[E34 Turbo] 88'
- rider
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 lis 2009, o 11:44
- Imię: Seba
- lokalizacja: wawa
Re: moja suka [E34 Turbo]
spogladam z zazdrością ... można wiedzieć gdzie robiliście wnętrze ?
też mnie to czeka w niedalekiej przyszłości - szukam dobrej mety
też mnie to czeka w niedalekiej przyszłości - szukam dobrej mety
e30 cabrio 91r
m30b35
m30b35
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: moja suka [E34 Turbo]
Czekamy na dalszą część opisu
PS czy to jest Cabrio o którym wspominałeś? Opiszecie go tu na forum?
http://grono.net/bmwforum/topic/1819178 ... b25-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
PS czy to jest Cabrio o którym wspominałeś? Opiszecie go tu na forum?
http://grono.net/bmwforum/topic/1819178 ... b25-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: moja suka [E34 Turbo]
Tak, to jest etrzydziecha Solara , co do dalszego opisu suki i projektu Solara postaram się go zamieścić jak tylko znajdę trochę czasu.korona pisze:Czekamy na dalszą część opisu
PS czy to jest Cabrio o którym wspominałeś? Opiszecie go tu na forum?
http://grono.net/bmwforum/topic/1819178 ... b25-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obecnie suka się wietrzy od roku w blaszaku i czeka na nowy motor (nowy to jest zarżnięty stary, po remoncie i zmianach) który pozostało złożyć do kupy,może jeszcze w tym miesiącu jak da radę.
a to majówka Toruń 09
http://www.youtube.com/watch?v=E4k9QtZhlLU
http://w584.wrzuta.pl/film/5ofhsC4iZ72/400_m
doładowanie 0,9Bar ,silnik już teoretycznie był kaput ale dawał radę
Pozdrawiam żabol
- spooch
- User
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
- Imię: Arek
- lokalizacja: NMR
Re: [E34 Turbo] 88'
Dopiero teraz zobaczyłem ten temat Wie ktoś coś więcej na temat bawarki? Może macie jakiś link do pełnego tematu na innym forum?
Super robota
pozdro
Super robota
pozdro
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: [E34 Turbo] 88'
temat korona znalazł na jakims forum bmw a ja zaprosiłem autora do opisania tutaj projektu.
szukaj na bmwsport lub bmw5er lub coś w tym stylu bo ja już nie pamietam gdzie to było.
szukaj na bmwsport lub bmw5er lub coś w tym stylu bo ja już nie pamietam gdzie to było.
- spooch
- User
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
- Imię: Arek
- lokalizacja: NMR
Re: [E34 Turbo] 88'
Spoko Ktoś w temacie wspominał forum 5er na którym siedzę więc popytam
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: suka ciąg dalszy
Suka na takim setupie przejechała 7500km ( w tym 2000 na doładowaniu 1,3 bar), po czym pojawił się problem z zapowietrzaniem układu chłodzenia, po ściągnięciu głowicy okazało się, że jest przedmuch na trzech cylindrach w kanały wodne ,spowodowany rozciągnięciem blaszanych pierścieni w uszczelce (erling). Aby nie pchać się w koszta postanowiłem zlecić dorobienie uszczelki na Gimnazjalnej, gościu stwierdził że robił już coś takiego do bmw turbo(pewnie PMNa) i się ogarnia ,więc zamawiam i ja sztukę . Zapłaciłem 300 stówy bo uszczelka pod turbo tania być nie może, tylko dlaczego to tak hujowo wygląda?
Po przyłożeniu do bloku okazało się że otwory kanałów wodnych wydrapane chyba tępym widelcem lekko nie licują ale po rozkalibrowaniu papiakiem jest git.
Fura hulała jak trzeba, w między czasie zainstalowałem hamulce na tylną oś , (zaciski od evo 9, tarcze 330 od e60) z przodu zmieniłem klocki mintexa na ds performance ferrodo.
adapter na tył wyfrezowałem ze stali narzędziowej.
Po jakimś czasie zaczęła mnie wkurzać głośna praca układu wydechowego , powodem był nieprzemyślany tłumik przelotowy, wykombinowałem sobie coś takiego:
wydeszek zrobił się w miarę cichy na wolnych (100% przelot), podczas jazdy delikatnej jest bardzo cichy,natomiast przy klepie ryczy jak trzeba , co ciekawe w kabinie nadal jest znośnie , tylko w kabinie. Uzyskana barwa dźwięku podoba mi się
Przyszła zima , doszedłem do wniosku , że troche odświerzę felgi ,
podkładzik
dobre miejsce na polerowanie rantów to koło zamachowe prasy mimośrodowej , 2 godziny i wrzery wyprowadzone na lustro, ceną może być uszkodzenie kończyn , dlatego trzeba uważać
Rotory polakierowałem w dwóch kolorach , bez oklejania
w czarny lakier wrzuciłem opiłki aluminiowe , które rozjaśniają się w słońcu .
N a wiosnę auto dojeździlo do 8800 km po czym padło i nie wstało przez 1,5 roku z powodów różnych.
Po przyłożeniu do bloku okazało się że otwory kanałów wodnych wydrapane chyba tępym widelcem lekko nie licują ale po rozkalibrowaniu papiakiem jest git.
Fura hulała jak trzeba, w między czasie zainstalowałem hamulce na tylną oś , (zaciski od evo 9, tarcze 330 od e60) z przodu zmieniłem klocki mintexa na ds performance ferrodo.
adapter na tył wyfrezowałem ze stali narzędziowej.
Po jakimś czasie zaczęła mnie wkurzać głośna praca układu wydechowego , powodem był nieprzemyślany tłumik przelotowy, wykombinowałem sobie coś takiego:
wydeszek zrobił się w miarę cichy na wolnych (100% przelot), podczas jazdy delikatnej jest bardzo cichy,natomiast przy klepie ryczy jak trzeba , co ciekawe w kabinie nadal jest znośnie , tylko w kabinie. Uzyskana barwa dźwięku podoba mi się
Przyszła zima , doszedłem do wniosku , że troche odświerzę felgi ,
podkładzik
dobre miejsce na polerowanie rantów to koło zamachowe prasy mimośrodowej , 2 godziny i wrzery wyprowadzone na lustro, ceną może być uszkodzenie kończyn , dlatego trzeba uważać
Rotory polakierowałem w dwóch kolorach , bez oklejania
w czarny lakier wrzuciłem opiłki aluminiowe , które rozjaśniają się w słońcu .
N a wiosnę auto dojeździlo do 8800 km po czym padło i nie wstało przez 1,5 roku z powodów różnych.
- spooch
- User
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
- Imię: Arek
- lokalizacja: NMR
Re: [E34 Turbo] 88'
W końcu jakiś up
Szybko się czyta i ciągle mało...Pisz co się tylko da. Interesuje mnie wszystko co jest związane z suką
pozdro
Szybko się czyta i ciągle mało...Pisz co się tylko da. Interesuje mnie wszystko co jest związane z suką
pozdro
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: [E34 Turbo] 88'
W pierwszym silniku suki został przeprowadzony remont, porting kanałów głowicy , strojenie na smt6 ,poza instalacją turbo wszystko standard.
Budowę auta rozpocząłem od budowy kolektora równoległościowego:
Wszystkie graty pozostały wypiaskowane i polakierowane , wszystkie śruby i część uchwytów ocynkowane, żeby miło się składało.
Silnik nie sprawiał większych problemów , zabiło go oczywiście spalanie stukowe, z obdukcji wynikło że pierw pękły pierścienie a później w miejscu pęknięcia pierścienia pękła półka tłoka i tyle.
Przy budowie nowego motoru postanowiłem ,że blok i układ korbowy zostanie stary
cylindry zostały roztoczone na 85 mm , pasowanie nowego tłoka w cylinrze na 0,1
Zrobienie tłoków zleciłem firmie BmwPowerParts nowy stopień sprężania wynosi 8,0 , m20b25 z kat ma 8,8.
Półka pierwszego pierścienia jest przewalcowana , komora w denku ma trochę inny kształt niż oryginalna ponieważ jest skutkiem uderzenia (kucia) a nie obróbki skrawaniem, zamki pierścieni zrobiłem" na luźno "
Korby są standardowe m20b25 po sprawdzeniu i poprawieniu jednej stopki
Uszczelka Cometic rozmiar standardowy, szpilki głowicy Race Ware
Turbo pozostaje cały czas gt2871r
W głowicy zaspawałem kanały wodne
Budowę auta rozpocząłem od budowy kolektora równoległościowego:
Wszystkie graty pozostały wypiaskowane i polakierowane , wszystkie śruby i część uchwytów ocynkowane, żeby miło się składało.
Silnik nie sprawiał większych problemów , zabiło go oczywiście spalanie stukowe, z obdukcji wynikło że pierw pękły pierścienie a później w miejscu pęknięcia pierścienia pękła półka tłoka i tyle.
Przy budowie nowego motoru postanowiłem ,że blok i układ korbowy zostanie stary
cylindry zostały roztoczone na 85 mm , pasowanie nowego tłoka w cylinrze na 0,1
Zrobienie tłoków zleciłem firmie BmwPowerParts nowy stopień sprężania wynosi 8,0 , m20b25 z kat ma 8,8.
Półka pierwszego pierścienia jest przewalcowana , komora w denku ma trochę inny kształt niż oryginalna ponieważ jest skutkiem uderzenia (kucia) a nie obróbki skrawaniem, zamki pierścieni zrobiłem" na luźno "
Korby są standardowe m20b25 po sprawdzeniu i poprawieniu jednej stopki
Uszczelka Cometic rozmiar standardowy, szpilki głowicy Race Ware
Turbo pozostaje cały czas gt2871r
W głowicy zaspawałem kanały wodne
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: [E34 Turbo] 88'
Co to za szpilki i jak mają się do ARP pod względem ceny i jakości? Jeszcze pytanie o koszt takich tłoków. Może być na PW.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- spooch
- User
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
- Imię: Arek
- lokalizacja: NMR
Re: [E34 Turbo] 88'
Profi podejście w każdym calu.
Panewki standard czy coś innego?
Kolektor własnej roboty? Z jakiego materiału?
W głowicy poza kanałami było coś ruszane? Po co zaspawane kanały wodne?
Ceny najlepiej tu bo każdy się będzie dopytywał :P Na pewno ja bo m20 turbo od dawna mnie męczy a Twój projekt jest pierwszym konkretnym jaki znalazłem w PL
Panewki standard czy coś innego?
Kolektor własnej roboty? Z jakiego materiału?
W głowicy poza kanałami było coś ruszane? Po co zaspawane kanały wodne?
Ceny najlepiej tu bo każdy się będzie dopytywał :P Na pewno ja bo m20 turbo od dawna mnie męczy a Twój projekt jest pierwszym konkretnym jaki znalazłem w PL
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: [E34 Turbo] 88'
Szpilki są trochę droższe od ARP, mają gwint drobnozwojny na nakrętce, producent ameryka ,produkuje głównie śruby do niemieckich samochodów wyczynowych.
Zaleca dokręcanie na 55Nm (w m20) , ja dokręciłem na 70 Nm i podkładki zrobiły wgniot w głowicy. Kanały spawa się w celu zwiększenia powierzchni przylegania uszczelki do głowicy, ważne jest to zwłaszcza przy oryginalnej uszczelce która zawsze zostaje wepchnięta w kanał wodny jak się zaczyna dobra zabawa.
Zaleca dokręcanie na 55Nm (w m20) , ja dokręciłem na 70 Nm i podkładki zrobiły wgniot w głowicy. Kanały spawa się w celu zwiększenia powierzchni przylegania uszczelki do głowicy, ważne jest to zwłaszcza przy oryginalnej uszczelce która zawsze zostaje wepchnięta w kanał wodny jak się zaczyna dobra zabawa.
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: [E34 Turbo] 88'
Kolektor tak jak wszystkie inne modyfikacje są wykonywane samodzielnie, zrobiony z 304 (róry ze stali żaroodpornej jest ciężko dostać), wysezonowany w piecu, generalnie szkoda kasy i czasu na coś takiego .
Na wiosnę będzie założony ten kolektor
Stal czarna , krótki, lepszy , łatwiejszy w produkcji ,tańszy
Na wiosnę będzie założony ten kolektor
Stal czarna , krótki, lepszy , łatwiejszy w produkcji ,tańszy
- spooch
- User
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
- Imię: Arek
- lokalizacja: NMR
Re: [E34 Turbo] 88'
Z kolektorem wydechowym faktycznie jest problem...Lepiej kupic gotowy bo z tego co widzę każdy kto się podejmie zrobienia we własnym zakresie w efekcie szuka profi gotowca. Namierzyłeś te co na foto czy też będziesz próbował ogarnąć samemu? Gdzie je można dostać?
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: [E34 Turbo] 88'
Te są moje.