E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Pan. B pisze:Fajny "dupowoz" wyszedl.
Duzo km natlukla nim polegl 2gar?
Dzięki, rzeczywiście jest cicho, wygodnie, ekonomicznie, fajnie skręca, hamuje, przyspiesza. :)
2000km docieranie + ogarnianie problemów wieku dziecięcego i 2000km z doładowaniem. Łącznie 4000km.
leo pisze:kurde szkoda :/
ale liczę że ogarniecie na szybciochu i będzie latać dalej :)
Korzystając z soboty pstryknęliśmy fotki i rozebraliśmy silnik.
Wnętrzności wyglądają książkowo (tłok z półkami, pierścienie, panewki, uszczelka i śruby głowicy), aż ciężko uwierzyć, że po 1,3b tak to wygląda, śladów jakiegokolwiek stukowego oraz przytopień brak. Zdziwieni, że półka tłoka nie spadła, sprawdziliśmy szczelność komory spalania po domowemu no i zawory ssące drugiego cylindra puszczają mocno w kanały.
Nie widać pęknięcia w komorze spalania (poza tym wątpię, że czapka M42 pękła), zawory nie wyglądają na krzywe, na tłokach się nie odbiły. W poniedziałek głowica wraca do zakładu, gdzie była robiona, pomijam fakt, że miała być zrobiona najlepiej jak się da (wszystko nowe i z góry powiedziane, że będzie dobrze dmuchane w piec), a kosztowało też dobrze...

Jakieś fotki z dziś auta i zamieszania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Pan. B »

Podbije temat, czapka naprawiona??
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Pan. B pisze:Podbije temat, czapka naprawiona??
Tak, półtorej tygodnia po awarii autko zaczęło jeździć - wszystkie zawory sprawdzone, dwa wadliwe przeszlifowane, nowe wszystkie uszczelniacze, głowica zabielona 0,05-0,07mm. Przy okazji składania korzystając z fabrycznych regulowanych kółek rozrządu zmniejszyłem współotwarcie - ssący opóźniony, wydechowy przyspieszony - delikatnie.
Następne kilkaset kilometrów pałowania przy 1,2-1,3b wszystko było ok, aż pękł kolektor wydechowy tuż przed turbo. Teraz czeka na czas i chęć naprawy (downpipe, turbo, podnoszenie silnika, klima przeszkadzają). :smile2:
W międzyczasie odpaliłem hamownię w DET3, dodając straty z Dynometu z wolnossącej wersji (to samo przełożenie i masa) - wychodzą okolice 280KM i 400Nm, godnie? :rolleyes2:
serek_pl
Turbo-Team
Posty: 64
Rejestracja: 9 gru 2010, o 14:40
Imię: Jasiek
lokalizacja: B-stok

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: serek_pl »

Miś pisze: Przy okazji składania korzystając z fabrycznych regulowanych kółek rozrządu zmniejszyłem współotwarcie - ssący opóźniony, wydechowy przyspieszony - delikatnie.
A przypadkiem nie wyszło na odwrót? Zrobiłeś tak jak dla silnika N/A. W turbo chyba trzeba na odwrót ssący przyspieszyć a wydech opoznic?
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: KonradGT »

Miś pisze:
Pan. B pisze:Podbije temat, czapka naprawiona??
W międzyczasie odpaliłem hamownię w DET3, dodając straty z Dynometu z wolnossącej wersji (to samo przełożenie i masa) - wychodzą okolice 280KM i 400Nm, godnie? :rolleyes2:
Jak na ISa byłoby godnie :ok:

Dyfer seria tam siedzi 3.45/3.38?
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Pan. B »

Jest rakieta, jak na m42 ktory kazdy w pl olewa na rzecz m50.
Serek, dobrze maja ustawiony overlap.
Pekniety kolektor to choroba wieku dzieciecego;)
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

serek_pl pisze:A przypadkiem nie wyszło na odwrót? Zrobiłeś tak jak dla silnika N/A. W turbo chyba trzeba na odwrót ssący przyspieszyć a wydech opoznic?
Nie, wyszło tak jak chciałem. W wolnossącym wydechowy ustawiłem na zero, a ssący 4-5 stopni przyspieszyłem, zwiększając współotwarcie. Tutaj ssący opóźniłem, a wydechowy przyspieszyłem zmniejszając współotwarcie. Suw ssania jest po suwie wydechu. :unsure:
KonradGT pisze:Jak na ISa byłoby godnie :ok:
Dyfer seria tam siedzi 3.45/3.38?
Dzięki. Dyfer S3.45 mała głowa. :wink2:
Pan. B pisze:Jest rakieta, jak na m42 ktory kazdy w pl olewa na rzecz m50.
Pekniety kolektor to choroba wieku dzieciecego;)
Dzięki. Kolektor zostanie naprawiony, ale dziwi mnie jego rozerwanie przy dwóch podporach (flansza kolektor-turbo i downpipe). :roll:
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Pan. B »

Wydech macie cały na sztywno spięty? Jak poduszki silnika są na wykończeniu to może dlatego pękło?
Może dajcie jakąś plecionkę za dp?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Pan. B pisze:Wydech macie cały na sztywno spięty? Jak poduszki silnika są na wykończeniu to może dlatego pękło?
Może dajcie jakąś plecionkę za dp?
Nie, idzie to tak: flansza turbo-kolektor podparta, downpipe podparty, dalej plecionka, podparcie do skrzyni, podparcie do wózka, podparcie tłumika. Poduchy silnika zdrowe, niewylane, turbo/kolektor/downpipe nie obijają o kielich. Rozbiorę to zobaczę dokładnie uszkodzone miejsce kolektora, reszta wydechu teoretycznie zgodnie ze sztuką zrobiona. :ok:
Trema
User
Posty: 120
Rejestracja: 18 paź 2013, o 12:07
Imię: Jacury
lokalizacja: GZC

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Trema »

Zrób fotkę tych rozerwań na kolektorze jak dasz radę.
tomek84
User
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2014, o 19:59
Imię: Tomek
lokalizacja: Trebaczew

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: tomek84 »

Witam.A czy myślał ktoś o zasilaniu silnika ciekłym lpg tj 5generacja ,konstrukcja morze byc banalnie prosta,zajmuje mało miejsca i daje przyrosty mocy w górnych zakresach obrotów.
Skonstruowałem coś takiego na ori wtryskach i ecu.Zrobiłem na tym już ze 120 tys km i ma się dobrze .Mogę podzielić sie spostrzeżeniami może komuś sie przyda
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: atom1 »

temat stary jak swiat- wystarczy spojrzec na strone proturbo, gosc kupe lat temu ganial na cwiare takim tematem, ale mowil ze to mocno usterkowe ze wzgledu na zmiane cisnienia w butli od temp itp, po przejsciu na bene mial polowe problemow z autem ;-))

ja jako zwolennik tego paliwa daje zielone swiatlo ;P zwlaszcza ze nie jest to juz tak drogie
tomek84
User
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2014, o 19:59
Imię: Tomek
lokalizacja: Trebaczew

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: tomek84 »

Stare to fakt mam to już ze sześć lat .
Chodziło mi raczej o taki dupowóz a nie o moce 400 KM
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Przerobiłem sporo instalacji LPG w różnych autach i na różnych osprzętach, wnioski:
Nie pcham się w 5 gen patrząc na obecny rynek Polski. Ciężej zrobić stabilnie i powtarzalnie AFR na LPG względem PB w silniku mocno wysilonym z cylindra. Tutaj LPG pracuje do 0,3b i 4000rpm potem samo przechodząc na PB i znów wracając na LPG przy spadku obciążenia/obrotów i tak zostanie. W wolnossaku walczyłem o moc/moment na LPG i jak najlepszą pracę, tutaj tego nie robię.
serek_pl
Turbo-Team
Posty: 64
Rejestracja: 9 gru 2010, o 14:40
Imię: Jasiek
lokalizacja: B-stok

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: serek_pl »

Hej! Ma pytanie odnośnie pojedynczych cewek. Możesz zrobić fotki sposób montażu do pokrywy. Patrze że wykorzystałeś długie szpilki to na nich trzyma się ta blacha? I jeszcze jedno pytanie jakie od jakiego silnika użyłeś cewek?

Pozdrawiam
Janusz.
ODPOWIEDZ