[E34 Turbo] 88'
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: [E34 Turbo] 88'
spooch - popatrz dokładnie na foto z ecumasterem
firma ZIMSTAL
firma ZIMSTAL
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: [E34 Turbo] 88'
wiązkę do EMU ogarniam sam, stroić tym razem sam nie będę , będzie to robił Artur Małecki (Śpiący), Tig Esaba 3000AC/DCSam ogarniasz emu i całą wiązke, czy masz szpeca od tego?
Jeszcze pytanie, jakiego automatu tig używasz do spawania i jaki typ chłodnicy masz u siebie?
Kolektor już skończony,
M20 turbo
Dolot zrobiłem najkrócej jak się dało, linka gazu od v8 , blow off skierowany w otwór po lampie, trzeba zacząć robić wiązkę ,układ paliwowy przystosowany pod dwie pompy
Dałem większe przekroje przewodów chłodzenia turbosprężarki, przewód wychodzący z turba który jest wyżej wkręciłem w kruciec obudowy termostatu który prowadzi bezpośrednio do pompy wody (ssanie),kruciec przewodu z turba który jest poniżej został podpięty w miejsce korka spustowego płynu chłodzącego.
W celu wykonania spływu z turba, wywierciłem frezem pod ostrym kątem otwór w bloku , następnie wcisnąłem tuleję dotoczoną z ciasnym pasowaniem , nie poci się
-
- User
- Posty: 115
- Rejestracja: 9 sty 2011, o 14:19
- Imię: roman
- lokalizacja: bydgoszcz
Re: [E34 Turbo] 88'
Coś Pieknego
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: [E34 Turbo] 88'
dobra robota Tak myślałem gdzie podpiąć chłodzenie turbawki u siebie i chyba podesłałeś mi pomysł
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: [E34 Turbo] 88'
Jedno z najbardziej dopracowanych aut na forum, widać dbałość o najmniejszy szczegół, gratuluję cierpliwości i staranności
www.turboBMW.pl
-
- Turbo-Team
- Posty: 114
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
- Imię: sebastian
- lokalizacja: SZO
Re: [E34 Turbo] 88'
bardzo fajny projekt, czysto i schludnie szacunek
-
- Nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 mar 2013, o 14:11
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Puławy
Re: [E34 Turbo] 88'
Pozdrawiam !!! Wkońcu ruszył temat po dłuższym postoju robota kozacka podziwiam, a jak tam E9 ??
-
- User
- Posty: 57
- Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
- Imię: Marcin
- lokalizacja: [RJS]
Re: [E34 Turbo] 88'
rowniez gratuluje, kolektor strasznie mi sie podoba
o jakiej e9 kolega wyzej pisze?
o jakiej e9 kolega wyzej pisze?
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: [E34 Turbo] 88'
Czysto i schludnie. Tylko pozazdrościć zaplecza technicznego. Sprawdzaliście ten kolektor na flowbenchu jak wyglądają przepływy?
-
- Nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 mar 2013, o 14:11
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Puławy
Re: [E34 Turbo] 88'
O e9 z 5 strony te czerwone widziałłem na wlasne oczy kiedyś u Tomkaowiec pisze:rowniez gratuluje, kolektor strasznie mi sie podoba
o jakiej e9 kolega wyzej pisze?
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: [E34 Turbo] 88'
Nie często tu bywam czy piszę ale dopiero teraz wpadłem na Twój temat i muszę tak jak koledzy pisali wcześniej powiedzieć ze odwaliłeś profi robotę.
Wiedza wynikająca z obróbki różnego typu stali w tym stali kwasoodpornych dodatkowo zaplusowała w tym projekcie.
Skoro wykonujesz też i balustrady to powiedz mi jedno bo rurowy kolektor wydechowy jest przeszlifowany na spawach i wypolerowany więc bardziej narażony na peknięcia w miejscach spawów niż nie szlifowane kolektory .
Żeby tego uniknać trzeba przy spawaniu zrobić fazki na obu łączeniach żeby topnik miał gdzie się ułożyć ale nie przy sciance materiału 1.5-2.0mm więc pytanie czy stosowałeś przy kolektorze wydechowym kolanka i rury grubości 3.2mm czy 2.0 bo przy cieńszej ściance i po szlifie dekoracyjnym kolektor może popękać?
Rozumiem że spawy szlifujesz maszynowo a potem każdy element układanki jest dodatkowo polerowany i spawany w całość w celu łatwiejszego dojscia filcu do powierzchni polerowanej czy używasz poprostu polerowania elektorchemicznego ?
Druga sprawa odnośnie kolektorów wydechowych, skrzynkowych krótkich.
Co powiesz na ich temat?
Bo po wstawieniu ich na racingforum nie zostawiono by na Tobie suchej nitki a to z powodu całkowicie zaburzonego, nie ukierunkowanego przepływu spalin czy to z powodu podbicia EGT.
Sam robię kolektory półskrzynkowe w tańszych projektach ale o ukierunkowanym przepływie a i tak zawsze spotykam się ze słowami krytyki.
Tu jest inna specyfika forum- wg.mnie lepsza dlatego uznajmy to jako pytania z ciekawości a nie atak na Twój produkt.
Bardzo dobrze wyposażony warsztat no i profi wyciąg spawalniczy nad stołem spawalniczym więc lepsza osłona argonu podczas spawania niz przy uchylaniu co chwila drzwi
P.S Myślałem ze tylko ja miałem fazę na wyoblanie różnych kształtek czy dennic a tu widzę że kolega też w temacie.
Chyba lepiej niekiedy jest wykonać stempel i matrycę pod prasę no ale nie wszystko idzie tak samo wytłoczyć jak wyoblić.
P.S2 Spawarka pierwsza liga.Kupiłeś mocniejszą zeby poprostu była bardzież żywotna bo chyba więcej niż 150 Amper nie zdażyło Ci się wykorzystać przy spawaniu stali a Twój sprzęt ma zapas do 300Amper przy P=100%
Wiedza wynikająca z obróbki różnego typu stali w tym stali kwasoodpornych dodatkowo zaplusowała w tym projekcie.
Skoro wykonujesz też i balustrady to powiedz mi jedno bo rurowy kolektor wydechowy jest przeszlifowany na spawach i wypolerowany więc bardziej narażony na peknięcia w miejscach spawów niż nie szlifowane kolektory .
Żeby tego uniknać trzeba przy spawaniu zrobić fazki na obu łączeniach żeby topnik miał gdzie się ułożyć ale nie przy sciance materiału 1.5-2.0mm więc pytanie czy stosowałeś przy kolektorze wydechowym kolanka i rury grubości 3.2mm czy 2.0 bo przy cieńszej ściance i po szlifie dekoracyjnym kolektor może popękać?
Rozumiem że spawy szlifujesz maszynowo a potem każdy element układanki jest dodatkowo polerowany i spawany w całość w celu łatwiejszego dojscia filcu do powierzchni polerowanej czy używasz poprostu polerowania elektorchemicznego ?
Druga sprawa odnośnie kolektorów wydechowych, skrzynkowych krótkich.
Co powiesz na ich temat?
Bo po wstawieniu ich na racingforum nie zostawiono by na Tobie suchej nitki a to z powodu całkowicie zaburzonego, nie ukierunkowanego przepływu spalin czy to z powodu podbicia EGT.
Sam robię kolektory półskrzynkowe w tańszych projektach ale o ukierunkowanym przepływie a i tak zawsze spotykam się ze słowami krytyki.
Tu jest inna specyfika forum- wg.mnie lepsza dlatego uznajmy to jako pytania z ciekawości a nie atak na Twój produkt.
Bardzo dobrze wyposażony warsztat no i profi wyciąg spawalniczy nad stołem spawalniczym więc lepsza osłona argonu podczas spawania niz przy uchylaniu co chwila drzwi
P.S Myślałem ze tylko ja miałem fazę na wyoblanie różnych kształtek czy dennic a tu widzę że kolega też w temacie.
Chyba lepiej niekiedy jest wykonać stempel i matrycę pod prasę no ale nie wszystko idzie tak samo wytłoczyć jak wyoblić.
P.S2 Spawarka pierwsza liga.Kupiłeś mocniejszą zeby poprostu była bardzież żywotna bo chyba więcej niż 150 Amper nie zdażyło Ci się wykorzystać przy spawaniu stali a Twój sprzęt ma zapas do 300Amper przy P=100%
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: [E34 Turbo] 88'
Dzięki, to jest kilkuletni trening cierpliwości i nabieranie doświadczenia przed przystąpieniem do łamacza projektów czyli E9Jedno z najbardziej dopracowanych aut na forum, widać dbałość o najmniejszy szczegół, gratuluję cierpliwości i staranności
E9 po trzyletnim czajeniu się , wjeżdża w weekend do blaszaka, wrzucę w przyszłym tyg fotki w celu wytłumaczenia dlaczego jest to łamacz projektów i dlaczegoPozdrawiam !!! Wkońcu ruszył temat po dłuższym postoju robota kozacka podziwiam, a jak tam E9 ??
tak niewiele projektów na tej budzie zostało ukończonych(w sensie ,że poprawnie ukończonych).
Przy rurce o ściance 1.5 ,2 , 3 mm itp. czy fazujesz czy nie to należy podać osłonę grani spoiny np. za pomocą rotametru dwu wskaźnikowego lub wkładkę formującą jeżeli jest taka możliwość , przy pełnym przetopie nic nie pęknie na spawie tylko obok bez względu czy szlifowany czy nie.Dobra jakość grani (gładkość) ważna jest zwłaszcza w rurach układu dolotowego, zapobiega to niepotrzebnemu wzrostowi temp. z okazji tarcia. Kolektor ze zdjęcia był robiony 7 lat temu i wtedy jeszcze chciało mi się bawić w bezsensowne polerowanie i szlifowanie, żeby nie tracić czasu na osłonę grani, został pospawany migomatem metodą "pod górę" (spaw 100%), a spawy pachwinowe TIGiem.Skoro wykonujesz też i balustrady to powiedz mi jedno bo rurowy kolektor wydechowy jest przeszlifowany na spawach i wypolerowany więc bardziej narażony na peknięcia w miejscach spawów niż nie szlifowane kolektory .
Żeby tego uniknać trzeba przy spawaniu zrobić fazki na obu łączeniach żeby topnik miał gdzie się ułożyć ale nie przy sciance materiału 1.5-2.0mm więc pytanie czy stosowałeś przy kolektorze wydechowym kolanka i rury grubości 3.2mm czy 2.0 bo przy cieńszej ściance i po szlifie dekoracyjnym kolektor może popękać?
Nic więcej, ponad to co można wyczytać o układach stałego ciśnienia z książek np. K.Niewiarowskiego "Tłokowe silniki spalinowe"(1983r) lub np. na stronie turbobygarrett. Odnośnie kierunkowania spalin , to wydaje mi się ,że w układzie stałego ciśnienia "kierunek"( ciśnienie) będzie miało zwrot w jednym kierunku, ku ściankom kolektora (podobnie jak ciśnienie w kolektorze ssącym). W tym rozwiązaniu są duże straty energi kinetycznej wywołane dławieniem oraz tworzeniem się zawirowań itp.jednak po części nadrabiane przez to ,że część energii kinetycznej zamienia się w ciepło, podwyższając temp. rozprężonych spalin przed turbiną zwiększając ich objętość. Największym plusem jest prostota takiego układu w stosunku do układu pulsacyjnego, należy pamiętać , żeby w takim kolektorze dać trochę większą średnicę rury. W systemie pulsacyjnym , kolektor też musi mieć możliwie jak najmniejsze objętościowo runery , chyba ,że mamy silnik o bardzo wysokiej sprawności np z" S" z przodu to możemy sobie pozwolić na kręcenie długich węży pod machą. Ogólnie dobór kolektora to indywidualna sprawa, i zależy tylko od tego w jaki sposób chcemy wykorzystać energię spalin i jakim budżetem lub umiejętnościami się dysponuje ,co do słów krytyki odnośnie twoich kolektorów to nie myli się tylko ten co nic nie robi, dlatego fora internetowe wypełnione są najczęściej nieomylnymi komentatorami cudzych rozkmin.Druga sprawa odnośnie kolektorów wydechowych, skrzynkowych krótkich.
Co powiesz na ich temat?
Mam taką bo takiej potrzebuję ,nie tylko ze względu na moc, do AL 150A to jest niewiele, do pierdół mam mniejszą na 220 V i też się zdarza ,że ją przegrzeję .Na 300 A , sprawność wynosi 35% i zbliżonej mocy używam sporadycznie np. przy spawaniu dużych aluminiowych odbiorników ciepła np. chłodnica retardera, masywne odlewy, głębsze zakamarki głowicy itp..100% ma przy 200A i zdarza się , że grzeje takim prądem przez 8 godzin ,prawie bez przerwy. Stal też zdarza mi się spawać powyżej 150 A np. na pulsacji o przełożeniu 200/30.P.S2 Spawarka pierwsza liga.Kupiłeś mocniejszą zeby poprostu była bardzież żywotna bo chyba więcej niż 150 Amper nie zdażyło Ci się wykorzystać przy spawaniu stali a Twój sprzęt ma zapas do 300Amper przy P=100%
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: [E34 Turbo] 88'
No E9 blacharsko jest niezłą zagwozdką faktycznie. Nie ma 2 identycznych wymiarowo samochodów i wszystko handmade
-chałturnik-
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: [E34 Turbo] 88'
Auto zostało wystrojone na 1Bar, czujniki spalania stukowego podłączone do EMU,układ działa w pętli zamkniętej auto nie robi łachy na nic nie trzeba czekać przy 3500 ma 220 hp i 450 Nm co jest dobrym wynikiem pomijając nawet że to 2 zawory na cylinder .Ze względu na wydajność wtryskiwaczy 400cc nie będzie pompowane więcej , przynajmniej na razie (hehe). Na koniec tygodnia postaram się wrzucić filmiki jak auto się teleportuje.
Na razie wykres z chamowni.
Na razie wykres z chamowni.
-
- Turbo-Team
- Posty: 671
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: [E34 Turbo] 88'
No ładnie gratuluje. Ładnego mi smaka narobiłeś zapewne podgonie teraz robote przy mojej e28.