BMW E30 M50 turbo Marek_W

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
marek.s
User
Posty: 51
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 18:12
Imię: Marek
lokalizacja: mazowsze

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marek.s »

Z własnego małego doświadczenia,miałem e34 z lutego 91' i e36 z listopada 91' obydwa m50b25nv .Różniły się tłokami i pierścieniami.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Pan. B »

Na pewno do M50B25 NV szły tłoki ks i mahle.
Mahle i KS podają w katalogach że pierścienie olejowe mają 3mm wysokości, do vanosa 2mm.
Edit: Pogmerałem po katalogach i te pierścionki goetze które kupiłeś są do vanosa.
Nr goetze własciwych pierscieni to 08-702600-00 i faktycznie są opisywane jako do m40.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: korona »

marek.s pisze:Z własnego małego doświadczenia,miałem e34 z lutego 91' i e36 z listopada 91' obydwa m50b25nv .Różniły się tłokami i pierścieniami.
Ja też trochę tłoków w rękach trzymałem, w tym z 15 kompletów z M50 NV. I tak jak wyżej napisano, było dwóch dostawców tłoków (Mahle i KS), ale z takimi samymi pierścieniami. Jeśli twierdzisz że było inaczej - podaj wiarygodne źródło.
www.turboBMW.pl
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Dobra, stało się i niech to będzie nauczka dla kolejnych narwańców :)

przez chwilę myślałem co by tu począć i ....

19:40 filmik motywacyjny :)
https://www.youtube.com/watch?v=Hl_RD8nBwmY" onclick="window.open(this.href);return false;

a właściwie dwa....

https://www.youtube.com/watch?v=_oNA8zytUZQ" onclick="window.open(this.href);return false;

i do roboty, 21:30 silnik leżał częściowo ogołocony obok auta, na jutro będą pierścionki i uszczelki, moze uda sie ogarnąć planowanie od strzała to na czwartek fura będzie śmigać :)
Obrazek
Obrazek
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marcinsz32 »

Moze tym razem się uda. Powodzenia
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: DOHC »

sprawdź krzywizne głowicy, jak dobrze dokręcałeś nie koniecznie się pogieła.

Pozdrawiam
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: sztymc »

Ja wiem czy jest sens planować głowice jak silnik ledwo co złożony był i nic nie najechane prawie? Pewnie jeszcze nawet uszczelka sie na niej nie odbiła za bardzo :) jeśli jest idealnie płaska, wyczyścic i heja :D
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: szarybmw »

Ja bym to złożył jeszcze na starych uszczelkach i by chodziło . :heh:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: elmo0104 »

marek.s pisze:Z własnego małego doświadczenia,miałem e34 z lutego 91' i e36 z listopada 91' obydwa m50b25nv .Różniły się tłokami i pierścieniami.
Dziwna sprawa. Korbowody miały takie same? Może dół w jednym był z vanosa?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Zmienione i silnik prawie złożony.
Sprzedam komplet pierscieni :) prawie nowe za pol ceny :D
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

W wolnych chwilach robię powoli kilometry, a w międzyczasie zbieram jakieś graty

Obrazek


mam pytanie odnośnie docierania, czy rzeczywiście powinienem zrobić ten 1000km bez przekraczania 3-4 tys obrotów czy można wkręcać auto wyżej ?
czytałem trochę na internecie i ile ludzi tyle opinii, jakie jest wasze zdanie w kwestii docierania nowo złożonego silnika ?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: elmo0104 »

Powinieneć mu od razu w palnik dawać. Mój silnik po rozgrzaniu dostał od razu obroty do odcinki ale ważne też żeby miał obciążenie więc dociskaj gaz na 3,4,5 biegu do podłogi ale nie koniecznie do odcinki. Ważniejsze obciążenie auta niż wysokie obroty przy docieraniu.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Drapek »

ja też jestem zdania że wyższe obroty przy docieraniu silnika mu nie zaszkodzą, byle nie były one długotrwałe.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

w wolnych chwilach modzę coś takiego tylko nie wiem czy nie odwrócę blachy tak żeby gładka strona była od środka

ktoś chętny na taki kolektorek ? :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: DawidLwa »

Daj gładką na zewnątrz bedzie bardziej estetycznie. Finalnie mozesz wypolerować na lustro i bedzie git.
ODPOWIEDZ