50 też można w pion postawić i rozwiercić na 3.0

GTE to rozumiem, inna bajka ale chyba nie o tym mowa
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu

Post autor: farmer91 »

Jeśli miałbym robić coś takiego to poszedłem w stronę jeszcze innego silnika, a mianowicie m104 turbo lub r32/r30 albo i nawet r36 turbo :-P które gabarytowo jest trochę większe od r4 i mamy dużo miejsca w komorze silnika, no i zajebiste możliwość i dźwięk silników vr6, a m104 znowu litraż 3.2 i głowicę która ma mega flow.

Co do m50 to jak kucizna to FCP Engineering jak zagadasz ma fajne ceny na kombo tłoki + korby ich firmowe, zarówno do 2.8 jak i 3.0, szpilki głowicy najlepiej ARP w seryjnym rozmiarze m10, i jak ma być szeroki power band to obowiązkow wałeczki Cat Camsa i najlepiej jeszcze dobry porting głowicy u kogoś kto się zna na tym, bo jak wiadomo przepływ głowicy m50/m52 nie jest górnych lotów...
ODPOWIEDZ