[DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

[DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

Projekt zbliża się już do wyjazdu na ulicę, wiec myślę, że już czas trochę o nim wspomnieć szerszej publice. W zamyśle ma to być driftcar i ma jeździć na scenie grassroot (w zamyśle to nie jest auto pod zawody). Mimo wszystko najpierw chce sprawdzić limity seryjnego silnika na ulicy (równolegle trwają prace nad turbokitem p&p pod turbiny t25 - stworzenie procesu produkcyjnego okazuje się być dużo trudniejsze, niż zbudowanie samego auta w garażu).

Planowana specyfikacja Stage 1

Model: BMW e36 coupe m43b16 (chyba 96r)

Silnik: m43b16 polift

Układ dolotowy:
  • Seryjny kolektor ssący
    Odłączona klapka kolektora zmieniająca geometrie kolektora ssącego
    Intercooler 550x180x65mm
    Dolot z kwasówki 57mm
    Filtr powietrza K&N
    brak blowoffa
Układ wydechowy:
  • Kolektor wydechowy custom 4->1 zbudowane przez nas w DK Customs (prototyp pod seryjną produkcje już opartą o model CAD), dopasowany pod parę różnych turbin.
    Customowa łapa silnika DK customs wersja 2
    Turbina PowerSpirit PS350XR (GTX2860R) z wew. WG dostarczony przez RacingParts.pl
    Wydech z kwasówki 2.5" na dwóch tłumikach przelotowych z v-bandami umieszczonymi tak, aby umożliwić łatwy serwis.
Układ paliwowy / wtryskowy:
  • pompa paliwa GSS342 255LPH Osias
    seryjny regulator ciśnienia 3b
    Wtryski Siemens 850cc@3b
    Adaptery do kolektora ssącego DK Customs pod wtryskiwacze
Elektronika / wskaźniki:
  • Easy ecu micro (takie cudo się trafiło, nie z wyboru)
    Aktywne cewki 2.0 TFSI
    Czujnik IAT bosch zew.
    EBC MAC
    Greddy boost gauge
    Sonda EGT
    Czujnik ciśnienia oleju z Ursusa
Układ chłodzenia:
  • Aktualnie seria
Układ napędowy:
  • Lekkie koło zamachowe m50 FTWL
    Tarcza 240mm spiek 4 łopatk FTWL
    Docisk e39 2.5D bez samo regulatorów
    Skrzynia getrag
    Dyfer mała głowa 3.45 / Duża głowa 3.09
    Półosie 328
Zawieszenie:
  • Zawieszenie pełen poliuretan
    Regulowane wahacze SWAGIER custom parts <- polecam można ładnie regulować zbierzność nawet na glebie
    Wzmocnienie podłogi przy wózku,
    Wzmocnienie podłogi przy wahaczach wleczonych
    MSR coilovers (tymczasowwo)
    Kompletny zawias od SAS (tymczasowo na zimę zdemontowany)
Układ hamulcowy
  • Hamulce i tarcze przód/tył 328
    Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
    Dołożona druga para zacisków z tyłu
    Hydrauliczny ręczny od Swagier Customs Parts
BODY KIT i wnętrze:
  • Felgi przód JR-12 8j 16" ET22
    Felgi tył JR-12 9j 16" ET20
    Felony od StolarWorks
    Mocowania fotela kubełowego od Swagier Customs Parts
    Kubełek Mirco XL żakard
    Pasy szelkowe 4pkt 3" OMP dla kierowy i pasażera
    Quick release D1
    Naba
    Kierownica fake OMP
Najbliższe plany (kolejność przypadkowa, część jest już w realizacji:
  • Plan jest prosty - będę podnosił doładowanie, aż się skończy przepływ sprężarki albo silnik.
    Customowy kolektor ssący (druk 3D, potem frezowane aluminium)
    Elektroniczna przepustnica z nissan 350z
    Emu black
    E85
    Chłodnica oleju

Baza
Obrazek


Prace nad kolektorem, łapą silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Inna koncepcja na zasilanie turbiny w olej - denerwowały mnie trójniki
Obrazek

Zawieszenie i koła
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolektor, turbo
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zasilanie turbo olejem.
Obrazek

Zapomniałem o EGT, wspawałem w muszlę
Obrazek

Kolektor ssący, wtryski
Obrazek
Obrazek

Downpipe + wydech
Obrazek

Cewki z TFSI
Obrazek

Randomowe zdjęcie z przerabiania wiązki, dopiero będę sprzątał ten burdel - chciałem po prostu odpalić na tym furę
Obrazek


W tym momencie silnik już odpalił, trzeba posprzątać kable, pozamykać parę zadań i zacząć stroić.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: KonradGT »

No ciekawe ile te turbo pożyje, bo sam chciałem brać PowerSpirita PS700, ale pierwsze zatarte kulki już sie pojawiły w PL i to po 2tyś km :rozczarowany:

Gdzien ten EasyEcu będzie umocowany, że kable takie długie :tongue:
kluczyx
Nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 28 lut 2015, o 10:13
Imię: Tomek
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: kluczyx »

Odnośnie sprężarek PowerSpirit tak racja trafiła się seria z wadliwymi łożyskami ale tylko w modelu PS700XR, z innymi modelami nigdy nie było problemów.
box-e
User
Posty: 16
Rejestracja: 27 kwie 2016, o 17:27
Imię: erwin
lokalizacja: wołów

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: box-e »

Trochę spam, ale może komuś pomoże- sam miałem problem z łożyskami w PS700XR, pojechała na gwarancję, po 2 dniach nowa sprężarka była u mnie więc pod tym względem gorąco polecam :)
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

Fura została odpalona i jakieś pierwsze jazdy się odbyły. Turbo na samym WG i EBC DC 0% wstaje przy 2800obr. i 0.5b łapie przy 4000 obr - myślę, że wysterowanie EBC i zwiększenie napięcia wstępnego wg jeszcze poprawi ten wynik.

Poniżej filmik dla zainteresowanych jak to brzmi.
https://youtu.be/M42toyo-Yfk

EasyEcu dołożyło mi następnych problemów, które musze rozwiązać - nie wiem czy nie przejdę na emu.

A tu następny temat, który jest u mnie na tapecie. Druk 3D. Jeżeli przejdzie testy, będę napewno projektował i produkował kolektory na zamówienie.
Obrazek


Tak to wygląda pod maską, jeszcze dużo do ogarnięcia, ale teraz muszę zająć się autami klientów.
Obrazek
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: whatdefak »

Fajny ten kolektor, jak i cały projekt bo jestem ciekaw ile wycisniesz soku z tego motoru :heh:
Z ciekawości ile trwał taki druk? :eee: :ph34r:
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

whatdefak pisze:Fajny ten kolektor, jak i cały projekt bo jestem ciekaw ile wycisniesz soku z tego motoru :heh:
Z ciekawości ile trwał taki druk? :eee: :ph34r:
Dzięki, po 2 kitach na małych sprężarkach czas przetestować ten silnik z większą. Kolektor drukował się około 30 godzin.
damian146ti
User
Posty: 24
Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:26
Imię: damian
lokalizacja: KRK

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: damian146ti »

Drukarka to Dragon 3D? Z PET'a drukowany ten kolektor?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: Kusy6 »

Widzę żółte poli, to są te najtwardsze czy te pośrednie? Bo też planuję w niedługim czasie zakupić żółte, tylko zastanawiam się jak się na tym będzie jeździć ulicami, auto to driftowóz bez klatki plus na slipper na ulice
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

damian146ti pisze:Drukarka to Dragon 3D? Z PET'a drukowany ten kolektor?
Tak.
Kusy6 pisze:Widzę żółte poli, to są te najtwardsze czy te pośrednie? Bo też planuję w niedługim czasie zakupić żółte, tylko zastanawiam się jak się na tym będzie jeździć ulicami, auto to driftowóz bez klatki plus na slipper na ulice
Dokładnie, ja nie czuje jakiś niedogodności. Moje auto zbudowane z podobnym przeznaczeniem.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: KonradGT »

Kiedy pierwsze pomiary? :tongue:
Slepy94
User
Posty: 16
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 08:12
Imię: Mateusz
lokalizacja: Łomża

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: Slepy94 »

Świetna sprawa z tym drukiem kolektora. Masz jakieś fotki jak to siadło w aucie?ciekawe jakie ciśnienie zniesie :wink2:
toybro
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 19 wrz 2018, o 01:01
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Trójmiasto

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: toybro »

Kurna, kibicuję i kibicuję, sam robiłem kiedyś na TD04 ale wirnik wyleciał w kosmos to kupiłem m50 XD, od jutra też zaczynam robić m43. Jak to wygląda z odprężeniem u Ciebie ? seria czy jak? powyżej 1b powinienes dać kanapke.
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: ProxRox »

toybro pisze:Kurna, kibicuję i kibicuję, sam robiłem kiedyś na TD04 ale wirnik wyleciał w kosmos to kupiłem m50 XD, od jutra też zaczynam robić m43. Jak to wygląda z odprężeniem u Ciebie ? seria czy jak? powyżej 1b powinienes dać kanapke.
Silnik wydmuchał uszczelkę przy 1.5b. Wlatuje MLS - właśnie wiozę głowice (2szt) na sprawdzenie i planowanie. Robię wiązkę pod EMU. Jak silnik zacznie stukać to wleje e85 - to nie jest daily, więc nie jest to problem.
vibe
User
Posty: 27
Rejestracja: 16 mar 2016, o 21:11
Imię: Dawid
lokalizacja: Końskie

Re: [DKCustoms] e36 m43b16 + PowerSpirit PS350XR

Post autor: vibe »

Panie świetny projekt. MLS do m43 to Godzie dostać?
ODPOWIEDZ