BMW e36 328ti

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Dobrze, że byłeś u mnie w aucie i widziałeś logi. Nic Ci nie muszę udowadniać, więc jak nie pasuje to nie czytaj.
Mówię co widzę i czuje, a nie sieje teorie.

Wróciłem z dostrojenia, dolaliśmy paliwa. Wtryski wróciły na 53% DC przy 1.2b, EGT 900 stopni (czyli jest niższe niż było).
Chcieliśmy podnieść ciśnienie, ale sprężyna w WG więcej nie ogarnia. Zamówię springa i zaatakujemy 1.5b testowo.
Niestety potwierdza się to co myślałem od początku, nic więcej z tej chińszczyzny GT35 na tym doładowaniu się nie wyciśnie.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Pat-325 pisze:Dobrze, że byłeś u mnie w aucie i widziałeś logi. Nic Ci nie muszę udowadniać, więc jak nie pasuje to nie czytaj.
Mówię co widzę i czuje, a nie sieje teorie.

Wróciłem z dostrojenia, dolaliśmy paliwa. Wtryski wróciły na 53% DC przy 1.2b, EGT 900 stopni (czyli jest niższe niż było).
Chcieliśmy podnieść ciśnienie, ale sprężyna w WG więcej nie ogarnia. Zamówię springa i zaatakujemy 1.5b testowo.
Niestety potwierdza się to co myślałem od początku, nic więcej z tej chińszczyzny GT35 na tym doładowaniu się nie wyciśnie.
jak jest okolice 540 to masz kres. Na 1,2 przy 2,8 powinna byc juz powoli dupa zapchana. a na 1,5 bedzie duzo nM a moc nie pojdzie juz do gory dawno , choc to zalezy od twojej motorowni i tunera stroiciela :greek2:
Z innej T tez nie wycisniesz wiecej duzo mocy przy tym doladowaniu gdyz jeszcze nie wyskoczyles poza mape wirnika ssacego (zobacz moj wykres T76 na 1,2 bylo 550KM a wirnik jak lopata) blokuje cie wydech (turbo) , EGT masz wysokie . Jedz na kreski, szkoda ze nie byles na dyno przed zmiana kolektora wydechowego :tongue:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Miś »

Pat-325 pisze:Dobrze, że byłeś u mnie w aucie i widziałeś logi. Nic Ci nie muszę udowadniać, więc jak nie pasuje to nie czytaj.
Mówię co widzę i czuje, a nie sieje teorie.

Wróciłem z dostrojenia, dolaliśmy paliwa. Wtryski wróciły na 53% DC przy 1.2b, EGT 900 stopni (czyli jest niższe niż było).
Chcieliśmy podnieść ciśnienie, ale sprężyna w WG więcej nie ogarnia. Zamówię springa i zaatakujemy 1.5b testowo.
Niestety potwierdza się to co myślałem od początku, nic więcej z tej chińszczyzny GT35 na tym doładowaniu się nie wyciśnie.
No offence bracie, po prostu nie zgadza mi się to co piszesz, nie jestem alfa i omegą, często się mylę, jak czegoś nie rozumiem to drążę, więc liczyłem na wyjaśnienie, jednak nadal Twoje zdania przeczą prawom fizyki. :piwo:
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Sprężynka na 1b do WG została zamontowana wczoraj, ciśnienie podniesione i nic to nie dało. Wchodziło 1.4b i opadało na 1.2b. Niestety wczoraj zaczęło padać, więc testów dalej nie było.
Wracając wpadliśmy na pomysł, że przyczyną może być filterek powietrza.

Bingo, ściągnąłem filterek, nadmuchało 1.4b i wtryski ruszyły pod 60%.
Po południu widzę się ze stroicielem to wygładzimy boost i przesuniemy boost-cut'y, obecnie ustawione na 1.5b stąd i dwa dołki na wykresie i 90% otwarcia TPS bo się przestraszyłem ;)

0.5b - 3100rpm
1.0b - 3600rpm
1.4b - 4000rpm

Taka pierdoła a krwi napsuła. Jak montowałem ostatnio sprężarkę to myślałem, żeby go nie zakładać na próbę.
Teraz pytanie - jaki filtr który się tam zmieści założyć? ;)

Obrazek
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e36 328ti

Post autor: farmer91 »

Zawsze miałem wrażenie że jedynym plusem po za ceną tych filtrów jest to że mają małe wymiary. Ale mała powierzchnia to mało powietrza. Aczkolwiek nie wiem jak to działa u Stolarskiego w LS-ie turbo bo też ma tam taki filtr :-P a jakby zapodać kolano 180 stopni i jakiś odpowiednich rozmiarów filtr? Czy nie ma aż tam tyle miejsca?
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Będziem kombinować z kolankiem spawanym z miliona kawałków, jest tam dość ciasno.
Chyba, że dorwę na przymiarkę silikon 4" to spróbuje upchnąć.
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 328ti

Post autor: szarybmw »

Ja bym pokombinował z innym rodzajem gąbki a filtr zostawił na swoim miejscu :wink2:
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Postroili, wjechało 1.5b. Wtryski max 62-65%. EGT na 5tym biegu przy 230km/h 920 stopni, stałe nierosnące.
Powinno być 500+KM. Całkiem przyjemnie zaczęło jechać. Dwójka kompletnie przestała istnieć.

Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 328ti

Post autor: k64 »

Pat-325 pisze:Postroili, wjechało 1.5b. Wtryski max 62-65%. EGT na 5tym biegu przy 230km/h 920 stopni, stałe nierosnące.
Powinno być 500+KM. Całkiem przyjemnie zaczęło jechać. Dwójka kompletnie przestała istnieć.

Obrazek
Jeszcze seryjne szpilki nie wyciagniete? :)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Od roku ciągle te same, jak się wyciągną i podniosą głowę to się zmieni. Ja problemu nie widzę.
Sprawdziliśmy co da się dmuchnąć z GT35 na tym setupie.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Miś »

Grubo, musi być 500+.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Taka lajtowa produkcja, dziewczyńskie zmiany biegów przez dalej niezmieniony docisk.
Dwa przejazdy do 180km/h. Coś tam widać i słychać jak to jedzie:

https://www.youtube.com/watch?v=MpzS12CbBSw" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Szpera »

Pat-325 pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=MpzS12CbBSw" onclick="window.open(this.href);return false;
Ładnie jedzie ! jaki masz dyfer ? do ilu kręcisz motor ? Gratki projektu !
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Pat-325 »

Dzięki.
Z dyfrem wróciłem do 3.45 z 40% spięciem. Na zimę nie planuję żadnych zmian w tym temacie. Na wiosnę coś pomyślimy.
Odcinkę mam ustawioną na 7000rpm, ale jakoś z przyzwyczajenia na ucho z reguły zmieniam bieg ciut wcześniej.
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e36 328ti

Post autor: Szpera »

Przy odcince 7000 , na drugim biegu dokręci do 100km/h?
ODPOWIEDZ