m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: Pablo01 »

Niestety nie mialem takich tłokow a w necie ciezko cos znalesc odnosnie tego silnika. Czy te tłoki z opla w oryginalne sa kute bo nie wiem czy dobrze zrozumialem?? Pytanie odnosnie tulejki w korbie , mozna wymienic np. na mniejsza?? Pojemnosc w m52b28 po zastosowaniu takich tłokow to 2930
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

Pablo01 pisze:Niestety nie mialem takich tłokow a w necie ciezko cos znalesc odnosnie tego silnika. Czy te tłoki z opla w oryginalne sa kute bo nie wiem czy dobrze zrozumialem?? Pytanie odnosnie tulejki w korbie , mozna wymienic np. na mniejsza?? Pojemnosc w m52b28 po zastosowaniu takich tłokow to 2930
2927 tak dla scislosci. - 86mm - przy wale z 2,8 ale to nie ma nic do tematu ...

to jak wyczailes ze nie podejda oplowskie lety skoro nei znasz wymiarow tlokow n54 zastosowanych przez g-rada :ph34r: ? :ph34r:

orginalne tloki kute sa - niestety sa dosc drogie, ostatnio nowki sztuki cos za 2500zl szly.

dobra dosc ot w tym temacie bo grad nam pojedzie :wink2:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

http://www.youtube.com/watch?v=lnGsQu5q7nU" onclick="window.open(this.href);return false;

Buda powstaje z prochu, czerwone e30 coupe w wersji mocno spartańskiej ;)
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Wrzucam tutaj fotki mojego e30, żeby nie tworzyć kolejnego tematu. Później poproszę moda o zrobienie porządku.

Po krótkiej przerwie zabrałem się za przygotowanie e30 coupe. Pewnego poranka wyszukałem na portalu tablica.pl e30 coupe w kolorze czerwonym. Pojechałem obejrzeć, było trochę rdzy, ale bez tragedii, najbardziej skorodowana była podłoga pod nogami kierowcy. Po około 100km drogi powrotnej e30'tka zawitała u mnie pod garażem. Pół godziny później cały środek wylądował na zewnątrz i można było zacząć prawdziwe oględziny. Podłoga była w stanie dobrym +, jedyna rzecz, która nie dawała mi spokoju to nieszczęsny odcinek od fotela kierowcy, aż po ścianę grodziową. Widać było, że ktoś próbował ją nieudolnie naprawiać, dlatego zdecydowałem się wyciąć wszystko i wstawić nową blachę 1,5mm.

Na początku myślałem, że skończy się tylko na wycięciu małego odcinka.
Obrazek

Jednak skończyło się na tym
Obrazek

Sąsiad złota rączka wyklepał w 20 minut nową "reperaturkę" z burtami.
Obrazek

Następnie przyszedł czas na silnik. Siedział tam zacny silnik m40b16 - o dziwo w dobrej kondycji.
Obrazek

Razem z forumowym kolegą gavinem wytargaliśmy go razem ze skrzynią w 2 godziny.
Obrazek

Po silniku zabrałem się za zawieszenie, każdy sworzeń czy guma została zastąpiona markowym zamiennikiem lub poliuretanem.
Musiała zagościć konwersja 5x120, a więc tył na tarczy od compacta 323ti, zregenerowane przednie wahacze z gumami acentrycznymi.
Obrazek

Zregenerowana belka tył z wahaczami przyjęła moje słynne OZ'ty bez bólu ;)
Obrazek

Serynie wsadzony był magiel bez wspomagania (4 pełne obroty od lewej do prawej), dlatego wymieniłem na magiel zf ze wspomą od e36, na nowych drążkach i końcówkach kierowniczych, odświeżyłem przedni trawers i stabilizator, dałem nowe gumy i mocowania do belki.
Obrazek


Na razie to wszystko. Prace wykonywane są w wolnej chwili ok. 2-3 godziny trzy razy w tygodniu, w tym tempie, może zdarzę przed zimą ;) Silnik jest już przygotowany, uzbrojony, nawet przepalony i czeka na włożenie.
filip
Forumowicz
Posty: 321
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: filip »

koła dają rade, mamy takie same na e36 v8 ;)
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: sierRKA »

pytanie nietematyczne-Radku jak się zaopatrują sąsiedzi i w ogóle, że przeprowadzasz takie operacje na takim ładnym osiedlu? pytam z czystej ciekawości bo byłem, bardzo przytulne i nowoczesne osiedle. pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

jakoś się dogaduje i nie przeginam pały po nocach :clap:
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: Szary »

Gratuluje wyboru budy :pasuje: - najlepsza opcja. Poradziłeś sobie z zawieszeniem przednim ?
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Tak, zawias przedni już prawie skompletowany. Czekam na ostatnie części, stawiam na kołach i prowadzę do lakiernika :ok:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Obrazek
w drodze po lakier
filip
Forumowicz
Posty: 321
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: filip »

jaki kolor siądzie ?
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Długo się zastanawiałem, ale będzie ori czerwony akryl. Na razie buda dostaje drugie życie, dużo elementów zostało wymienione, żeby uzyskać stan bez kompromisów. Względny ładny stan budy e30 po zdjęciu dywanów i opukaniu młotkiem pozostawił wiele do myślenia :clap: Na szczęście to już za mną, teraz musi być tylko lepiej :clap:
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: Grzesi(E30)k »

kolor budy do zinnoberrot?
-chałturnik-
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

chyba tak, naklejki na kielichu brak
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: Grzesi(E30)k »

Moja taka sama :P Cynober, chrom line i coupe :P
-chałturnik-
ODPOWIEDZ