E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: PiotrTF »

Siema,
Moje prywatne auto po wielu przebudowach doczekało się ostatecznego setupu który prezentuje w poniższym poście. Byłem dosyć sceptyczny co do małej turbiny w tym silniku ale w praktyce sprawdza się super. Na torze wstaje z dołu i ciągnie do samego końca. Mimo trochę losowego doboru części finalnie okazało się że ten setup to strzał w dziesiątkę, auto prowadzi się genialnie, skręt działa super, trakcja jest, na 3 biegu od 3000RPM podnosi oponę 235 z lekkiej rybki lub lekkiego kopnięcia sprzęgła (a czasami nawet i bez tego). Jestem zadowolony w 100% :clap:

Silnik
- M50B25 Vanos
- CR 8,5:1, odprężony przekładką. Składany na klej na seryjnych srubach.
- Pompa oleju M52
- Kolektor wydechowy @ FTWL
- Turbo T04e @ FTWL
- Nowe panewki korbowodowe Glyco
- Motronic 3.3.1 + DET 3, strojone przeze mnie @ Turbo Familia
- Wydech custom na pojedynczym tłumiku z WOBO, wykonanie Patryk @ Turbo Familia
- Chłodnica NRF E34 TDS + wentylatory z Mondeo TDCI

Napęd, hamulce, koła
- Skrzynia biegów ZF, poprawiony mechanizm 5 biegu
- Dyfer 188 o przełożeniu 3,73
- Sprzęgło dwutarczowe @ Poweride
- Shifter @ Ola Parts
- Hamulce przód E46 330i Brembo Max + Ferodo Performance
- Hamulce tył E46 328i Brembo + Textar, dodatkowe zaciski hamulca ręcznego
- Hydrołapa Cybul + pompa Land Rover
- Koła przód Insignia 7j + Continental Sport Contact 3 (205/45 R17)
- Koła tył Insignia 10,5j + Nalewki do driftu 235/45 R17
- Elektryczna pompa wspomagania Opel

Zawieszenie
- Pełen zestaw skrętu od Cybula, wahacze na uniballach + relokatory górnego mocowania
- Wahacze tył regulowane @ FTWL
- Amortyzatory przód + sprężyny TaT
- Amortyzatory tył Volkswagen T4 + sprężyny custom 12kg/mm


Dodatki
- Rollbar Staffa
- Rozpórki p+t Staffa
- fotele fake Bride
- kierownica fake Sparco
- laminaty @ M-Way workshop
- bash bar p+t @ MMG Custom

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wykres: HI-RES https://i.imgur.com/9W8xy5n.jpg
Obrazek

FILMY

https://youtu.be/BNmGxeyDdiM

https://youtu.be/nZjXOUU-Fkc
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: Miś »

Jestem wielkim fanem tej turbosprężarki, budzi się w m50 bardzo chętnie i jakość/możliwości/cena jest rewelacyjna. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: Chycu »

Chłodnica z e34 siada do e36 bez problemu ?
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: PiotrTF »

Chycu pisze:Chłodnica z e34 siada do e36 bez problemu ?
Chyba tak, nie pamiętam bo składanie tego auto było mocno rozciągnięte w czasie.

Nich tutaj główny inżynier projektu się wypowie jak będzie to czytał :heh:
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: wojtekm17 »

Może wystepowały mniejsze i większe bo kiedyś taką ładną wyjołem z e34 tds ,ucieszony :heh: otwieram mache w moim e36 a tu zong bo chłodnica nie wchodzi między podłużnice.
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: PiotrTF »

wojtekm17 pisze:Może wystepowały mniejsze i większe bo kiedyś taką ładną wyjołem z e34 tds ,ucieszony :heh: otwieram mache w moim e36 a tu zong bo chłodnica nie wchodzi między podłużnice.
Jak to jakaś driftuwa z bash barem to no mercy :wink2:

Obrazek

Obrazek
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: KonradGT »

Tam jest chłodnica E36 TDS ;) Ta z E34 jest wielka jak telewizor 4x cali i nie miesci sie miedzy podluznice ;) Na zdjęciach wyżej to w ogóle jeszcze inaczej, bo chłodnica z E38 ;)
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: Kusy6 »

To jest już max tego Turbo przy tej pojemności ?
Idealne przełożenie dyfra jak dla mnie :smile2:
A w podłużnice wspawał bym ceownik tak gruby dla wzmocnienia.
Dyfer wsad z e34? Pasuje p&p? Jakie półosie?
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: PiotrTF »

Kusy6 pisze:To jest już max tego Turbo przy tej pojemności ?
Idealne przełożenie dyfra jak dla mnie :smile2:
A w podłużnice wspawał bym ceownik tak gruby dla wzmocnienia.
Dyfer wsad z e34? Pasuje p&p? Jakie półosie?
Może by wyszło trochę więcej, ale moc już rośnie bardzo powoli w stosunku do doładowania. Szkoda mi trochę silnika bo chcę pojeździć a nie znowu w garażu siedzieć x miesięcy.

Przełożenie z e34, co do tego czy pasuje P&P to zależy od tego jaki masz dyfer w E36. Czasami pasuje P&P, czasami nie.

Półosie seria E36 325i.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: Jeeet »

Mam te samą spreżarke tylko z innego źródła ,myślałem że maks 350 podoła a tu niespodzianka. dupe wg. mnie ma taka mała .
Wastegate się wyrabia ? Czuje że w chinczyku można by poobrabiać otwór wzgledem klapki zaworu.
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: PiotrTF »

Jeeet pisze:Mam te samą spreżarke tylko z innego źródła ,myślałem że maks 350 podoła a tu niespodzianka. dupe wg. mnie ma taka mała .
Wastegate się wyrabia ? Czuje że w chinczyku można by poobrabiać otwór wzgledem klapki zaworu.
Robiliśmy chwilę wcześniej M52b28 z tym Turbo które wyplulo 350KM @ 1 bar.

WG wyrabia, ale już nie raz powiększaliśmy otwór w innych setup ach.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: Kusy6 »

Czyli do 2.8 jest za mała bo przy 1 barze 2.8 na gt3071 powinno mieć ok 390 -400km i bez laga
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: PiotrTF »

Tak wygląda porównanie tego turbo. 1b w M52B28 vs 1,25b w M50B25.

W B25 zapłon dopieszczony na max, w B28 chyba był jeszcze jakiś zapas. W obu autach sterowanie doładowaniem przez EBC aby równo trzymało boost do końca.

HI-RES: https://i.imgur.com/WQwicFb.jpg
Obrazek
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 827
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: KonradGT »

Gucio nie EBC ;) E30 M52B28 jest na MBC i zapasu zapłonu mnóstwo, szczególnie na górze :piwo:

Moim zdaniem aktualnie m52b28 bije na głowę m50b25v pod turbo, ale przy tej turbinie może być tak, że się szybciej zapcha i koniec końców 2,5v zrobi lepszy wynik :ph34r:

Namówię właściciela na 1,25b w E30 i EBC może... :devill2:
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 M50B25 Vanos T04e DriftSpec @ TurboFamilia

Post autor: PiotrTF »

KonradGT pisze: Namówię właściciela na 1,25b w E30 i EBC może... :devill2:
No to dawaj przed Tuczępami dowalimy tam boostu i zapłonu żeby zrobić jakiś wynik, a nie takie pitu pitu :piwo: :pasuje:
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
ODPOWIEDZ