e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger / hybryda T3/T4

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

jednak postanowiłem po raz ostatni sam ściągnąć skrzynie i zobaczyć co się stało. I mam winowajcę, w docisku odpadła jedna łapka od słoneczka i narobiła szumu
Obrazek.
A gdy auto zimowało w garażu porobiłem małe zakupy, nowe koło zamachowe 4,5kg, robione od podstaw wyższe o 11mm od jednomasu z m50, dzięki temu nie mam żadnej przeróbki, nowy docisk m57, nowe łożysko i wysprzęglik, Złożone i działa jak ta lala :clap:
Obrazek
Obrazek
jeszcze małe poprawki pod maską i jadę w końcu na strojenie
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: Szpera »

Z jakiego silnika ten jednomas ?
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

Szpera pisze:Z jakiego silnika ten jednomas ?
Robione od podstaw. Kupione na allegro od użytkownika otoczak z Radomska.POLECAM :ok:
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: Łysol »

Widziałem takie kolo na zywo, niezly hardcore.
Oby ta konstrukcja sie sprawdzila.
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: kamil7s »

Co słychać ?
E30 325
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

kamil7s pisze:Co słychać ?
projekt w ślimaczym tempie brnie dalej, jestem na etapie poprawiania prawie wszystkiego. Wyrwało mi parę szpilek z kolektora wydechowego, przy okazji ten powyginał się. Już miałem wstawiać nowy kolektor, co wiązało się z przeróbką wydechu i rur dolotowych. Jednak przespawałem flansze by uniknąć zmian pod maską.
Zmienić także musiałem skrzynie biegów, bo ta stara w czasie problemów ze sprzęgłem delikatnie mówiąc dostała w du... i wyskakiwał 2-gi bieg. Teraz w aucie siedzi skrzynia z m3 s50

Już mam wszystko ogarnięte. w poniedziałek jedziemy na Dłuuugo oczekiwane strojenie- wreszcie :heh:

Ciekawe jaki wynik :devill2:
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

dykt pisze:
Szpera pisze:Z jakiego silnika ten jednomas ?
Robione od podstaw. Kupione na allegro od użytkownika otoczak z Radomska.POLECAM :ok:

:oops: nie POLECAM,
gdy zmieniałem skrzynie biegów rzuciłem okiem na koło, wieniec już nosi ślady zużycia, zęby powyginane. A auto jeszcze nie gotowe, odpalane sporadycznie, jeździ z garażu do warsztatu i z powrotem.
Myślę, że materiał za słaby na m57.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: Blacha »

dykt pisze: :oops: nie POLECAM,
gdy zmieniałem skrzynie biegów rzuciłem okiem na koło, wieniec już nosi ślady zużycia, zęby powyginane.\.
Coś za szybko, zamach masz M50 a rozrusznik?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: Miś »

Blacha pisze:
dykt pisze: :oops: nie POLECAM,
gdy zmieniałem skrzynie biegów rzuciłem okiem na koło, wieniec już nosi ślady zużycia, zęby powyginane.\.
Coś za szybko, zamach masz M50 a rozrusznik?
Też mnie to ciekawi, bo M20 ma inne uzębienie, niż M50. A przełożyć wieńca z M20 do M50 się nie da, bo zamach ma za małą średnicę w tym miejscu.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: Blacha »

Miś pisze:
Blacha pisze:
dykt pisze: :oops: nie POLECAM,
gdy zmieniałem skrzynie biegów rzuciłem okiem na koło, wieniec już nosi ślady zużycia, zęby powyginane.\.
Coś za szybko, zamach masz M50 a rozrusznik?
Też mnie to ciekawi, bo M20 ma inne uzębienie, niż M50. A przełożyć wieńca z M20 do M50 się nie da, bo zamach ma za małą średnicę w tym miejscu.
Ją w M50 mam zamach z m20 ale do kompletu z rozrusznikiem i nic się nie dzieje, wieńca nie trzeba zmieniać bo jak nie rozrusznik to można też samą uzębienie w nim zmienić i też będzie działać
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

dykt pisze: nowe koło zamachowe 4,5kg, robione od podstaw wyższe o 11mm od jednomasu z m50, dzięki temu nie mam żadnej przeróbki, nowy docisk m57, nowe łożysko i wysprzęglik, Złożone i działa jak ta lala :clap:
Obrazek
Obrazek
rozrusznik m50,
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

jest już po strojeniu :clap:
jako amator na tym forum jestem dumny, że silnik nie wybuchł i wytrzymał na hamowni. Wynik może słaby ale tylko dlatego, że sprzęgło nie przeniosło więcej. Ważne że, Potencjał jest, jeszcze raz to rozbiorę i poskładam na nowo, dam nową tarczę oraz docisk wzmocniony i powinno być dobrze - a 400 pęknie :pasuje:
puki co muszę się przyzwyczaić do braku trakcji :devill2: , a za dwa miesiące będziemy dźwigać wyżej. Jeszcze parę kosmetycznych poprawek i auto nareszcie skończone.

Obrazek
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: farmer91 »

za dwa miesiące to będziesz miał śnieg :P no chyba że nie będzie zimy...
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

strojony na hamowni :rozczarowany: , muszę tylko poprawić to sprzęgło a w tym mi śnieg nie przeszkadza
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: Miś »

Nie chcę hejtować, ale wykres pokazuje, że ta turbosprężarka to stary kibel jeśli chodzi o wstawanie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ