E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
tomek84
User
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2014, o 19:59
Imię: Tomek
lokalizacja: Trebaczew

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: tomek84 »

Hmm założyłem nowy temat. Wtrysk lpg w fazie ciekłej ,zobacz może zmienisz zdanie .
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

serek_pl pisze:Hej! Ma pytanie odnośnie pojedynczych cewek. Możesz zrobić fotki sposób montażu do pokrywy. Patrze że wykorzystałeś długie szpilki to na nich trzyma się ta blacha? I jeszcze jedno pytanie jakie od jakiego silnika użyłeś cewek?

Pozdrawiam
Janusz.
Mod na podstawie tutoriala:
http://www.e30zone.net/e30zonewiki/inde ... il_On_Plug
Jak wyżej przyjaciel zaprojektował blachę alu, ona jest przykręcana z pokrywą do głowicy. Cewki są z M52.
Wygrzebałem rysunek przyjaciela - chyba na podstawie tego była wycinana, otwory pod cewki powinny mieć średnicę fi40, a nie fi30:
Obrazek
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Łysol »

Odprezenie silnika daly tloki czy korbowody?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Łysol pisze:Odprezenie silnika daly tloki czy korbowody?
Korbowody M42B18 i M50B25V mają 140mm, odprężenie dały tłoki.
karl904
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2014, o 20:07
Imię: Karol
lokalizacja: włocławek

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: karl904 »

a wiesz moze jak by było gdyby sie zamontowało tłoki i korby z m50 ?
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Łysol »

Nigdzie nie znalazłem info na temat uszczelki pod głowicą.
Montowałeś uszczelkę 1,74 czy grubsza 2,04 ?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

karl904 pisze:a wiesz moze jak by było gdyby sie zamontowało tłoki i korby z m50 ?
M50 miało różne korby i tłoki. Polecam kalkulatory online.
Łysol pisze:Nigdzie nie znalazłem info na temat uszczelki pod głowicą.
Montowałeś uszczelkę 1,74 czy grubsza 2,04 ?
Najzwyklejszy Victor Reinz dedykowany do M42B18.
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Łysol »

Naprawde ciekawy projekt - gratki wyników .
Od jakich obrotów nachodzi nadciśnienie ?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Łysol pisze:Naprawde ciekawy projekt - gratki wyników .
Od jakich obrotów nachodzi nadciśnienie ?
Zaczyna wstawać przy około 2000rpm, dalej jest 1b@3000rpm, później peak 1,3b i 1,2b do końca obrotów.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: KonradGT »

LPG masz ustawione, że przy zadanych obrotach po prostu wyrzuca na benzyna?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

KonradGT pisze:LPG masz ustawione, że przy zadanych obrotach po prostu wyrzuca na benzyna?
LPG działa w zakresie 0-4000rpm oraz do 30% obciążenia silnika ZTCP (0,3-0,5b okolice), to dosyć zachowawcze ustawienie, bo na tym osprzęcie około 180KM instalka obsłużyłaby.
Paczek
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 15 lip 2014, o 16:09
Imię: Bartek
lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Paczek »

hej jak tam auto śmiga ? jestem szalenie ciekaw jak to jeździ :) fajnie że padło właśnie na ten silnik a nie kolejne m50 :D
sam kończę projekt e30tki i wybrałem właśnie ten silnik jako serducho , a czytając ten topic serce rośnie :cool2: było by super gdyby wpadł jakiś onboard choć domyślam się że trzeba poczekać do wiosny z trakcją :rolleyes2:
osobiście mam dylemat czy iść w kompresor czy w turbo bo w serii na pewno mojego m42 nie zostawię :)
Pozdrawiam i szczerze gratuluję.
sensati0n
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 10 cze 2014, o 17:25
Imię: Adam
lokalizacja: Ostrołęka

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: sensati0n »

Podpinam się pod przedmówcę. E30 318is i cały czas zastanawiam się czy turbić ten motor czy swap na m50b25. Dawaj jakieś info co i jak, bo ciekawość zżera! :clap:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Paczek pisze:hej jak tam auto śmiga ? jestem szalenie ciekaw jak to jeździ :) fajnie że padło właśnie na ten silnik a nie kolejne m50 :D
sam kończę projekt e30tki i wybrałem właśnie ten silnik jako serducho , a czytając ten topic serce rośnie :cool2: było by super gdyby wpadł jakiś onboard choć domyślam się że trzeba poczekać do wiosny z trakcją :rolleyes2:
osobiście mam dylemat czy iść w kompresor czy w turbo bo w serii na pewno mojego m42 nie zostawię :)
Pozdrawiam i szczerze gratuluję.
Auto nadal jest zazimowane, oczekujemy na wiosenną, ładną pogodę, by naprawić kolektor wydechowy, zejść z boostem do 1-1,1b, wystroić na igłę (dołożenie zapłonu i ogarnięcie AFRu w każdych warunkach). Trwają też rozważania nad wsadzeniem dużej głowy 3,15 ze względu na szybko kończące się biegi oraz modyfikacji osprzętu LPG, by zniósł do 300KM.
Jak wystroimy to może jakiś onboard z zegarów się pojawi.
Kompresora możliwości kończą się tam, gdzie zaczynają się możliwości turbo. Chyba, że komuś nie zależy na mega mocach, a reakcji na gaz oraz liniowemu oddawaniu mocy.
sensati0n pisze:Podpinam się pod przedmówcę. E30 318is i cały czas zastanawiam się czy turbić ten motor czy swap na m50b25. Dawaj jakieś info co i jak, bo ciekawość zżera! :clap:
Wolnossące M50B25 w budzie E30 będzie gorzej wyważone i ogólnie bez porównania słabsze od M42T.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
tedef
User
Posty: 90
Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: tedef »

A czy realne jest celowanie w m42b20 w 400koni??
ODPOWIEDZ