Dlaczego tłoki z N54? Pierwsze to cena za jaką kupiłem silnik, wiadomo że gdyby każdy miał pełen portfel gotówy to by nie uturbiał tylko kupował uturbione no chyba że hobbysta :) Druga sprawa to tłoki spokojnie wytrzymują 400 km w e92 a dla mnie to już na prawdę dobry wynik, powyżej którego nie będę nawet chciał wejść
Mozna założyć tłoki z bmw które będą pasowały bez rzeźbienia i wytrzymają 400km . Nie rozumiem po co niektórzy ida pod górkę skoro taki sam rezultat można uzyskać idąc z górki ?
Tak samo nie rozumiem po co zakuwać kompletnie silnik do mocy 350-380km , skoro sa projekty na forum które 400km robią tylko odprężając silnik ?
hz10 pisze:pewnie że można , ale w dupowozie liczy sie też bezawaryjność a taki setup ją przesuwa znacznie wyżej niż na seryjnych gratach.
nic dodać nic ująć
swoją drogą jest jeszcze jedna rzecz:
załóżmy że samochód jest typowym weekendowo letnim dupowozem, jesli idzie na zimę w odstawkę to jest to idealny czas na zbudowanie czegoś od podstaw na lepszych mniej awaryjnych gratach, tym bardziej jeszcze jak ma sie gdzie i czym to robić
Pablo01
o jakich tłokach mówisz jako dobry zamiennik tych z m54?
Mięska jest żeby je trochę podgryźć więc troszke tu i troszkę tu i powinno by dobrze....
Zastanawiam się tylko czy frezowac tłok z góry? Jak myślicie nie osłabię go takim zabiegiem?
jeszcze jedno niech mi ktoś powie co to takiego między pierścieniami są takie jak by ciemniejsze paski, coś jak by wzmacniane pólki innym materiałem z tym że tylko na pierwsyzm pierścieniu u góry mniej na dole więcej... zresztą samo zobaczcie.
Przy okazji widać ile jest mięsa w najniższym punkcie górnej części tłoka, można by zebrać te 1,2mm....
u mnie to wyszło tak że po wcięciach na zawory zostały łezki. tłok został minimalnie wyższy od seryjnego. stopień sprężania 9.2 . jak złożysz takie to masz 10.2 czyli tyle co seria
Hubert (hz10 a mógłbyś rozwinąć tą myśl czemu cr zostanie takie samo jak się tłoków od góry nie ruszy? Pytam bo tak jak leo zauważył jest miseczka w nich i troche mnie ta teoria dziwi. Poza tym leo te ciemniejsze miejsca na tłokach w okolicy pierwszego pierścienia wyglądają jak wzmocnienia stalowe najczęściej spotykane w silnikach diesla;) Sprawdź magnesem czy przyciąga;)
elmo0104 pisze:Hubert (hz10 a mógłbyś rozwinąć tą myśl czemu cr zostanie takie samo jak się tłoków od góry nie ruszy? Pytam bo tak jak leo zauważył jest miseczka w nich i troche mnie ta teoria dziwi.
nie pamiętam dokładnie o ile bo robiłem to ponad rok temu ale tłok od n jest wyższy o około 3mm od m, dlatego cr wychodzi takie samo. po frezowaniu (ja akurat ztoczyłem) ta miska nie jest już taka głęboka.jak znajde fotki to coś wkleje jak to wyszło u mnie
leo pisze:
Czyli wyjścia na ori klamotach są 2:
-albo korby m20 i sprawdzenie czy to zabangla jeśli tak to frez bloku u góry
-albo korby z m50 frez bloku i tłoka
Chyba że masz hz10 jeszcze jakiś pomysł?
Można jeszcze wykonać korbowody dowolnej długości i wtedy tłoków nie ruszasz, zresztą korby mogą mieć zrobione główki pod te tłoki http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t= ... sze#p16033" onclick="window.open(this.href);return false;