E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: M54 turbo - oem parts project
znajomy ostatnio zajechał kute korby w hondzie, przeniósł odcinke z 8tyś na 9200 po paru dokręceniach silnika główki zrobiły sie jajowate a to tylko 1200 obr więcej...
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M54 turbo - oem parts project
nie wiem jak to możliwe, jeżeli smarowanie było OK
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: M54 turbo - oem parts project
szkoda że zdjęć nie zrobiłem, luz dobre 2mm i jeszcze jedno w hondzie sworzeń jest w korbie na stałe więc smarowanie nie ma z tym nic wspólnego
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M54 turbo - oem parts project
my tu mówimy o bmw
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: M54 turbo - oem parts project
ja wiem, chciałem tylko naświetlić skale problemu żeby nie było niespodzianek to korby od m50 nie wchodzą do bloku m54b30. też trzeba wrezować blok
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: M54 turbo - oem parts project
A co takiego jest w tych tłokach z n54 ze ludzie je zakladaja pomimo takiej rzezby ?
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: M54 turbo - oem parts project
silnik turbo
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: M54 turbo - oem parts project
To ze silnik turbo to wiem :)Czyli tłoki sa z jakiegos lepszego materiału rozumiem ?forti pisze:silnik turbo
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: M54 turbo - oem parts project
To nie wiesz dalej czym roznia sie tloki silnika n/a a turbo ?
Tloki z turbo silnik zazwyczaj sa inaczej zbudowane i mocniejsze niz silnika nie doladowanego.
Tloki z turbo silnik zazwyczaj sa inaczej zbudowane i mocniejsze niz silnika nie doladowanego.
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: M54 turbo - oem parts project
głównie chodzi o materiał odlewu/odkuwki no i cene oczywiście w tym przypadku, tłoki z n54b30 są idealne do m52b28 2x vanos jeśli chodzi o odprężenie.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
Widzę że ktoś przeniósł mój temat do performance, OK niech tak będzie skoro to nie projekt
Dlaczego tłoki z N54? Pierwsze to cena za jaką kupiłem silnik, wiadomo że gdyby każdy miał pełen portfel gotówy to by nie uturbiał tylko kupował uturbione no chyba że hobbysta Druga sprawa to tłoki spokojnie wytrzymują 400 km w e92 a dla mnie to już na prawdę dobry wynik, powyżej którego nie będę nawet chciał wejść. Co do korbowodów to wiem ze będą haczyć o blok i wiem że trzeba je trochę porzeźbić ale jeśli korby to koszt rzędu ~150zł za 6 szt a dostęp do wszystkich maszyn do obróbki jest za free to nie wiem dlaczego by nie spróbować? Przecież cała ta finezja budowania silników nei polega na kupowaniu gotowych zestawów tylko próbie zbudowania cos samemu, coś nowego może i pionierskiego w niektórych wypadkach...
Jak się rozpadną albo coś nie wytrzyma to zrobi się jeszcze raz, jeszcze raz na lepszych gratach albo przynajmniej innych
Wracając do samego projektu to jutro tłoczki do czyszczenia i nadal będę rozkminiał czy je frezowac czy dawać grubo między głowicą a blokiem.
Mam cichą nadzieję że w poniedziałek/wtorek moje m54 opuści budę i na jakiś czas zamieszka ze mną w domu celem kolejnych zabiegów. Wszystko na bierząco będę wrzucał na forum
Dlaczego tłoki z N54? Pierwsze to cena za jaką kupiłem silnik, wiadomo że gdyby każdy miał pełen portfel gotówy to by nie uturbiał tylko kupował uturbione no chyba że hobbysta Druga sprawa to tłoki spokojnie wytrzymują 400 km w e92 a dla mnie to już na prawdę dobry wynik, powyżej którego nie będę nawet chciał wejść. Co do korbowodów to wiem ze będą haczyć o blok i wiem że trzeba je trochę porzeźbić ale jeśli korby to koszt rzędu ~150zł za 6 szt a dostęp do wszystkich maszyn do obróbki jest za free to nie wiem dlaczego by nie spróbować? Przecież cała ta finezja budowania silników nei polega na kupowaniu gotowych zestawów tylko próbie zbudowania cos samemu, coś nowego może i pionierskiego w niektórych wypadkach...
Jak się rozpadną albo coś nie wytrzyma to zrobi się jeszcze raz, jeszcze raz na lepszych gratach albo przynajmniej innych
Wracając do samego projektu to jutro tłoczki do czyszczenia i nadal będę rozkminiał czy je frezowac czy dawać grubo między głowicą a blokiem.
Mam cichą nadzieję że w poniedziałek/wtorek moje m54 opuści budę i na jakiś czas zamieszka ze mną w domu celem kolejnych zabiegów. Wszystko na bierząco będę wrzucał na forum
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: M54 turbo - oem parts project
Wątek został przeniesiony - przeczytaj regulamin działu projekty. Póki co to jest kilka zdjęć rozebranego silnika, będą jakieś postępy i pierwszy post zostanie poprawiony wg wzorca to temat może wrócić do projektów.leo pisze:Widzę że ktoś przeniósł mój temat do performance, OK niech tak będzie skoro to nie projekt
Co do główki korbowodu - zgadzam się z hz10 - pocieniona część górna z otworem smarowania jeszcze zmniejszającym wytrzymałość główki, to proszenie się o kłopoty i balansowanie na krawędzi oderwania tłoka od korby. Ja bym przerobił tłoki lub chociaż pól na pół czyli trochę wybrać ze tłoka by go nie osłabić, a trochę zebrać z korbowodu.
W Twoim silniku panewki główne też są zużyte, może nie szrot ale do ideału im daleko.
www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: M54 turbo - oem parts project
hz10 pisze:głównie chodzi o materiał odlewu/odkuwki ......
w tym przypadku ODLEWU
Widoczne oznaczenia na płaszczu tłoka i chropowata powierzchnia wskazują że na 1000% to nie jest odkuwka czyli mówiąc wprost tłoki z tego silnika nie sa kute (co oczywiście nie wyklucza ich z zastosowania w silniku turbo)
www.turboBMW.pl
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
Ok wszystko rozumiem
Co do tłoków to korona podsunąłeś mi pewien pomysł z tym podebraniem i tłoka i korby... Będę musiał z ojcem pogadać żeby podfrezował tłok w miejscu swożnia.
Co do panewek głównych to trudno żeby były idealne jak pompa oleju stanęła na jakąś nieokreśloną chwilę
Co do tłoków to korona podsunąłeś mi pewien pomysł z tym podebraniem i tłoka i korby... Będę musiał z ojcem pogadać żeby podfrezował tłok w miejscu swożnia.
Co do panewek głównych to trudno żeby były idealne jak pompa oleju stanęła na jakąś nieokreśloną chwilę
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: M54 turbo - oem parts project
frezuj tłok a korbe zostaw w spokoju. korona napisałem ogólnie odlewu/odkuwki przy czym masz racje ze tłoki n to oczywiście odlew