BMW E36 sedan 93r 320i -> 2.5L TDS Turbo BW s200sx -> EFR 7163 TS

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
iksecz
User
Posty: 32
Rejestracja: 10 cze 2015, o 22:30
Imię: Adam
lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS

Post autor: iksecz »

Czytałeś ogłoszenie ? W cenie jest kompletny silnik wraz z oczujnikowaniem, komputer sterujący, wiązka ms41, det3 z gotowym programem, sprzęgło dwutarcz, kolektor wydechowy T4 twinscroll wysokiego przepływu z wyjściem na zewnętrzny wg, wszystkie kanały równe. Wtryskiwacze Bosch 630cc, kompletny dolot prawa i lewa strona razem z intercoolerem. Chłodnica oleju, pompa oleju. Pokaż mi kogoś, kto sprzedaje podobny setup, tak aby przełożyć wszystko w weekend na spokojnie bez pierdolenia się, że coś nie pasuje.

Pokaż mi jakieś m50 zakute i poskładane z głową w tej okolicy. Wiem że m50nv jest lepszym motorem pod względem zaworów, podwójnych sprężyn, lepszym przepływie. Blok żeliwny itp.

Widzę, że też nie przeczytałeś opisu, jeśli chodzi o dodatkowy natrysk oleju. Ciekawe czy czytasz opisy tych zakutych m50xx w tej okolicy cenowej.
Drugi natrysk jest równolegle do cylindra, ponieważ taki też ruch wykonuje tłok (ruch posuwisto-zwrotny), który posiada w sobie komorę ( zaraz pod swoim denkiem w kształcie pierścienia) oraz 2 dziurki. Jedna dziurką wtryskiwany jest olej, który przechodząc przez tłok odbiera temperaturę z komory spalania, drugą dziurką ciepły olej wypływa. Jak pewnie zauważyłeś, seryjny natrysk m50 nie byłby w stanie wykonać tego zadania poprawnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
gryff
User
Posty: 70
Rejestracja: 22 mar 2021, o 18:59
Imię: Dominik
lokalizacja: Sanok

Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS

Post autor: gryff »

Jak wygląda ciśnienie oleju w przypadku dwóch natrysków na denko?
Temat ciekawy ponieważ nie widziałem by ktoś więcej stosował tego typu rozwiązania przy dużo mocniejszych silnikach bmw, chyba, że to rozwiazanie typowo przy użyciu tłoków z 2.5tds które mają grubsze pierścienie = więcej ciepła z tarcia.

Co do opisu silnika to zgadza się, nie czytałem opisu, zwracam honor.
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS

Post autor: Kuba_Aero »

Silniki bardziej wysilone termicznie miewają takie galerie olejowe do chłodzenia tłoka. Zwykle diesle, ale np seryjny tłok z EVO7/8/9 też ma takie kanały wokół płaszcza wraz z wejściem/wyjściem oleju z natrysku.

Miś tez dokładał do swojego M50 natryski z M52/54 żeby właśnie pożenić je z tłokami z EVO i skierować dyszę żeby w DMP olej omywał cały tłok od środka. Nie pamiętam czy zaślepiał natryski z głównych panewek na płaszcz cylindra.

Pompa M52 ma sporo zapasu, nie mówiąc o M54. Można podnieść wolne na 900rpm dla pewności.
iksecz
User
Posty: 32
Rejestracja: 10 cze 2015, o 22:30
Imię: Adam
lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: BMW E36 sedan 93r 320i Turbo BorgWarner s200sx -> 2.5L TDS

Post autor: iksecz »

gryff pisze: 25 sty 2024, o 15:27 Jak wygląda ciśnienie oleju w przypadku dwóch natrysków na denko?
Temat ciekawy ponieważ nie widziałem by ktoś więcej stosował tego typu rozwiązania przy dużo mocniejszych silnikach bmw, chyba, że to rozwiazanie typowo przy użyciu tłoków z 2.5tds które mają grubsze pierścienie = więcej ciepła z tarcia.

Co do opisu silnika to zgadza się, nie czytałem opisu, zwracam honor.
Jeśli chodzi o rozgrzany olej to 1,2 bar przy 950obr/min. 1,1 po bardzo mocnym rozgrzaniu 100-105 stopni. Olej 5w50 Mobil 1, na oleju valvoline miałem ciśnienie mniejsze o 0.2 Bara na Jałowych. Oba natryski mają wbudowane zawory kulkowe sprężynowe, które dbają o to aby na wolnych obrotach zamknąć wyjście. Nie wiem przy jakim ciśnieniu się otwierają, podejrzewam około 2-2,1bara. Ciśnienie na wyższych obrotach to jakoś 3.5 3,8 bara, potem chyba otwiera się zawór bezpieczeństwa w pompie.

Przy kutych tłokach w m50, nie stosują tego typu natrysku, ponieważ seryjny natrysk jest wystarczający, a kute tłoki nie posiadają komory olejowej. m52b25/b28,m54b30 posiada seryjnie natrysk równoległy do tulei cylindra. m52tu20/m50b20 nie posiada natrysków równoległych.

Drugi temat. Tu nie chodzi o ciepło z tarcia pierścieni, tylko o ciepło z komory spalania. Większe doładowanie = większa moc = Większa temperatura. Tłok jest wtedy podatny na zwiększanie swojego wymiaru co może doprowadzić do zacierania w tuleji. Podlewając tłok z dołu olejem, odbieramy nadmiar jego temperatury.
Kuba_Aero pisze: 26 sty 2024, o 06:45 Silniki bardziej wysilone termicznie miewają takie galerie olejowe do chłodzenia tłoka. Zwykle diesle, ale np seryjny tłok z EVO7/8/9 też ma takie kanały wokół płaszcza wraz z wejściem/wyjściem oleju z natrysku.

Miś tez dokładał do swojego M50 natryski z M52/54 żeby właśnie pożenić je z tłokami z EVO i skierować dyszę żeby w DMP olej omywał cały tłok od środka. Nie pamiętam czy zaślepiał natryski z głównych panewek na płaszcz cylindra.

Pompa M52 ma sporo zapasu, nie mówiąc o M54. Można podnieść wolne na 900rpm dla pewności.
Dokladnie. jak mnie pamięć nie myli 2JZ-GTE, również posiada komorę olejową."

Zastanawia mnie temat pękających osiek pomp oleju m52tu/m54, ktoś może miał okazje bardziej zbadać temat ?
z tego co zauważyłem w Internecie, ludzie skarżą się tylko na pompy z konstrukcji 2 Vanosów m52tu oraz m54. Wczoraj porównywałem zębatkę pompy oleju m50 do tej z m54b30, zębatki z m52tu/m54 posiadają 26 zębów, natomiast m50, 25zębów. niestety łańcuch jest za luźny, aby założyć tą zębatkę do pompy m54. Pompa m50 jest niżej osadzona mając mniejszą zębatkę, musi w takim razie być wyżej wyfrezowana powierzchnia montażowa pompy w żeliwnym bloku m50.
wałek pompy oleju m50 jest dłuższy o 2,6mm względem m54.
slkkr
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2019, o 11:27
Imię: Siroń
lokalizacja: Rzeszow

Re: BMW E36 sedan 93r 320i -> 2.5L TDS Turbo BW s200sx -> EFR 7163 TS

Post autor: slkkr »

Czym wycinaliście kanał pod klin?
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: BMW E36 sedan 93r 320i -> 2.5L TDS Turbo BW s200sx -> EFR 7163 TS

Post autor: Kuba_Aero »

Bazujesz się na tylnym klinie np. ostrzem noża to tapet, znaczysz obszar i jedziesz dremelem.
Cierpliwie, bez pośpiechu, precyzyjnie i bez problemu dołączysz do grona osób które tak ogarnęły temat i jeżdżą.
ODPOWIEDZ