E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
parts_bmw
Turbo-Team
Posty: 277
Rejestracja: 11 wrz 2011, o 22:34
Imię: BMW
lokalizacja: Polska

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: parts_bmw »

Panowie, dzis miałem rozmowe z moim znajomym, ktory zajmuje sie naprawa BMW. Tlumaczyl mi, że ostatnio kupili dla znajomego auto, w ktorym był silnik 1.8is z bardzo pożądaną do tuningu głowicą (z tego co zrozumiałem ma inne popychacze) dzieki jej budowie silnik można dużo wyżej kręcic. To jakaś legenda, czy faktycznie występowały różne głowice w M42? Może warto się tym zainteresować. Co jakis czas nachodzi mnie koncepcja, żeby złożyć coś ciekawego na bazie tego silnika...
BMW E30 M3
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Karolo »

Nie wiem o czym pisze znajomy, ale wysoko kręcić można przeważnie głowice na mechanice a w M42 takich nie było.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: KonradGT »

Miś, gdybyś sprzedawał auto proszę o info :heh:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

Dam znać.
Na razie szykujemy wydech 2,5 cala (średnicy wewnętrznej) na jednym tłumiku (seryjny końcowy w M54B30 z E46) oraz wtryski 440stki w razie potrzeby. Seryjny wydech na 2 tłumikach nas trzyma, sądzę, że na odetkanym wydechu uzyskamy okolice 290KM na tym samym doładowaniu, ponieważ będzie można grzebnąć zapłon na luźniejszym wydechu. :)
Wleciały też heble przód i tył z E46 325ci, ponieważ te z E36 328i nie wyrabiały...
Szpera na dużej głowie 2,93 oraz grube półosie sprawują się świetnie, wreszcie można ruszać i przepinać dynamicznie bez zbierania kulek z przegubów z asfaltu. Długie biegi w turbo to jest to, ma czas się napędzić i nie traci się na częstych zmianach biegów. W trasie można lecieć 120km/h (spalanko około 10l/100km LPG hehe) i po wdepnięciu i tak wstaje do wyprzedzania. :)
To nie forum o stylingu, ale wleciało też wnętrze w kremie w indywidualu w sportach, poprzednie wnętrze (materiał, europa, sporty, stan bdb na sprzedaż). :P
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: kamil7s »

Mam nadzieje ze 300 pęknie hehe, a z drugiej strony czy turbo kkk k04 z audi tt 225km nie byłoby lepsze i tez w miare normalnych pieniądzach do dostania?
E30 325
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Karolo »

Miś pisze: Szpera na dużej głowie 2,93 oraz grube półosie sprawują się świetnie, wreszcie można ruszać i przepinać dynamicznie bez zbierania kulek z przegubów z asfaltu. Długie biegi w turbo to jest to, ma czas się napędzić i nie traci się na częstych zmianach biegów.
Chciałbym aby każdy kto tam gdzieś sobie składa bmw turbo miał takie samo zdanie. 2.65 - 2.93 to najlogiczniejsze przełożenia do dużych mocy. Można sobie na tym ładnie przenieść konkretne parametry a dłuższe biegi to dla mnie streetowca osobiście same plusy. Każdy chce krócizne 3,45-3,64 żeby przyśpieszało a efekty są takie, że jak mają ruszyć porządnie to stoją w dymie :D
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Przemek328
User
Posty: 104
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
Imię: Przemek
lokalizacja: Legionowo

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Przemek328 »

Nie bez powodu szybkie wozy mają długie biegi :D
Tak ramach ciekawostki to kiedyś słyszałem opinię że w zasadzie najlepszy jest automat, bo przenosi płynniej i nie zamyka się przepustnicy :)
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: elmo0104 »

Przy manualu też nie musisz zamykać przepustnicy przy zmianie biegów :)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: k64 »

elmo0104 pisze:Przy manualu też nie musisz zamykać przepustnicy przy zmianie biegów :)
Nawet nie wskazane :p

Najlepsze przelozenia na miasto w wydumkach to najdluzsze dokladniie 2.90 jest ok choc to zalezy od setupu , turbiny i mocy.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

kamil7s pisze:Mam nadzieje ze 300 pęknie hehe, a z drugiej strony czy turbo kkk k04 z audi tt 225km nie byłoby lepsze i tez w miare normalnych pieniądzach do dostania?
Nie, bo K04-023 ma pękające żeliwo, specyficzne flansze i wydajnościowo odrobinę ustępuje TD04-16 na żeliwie 7cm2.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: k64 »

Miś pisze:
kamil7s pisze:Mam nadzieje ze 300 pęknie hehe, a z drugiej strony czy turbo kkk k04 z audi tt 225km nie byłoby lepsze i tez w miare normalnych pieniądzach do dostania?
Nie, bo K04-023 ma pękające żeliwo, specyficzne flansze i wydajnościowo odrobinę ustępuje TD04-16 na żeliwie 7cm2.
A jak by tak 19thl albo z lancera :ph34r:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

Z Lancera TD05 jest świetne, ale przy klimie nie damy rady doprowadzić twin scrolla i zawijasów.
Jak obecne turbo padnie to zrobimy hybrydę na 19-21T ssącą stronę, wydechowa zostanie seria, bo jest największa z możliwych z TD04 (7cm2).
Na razie wydech i korekta. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Łysol »

Ta 19 albo 21 z jakiego silnika to jest ?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: elmo0104 »

Żadna z nich nie występowała seryjnie, są to hybrydy. Jest to td04hl z nadwymiarowym customowym kołem kompresji.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

Mylisz się, 19T bywało seryjnie, a że rzadko to już inna sprawa.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ