E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: szarybmw »

Jak widać każdemu inne wyniki wyszły .
Może ktoś jeszcze przeliczy nowy cr. Lub napisze całą procedurę bo gdzieś jest błąd i to znaczny .
pozdro
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Karolo »

Ja wszystko licze na objętość empirycznie. W komorze spalania na głowicy w m30 mieściło się dokładnie 65 cm3 wody po planowaniu nominalnej głowicy o 0,05 setek. Objętość uszczelek i ewentualnej przekładki to łatwo policzyć. Dalej macie ewentualną objętość na plus albo minus w zależności od tego czy tłok stoi poniżej krawędzi lub powyżej krawędzi bloku. Dochodzi parametr dish albo dome, czyli wypukłość lub wklęsłość denka tłoka. Jak wszystko zliczycie to podstawiasz pod iloraz i tyle. Niech własciciel mi podesle wartości na pw, to policze to.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Kilka zdjęć z ostatnich dni, ostatatnie porządki w miejscu pracy zostały dokonane w środę wyciągamy m54 (w końcu). Tak finezyjnie pogiętych zaworów to przyznam się jeszcze nie widziałem. No ale widać można :)

Gdyby się komuś przydało to waga i wymiary tłoka z N54.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Dzisiaj mam w końcu czas żeby wrzucić kolejną paczkę fotek. Na szczęście ostatnie robione telefonem (cyfrak już czeka żeby pstrykac kolejny fotostory). Silnik wyjechał z budy bardzo szybko bo w ok 3 godziny mieliśmy go na stole. Nie było większych przygód po drodze :)


Tutaj już na podnosniku czeka na wydobycie serducha.

Obrazek


Jeszcze wszystko ładnie wygląda

Obrazek

tutaj już bez wydechu, zabieramy się za skrzynie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiązka i wszystko dookoła wypięte

Obrazek

Rafał zlewa z chłodnicy resztki płynu

Obrazek

Ostatni rzut na plan

Obrazek

No i wyjazd z budy

Obrazek

Hah uchwycili mnie jak spinałem pompę wspomagania i kompresor od klimy

Obrazek

Tutaj już bez silnikawidac gleby za dużo nie straciła

Obrazek

No i wyśmienite m54 na wózku czeka na wyjazd do ciepłego pokoiku

Obrazek

Obrazek


A teraz ide wkładac go na stojak i zaczynam to na co czekałem już od dawien dawna :)

Kolejna paczka fotek wieczorem :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Wczoraj m54 został w końcu rozebrany, kolejna paczka fotek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

sory ze tak wrzucam na raty w kilku postach te zdjecia ale nie mogę ich wrzucić na raz bo forum odmawia posłuszeństwa i wyskakują błędy.

Teraz tak:

silnik rozebrany i wychodzi że był w na prawdę dobrej kondycji, tłoki z N są wyższe tak jak na zdjęciach widać ALE tłoki w m54 nie dochodz w bloku do samej góry więc tuaj ugram kolejny 1 może 1,5mm, tak że na korbach z m50 będzie trzeba tylko troszkę podgryźć tłok z góry po obwodzie.

Kolejna sprawa to mocowanie tłoka do korby, z tego co widzę to tłoki w m54 mają taką samą grubość ścianki w którą wchodzi sworzeń jak te z N54 u góry i gdyby je na równo wyfrezować to będą miały mnije wiecej taką samą tą ściankę takżę myślę że problem się sam rozwiązał.

Kolejny który się narodził to czy korby z m50 nie będą wadzić o blok w czasie pracy tłoka. Ma ktoś takie info?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Aquaz »

Powinien się zmieścić,jedyną rzecz na którą zwróć uwagę to jak będziesz nakładał osłone zakrywającą wał korbowy.Ona może wadzić o korbe...Ja miałemtaki numer ze strokerem M50b28 ale lekkie nagięcie załatwiło problem :D :clap:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Karolo »

Najlepiej byłoby próbnie spiąć taką jedną korbe z wałem i sprawdzic :)
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Dzieki za sugestie.


Co do korbowodów to teraz musze szukać i zanabyć takowe.

Ma ktoś do opchnięcia korby z m50?
BMWexpert Motorsport
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: tdserek »

mam kucizne na miejscu we wro:D wystarczy podjechac:d ze srubami arp:D nr znasz:D 135mm arp2000
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

na kucizne na razie brak $ więc muszę szukać alternatywy :)
BMWexpert Motorsport
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: tdserek »

za zwykle korby m50 ile zaplacisz 300zl ? aj ak to sie ma do rozbierania motoru pozniej:D uszczelke itp:D
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: forti »

Bardzo szybko dzialasz, brawo za szybkie dzialania. Proponuje wzbogacic temat jeszcze o zdjecia z obrobki korb i tlokow jesli sie uda, a temat bedzie ciekawy i atrakcyjny. Sadze ze jak tylko uzbroisz sie w graty do turbo to temat wroci do projektow. :clap:
ODPOWIEDZ