E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
-
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
- Imię: Karol
- lokalizacja: Podlasie
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
walsnie moze gdyby go odpuscic, a potem obowiazkowo zrobic plaszczyzne to bedzie mial szanse na przezycie- ja juz wiem po sobie ze lepiej bylo odlozyc na zeliwo, bo stracilem material kase za material, dzien na spawanie, to powiedzmy 500 zl, potem kolejny dzien na demontaz i ocene strat potem znow skladanie... 2 dniowki plus czesci to wyjdzie zeliwo :-))
oczywiscie chcialbym zeby tobie nie popekal
ps w sumie to nie patrzylem ze jest zeliwo do m20
oczywiscie chcialbym zeby tobie nie popekal
ps w sumie to nie patrzylem ze jest zeliwo do m20
-
- Turbo-Team
- Posty: 671
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
W przypadku tego kolektora z oddzielnymi runerami to płaszczyzne zrobic będzie ciężko a ryzyko pęknięcia jest dużo większe jak w przypadku zespolonej flanszy. Dodatkowo spawasz z nierdzewki która dużo bardziej pracuje od stali kotłowej. Adapter to dobre rozwiązanie upraszcza sprawe i kosztuje niewiele.
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Na plus dla adaptera:
+jeśli robisz sam, to też jest tani w produkcji (moim zdaniem tańszy niż cały kolektor rurowy)
+jeśli robisz sam możesz go poprowadzić jak chcesz więc nie musi być ciasno
+z adapterem droga kolektora od głowicy do turbo będzie znacznie dłuższa niż w kolektorze rurowym. dzięki temu można wywalczyć kilka znaczących plusów jak niższa temperatura w komorze spalania (patrz Mazda i jej technologia "SkyActive")
+żeliwo zostaje przy głowicy = brak rozstępów
Na minus:
-długa droga kolektora wydłuży lag
-żeliwo zostaje = będzie cięzko (masa)
+jeśli robisz sam, to też jest tani w produkcji (moim zdaniem tańszy niż cały kolektor rurowy)
+jeśli robisz sam możesz go poprowadzić jak chcesz więc nie musi być ciasno
+z adapterem droga kolektora od głowicy do turbo będzie znacznie dłuższa niż w kolektorze rurowym. dzięki temu można wywalczyć kilka znaczących plusów jak niższa temperatura w komorze spalania (patrz Mazda i jej technologia "SkyActive")
+żeliwo zostaje przy głowicy = brak rozstępów
Na minus:
-długa droga kolektora wydłuży lag
-żeliwo zostaje = będzie cięzko (masa)
-
- Turbo-Team
- Posty: 671
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Przy odpowiednio dobranym turbo lag będzie znikomy praktycznie nie wyczuwalny. W subarakach jest dwa kolektory i to dużo dłuższe i wyczuj tam lag.
-
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
- Imię: Karol
- lokalizacja: Podlasie
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
za to jaki jest dolot...praktycznie go nie ma
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Przesadzacie z ta długością. A nawet jeżeli to łatwo skorzystać z twinscrolla bo mamy całkowicie odseparowane 2 rzędy cylindrów
-chałturnik-
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Jak zwykle masa rzeczy spowodowała że zaturbienie bmw przeszło na dalszy plan, ale coś tam działam Kupiłem potrzebne czujniki i już prawie wyspawałem kolektor wydechowy - teraz muszę go jedynie założyć do auta i "ułożyć" turbo - po czym przyspawać jej mocowanie do reszty kolektora.
Byłem też na hamowni - niestety przy dojeździe na miejsce zaczęła szaleć przepływka co jak podejrzewam jest odpowiedzialne za pofalowany wykres. Wczoraj przełożyłem przepływkę od kumpla i auto jedzie wyczuwalnie płynniej. Pewnie wykres by się nieco wypłaszczył.
Nie zmienia to faktu że wynik wyszedł całkiem niezły w porównaniu do seryjnych 170KM/5800obr i 222Nm/4300obr.
Przypomnę że motor jest odprężony z 8,8:1 do jakichś 7,8:1
Byłem też na hamowni - niestety przy dojeździe na miejsce zaczęła szaleć przepływka co jak podejrzewam jest odpowiedzialne za pofalowany wykres. Wczoraj przełożyłem przepływkę od kumpla i auto jedzie wyczuwalnie płynniej. Pewnie wykres by się nieco wypłaszczył.
Nie zmienia to faktu że wynik wyszedł całkiem niezły w porównaniu do seryjnych 170KM/5800obr i 222Nm/4300obr.
Przypomnę że motor jest odprężony z 8,8:1 do jakichś 7,8:1
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Dzisiaj wyspawałem na gotowo kolektor - wygląda niezbyt atrakcyjnie przez to że musiałem go dzisiaj pociąć. Wczoraj z pośpiechu źle założyłem kolektor na głowicę ( odwróciłem o 180stopni) i przyspawałem flanszę turbo. Dzisiaj jak to zobaczyłem nie byłem zbyt zadowolony, ale udało mi się go jakoś "naprawić"
Jutro zrzucę przepustnicę w celu założenia TPS'a z M50 i może zacznę spawać doloty
Mam jedno pytanie - zapinać chłodzenie turbawki czy można to olać?
Jutro zrzucę przepustnicę w celu założenia TPS'a z M50 i może zacznę spawać doloty
Mam jedno pytanie - zapinać chłodzenie turbawki czy można to olać?
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
ten wąż idący do pokrywy zaworów to spływ oleju z turbo? Jeśli grawitacyjnie to może mieć problemy.
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Też jestem ciekaw o co tam chodzi . I środek turbiny nie może być w takiej pozycji obróć go o 90st. aby spływ był na dole a zasilanie u góry.
-
- User
- Posty: 105
- Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Zabrze
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
To jest zapewne odma która nie idzie do turbo, tylko zdjęcie jest tak specyficznie zrobione.
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Wszystko jest ok - turbo jest tak jak powinno, czyli zasilanie od góry, spływ na dole.
Widoczne na zdjęciu przewody to chłodzenie - jako jeden chcę wykorzystać przewód który seryjnie w volvo służy do zasilania olejem - założę na niego węża i wepnę w króciec na silniku Chyba że można zrezygnować z chłodzenia to je odepnę całkiem - muszę jeszcze zaczerpnąć gdzieś informacji w tym temacie.
Widoczne na zdjęciu przewody to chłodzenie - jako jeden chcę wykorzystać przewód który seryjnie w volvo służy do zasilania olejem - założę na niego węża i wepnę w króciec na silniku Chyba że można zrezygnować z chłodzenia to je odepnę całkiem - muszę jeszcze zaczerpnąć gdzieś informacji w tym temacie.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- User
- Posty: 120
- Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
- Imię: Jacury
- lokalizacja: GZC
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Jak jest chłodzenie to ja bym je wykorzystał, jakby nie patrzeć to jednak dobra sprawa.
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
No więc dzisiaj przykręciłem turbo na gotowo i podpiąłem chłodzenie. Cewkę WN musiałem przenieść żeby nie miała za ciepło od turbawki - fajne miejsce udało się na nią znaleźć Przerobiłem też przepustnicę pod TPS z M50 Mam nadzieję że po niedzieli ogarnę wszystko do końca.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
z tym TPSem od m50 to na pewno będzie potrzebny?
pytam bo ja też go zamontowałem a dopiero potem doczytałem w manualu do DET3 w trybie FIT że tylko algorytm Alpha-N bierze pod uwagę TPS tyle że nie może być stosowany w przypadku doładowania
pytam bo ja też go zamontowałem a dopiero potem doczytałem w manualu do DET3 w trybie FIT że tylko algorytm Alpha-N bierze pod uwagę TPS tyle że nie może być stosowany w przypadku doładowania