[E34 Turbo] 88'

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: leo »

Masz panie rękę do spawania i skrawania ;)
BMWexpert Motorsport
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

Karolo pisze:Jaka przepustnica w planach? Rozumiem, że już na potencjometrze skoro emu?
Przepustnica 70mm i oryginalny czujnik położenia, czyli zestycznik biegu jałowego i pełnego otwarcia (na oryginalnym kompie, proponowałbym usunięcie zestycznika pełnego otwarcia przepustnicy ), sterowanie MAP lub MAF + closed loop .

A tymczasem trafiła się listwa od Supry, problem polegał na tym, że rozstaw pomiędzy wtryskiwaczami różni się o 1 mm od rozstawu BMW.
Stare otwory zakołowałem i wyfrezowałem nowe

Obrazek

Otwory pod korki zrobione gwintownikiem stożkowym, taką samą nażynką zrobione gwinty na korkach, następnie skręcone na loctite

Obrazek

Obrazek

Dospawałem flansze do listwy

Obrazek

A następnie szlifowanie spawów i polerowanie kanałów

Obrazek


Obrazek

Kolektor wraz z flanszą oddałem do lakierowania proszkowego, kolor to czarna struktura

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: Szary »

Miło się ogląda Twój temat.

Dlaczego kolektora nie zrobiłeś na sztywno tylko z łącznikami silikonowymi ? Przy Twoim zapleczu technicznym chyba bym zrobił nową listwę a nie przerabiał z supry.
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

listwa się trafiła, a kolektor trudno byłoby idealnie wyosiować, portingować itp.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: Karolo »

Masz fotki wzmocnien plenum wewnątrz?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
spooch
User
Posty: 58
Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
Imię: Arek
lokalizacja: NMR

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: spooch »

Myślałeś nad przeleceniem frezem pokrywy zaworów w miejscu mocowania wspornika kolektora dolotowego?
Zazdroszczę zaplecza technicznego :piwo:
Mój ulubiony projekt :D Chyba już to pisałem :clap:
pozdro
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

Karolo pisze:Masz fotki wzmocnien plenum wewnątrz?
nie wzmacniałem
spooch pisze:Myślałeś nad przeleceniem frezem pokrywy zaworów w miejscu mocowania wspornika kolektora dolotowego?
myślałem , na poprzedniej stronie na zdjęciu silnika z białą czapką , jest wygładzona pokrywa. Lakierowałem obie jakieś pół roku temu , a kolektor zrobiłem niedawno i nie chce mi się już tego poprawiać, coś tam pewnie przykręcę.
Awatar użytkownika
spooch
User
Posty: 58
Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
Imię: Arek
lokalizacja: NMR

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: spooch »

Szukam i szukam i nie mogę znaleźć namiarów na Ciebie i Twoją firmę. Jak byś podał na PW kontakt to możliwe, że bym zaleciał obadać projekt na żywo i chwilę porozmawiał. Masz zaplecze techniczne, więc mógłbyś ogarnąć kilka tematów i dla mnie jak bym w końcu kiedyś ruszył z m20 :)
pozdro :piwo:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: korona »

żabol_E34 pisze:
Karolo pisze:Masz fotki wzmocnien plenum wewnątrz?
nie wzmacniałem
Oj możesz się zdziwić, na podciśnieniu przy ruszaniu przepustnicą ściany kolektora uginają się o 0,5cm i to wzmocnione w 4 miejscach, mowa o aluminium grubości 2mm. W moim pierwszym kolektorze wymagane było rozcięcie całości, wzmacnianie od środka i spawanie na nowo - kolektor od tych naprężeń po prostu pękał.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: Karolo »

I pękać będzie na 100%, żeby nie wiem jak dobrze to pospawał. Niestety tego typu plenum na to do siebie. Ogromne połacia blachy, które raz wsysa do środka i raz wysadza w górę. Do tego zapewne męsko przyładujesz boostu - po prostu szkoda robić coś dwa razy.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
rom089
User
Posty: 115
Rejestracja: 9 sty 2011, o 14:19
Imię: roman
lokalizacja: bydgoszcz

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: rom089 »

jak by wziac wietarke i ponawiercac na wylot z gory na dol powiedzmy na prety alu fi 20 i ospawac z 2 stron wstawic pare takich nie starczylo by ? nie trzeba byo by calego rozcinac :)
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: żabol_E34 »

Oj możesz się zdziwić, na podciśnieniu przy ruszaniu przepustnicą ściany kolektora uginają się o 0,5cm i to wzmocnione w 4 miejscach, mowa o aluminium grubości 2mm. W moim pierwszym kolektorze wymagane było rozcięcie całości, wzmacnianie od środka i spawanie na nowo - kolektor od tych naprężeń po prostu pękał.

Nie wiem dlaczego go nie wzmocniłem od razu, miałem to zrobić ale jakoś to olałem, chyba dlatego, że był bardzo sztywny, w zasadzie pod naciskiem ręki nie uginał się wogule ale skoro piszesz , że tobie się uginał na biegu jałowym pół cm,
to postanowiłem to poprawić i wstawiłem do środka tuleję z otworem 10mm i skręciłem to szpilką.

Obrazek

szpilka i tulejka wytoczona z pa6

Obrazek

od góry zrobiłem sobie w obu szpilkach otworki pod M4 , żeby sobie przykręcić płytkę z napisem

Obrazek

a od dołu skręcone tulejką z m10 i wypuszczone szpilki z gwintem m8 , co rozwiązało mi problem z podwieszeniem wiszącej luźno plastikowej listwy z wiązką elektryczną i przewodem wody.
I pękać będzie na 100%, żeby nie wiem jak dobrze to pospawał. Niestety tego typu plenum na to do siebie. Ogromne połacia blachy, które raz wsysa do środka i raz wysadza w górę. Do tego zapewne męsko przyładujesz boostu - po prostu szkoda robić coś dwa razy.
W zasadzie nie zależy to tylko czy to dobrze pospawam , ale też co i czym pospawam i jaki rodzaj spoiny zastosuję. Do spawania tego typu rzeczy (zbiorników) urzywam aluminium pa11 które ma nieporównywalnie większą wytrzymałość zmęczeniową od powszechnie stosowanego aluminium A1a sama twardość w skali Brinella jast ponad 2 razy wyższa . Co do spoiny, to stosując spoinę narożną (np. w miejscu gdzie kolektor pęka), jest konieczność zastosowania wkładki ze stali nierdzewnej lub porcelany formującej grań spoiny , zrobionej w taki sposób aby spoina od wewnątrz przybrała kształt spoiny pachwinowej , przetop musi być 100% a alu musi być spawane prądem o odpowiednich parametrach itd, u siebie zrobiłem połączenie jakby na zakładkę ponieważ płaskownik z trąbkami ma 8mm grubości a blacha 2mm leży na nim ścisło dolegając , co nie zmienia faktu że takie połączenie też może pęknąć , w miejscu łączenia blachy z rórą pęknięcie nie ma szans pod warunkiem , że grań spoiny (czyli to co od wewnątrz) jet prawidłowa czyli spaw 100%.
Dzięki za sugestie, bez nich pewnie bym to tak zostawił .

A tym czasem dzisiaj przyszło od Kuby EMU

Obrazek

pozostaną do wymiany wtryski i turbo
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: Karolo »

Teraz jest mega pro :D Podejście jak najbardziej odpowiednie do tematu, w ogóle fajnie przemyślane te wzmocnienia :ok: Sam ogarniasz emu i całą wiązke, czy masz szpeca od tego?
Jeszcze pytanie, jakiego automatu tig używasz do spawania i jaki typ chłodnicy masz u siebie? Co do alu 1A to garnków nie spawamy :) heh. Wbiłem sobie na strone Twojej firmy i robi wrażenie. Teraz juz wiem, że spawanie to coś co masz we krwi :D
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: Drapek »

Kolektor jest profi :ok: :ok: ładnie działasz - chyba podpatrzę co nie co przy swoim projekcie M20 :wink2: :wink2:
Firma faktycznie robi wrażenie - w sumie nie mam daleko to może skorzystam kiedyś z usług :smile2:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
spooch
User
Posty: 58
Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
Imię: Arek
lokalizacja: NMR

Re: [E34 Turbo] 88'

Post autor: spooch »

Panowie...może jestem nie wyspany ale szukam namiarów na firmę i nie mogę znaleźć :zły2:
Podpowie ktoś ? :)
pozdro
ODPOWIEDZ