E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Driftman nie wszystkim musi się podobać. Zawsze podobały mi się czarne auta z jasnymi tapicerkami i zawsze chciałem mieć skóry właśnie w takim pomarańczowym, rudawym kolorze - jak dla mnie zajebiście się to kontrastuje :wink2: Felgi również mi się podobają - nie chciałem robić kolejnego auta jakich jest sporo na forach/ zlotach itp.
Ale jest zamysł na customowe felgi na bazie jakichś pełnych felg ze starych mercedesów - wtedy pójdą pewnie w srebro a na pomarańcz pomaluje jedynie zaciski :heh:
Mam nadzieje że uda się zrobić te rzeczy w niedalekiej przyszłości.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

...z racji że ostatnim czasem nie miałem zupełnie czasu dla cabrio to po ponad miesiącu postoju bmw znowu wraca do łask - zostało przerobione do końca sprzęgło na bazie M57 i tarczy 240mm.
Wsadziłem również pompę hamulcową od e38 V8 - Trzeba było ją lekko przerobić ale ogarnąłem to bez większych problemów ;)
Poza tym była awaria w postaci wydmuchanej uszczelki pod głowicą - została włożona nowa - cieńsza ;) była 2,05 - jest 1,65.
CR teraz jest w granicach 8,0:1
Wcześniej nie dokręciłem głowicy po rozgrzaniu silnika a podobno w M20 tak trzeba zrobić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: k64 »

Drapek pisze:...z racji że ostatnim czasem nie miałem zupełnie czasu dla cabrio to po ponad miesiącu postoju bmw znowu wraca do łask - zostało przerobione do końca sprzęgło na bazie M57 i tarczy 240mm.
Wsadziłem również pompę hamulcową od e38 V8 - Trzeba było ją lekko przerobić ale ogarnąłem to bez większych problemów ;)
Poza tym była awaria w postaci wydmuchanej uszczelki pod głowicą - została włożona nowa - cieńsza ;) była 2,05 - jest 1,65.
CR teraz jest w granicach 8,0:1
Wcześniej nie dokręciłem głowicy po rozgrzaniu silnika a podobno w M20 tak trzeba zrobić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
po pol roku uzytkowania , seryjne szpilki w m50 turbo, byly luzne. I zdazaylo mi sie to pare razy. Warto po zagrzaniu jednak dokrecic , a wczesniej nie dowalac max a zostawic tak jak oem. Ile dmuchałeś ze ci wydmuchalo uszczelke :wink2:
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

na początku ~0,8 bara :wink2:
...ale że turbawka radziła sobie z takim doładowaniem do końca obrotomierza to dałem 1 bar - w peaku było 1,1-1,15bar - i najpierw uślizgnęło się poprzednie sprzęgło (była seria 228mm z okładziną kevlar) a potem poszła uszczelka.
Teraz mam zamiar dokręcić po jakichś 100-200km w miarę delikatnej jazdy o jakieś 30-40 stopni. Według serwisówek podają aby dokręcić po rozgrzaniu o jakieś 25-30 stopni.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
caserwis
Turbo-Team
Posty: 671
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: caserwis »

Nie chce się czepiać ale tarcza ze sprężynkami się podda NM ją zabiją.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

caserwis pisze:Nie chce się czepiać ale tarcza ze sprężynkami się podda NM ją zabiją.
..ale to jest przerobiona seryjna tarcza 228mm na 240mm okładzina kevlar :wink2:
poza tym co ma do przenoszenia momentu to czy są sprężynki czy nie?!
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Karolo »

Ano ma to, że tłumiki drgań skrętnych, które są zabudowane w tej tarczy, nie są przystosowane do takiego momentu obrotowego i ostrego traktowania. Czytaj moment obrotowy wybije sprężyny albo ich gniazda w krótkim czasie. Tarcza zacznie hałasować albo się rozleci. Jeżeli chce się koniecznie robić takie rzeczy to trzeba wstawić twardsze sprężyny albo dać sztywną tarczę i nie mieć problemu.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
metan
User
Posty: 88
Rejestracja: 23 paź 2010, o 22:22
Imię: Sławek
lokalizacja: Włocławek

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: metan »

pomysl z tarcza ze sprezynami do aut po takich modach jak na tym forum to ogolnie mowiac slaby pomysl :heh:
tak jak pisza przedmowcy,moment wykonczy Ci wczesniej czy pozniej ta tarcze,nie pomaga nawet zmiana sprezyn na twardsze,dokladanie drugich w srodek,sprezyna wytrzyma to gniazdo wybije sie :heh:
Awatar użytkownika
nfs
User
Posty: 116
Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: nfs »

+1 w kwestii sprężynek. Ja dorabiałem w Warszawie na Skoczylasa spiekową tarczę do swojego m20T. Pan który zajmuje się od lat robieniem tarcz do mocnych aut odradził mi stosowanie jako bazę pod siek tarczy ze sprężynkami bo podobno próbowali już wkładać mocniejsze, utwardzane ale zawsze się rozlatywały. Do takiego auta tylko sztywna tarcza spiekowa. Ja mam 4 łopatkowy na seryjnym docisku i elegancko trzyma a pracuje prawie jak seryjne sprzęgło. Jedynie ciut agresywniej łapie przy ruszaniu.

PS: dziwne że seryjne sprzęgło zaczeło puszczać dopiero w okolicach 1bar'a. U mnie seria poddała sie przy 0.5 :-)
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

nie zrozumiałem że chodziło o to że sprężynki się poddadzą...
Zobaczymy jak to będzie z tą tarczą w praktyce - auto robi małe przebiegi a moment nie będzie raczej drastyczny biorąc pod uwagę to jakie momenty mają niektórzy przy tarczach ze sprężynkami - więc może kilka sezonów da radę :wink2:
W najbliższym czasie chcę podjechać na hamownię i zobaczymy z jaką mocą i momentem mam do czynienia :wink2:

Co do poprzedniego sprzęgła - tarczę obijali mi właśnie na ul. Skoczylasa w Warszawie. Wysłałem do nich całe sprzęgło i stwierdzili że docisk jest bardzo mocny i 400 Nm z hakiem zniesie. W det3 przy 0,8 bara w hamowni drogowej wychodziło ~380Nm na kołach więc pewnie ~410 na silniku było. Nie było żadnego problemu ze sprzęgłem przy 0,8 bar - dopiero przy 1 barze się uślizgnęło.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
junior vintage
User
Posty: 19
Rejestracja: 11 sie 2013, o 23:31
Imię: Jędrzej
lokalizacja: Warszawa

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: junior vintage »

Kilka miesięcy minęło od ostatniego wpisu - jak się sprawuje auto z nowym sprzęgłem?

Czy pompa hamulcowa z E38 dała jakiś wymierny efekt? Na czym polegała przeróbka żeby to podpasować do E30?

Pozdrawiam :ok:
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

sprzęgło jest nieco "dzikie". Naprawdę trzeba przyzwyczaić nogę aby płynnie ruszyć autem - działanie bardzo bliskie działaniu 0-1.
Na pompie z e38 pedał nie był taki miękki jak na seryjnej. Niestety po krótkim czasie zaczęły dziać się dziwne rzeczy - hamulec raz na jakiś czas "trzymał" - podejrzewam że był problem z odpowietrzeniem, ale nie chciało mi się nad tym myśleć i tego sprawdzać, więc założyłem z powrotem seryjną pompę :wink2:
Mam jednak pompę hamulcową z obydwoma tłokami 22mm :heh: Niestety nie mam czasu żeby ją przerobić, więc cierpliwie czeka :wink2:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: elmo0104 »

Hamulce trzymały bo tłok w pompie nie cofał się do oporu po puszczeniu hamulca. Musisz tam dokładnie sprawdzić bo ostatnio miałem podobnie w takich kombinowanych hamulcach. Nogą pedał do góry i hamulec sie odblokowywał. Ważne aby tłok w pompie cofał się do samego początku.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Miś »

Też zaobserwowałem taki efekt na docisku z diesla działania sprzęgła, jednak jak ktoś delikatny to ruszy bez szarpnięcia bez problemu nawet na długim dyfrze.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
caserwis
Turbo-Team
Posty: 671
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: caserwis »

Miałeś za długi popychacz dlatego hamulec trzymał po kilkunastu hamowaniach. Odpuszczał jak auto postało kilka godzin. Zgadzam się z tym co kolega wyżej napisał temat jest bardzo prosty do załatwienia.
ODPOWIEDZ