E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: M54 turbo - oem parts project
Jak widać każdemu inne wyniki wyszły .
Może ktoś jeszcze przeliczy nowy cr. Lub napisze całą procedurę bo gdzieś jest błąd i to znaczny .
pozdro
Może ktoś jeszcze przeliczy nowy cr. Lub napisze całą procedurę bo gdzieś jest błąd i to znaczny .
pozdro
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: M54 turbo - oem parts project
Ja wszystko licze na objętość empirycznie. W komorze spalania na głowicy w m30 mieściło się dokładnie 65 cm3 wody po planowaniu nominalnej głowicy o 0,05 setek. Objętość uszczelek i ewentualnej przekładki to łatwo policzyć. Dalej macie ewentualną objętość na plus albo minus w zależności od tego czy tłok stoi poniżej krawędzi lub powyżej krawędzi bloku. Dochodzi parametr dish albo dome, czyli wypukłość lub wklęsłość denka tłoka. Jak wszystko zliczycie to podstawiasz pod iloraz i tyle. Niech własciciel mi podesle wartości na pw, to policze to.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
Kilka zdjęć z ostatnich dni, ostatatnie porządki w miejscu pracy zostały dokonane w środę wyciągamy m54 (w końcu). Tak finezyjnie pogiętych zaworów to przyznam się jeszcze nie widziałem. No ale widać można
Gdyby się komuś przydało to waga i wymiary tłoka z N54.
Gdyby się komuś przydało to waga i wymiary tłoka z N54.
BMWexpert Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
Dzisiaj mam w końcu czas żeby wrzucić kolejną paczkę fotek. Na szczęście ostatnie robione telefonem (cyfrak już czeka żeby pstrykac kolejny fotostory). Silnik wyjechał z budy bardzo szybko bo w ok 3 godziny mieliśmy go na stole. Nie było większych przygód po drodze
Tutaj już na podnosniku czeka na wydobycie serducha.
Jeszcze wszystko ładnie wygląda
tutaj już bez wydechu, zabieramy się za skrzynie
Wiązka i wszystko dookoła wypięte
Rafał zlewa z chłodnicy resztki płynu
Ostatni rzut na plan
No i wyjazd z budy
Hah uchwycili mnie jak spinałem pompę wspomagania i kompresor od klimy
Tutaj już bez silnikawidac gleby za dużo nie straciła
No i wyśmienite m54 na wózku czeka na wyjazd do ciepłego pokoiku
A teraz ide wkładac go na stojak i zaczynam to na co czekałem już od dawien dawna
Kolejna paczka fotek wieczorem
Tutaj już na podnosniku czeka na wydobycie serducha.
Jeszcze wszystko ładnie wygląda
tutaj już bez wydechu, zabieramy się za skrzynie
Wiązka i wszystko dookoła wypięte
Rafał zlewa z chłodnicy resztki płynu
Ostatni rzut na plan
No i wyjazd z budy
Hah uchwycili mnie jak spinałem pompę wspomagania i kompresor od klimy
Tutaj już bez silnikawidac gleby za dużo nie straciła
No i wyśmienite m54 na wózku czeka na wyjazd do ciepłego pokoiku
A teraz ide wkładac go na stojak i zaczynam to na co czekałem już od dawien dawna
Kolejna paczka fotek wieczorem
BMWexpert Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
Wczoraj m54 został w końcu rozebrany, kolejna paczka fotek
BMWexpert Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
sory ze tak wrzucam na raty w kilku postach te zdjecia ale nie mogę ich wrzucić na raz bo forum odmawia posłuszeństwa i wyskakują błędy.
Teraz tak:
silnik rozebrany i wychodzi że był w na prawdę dobrej kondycji, tłoki z N są wyższe tak jak na zdjęciach widać ALE tłoki w m54 nie dochodz w bloku do samej góry więc tuaj ugram kolejny 1 może 1,5mm, tak że na korbach z m50 będzie trzeba tylko troszkę podgryźć tłok z góry po obwodzie.
Kolejna sprawa to mocowanie tłoka do korby, z tego co widzę to tłoki w m54 mają taką samą grubość ścianki w którą wchodzi sworzeń jak te z N54 u góry i gdyby je na równo wyfrezować to będą miały mnije wiecej taką samą tą ściankę takżę myślę że problem się sam rozwiązał.
Kolejny który się narodził to czy korby z m50 nie będą wadzić o blok w czasie pracy tłoka. Ma ktoś takie info?
Teraz tak:
silnik rozebrany i wychodzi że był w na prawdę dobrej kondycji, tłoki z N są wyższe tak jak na zdjęciach widać ALE tłoki w m54 nie dochodz w bloku do samej góry więc tuaj ugram kolejny 1 może 1,5mm, tak że na korbach z m50 będzie trzeba tylko troszkę podgryźć tłok z góry po obwodzie.
Kolejna sprawa to mocowanie tłoka do korby, z tego co widzę to tłoki w m54 mają taką samą grubość ścianki w którą wchodzi sworzeń jak te z N54 u góry i gdyby je na równo wyfrezować to będą miały mnije wiecej taką samą tą ściankę takżę myślę że problem się sam rozwiązał.
Kolejny który się narodził to czy korby z m50 nie będą wadzić o blok w czasie pracy tłoka. Ma ktoś takie info?
BMWexpert Motorsport
- Aquaz
- Forumowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
- Imię: Beniamin
- lokalizacja: Glasgow/Shotts
Re: M54 turbo - oem parts project
Powinien się zmieścić,jedyną rzecz na którą zwróć uwagę to jak będziesz nakładał osłone zakrywającą wał korbowy.Ona może wadzić o korbe...Ja miałemtaki numer ze strokerem M50b28 ale lekkie nagięcie załatwiło problem
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: M54 turbo - oem parts project
Najlepiej byłoby próbnie spiąć taką jedną korbe z wałem i sprawdzic
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
Dzieki za sugestie.
Co do korbowodów to teraz musze szukać i zanabyć takowe.
Ma ktoś do opchnięcia korby z m50?
Co do korbowodów to teraz musze szukać i zanabyć takowe.
Ma ktoś do opchnięcia korby z m50?
BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
mam kucizne na miejscu we wro:D wystarczy podjechac:d ze srubami arp:D nr znasz:D 135mm arp2000
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
na kucizne na razie brak $ więc muszę szukać alternatywy
BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
za zwykle korby m50 ile zaplacisz 300zl ? aj ak to sie ma do rozbierania motoru pozniej:D uszczelke itp:D
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: M54 turbo - oem parts project
Bardzo szybko dzialasz, brawo za szybkie dzialania. Proponuje wzbogacic temat jeszcze o zdjecia z obrobki korb i tlokow jesli sie uda, a temat bedzie ciekawy i atrakcyjny. Sadze ze jak tylko uzbroisz sie w graty do turbo to temat wroci do projektow.