E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Pablo01 »

Kod: Zaznacz cały

Dlaczego tłoki z N54? Pierwsze to cena za jaką kupiłem silnik, wiadomo że gdyby każdy miał pełen portfel gotówy to by nie uturbiał tylko kupował uturbione no chyba że hobbysta :) Druga sprawa to tłoki spokojnie wytrzymują 400 km w e92 a dla mnie to już na prawdę dobry wynik, powyżej którego nie będę nawet chciał wejść
Mozna założyć tłoki z bmw które będą pasowały bez rzeźbienia i wytrzymają 400km . Nie rozumiem po co niektórzy ida pod górkę skoro taki sam rezultat można uzyskać idąc z górki ?

Tak samo nie rozumiem po co zakuwać kompletnie silnik do mocy 350-380km , skoro sa projekty na forum które 400km robią tylko odprężając silnik ?
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

pewnie że można , ale w dupowozie liczy sie też bezawaryjność a taki setup ją przesuwa znacznie wyżej niż na seryjnych gratach.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

hz10 pisze:pewnie że można , ale w dupowozie liczy sie też bezawaryjność a taki setup ją przesuwa znacznie wyżej niż na seryjnych gratach.

nic dodać nic ująć :piwo:

swoją drogą jest jeszcze jedna rzecz:
załóżmy że samochód jest typowym weekendowo letnim dupowozem, jesli idzie na zimę w odstawkę to jest to idealny czas na zbudowanie czegoś od podstaw na lepszych mniej awaryjnych gratach, tym bardziej jeszcze jak ma sie gdzie i czym to robić ;)

Pablo01
o jakich tłokach mówisz jako dobry zamiennik tych z m54?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Tak wyglądają tłoki od strony denka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mięska jest żeby je trochę podgryźć więc troszke tu i troszkę tu i powinno by dobrze....

Zastanawiam się tylko czy frezowac tłok z góry? Jak myślicie nie osłabię go takim zabiegiem?

jeszcze jedno niech mi ktoś powie co to takiego między pierścieniami są takie jak by ciemniejsze paski, coś jak by wzmacniane pólki innym materiałem z tym że tylko na pierwsyzm pierścieniu u góry mniej na dole więcej... zresztą samo zobaczcie.

Obrazek

Obrazek

Przy okazji widać ile jest mięsa w najniższym punkcie górnej części tłoka, można by zebrać te 1,2mm....
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

u mnie to wyszło tak że po wcięciach na zawory zostały łezki. tłok został minimalnie wyższy od seryjnego. stopień sprężania 9.2 . jak złożysz takie to masz 10.2 czyli tyle co seria
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Jakie języki?

A co z różnicą w budowie górnej części tłoka jeśli chodzi o tłok z N54 i m54? Te pierwsze mają miseczkę pod doładowania a te drugie są płaskie.

Jeśli o odprężanie chodzi to myślę że 9:1 będzie ok, a będę to chciał uzyskać grubszą uszczelką pod głowicę zrobioną na zamówienie.
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Szary »

Jak już bawisz się z tłokami i ma być bezawaryjnie to przemyśl to tak żeby dać jak najcieńszą uszczelkę. Im cieńsza tym dłużej wytrzyma.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

To co korby od m20? które sa 5mm krótsze i planowanie bloku?
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

trzeba by pomierzyć czy tłok zaliczy mijanke z przeciwwagami oraz z natryskiem oleju ale z tego co pamiętam to za wiele miejsca to tam nie ma.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

hehe czyli mocno pod górkę :)

Najlepiej kupić jedną korbę i organoleptycznie naświetlić sytuację....

Czyli wyjścia na ori klamotach są 2:
-albo korby m20 i sprawdzenie czy to zabangla jeśli tak to frez bloku u góry
-albo korby z m50 frez bloku i tłoka

Chyba że masz hz10 jeszcze jakiś pomysł?
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Pablo01 »

leo pisze:hehe czyli mocno pod górkę :)

Najlepiej kupić jedną korbę i organoleptycznie naświetlić sytuację....

Czyli wyjścia na ori klamotach są 2:
-albo korby m20 i sprawdzenie czy to zabangla jeśli tak to frez bloku u góry
-albo korby z m50 frez bloku i tłoka

Chyba że masz hz10 jeszcze jakiś pomysł?

Mozesz kupic korby kute od korony ( zrobi ci np. 2-3mm krotsze od seryjnych i po problemie )
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: elmo0104 »

Hubert (hz10 a mógłbyś rozwinąć tą myśl czemu cr zostanie takie samo jak się tłoków od góry nie ruszy? Pytam bo tak jak leo zauważył jest miseczka w nich i troche mnie ta teoria dziwi. Poza tym leo te ciemniejsze miejsca na tłokach w okolicy pierwszego pierścienia wyglądają jak wzmocnienia stalowe najczęściej spotykane w silnikach diesla;) Sprawdź magnesem czy przyciąga;)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

no też mi się wydaje że to są wzmocnione półki w koncu tłoki z doładowanego silnika :)

wiadomo że najlepiej było by kupić kurte korby tłoki i wszystko pro pro pro ale za to trzeba grubo posmarować niestety...
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

elmo0104 pisze:Hubert (hz10 a mógłbyś rozwinąć tą myśl czemu cr zostanie takie samo jak się tłoków od góry nie ruszy? Pytam bo tak jak leo zauważył jest miseczka w nich i troche mnie ta teoria dziwi.
nie pamiętam dokładnie o ile bo robiłem to ponad rok temu ale tłok od n jest wyższy o około 3mm od m, dlatego cr wychodzi takie samo. po frezowaniu (ja akurat ztoczyłem) ta miska nie jest już taka głęboka.jak znajde fotki to coś wkleje jak to wyszło u mnie
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: korona »

leo pisze: Czyli wyjścia na ori klamotach są 2:
-albo korby m20 i sprawdzenie czy to zabangla jeśli tak to frez bloku u góry
-albo korby z m50 frez bloku i tłoka

Chyba że masz hz10 jeszcze jakiś pomysł?
Można jeszcze wykonać korbowody dowolnej długości i wtedy tłoków nie ruszasz, zresztą korby mogą mieć zrobione główki pod te tłoki http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t= ... sze#p16033" onclick="window.open(this.href);return false;
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ