BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

no i jest silnik juz w budzie
Obrazek

silnik na miejscu :heh: podłanczam wszystkie kable węze no i próba, motor kreci ale nie odpala, mysle paliwo sprawdzam ale wszystko jest na swoim miejscu, po dwuch godzinach nerwów jest :blink2: wypadł kabel z ecu sterujący wtryskami wrr, próba cyk i pali, nerwy pusciły wszystko ok
Obrazek
Obrazek

plan na dzis- poukładac wszystko na swoje miejsca :heh:
no i pomyslec jak by tu podłonczyc chłodnice oleju w m50? moze juz ktos to przerabiał?
lycha88
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2010, o 20:34
Imię: kamil
lokalizacja: stalowa wola

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: lycha88 »

Witam. a problem z poloskami znikl czy jest nadal. ja mialem problemy to zalozylem od e36 328. pasuja tylko sa troszke za dlugie, ale juz zrobione bardzo prosto jak cos to zdjecia moge podeslac. pozdrawiam Kamil
Awatar użytkownika
lukasz_61
User
Posty: 18
Rejestracja: 1 wrz 2010, o 21:08
Imię: Łukasz
lokalizacja: Białystok
Lokalizacja: Białystok / Suchowola (BSK)
Kontakt:

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: lukasz_61 »

widzę na pierwszej stronie tematu, że koło pasowe na wale zmienione. założone w ten sposób, że otwór na kołek wywiercony w odpowiednim miejscu? (przesunięty o 120 stopni)
te otwory to fabryczne wyważenie? pytam bo na moim są naklejone ciężarki (a tutaj wyważone w inny sposób, zawsze to pare gram mniej :D )
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: korona »

lukasz_61 pisze:widzę na pierwszej stronie tematu, że koło pasowe na wale zmienione. założone w ten sposób, że otwór na kołek wywiercony w odpowiednim miejscu? (przesunięty o 120 stopni)
te otwory to fabryczne wyważenie? pytam bo na moim są naklejone ciężarki (a tutaj wyważone w inny sposób, zawsze to pare gram mniej :D )
Zgadza się - koło pasowe z M52 w silniku M50 musi być obrócone, zatem trzeba nawiercić nowy otwór pod kołek ustalający. A otwory to fabryczne wyważanie.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: master86 »

korona pisze:
Zgadza się - koło pasowe z M52 w silniku M50 musi być obrócone, zatem trzeba nawiercić nowy otwór pod kołek ustalający. A otwory to fabryczne wyważanie.
Albo pociąć wiązkę i przesunąć cykl zapłonów :śmiech:
Awatar użytkownika
lukasz_61
User
Posty: 18
Rejestracja: 1 wrz 2010, o 21:08
Imię: Łukasz
lokalizacja: Białystok
Lokalizacja: Białystok / Suchowola (BSK)
Kontakt:

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: lukasz_61 »

korona pisze:
lukasz_61 pisze:widzę na pierwszej stronie tematu, że koło pasowe na wale zmienione. założone w ten sposób, że otwór na kołek wywiercony w odpowiednim miejscu? (przesunięty o 120 stopni)
te otwory to fabryczne wyważenie? pytam bo na moim są naklejone ciężarki (a tutaj wyważone w inny sposób, zawsze to pare gram mniej :D )
Zgadza się - koło pasowe z M52 w silniku M50 musi być obrócone, zatem trzeba nawiercić nowy otwór pod kołek ustalający. A otwory to fabryczne wyważanie.
to ja jeszcze dodam, że koło pasowe z m50b25 Vanos jest takie same jak w M52. nie wiem jak te z m50b20 vanos na siemensie.
a z wyważeniem to moje m50NV jest wyważone właśnie w ten sposób, a te z m50b25 vanos ma naklejone ciężarki
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

po zimowej modernizacji pierwsze testy na lotnisku w Krzywej wypadły bardzo dobrze :heh:
turbina K27 wkręca siebardzo fajnie juz od małych obrotów
silnik spisał sie wspaniale, jedynie juz pod koniec dnia na postoju jakims cudem zcieło klinek na kole pasowym :blink2:
ale juz ogarniete

jest jedynie mały problem
sprzęgło uslizguje na 4 i 5 biegu
ODPOWIEDZ