BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: master86 »

g-rad pisze:bardzo dobry wynik! gratuluje! temat z podwojnym vanosem z m54 jest bardzo kuszacy, tym bardziej ma o wiele wiekszy zakres regulacji. Tylko jak ubrac go w pokrywe zaworow ;)
Nie wydaje mi się żeby ssący miał większy zakres, zębatki na wałku mają te same zęby w m50 i m54, chyba żeby tłoczek miał większy skok, ale tego nie sprawdzałem
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: g-rad »

Kiedyś w necie znalazłem rozpiskę że 1x vanos może max przyśpieszyć 25 stopni a w m54 40 stopni - być może jest tam większy skok, ale nie mam nic na potwierdzenie tej teorii. Na jakim paliwie zrobiłeś ten wynik ? E85 ?
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: master86 »

g-rad pisze:Kiedyś w necie znalazłem rozpiskę że 1x vanos może max przyśpieszyć 25 stopni a w m54 40 stopni - być może jest tam większy skok, ale nie mam nic na potwierdzenie tej teorii. Na jakim paliwie zrobiłeś ten wynik ? E85 ?
Pb98, na e85 by było co najmniej 50km więcej :wink2:
bazej171
User
Posty: 133
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:22
Imię: Błażej
lokalizacja: Warszawa/Łuków

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: bazej171 »

kolego możesz coś podpowiedzieć na temat strockera, wał podchodzi bez większych przeróbek w miejsce tego z m50b25?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: k64 »

bazej171 pisze:kolego możesz coś podpowiedzieć na temat strockera, wał podchodzi bez większych przeróbek w miejsce tego z m50b25?
najpopularniejszy od lat stock na 2,8 - czyli wal od m52b28 (Plung and play) , zeliwny blok, kute korby 135mm, tloki m52b28, kanapka.
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: master86 »

Mały update...
Awaria sprzęgła (z cieło plastikową podporę łapy wysprzęglika) zmusiła mnie do wyjęcia silnika i drobnych modyfikacji...

Korzystając z okazji w końcu zamontowałem 2x vanos do mojego m50, nie było z tym większych problemów zwłaszcza że miałem silnik na wierzchu..., tak pokrótce to trzeba było napawać głowice, przesunąć ostatnią szpilkę o jakieś 2-3 mm, i pod-frezować lewą część głowicy pod nastawnik i czujnik położenia wałka,żeby się zmieścił. No i jeszcze musiałem pod-frezować delikatnie łoże pod wałek wydechowy (można dać łoże z m54 bez rzeźby tylko trzeba je mieć).
I dodatkowo trzeba było jeszcze przerobić obudowę tetmostatu, żeby ominąć zaworek sterujący wałkiem wydechowym.
Obecnie mam założone org wałki z m54 3.0 (240/9,7 i 244/9). Dodatkowo zmodernizowałem trochę nastawnik zwiększając skok tłoczków o 2mm co daje po 5 stopni regulacji na wałek czyli 45 stopni ssący i 30 stopni wydech... Niestety pokrywa zaworów jest plastikowa i trzeba pokombinować z odpowiednią izolacją termiczną, ale myśle że nie będzie tragedii.
Przy okazji zmieniłem śruby głowicy na 12x1.5 z tdsa (trzeba było podtoczyć łebki w śrubach i skrócić je) i bez stresów dociągałem głowice na 120nm, docelowo i tak będą szpilki ale dopiero jak wpadną kute tłoki. Również zmianie uległy śruby na podporach wału, gdzie zamontowałem skrócone śruby głowicy (12.8 zamiast 10.8)

Niestety podczas wymiany śrub z podpór okazało się że wytarła się panewka która trzymie wał w osi... i była już tak wytarta że wał zaczynał trzeć o podpory... :frusty:. Po części winne jest sprzęgło (podwójny docisk) z tym że znajomi też mają takie dociski i te panewki mieli nieruszone... :kwasny:Już sam niewiem może wał miał jakąś zadre i wykończył ta panewka (przy montażu nic nie zauważyłęm ale też się nie przyglądałem zbytnio). Musiałem przez te dziadostwo zmienić wał gdzie starło bieżnie z tej panewki. Wióry z podpór załatwiły również pompe oleju. Skończyło się więc na wymianie wału, pompy i panewek...

Troszke wcześnie zmodernizowałem jeszcze tylną belkę, gdzie zrobiłem regulacje kątów i zbieżności, zamontowałem dyfer ze szperą 210 z e32 o przełożeniu 3.45, półosie z e32 (rurowe fi 38 ścianka 7mm skrócone na miarę) . Do wachaczy zamontowałem piasty również z e32 (średnica łożyska ta sama, org jest szersze o 5mm więc niezbędna była taka tulejka dystansowa). Po przymiarkach półosi do wachaczy okazało się że trzeba przesónąć mocowanie amortyzatora oraz gniazdo na sprężyne bo chaczyło o przegłub...

A tu kilka fotek z głowicy z nowymi wałkami:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak bedzie okazja to zrobie fotki napędu...
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: Karolo »

Jak kształtuje się krzywa momentu na "nowej" głowicy? Więcej fotek!
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: master86 »

Tego jeszcze nie wiem bo raz że silnik jeszcze na stojaku a dwa za oknem śnieg i niema jak stroić... zresztą czekam jeszcze na okładziny do tarczy sprzęgła.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: DOHC »

Tak informacyjnie, będę kserował ten bivanos w m50 ;). Fajnie że nie poszedłeś na łatwiznę . Nie mogę się doczekać wykresu przed/po .

Pozdrawiam
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: Blacha »

Ile skracałeś półosie i jakie koszta? Może być na PW
Ja podejmuje podobne wyzwanie tylko że półosie mam z e34
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: hz10 »

panewka oporowa najbardziej dostaje jak sie odpala na wciśnietym sprzegle , może tak ją zabiłeś.
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: master86 »

Półosie skracałem samemu więc o kosztach nie mogę nic powiedzieć, tyle że te półosie za 35zł na alegro idzie kupić :piwo:, Skracałem je gdzieś o 5cm, dokładnej miary nie mam ale mogę zmierzyć jak chcesz.

Odkąd złożyłem silnik miałem już coś nie tak ze sprzęgłem bo jak wciskałem sprzęgło to mi delikatnie na wolnych spadał z obrotów, a przy rozruchu miał gorzej kręcić... Wtedy sprawę olałem i zrobiło się dziadostwo. Mam nadzieje że teraz tego nie będzie...
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: Blacha »

Sam skracałeś czyli rozciąć, skrócić, tulejka w środek i pospawać ? Tak chciałem to zrobić u siebie a pytanie z tond że myślałem że ktoś ci to ogarniał.
Mierzyć chyba nie ma po co bo ja zostaje przy dyferku 188 więc o ile skracać to kwestia indywidualna ale dzięki.
Daj jakieś foty i powodzenie
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: g-rad »

szacun za tego vanosa, wygląda to świetnie :ok:
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW e30 M50B28VT 1.2b 467km/579nm

Post autor: DOHC »

master86 pisze:Mały update...
Awaria sprzęgła (z cieło plastikową podporę łapy wysprzęglika) zmusiła mnie do wyjęcia silnika i drobnych modyfikacji...

Korzystając z okazji w końcu zamontowałem 2x vanos do mojego m50, nie było z tym większych problemów zwłaszcza że miałem silnik na wierzchu..., tak pokrótce to trzeba było napawać głowice, przesunąć ostatnią szpilkę o jakieś 2-3 mm, i pod-frezować lewą część głowicy pod nastawnik i czujnik położenia wałka,żeby się zmieścił. No i jeszcze musiałem pod-frezować delikatnie łoże pod wałek wydechowy (można dać łoże z m54 bez rzeźby tylko trzeba je mieć).
W którym miejscu trzeba było napawać ? O przesunięciu której szpilki mówisz? Masz jakieś foto tych miejsc czy nie chcesz zdradzać niuansów ?

pozdrawiam
ODPOWIEDZ