E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

znajomy ostatnio zajechał kute korby w hondzie, przeniósł odcinke z 8tyś na 9200 po paru dokręceniach silnika główki zrobiły sie jajowate a to tylko 1200 obr więcej...
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: g-rad »

nie wiem jak to możliwe, jeżeli smarowanie było OK
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

szkoda że zdjęć nie zrobiłem, luz dobre 2mm i jeszcze jedno w hondzie sworzeń jest w korbie na stałe więc smarowanie nie ma z tym nic wspólnego
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: g-rad »

my tu mówimy o bmw :)
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

ja wiem, chciałem tylko naświetlić skale problemu :wink2: żeby nie było niespodzianek to korby od m50 nie wchodzą do bloku m54b30. też trzeba wrezować blok
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Pablo01 »

A co takiego jest w tych tłokach z n54 ze ludzie je zakladaja pomimo takiej rzezby ?
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: forti »

silnik turbo
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Pablo01 »

forti pisze:silnik turbo
To ze silnik turbo to wiem :)Czyli tłoki sa z jakiegos lepszego materiału rozumiem ?
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: forti »

To nie wiesz dalej czym roznia sie tloki silnika n/a a turbo ?

Tloki z turbo silnik zazwyczaj sa inaczej zbudowane i mocniejsze niz silnika nie doladowanego.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

głównie chodzi o materiał odlewu/odkuwki no i cene oczywiście w tym przypadku, tłoki z n54b30 są idealne do m52b28 2x vanos jeśli chodzi o odprężenie.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Widzę że ktoś przeniósł mój temat do performance, OK niech tak będzie skoro to nie projekt :wink2:

Dlaczego tłoki z N54? Pierwsze to cena za jaką kupiłem silnik, wiadomo że gdyby każdy miał pełen portfel gotówy to by nie uturbiał tylko kupował uturbione no chyba że hobbysta :) Druga sprawa to tłoki spokojnie wytrzymują 400 km w e92 a dla mnie to już na prawdę dobry wynik, powyżej którego nie będę nawet chciał wejść. Co do korbowodów to wiem ze będą haczyć o blok i wiem że trzeba je trochę porzeźbić ale jeśli korby to koszt rzędu ~150zł za 6 szt a dostęp do wszystkich maszyn do obróbki jest za free to nie wiem dlaczego by nie spróbować? Przecież cała ta finezja budowania silników nei polega na kupowaniu gotowych zestawów tylko próbie zbudowania cos samemu, coś nowego może i pionierskiego w niektórych wypadkach...

Jak się rozpadną albo coś nie wytrzyma to zrobi się jeszcze raz, jeszcze raz na lepszych gratach albo przynajmniej innych :)

Wracając do samego projektu to jutro tłoczki do czyszczenia i nadal będę rozkminiał czy je frezowac czy dawać grubo między głowicą a blokiem.

Mam cichą nadzieję że w poniedziałek/wtorek moje m54 opuści budę i na jakiś czas zamieszka ze mną w domu celem kolejnych zabiegów. Wszystko na bierząco będę wrzucał na forum :)
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: korona »

leo pisze:Widzę że ktoś przeniósł mój temat do performance, OK niech tak będzie skoro to nie projekt :wink2:
Wątek został przeniesiony - przeczytaj regulamin działu projekty. Póki co to jest kilka zdjęć rozebranego silnika, będą jakieś postępy i pierwszy post zostanie poprawiony wg wzorca to temat może wrócić do projektów.

Co do główki korbowodu - zgadzam się z hz10 - pocieniona część górna z otworem smarowania jeszcze zmniejszającym wytrzymałość główki, to proszenie się o kłopoty i balansowanie na krawędzi oderwania tłoka od korby. Ja bym przerobił tłoki lub chociaż pól na pół czyli trochę wybrać ze tłoka by go nie osłabić, a trochę zebrać z korbowodu.

W Twoim silniku panewki główne też są zużyte, może nie szrot ale do ideału im daleko.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: korona »

hz10 pisze:głównie chodzi o materiał odlewu/odkuwki ......

w tym przypadku ODLEWU


Obrazek

Widoczne oznaczenia na płaszczu tłoka i chropowata powierzchnia wskazują że na 1000% to nie jest odkuwka czyli mówiąc wprost tłoki z tego silnika nie sa kute (co oczywiście nie wyklucza ich z zastosowania w silniku turbo)
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Ok wszystko rozumiem :)

Co do tłoków to korona podsunąłeś mi pewien pomysł z tym podebraniem i tłoka i korby... Będę musiał z ojcem pogadać żeby podfrezował tłok w miejscu swożnia.


Co do panewek głównych to trudno żeby były idealne jak pompa oleju stanęła na jakąś nieokreśloną chwilę :heh:
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

frezuj tłok a korbe zostaw w spokoju. korona napisałem ogólnie odlewu/odkuwki :wink2: przy czym masz racje ze tłoki n to oczywiście odlew
ODPOWIEDZ