E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: g-rad »

Jak pasowałeś tłoki ? Jaki był u ciebie wymiar tłoka m54 a jaki jest n54 ?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

tłok z N był o 3,4 mm wyższy od M ALE tylko na bokach bo w środku tłok z N jest o 2,7mm niższy od tego z M.

pasowane sa na 2 lub 3 setki muszę sprawdzić jak wrócą bo nie pamiętam ale pasowanie M i N jest praktycznie identyczne.

Aktualnie mam mala przerwe w modach bo mam niesprawna dlon wiec czekam na powrót do zdrowia i dzialam dalej :)
BMWexpert Motorsport
rabbit 46
User
Posty: 40
Rejestracja: 10 wrz 2011, o 10:19
Imię: tomek
lokalizacja: myślenice

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: rabbit 46 »

Życzę szybkiego powrotu do zdrowia i kibicuję :cool2:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

Z łapą już trochę lepiej więc mogłem coś podziałać. Dostałem telefon od taty że tłoki sa gotowe, więc zaraz po pracy w fure i grzeję do Ostrowa po moje fanty. Tłoki wyszły elegancko. Złożyłem wał, wymyłem tloki poskładałem je z korbami i musiałem jednego przymierzyć. Nie miałem dzisiaj już zbytnio czasu i siły ale coś popchnąłem dalej :) Od jutra pójdzie już z górki bo przyjdzie sporo klamotów jak uszczelki, śruby, cały rozrząd, pompa wody itd....

Zdjęcia z dzisiaj :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: Pablo01 »

Pasowanie tłokow m54b30 to 0,04 .

Tyle zebrałeś z tych tłoków ze pierwsza półka jest teraz niższa niż w m54b30 . Nie Lepiej było kupić korby od korony np 3mm krótsze + przerobione góry korby pod w/w tłoki ?
Koszt tych korbowodów to kropla w morzu przy takim projekcie a odbyło by sie bez osłabiania tłoków.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: elmo0104 »

W tych tłokach jest (tak wygląda, gdyby leo sprawdził magnesem to byłaby pewność) wstawka stalowa na pierwszym pierścieniu. Tam się raczej nic nie będzie działo. Tam w tłoku leo masz teraz ostre krawędzie po tym frezowaniu-potencjalne miejsce pęknięcia tłoka. Zrób coś z tym, nie zostawiaj tak.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: Pablo01 »

Dlaczego w tych silnikach korbowody sa tak ścięte ?
Dlaczego nie zrobili o standardowym kształcie ?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

ostrych krawedzi nie ma tak wyszlo na zdjeciu (zostały ładnie zaokraglone), dodatkowo ostre krawędzie to miejsce gdzie może zacząć żażyć się tłok i dojść do samozapłonu więc wiem o co chodzi. Co do osłabiania tłoków to nie ma takiej opcji żeby były słabione bo środka tłoka nie zbierałem tylko rant dookoła a wkładki są stalowe tak jak pisze elmo więc nic zupełnie to nie zmienia. Dzisiaj jesczze policzę dokładnie jaki mi stopień wyszedł ale z tego co wyszło mi z lania wody to do tłoka weszło dodatkowe 6cm3 wody i dodatkowo 0,3mm na uszczelce jeszcze ugram więc zakładam 9:1.

Pierwsze graty do silnika zaczynają spływać.
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: szarybmw »

Nie ma co gdybać zobaczymy co pierwsze puści jak silnik będzie już w aucie .
Tłoki na pewno wytrzymają , ja obawiam się o korby i to bedzie najsłabsze ogniwo . Nie można w tym przypadku sugerowac się korbami z n54 bo są o 10mm dłuższe co zmienia postać rzeczy .
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: forti »

Na forum szwedzkim widzialem projekt w ktorym korby od m50 poddaly sie dopiero przy 650KM. Tutaj to nie grozi predzej uszkodzi sie blok, niz korby(niezycze wlascicielowi tfu tfu tfu).
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: Pablo01 »

Z tego co wyczytalem to leo zastanawia sie nad zostawieniem korbowodów z m54b30
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: szarybmw »

forti pisze:Na forum szwedzkim widzialem projekt w ktorym korby od m50 poddaly sie dopiero przy 650KM. Tutaj to nie grozi predzej uszkodzi sie blok, niz korby(niezycze wlascicielowi tfu tfu tfu).
A na jakim wale te korby siedziały ? bo chyba nie przy m54b30.

Tak wyglądają korby m20 przy 458whp Każdy wie jak taka korba wyglada w porównaniu do m52
Obrazek
Obrazek

Korby z m54b30 i m52b28 to to samo

Również nie życzę tego właścicielowi :piwo:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: Karolo »

Z założenia projekt ma lecieć na częściach OEM - czytaj, żadne z tuningowych, wzmacnianych zamienników nie znajdą się w silniku. Oczywiście najłatwiej byłoby zapakować korby typu h w ten silnik ale idea raczej jest inna i z punktu widzenia przecierania nowego szlaku - bardzo szczytna. Ja trzymam bardzo kciuki.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: elmo0104 »

leo pisze:ostrych krawedzi nie ma tak wyszlo na zdjeciu (zostały ładnie zaokraglone), dodatkowo ostre krawędzie to miejsce gdzie może zacząć żażyć się tłok i dojść do samozapłonu więc wiem o co chodzi. Co do osłabiania tłoków to nie ma takiej opcji żeby były słabione bo środka tłoka nie zbierałem tylko rant dookoła a wkładki są stalowe tak jak pisze elmo więc nic zupełnie to nie zmienia...

Bardziej chodziło mi o miejsce mocowania korby w tłoki- tam chyba jest "L" ostre teraz.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ