E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Jak pasowałeś tłoki ? Jaki był u ciebie wymiar tłoka m54 a jaki jest n54 ?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
tłok z N był o 3,4 mm wyższy od M ALE tylko na bokach bo w środku tłok z N jest o 2,7mm niższy od tego z M.
pasowane sa na 2 lub 3 setki muszę sprawdzić jak wrócą bo nie pamiętam ale pasowanie M i N jest praktycznie identyczne.
Aktualnie mam mala przerwe w modach bo mam niesprawna dlon wiec czekam na powrót do zdrowia i dzialam dalej
pasowane sa na 2 lub 3 setki muszę sprawdzić jak wrócą bo nie pamiętam ale pasowanie M i N jest praktycznie identyczne.
Aktualnie mam mala przerwe w modach bo mam niesprawna dlon wiec czekam na powrót do zdrowia i dzialam dalej
BMWexpert Motorsport
-
- User
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 wrz 2011, o 10:19
- Imię: tomek
- lokalizacja: myślenice
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Życzę szybkiego powrotu do zdrowia i kibicuję
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Z łapą już trochę lepiej więc mogłem coś podziałać. Dostałem telefon od taty że tłoki sa gotowe, więc zaraz po pracy w fure i grzeję do Ostrowa po moje fanty. Tłoki wyszły elegancko. Złożyłem wał, wymyłem tloki poskładałem je z korbami i musiałem jednego przymierzyć. Nie miałem dzisiaj już zbytnio czasu i siły ale coś popchnąłem dalej Od jutra pójdzie już z górki bo przyjdzie sporo klamotów jak uszczelki, śruby, cały rozrząd, pompa wody itd....
Zdjęcia z dzisiaj :
Zdjęcia z dzisiaj :
BMWexpert Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Pasowanie tłokow m54b30 to 0,04 .
Tyle zebrałeś z tych tłoków ze pierwsza półka jest teraz niższa niż w m54b30 . Nie Lepiej było kupić korby od korony np 3mm krótsze + przerobione góry korby pod w/w tłoki ?
Koszt tych korbowodów to kropla w morzu przy takim projekcie a odbyło by sie bez osłabiania tłoków.
Tyle zebrałeś z tych tłoków ze pierwsza półka jest teraz niższa niż w m54b30 . Nie Lepiej było kupić korby od korony np 3mm krótsze + przerobione góry korby pod w/w tłoki ?
Koszt tych korbowodów to kropla w morzu przy takim projekcie a odbyło by sie bez osłabiania tłoków.
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
W tych tłokach jest (tak wygląda, gdyby leo sprawdził magnesem to byłaby pewność) wstawka stalowa na pierwszym pierścieniu. Tam się raczej nic nie będzie działo. Tam w tłoku leo masz teraz ostre krawędzie po tym frezowaniu-potencjalne miejsce pęknięcia tłoka. Zrób coś z tym, nie zostawiaj tak.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Dlaczego w tych silnikach korbowody sa tak ścięte ?
Dlaczego nie zrobili o standardowym kształcie ?
Dlaczego nie zrobili o standardowym kształcie ?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
ostrych krawedzi nie ma tak wyszlo na zdjeciu (zostały ładnie zaokraglone), dodatkowo ostre krawędzie to miejsce gdzie może zacząć żażyć się tłok i dojść do samozapłonu więc wiem o co chodzi. Co do osłabiania tłoków to nie ma takiej opcji żeby były słabione bo środka tłoka nie zbierałem tylko rant dookoła a wkładki są stalowe tak jak pisze elmo więc nic zupełnie to nie zmienia. Dzisiaj jesczze policzę dokładnie jaki mi stopień wyszedł ale z tego co wyszło mi z lania wody to do tłoka weszło dodatkowe 6cm3 wody i dodatkowo 0,3mm na uszczelce jeszcze ugram więc zakładam 9:1.
Pierwsze graty do silnika zaczynają spływać.
Pierwsze graty do silnika zaczynają spływać.
BMWexpert Motorsport
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Nie ma co gdybać zobaczymy co pierwsze puści jak silnik będzie już w aucie .
Tłoki na pewno wytrzymają , ja obawiam się o korby i to bedzie najsłabsze ogniwo . Nie można w tym przypadku sugerowac się korbami z n54 bo są o 10mm dłuższe co zmienia postać rzeczy .
Tłoki na pewno wytrzymają , ja obawiam się o korby i to bedzie najsłabsze ogniwo . Nie można w tym przypadku sugerowac się korbami z n54 bo są o 10mm dłuższe co zmienia postać rzeczy .
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Na forum szwedzkim widzialem projekt w ktorym korby od m50 poddaly sie dopiero przy 650KM. Tutaj to nie grozi predzej uszkodzi sie blok, niz korby(niezycze wlascicielowi tfu tfu tfu).
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Z tego co wyczytalem to leo zastanawia sie nad zostawieniem korbowodów z m54b30
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
A na jakim wale te korby siedziały ? bo chyba nie przy m54b30.forti pisze:Na forum szwedzkim widzialem projekt w ktorym korby od m50 poddaly sie dopiero przy 650KM. Tutaj to nie grozi predzej uszkodzi sie blok, niz korby(niezycze wlascicielowi tfu tfu tfu).
Tak wyglądają korby m20 przy 458whp Każdy wie jak taka korba wyglada w porównaniu do m52
Korby z m54b30 i m52b28 to to samo
Również nie życzę tego właścicielowi
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Z założenia projekt ma lecieć na częściach OEM - czytaj, żadne z tuningowych, wzmacnianych zamienników nie znajdą się w silniku. Oczywiście najłatwiej byłoby zapakować korby typu h w ten silnik ale idea raczej jest inna i z punktu widzenia przecierania nowego szlaku - bardzo szczytna. Ja trzymam bardzo kciuki.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
leo pisze:ostrych krawedzi nie ma tak wyszlo na zdjeciu (zostały ładnie zaokraglone), dodatkowo ostre krawędzie to miejsce gdzie może zacząć żażyć się tłok i dojść do samozapłonu więc wiem o co chodzi. Co do osłabiania tłoków to nie ma takiej opcji żeby były słabione bo środka tłoka nie zbierałem tylko rant dookoła a wkładki są stalowe tak jak pisze elmo więc nic zupełnie to nie zmienia...
Bardziej chodziło mi o miejsce mocowania korby w tłoki- tam chyba jest "L" ostre teraz.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx