E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
W cytacie masz odpowiedz. Czy to turbienie isa czy większe tłoki do m50 to te z m44b19 bez przeróbek najlepsze rozwiązanie. Nie mówiąc o kutych oczywiscie czy tych podcinanych z 335i. Dostępność m44b19 tłoków to powoli graniczy z cudem i w sumie za 4tloki trzeba dać koło 5-6 stówek
-
- Nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 wrz 2019, o 21:35
- Imię: Дмитрий
- lokalizacja: Novorossiysk
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Chcesz dodać grube korbowody do podstawowego silnika M44 i zwiększyć kałużę w podstawowych tłokach?JONDEK pisze:W cytacie masz odpowiedz. Czy to turbienie isa czy większe tłoki do m50 to te z m44b19 bez przeróbek najlepsze rozwiązanie. Nie mówiąc o kutych oczywiscie czy tych podcinanych z 335i. Dostępność m44b19 tłoków to powoli graniczy z cudem i w sumie za 4tloki trzeba dać koło 5-6 stówek
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
pytales o silnik m44 co do tego silnika tloki w nim sa ok... reszte mowilem o m50
-
- Nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 wrz 2019, o 21:35
- Imię: Дмитрий
- lokalizacja: Novorossiysk
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
W porządku, co masz na myśli? Czy mogę dmuchać bezpośrednio w zwykłe tłoki? Czy mimo to należy je zmodyfikować w stopniu takim jak 8,7?JONDEK pisze:pytales o silnik m44 co do tego silnika tloki w nim sa ok... reszte mowilem o m50
-
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
- Imię: Pawel
- lokalizacja: DW
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Pochwale się w wątku Misia, ponieważ to fakt, że natrafilem na to forum i przypadkiem na ten wątek, jest przyczyną budowy mojej wersji turbo bmw 1.8 is. Zaczalem ze 4 lata temu ale bylo jakos tak że i z rok nie dotykalem auta, stalo na kołkach w 80% skonczone. Akurat ten egzemplarz jest zbudowany do sportu, wiec nie ma zadnej tapicerki , fotele są twarde i nie da sie zadnego lachona z dyskoteki wyrwac, bo nawet nie ma kanapy z tylu Wystrojone jest bardzo wstępnie, dosc bogato. Silnik wyglądał ładnie, pomalowany ale zanim odpalil to przeszedł pożar, powódź, potem kuny pogryzly przewody chlodzenia wiec o malo sie nie przegrzal, jeszcze pare drobniejszych przygód i juz tak ladnie nie wyglada. ALe na szczescie to twarda sztuka i nic go na razie nie zabilo. W najblizszą niedziele bedzie pierwszy start auta w wyscigu gorskim, jako zerówka. Jak sie nic nie urwie, pojedzie na konkret strojenie. Turbo u mnei jest VF43 od jakiegos subaraka, po reanimacji (nowy koras), wtryski z saaba 9.3, cooler poddobnie jak u Misia z jakiegos sprintera, skrzynia z e34, dyfer na duzej glowie zeszperowany, lekkie kolo zamachowe, sprzeglo zgodnei z instrukcjami - od dizla, spowalniacze od 330i. Dyfer jest do wymiany - przelozenie bylo krotkie pod zwyklego isa, teraz szkoda wywalac cale powietrze w gwizdek, a pierwsze dwa biegi wydają sie w ogole niepotrzebne. Doladowanie idzie szybko do 1 bara, przy AFR lecącym do 10, EGT max 800 na razie i wzbogacilem mocno przy odpuszczeniu przepustnicy, zeby go schlodzić. Tak w ogole to zanim rozgryzlem troche DETa to troche silnik pozalewalem. Straszny dzik sie wydaje...
Pare fotek:
https://photos.app.goo.gl/3A7kZGErDuFfW6m49
i silniczek:
https://photos.app.goo.gl/CxLvR9XRpc1zdMtV9
wciskanie fitra:
https://photos.app.goo.gl/Mcf4B7ws99bzxWB37
NIe pamietam czy tu sie da fotki bezp. wkleic, stad linki.
Dzięki MIś za inspirację Fajny potworek wyszedl, generator mega frajdy Oby chcial pojezdzic w miare bezawaryjnie.
Pare fotek:
https://photos.app.goo.gl/3A7kZGErDuFfW6m49
i silniczek:
https://photos.app.goo.gl/CxLvR9XRpc1zdMtV9
wciskanie fitra:
https://photos.app.goo.gl/Mcf4B7ws99bzxWB37
NIe pamietam czy tu sie da fotki bezp. wkleic, stad linki.
Dzięki MIś za inspirację Fajny potworek wyszedl, generator mega frajdy Oby chcial pojezdzic w miare bezawaryjnie.
-
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 9 cze 2014, o 14:37
- Imię: Krzysiek
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Jak odprężyłeś ?
Nie udało się bez przepływki podpiętej ?
Nie udało się bez przepływki podpiętej ?
-
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
- Imię: Pawel
- lokalizacja: DW
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
luzur pisze:Jak odprężyłeś ?
Nie udało się bez przepływki podpiętej ?
Wszystko z przepisu MIsia (czyli CR 8.7 ? ), tylko turbo mialem inne na stanie oraz zdecydowalem od razu przebudowac kolektor ssący. Przeplywki nie mam, DET zmapowany na MAP, zamontowany w trybie FIT.
-
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 9 cze 2014, o 14:37
- Imię: Krzysiek
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
Przepływki nie masz w produkcji. Pod maską wisihati102 pisze:luzur pisze:Jak odprężyłeś ?
Nie udało się bez przepływki podpiętej ?
Wszystko z przepisu MIsia (czyli CR 8.7 ? ), tylko turbo mialem inne na stanie oraz zdecydowalem od razu przebudowac kolektor ssący. Przeplywki nie mam, DET zmapowany na MAP, zamontowany w trybie FIT.
A przepustnica od czego ?
-
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
- Imię: Pawel
- lokalizacja: DW
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona
luzur pisze: Przepływki nie masz w produkcji. Pod maską wisi
A przepustnica od czego ?
Wisi bo IAT z niej podpinalem do odpalenia DETa, juz usunięta. Przepustnica z 2.5 , uzbrojona teraz juz w IAT, dolozone krocce podcisnienia do DEta i zegara wewnątrz.
-
- User
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
- Imię: Pawel
- lokalizacja: DW
-
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
- Imię: Borys
- lokalizacja: Wawa
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!
Jak robiliście przy konwersji maf-map, trzeba zewrzeć dwa piny od przeplywki żeby komp myślał że ma ją podłączoną?
-
- Nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 maja 2019, o 12:33
- Imię: Marek
- lokalizacja: Kraków
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!
Panowie jakim cudem wam wychodzi stopień sprężania 9,1:1 przy tym setupie?Miś pisze: ↑5 paź 2014, o 00:19 - blok E30 M42B18 splanowany pod głowicę, rozwiercony na 85mm, dołożone czujniki spalania stukowego;
- głowica po regeneracji (16 nowych luźniej spasowanych zaworów, planowanie, czyszczenie ultradźwięk, nowe uszczelniacze, dotarte zawory);
- tłoki M43B19, CR 9,1:1, spasowane na 0,05mm;
- korbowody M50B25V (140mm);
generalnie na forum jest wielokrotnie powielana informacja, że wsadzając do silnika m42b18 tłoki od m43b19 to odpręża się go do 9,1:1
a przy zastosowaniu tłoków M44b19 to uzyskuje się stopień sprężania około 8,5:1
rozebrałem ten silnik i pomierzyłem jego elementy i mi wychodzą kompletnie inne wartości. wg moich pomiarów i wyliczeń w silniku m42b18 jak się zastosuje niższe tłoki m43b19 to wychodzi stopień sprężania 8,1:1!
Poniżej pomiary i wyliczenia z mojego m42b18:
- pojemność komory spalani w głowicy m42B18 VG- 35 cm3
- pojemność denka tłoka M42B18 VT- 6 cm3
- pojemność denka tłoka M43b19 VT- 12 cm3
- pojemność uszczelki przy grubości 1,74mm i średnicy cylindra 84mm VU- 9,64cm3
- pojemność uszczelki przy grubości 1,74mm i średnicy cylindra 85mm VU- 9,87cm3
- wysokość kompresji (mierzona od denka tłoka do środka sworznia) dla tłoka m42b18 - 31,65mm
- wysokość kompresji (mierzona od denka tłoka do środka sworznia) dla tłoka m43b19 - 30,04mm
- w moim M42B18 w GMP tłok wystaje 0,3mm nad powierzchnię bloku.
CR liczony jako stosunek pojemności nad tłokiem w DMP do pojemości nad tłokiem w GMP - CR= Vdmp/Vgmp
1) standardowy silnik M42b18 :
- pojemność bloku (pojemność nad denkiem tłoka w GMP mierzona do powierzchni bloku) VB- 4,5cm3
- pojemność skokowa 1 cylindra VK - 448,7 cm3
- pojemność nad tłokiem w GMP Vgmp = VB+VU+VG = 4,5cm3 +9,64cm3 + 35cm3 = 49,1 cm3
- pojemność nad tłokiem w DMP Vdmp = VK+Vgmp = 448,7cm3 +49,1cm3 = 497,8 cm3
CR = vdmp/Vgmp = 497,8cm3 / 49,1cm3 = 10,1
czyli wychodzi prawie identycznie ja katalog podaje. to 0,1 to błąd pomiarowy lub różnica wynikająca z planowania głowicy/ bloku w przeszłości.
2)silnik m42B18 rozwiercony na 85mm z tłokami M43b19 :
- pojemność bloku (pojemność nad denkiem tłoka w GMP mierzona do powierzchni bloku) VB- 19,43cm3
- pojemność skokowa 1 cylindra VK - 459,4 cm3
- pojemność nad tłokiem w GMP Vgmp = VB+VU+VG = 19,43cm3 + 9,87cm3 + 35cm3 = 64,3 cm3
- pojemność nad tłokiem w DMP Vdmp = VK+Vgmp = 459,4 cm3 + 64,3 cm3 = 523,7 cm3
CR = vdmp/Vgmp = 523,7cm3 / 64,3 cm3 = 8,1
z moich obliczeń, żeby w tym silniku uzyskać 91:1 to należy splanować blok o 1,3 mm. autor wspomina cos o planowaniu, ale nie chyba o takie wartości.
proszę autora postu o informację, ze to Cr 9,1:1 to jest rzeczywiste mierzone czy to takie założenie projektowe?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!
Mierzone również, trzeba uwzględnić fakt, że te silniki to starocie i ciężko nawet zdobyć taki co nie miał już wcześniej głowicy planowanej.
Splanujesz blok, splanujesz kolejny raz głowicę i nagle się okazuje, że wychodzić bliżej 9:1 właśnie.
Splanujesz blok, splanujesz kolejny raz głowicę i nagle się okazuje, że wychodzić bliżej 9:1 właśnie.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 maja 2019, o 12:33
- Imię: Marek
- lokalizacja: Kraków
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!
Jak podałem wyżej, aby dojść do 9,1:1 to trzeba ściąć blok aż o 1,3mm. Tego się nie da zrealizować samym planowaniem głowicy.
Ideą mojego wpisu było zweryfikować powielane na tym forum informacji, ze wsadzając do M42b18 tłoki od m43B19 uzyskujemy odprężenie silnika do 9,1:1. Taka informacja się powtarza w kilku wątkach. Przy takim setupie w standardowym silniku wymagana jest jeszcze korekta wysokości bloku o koło 1,3mm. No chyba, że ktoś celuje akurat w CR na poziomie 8,1:1.
wiadomo, ze składając silnik nie na fabrycznych gratach to należy wszystko mierzyć , w związku z tym podałem szczegółowe pomiary. Pomiary pojemności (tłoki, głowica) wykonywałem za pomocą oleju i pleksi.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!
Nie wiem dlaczego uczepiłeś się tego 1,3mm, skoro napisałem jasno i wyraźnie co się dzieje z głowicami w tych silnikach, a dodatkowo i tak samemu trzeba zarówno ją jak i blok zebrać, by mieć płaszczyznę zrobioną. Tym sposobem w wielu przypadkach wystarczy zebrać blok zaledwie ponad 0,5mm dodatkowo...
Chyba, że jako jedyny na świecie składasz silnik na fabrycznie nowym bloku m42, fabrycznie nowej głowicy m42 - masz rację trzeba ściąć blok!
Chyba, że jako jedyny na świecie składasz silnik na fabrycznie nowym bloku m42, fabrycznie nowej głowicy m42 - masz rację trzeba ściąć blok!
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance