E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
Silnik nie został sprzedany a trafiła się dobra baza na swapa wiec silnik zostaje . Jak ktoś pojeździ E36 turbo a następnie przesiądzie się na 1,8i to mocy brakuje wyprzedzanie masakra .
Zdjęcia dawcy karoserii zaraz po zakupie - opis nastąpi w nowym temacie .
Jeszcze jakieś zdjęcia silnika .
Zdjęcia dawcy karoserii zaraz po zakupie - opis nastąpi w nowym temacie .
Jeszcze jakieś zdjęcia silnika .
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Zakopane
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
wiem, że dla większości z Was pytanie które zadam będzie trywialne lub wręcz durne, no ale cóż
Jak przegwintowywałeś blok na m11? Czy trzeba wiercić czy wystarczy sam gwintownik i z m11 "pójdzie" po m10? Z czego zastosowałeś śruby głowicy? Trzeba było przerabiać uszczelkę i wiercić głowicę?
Jak przegwintowywałeś blok na m11? Czy trzeba wiercić czy wystarczy sam gwintownik i z m11 "pójdzie" po m10? Z czego zastosowałeś śruby głowicy? Trzeba było przerabiać uszczelkę i wiercić głowicę?
-
- User
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Polska
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
Baza wygląda przyzwoicie. To było chyba jedyne sensowne rozwiązanie. Czekamy na postęp prac.
Pozdro
Pozdro
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
M11 idzie po M10 jak masz odpowiedni skok bez rozwiercania. Na M12 z M10 się rozwierca.Chycu pisze:wiem, że dla większości z Was pytanie które zadam będzie trywialne lub wręcz durne, no ale cóż
Jak przegwintowywałeś blok na m11? Czy trzeba wiercić czy wystarczy sam gwintownik i z m11 "pójdzie" po m10? Z czego zastosowałeś śruby głowicy? Trzeba było przerabiać uszczelkę i wiercić głowicę?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
Świetnie że projekt będzie wskrzeszany, świetnie się ogląda twoje foto relacje. Trzymam kciuki
- PiotrTF
- Turbo-Team
- Posty: 425
- Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Mława/Warszawa
- Lokalizacja: Turbo Familia
- Kontakt:
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
Ile planujesz dmuchać że chcesz przechodzić na m11?
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Hamownia DynoProject
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
DziękiBlacha pisze:Świetnie że projekt będzie wskrzeszany, świetnie się ogląda twoje foto relacje. Trzymam kciuki
Jak wtryski pozwolą to może do 1barakretfr pisze:Ile planujesz dmuchać że chcesz przechodzić na m11?
Przy śrubach m11 nic nie trzeba modyfikować w otwory przy głowicy i uszczelce śruby wchodzą. Gwintownik musi być M11*1,5Miś pisze:M11 idzie po M10 jak masz odpowiedni skok bez rozwiercania. Na M12 z M10 się rozwierca.Chycu pisze:wiem, że dla większości z Was pytanie które zadam będzie trywialne lub wręcz durne, no ale cóż
Jak przegwintowywałeś blok na m11? Czy trzeba wiercić czy wystarczy sam gwintownik i z m11 "pójdzie" po m10? Z czego zastosowałeś śruby głowicy? Trzeba było przerabiać uszczelkę i wiercić głowicę?
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
Witam
Dawno nic nie aktualizowałem z braku czasu . Co się zmieniło, silnik się nie sprzedał więc trafił do nowej budy. Która przeszła pełną reanimację (lakier , nowe przewody hamulcowe, amortyzatory, opony, tarcze klocki , sworznie , zderzak itd.) , tył został wzmocniony i poszerzony pod nowe koła . Doładowanie zostało zwiększone do 1bar (brak hamowni) ,skrzynia wpadła 6b oraz powrót do dyfra 3,45.
MODYFIKACJE
1 Silnik
M52b25 odprężony .
Plus remont silnika.
-uszczelki głowicy -REINZ
-przekładka 0.8mm
-śruby głowicy -PAYEN (na pudełku GLYCO)
-uszczelka pokrywy zaworów - REINZ
-uszczelniacze wału-GEOTZE
-uszczelka obudowy filtra
-uszczelka obudowy rozrządu - SERWIS BMW
-panewki główne -MAHLE
-panewki korbowe - KOLBENSCHMIDT
-pierścienie -PRIMA
2 Układ wydechowy
Kolektor wydechowy żeliwny 6-1
Turbina GT35 ar82
Wydech średnicy 3 cale plus dwa przelotowe tłumiki na jednej końcówce 80mm
Wastegate zewnętrzny 44mm
3 Układ dolotowy
Kolektor dolotowy własnej produkcji
Intercooler z Mercedesa ML
Orurowanie własnej produkcji z turbiny do IC 50mm od IC do przepustnicy 60mm pomalowane na czarny mat
Blow off - Chińczyk
Komplet złączek silikonowych SAMCO
4 Układ paliwowy
Pompa paliwa Walbro 255 GSS340
Wtryski z Saaba 2,3T (czerwone)
5 Elektronika
Seryjny komp Siemens z wpiętym DET3
Wskaźniki AutoGauge 60mm EGT i doładowania
6 Sprzęgło i przeniesienie napędu
Sprzęgło jednomas roztoczony na 240mm , tarcza 240mm plus docisk z M57b30
Dyfer 3.45
Skrzynia 6 biegów
7 Układ chłodzenia
Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny
8 Zawieszenie i układ hamulcowy
Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Zmiana przedniego układu hamulcowego ,tarcze z E46 325mm oraz zaciski czterotłoczkowe z Mercedesa W220 .Zostały zastosowane tarcze o tej średnicy ponieważ miały się zmieścić pod obecne felgi.
Koła Hamann HM2 8j i 10j
9 Karoseria i środek
Remont bacharski
Poszeżenie tyłu pod felgi 10j
Swap na jasne skóry
Remont zawieszenia
Nowy zderzak przód mpakiet
Emblemat 316i
10 Hamownia
0,8 bara : 326 KM /475Nm
1 bar: brak
DAWCA SILNIKA
SILNIK
NOWA E36
WZMOCNIONA PODŁOGA I INNE
NOWE HAMULCE
SWAP
Dawno nic nie aktualizowałem z braku czasu . Co się zmieniło, silnik się nie sprzedał więc trafił do nowej budy. Która przeszła pełną reanimację (lakier , nowe przewody hamulcowe, amortyzatory, opony, tarcze klocki , sworznie , zderzak itd.) , tył został wzmocniony i poszerzony pod nowe koła . Doładowanie zostało zwiększone do 1bar (brak hamowni) ,skrzynia wpadła 6b oraz powrót do dyfra 3,45.
MODYFIKACJE
1 Silnik
M52b25 odprężony .
Plus remont silnika.
-uszczelki głowicy -REINZ
-przekładka 0.8mm
-śruby głowicy -PAYEN (na pudełku GLYCO)
-uszczelka pokrywy zaworów - REINZ
-uszczelniacze wału-GEOTZE
-uszczelka obudowy filtra
-uszczelka obudowy rozrządu - SERWIS BMW
-panewki główne -MAHLE
-panewki korbowe - KOLBENSCHMIDT
-pierścienie -PRIMA
2 Układ wydechowy
Kolektor wydechowy żeliwny 6-1
Turbina GT35 ar82
Wydech średnicy 3 cale plus dwa przelotowe tłumiki na jednej końcówce 80mm
Wastegate zewnętrzny 44mm
3 Układ dolotowy
Kolektor dolotowy własnej produkcji
Intercooler z Mercedesa ML
Orurowanie własnej produkcji z turbiny do IC 50mm od IC do przepustnicy 60mm pomalowane na czarny mat
Blow off - Chińczyk
Komplet złączek silikonowych SAMCO
4 Układ paliwowy
Pompa paliwa Walbro 255 GSS340
Wtryski z Saaba 2,3T (czerwone)
5 Elektronika
Seryjny komp Siemens z wpiętym DET3
Wskaźniki AutoGauge 60mm EGT i doładowania
6 Sprzęgło i przeniesienie napędu
Sprzęgło jednomas roztoczony na 240mm , tarcza 240mm plus docisk z M57b30
Dyfer 3.45
Skrzynia 6 biegów
7 Układ chłodzenia
Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny
8 Zawieszenie i układ hamulcowy
Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Zmiana przedniego układu hamulcowego ,tarcze z E46 325mm oraz zaciski czterotłoczkowe z Mercedesa W220 .Zostały zastosowane tarcze o tej średnicy ponieważ miały się zmieścić pod obecne felgi.
Koła Hamann HM2 8j i 10j
9 Karoseria i środek
Remont bacharski
Poszeżenie tyłu pod felgi 10j
Swap na jasne skóry
Remont zawieszenia
Nowy zderzak przód mpakiet
Emblemat 316i
10 Hamownia
0,8 bara : 326 KM /475Nm
1 bar: brak
DAWCA SILNIKA
SILNIK
NOWA E36
WZMOCNIONA PODŁOGA I INNE
NOWE HAMULCE
SWAP
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
Ale cieszy oko fakt, że wznowiłeś projekt i części z rozbitka będą śmigać dalej u Ciebie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
Jak raz przejedzesz się e36T to ciężko jest sie przesiąść do zwykłej pozdr.Miś pisze:Ale cieszy oko fakt, że wznowiłeś projekt i części z rozbitka będą śmigać dalej u Ciebie.
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
Czyli mam rozumiec że fabryczna pompa paliwa daje rade na 320KM?
-
- User
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:01
- Imię: Rafal
- lokalizacja: PL
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
16141182842Kusy6 pisze:Czyli mam rozumiec że fabryczna pompa paliwa daje rade na 320KM?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
Według neta ma 125 litrów na godzinę przy 3bar, ciekawe jak ogromną ma wydajność jak się ma jak się ma regulator 3,5bar i 1bar doładowania (musi nabić 4,5bar pod obciążeniem).
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:01
- Imię: Rafal
- lokalizacja: PL
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
228-222-005-001z 125l/h 3,5bar przy 13V, 100-160l/h (8-10A, 6-15V) 3,5bar, wiecej nie bede tlumaczyl, zreszta zmierz doswiadczalnieMiś pisze:Według neta ma 125 litrów na godzinę przy 3bar, ciekawe jak ogromną ma wydajność jak się ma jak się ma regulator 3,5bar i 1bar doładowania (musi nabić 4,5bar pod obciążeniem).
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
W opisie wkradł się błąd jak robiłem kopiuj z poprzedniego opisu nie poprawiłem zmian ,już zostało poprawione, jest tam pompa Walbro 255 GSS340 .Kusy6 pisze:Czyli mam rozumiec że fabryczna pompa paliwa daje rade na 320KM?
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara