E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: atom1 »

walsnie moze gdyby go odpuscic, a potem obowiazkowo zrobic plaszczyzne to bedzie mial szanse na przezycie- ja juz wiem po sobie ze lepiej bylo odlozyc na zeliwo, bo stracilem material kase za material, dzien na spawanie, to powiedzmy 500 zl, potem kolejny dzien na demontaz i ocene strat potem znow skladanie... 2 dniowki plus czesci to wyjdzie zeliwo :-))

oczywiscie chcialbym zeby tobie nie popekal :clap:

ps w sumie to nie patrzylem ze jest zeliwo do m20
caserwis
Turbo-Team
Posty: 671
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: caserwis »

W przypadku tego kolektora z oddzielnymi runerami to płaszczyzne zrobic będzie ciężko a ryzyko pęknięcia jest dużo większe jak w przypadku zespolonej flanszy. Dodatkowo spawasz z nierdzewki która dużo bardziej pracuje od stali kotłowej. Adapter to dobre rozwiązanie upraszcza sprawe i kosztuje niewiele. :ok:
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: nfs »

Na plus dla adaptera:

+jeśli robisz sam, to też jest tani w produkcji (moim zdaniem tańszy niż cały kolektor rurowy)
+jeśli robisz sam możesz go poprowadzić jak chcesz więc nie musi być ciasno
+z adapterem droga kolektora od głowicy do turbo będzie znacznie dłuższa niż w kolektorze rurowym. dzięki temu można wywalczyć kilka znaczących plusów jak niższa temperatura w komorze spalania (patrz Mazda i jej technologia "SkyActive")
+żeliwo zostaje przy głowicy = brak rozstępów ;-)

Na minus:

-długa droga kolektora wydłuży lag
-żeliwo zostaje = będzie cięzko (masa)
caserwis
Turbo-Team
Posty: 671
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: caserwis »

Przy odpowiednio dobranym turbo lag będzie znikomy praktycznie nie wyczuwalny. W subarakach jest dwa kolektory i to dużo dłuższe i wyczuj tam lag. :wink2:
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: atom1 »

za to jaki jest dolot...praktycznie go nie ma
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

Przesadzacie z ta długością. A nawet jeżeli to łatwo skorzystać z twinscrolla bo mamy całkowicie odseparowane 2 rzędy cylindrów
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Jak zwykle masa rzeczy spowodowała że zaturbienie bmw przeszło na dalszy plan, ale coś tam działam :heh: Kupiłem potrzebne czujniki i już prawie wyspawałem kolektor wydechowy - teraz muszę go jedynie założyć do auta i "ułożyć" turbo - po czym przyspawać jej mocowanie do reszty kolektora.
Byłem też na hamowni - niestety przy dojeździe na miejsce zaczęła szaleć przepływka co jak podejrzewam jest odpowiedzialne za pofalowany wykres. Wczoraj przełożyłem przepływkę od kumpla i auto jedzie wyczuwalnie płynniej. Pewnie wykres by się nieco wypłaszczył.
Nie zmienia to faktu że wynik wyszedł całkiem niezły w porównaniu do seryjnych 170KM/5800obr i 222Nm/4300obr.
Przypomnę że motor jest odprężony z 8,8:1 do jakichś 7,8:1 :wink2:

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Dzisiaj wyspawałem na gotowo kolektor - wygląda niezbyt atrakcyjnie przez to że musiałem go dzisiaj pociąć. Wczoraj z pośpiechu źle założyłem kolektor na głowicę ( odwróciłem o 180stopni) i przyspawałem flanszę turbo. Dzisiaj jak to zobaczyłem nie byłem zbyt zadowolony, ale udało mi się go jakoś "naprawić" :wink2:
Jutro zrzucę przepustnicę w celu założenia TPS'a z M50 i może zacznę spawać doloty :smile2:

Mam jedno pytanie - zapinać chłodzenie turbawki czy można to olać?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: nfs »

ten wąż idący do pokrywy zaworów to spływ oleju z turbo? Jeśli grawitacyjnie to może mieć problemy.
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: szarybmw »

Też jestem ciekaw o co tam chodzi . I środek turbiny nie może być w takiej pozycji obróć go o 90st. aby spływ był na dole a zasilanie u góry.
chudini3
User
Posty: 105
Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
Imię: Dawid
lokalizacja: Zabrze

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: chudini3 »

To jest zapewne odma która nie idzie do turbo, tylko zdjęcie jest tak specyficznie zrobione.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Wszystko jest ok - turbo jest tak jak powinno, czyli zasilanie od góry, spływ na dole.
Widoczne na zdjęciu przewody to chłodzenie - jako jeden chcę wykorzystać przewód który seryjnie w volvo służy do zasilania olejem - założę na niego węża i wepnę w króciec na silniku :wink2: Chyba że można zrezygnować z chłodzenia to je odepnę całkiem - muszę jeszcze zaczerpnąć gdzieś informacji w tym temacie.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Trema »

Jak jest chłodzenie to ja bym je wykorzystał, jakby nie patrzeć to jednak dobra sprawa.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

No więc dzisiaj przykręciłem turbo na gotowo i podpiąłem chłodzenie. Cewkę WN musiałem przenieść żeby nie miała za ciepło od turbawki - fajne miejsce udało się na nią znaleźć :D Przerobiłem też przepustnicę pod TPS z M50 :) Mam nadzieję że po niedzieli ogarnę wszystko do końca.

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: nfs »

z tym TPSem od m50 to na pewno będzie potrzebny?

pytam bo ja też go zamontowałem a dopiero potem doczytałem w manualu do DET3 w trybie FIT że tylko algorytm Alpha-N bierze pod uwagę TPS tyle że nie może być stosowany w przypadku doładowania :dry:
ODPOWIEDZ