BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.
Zdjęcia znikają... Ehhh całe szczęście na google i na fejsie nie.
Auto dostało z tego powodu fanpage...
fejsbuk.com/E46Turbo
Co się obecnie dzieje? Stoi w garażu, przygotowany cały zawias, wzmocnienia. Czekam aż mi to przyjdzie blacharz zrobić, sam nie chce tego spawać bo nie umiem. Później składam, parę rund... I powrót na garaż...
Trzeba włożyć nowy zakup
https://naforum.zapodaj.net/images/15aea8569117.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Co to jest? To jest kula do kręgli. Na torze zostały 4 chińskie rzeczy... Turbosprężarka, wastegate, filtr i zawór upustowy. I beeeeeengggggg! Jedną kulą da się rozwalić wszystkie chińskie rzeczy. BorgWarner z wbudowanym wastegate, DV i prawdopodobnie uda się wrzucić normalny filtr powietrza.
Wyjdzie w praniu, liczę na sensowne wstawanie, lepszy spool. Nie szukam jakiegoś niesamowitego wyniku bo potencjał max sprężarki jest w teorii zbliżony a nawet może i mniejszy w BW. Chce szeroki power band. Jak zrobię 450KM które będzie w miarę płasko leciało... To będę szczęśliwy. Plan na ten sezon to wałek M54, to w/w turbo i kombinuje z chłodnicą oleju, żeby było wszystko jak najbardziej bezpieczne... I jeździć, obserwować, jakieś głupoty sobie tam robić w wolnym czasie
Auto dostało z tego powodu fanpage...
fejsbuk.com/E46Turbo
Co się obecnie dzieje? Stoi w garażu, przygotowany cały zawias, wzmocnienia. Czekam aż mi to przyjdzie blacharz zrobić, sam nie chce tego spawać bo nie umiem. Później składam, parę rund... I powrót na garaż...
Trzeba włożyć nowy zakup
https://naforum.zapodaj.net/images/15aea8569117.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Co to jest? To jest kula do kręgli. Na torze zostały 4 chińskie rzeczy... Turbosprężarka, wastegate, filtr i zawór upustowy. I beeeeeengggggg! Jedną kulą da się rozwalić wszystkie chińskie rzeczy. BorgWarner z wbudowanym wastegate, DV i prawdopodobnie uda się wrzucić normalny filtr powietrza.
Wyjdzie w praniu, liczę na sensowne wstawanie, lepszy spool. Nie szukam jakiegoś niesamowitego wyniku bo potencjał max sprężarki jest w teorii zbliżony a nawet może i mniejszy w BW. Chce szeroki power band. Jak zrobię 450KM które będzie w miarę płasko leciało... To będę szczęśliwy. Plan na ten sezon to wałek M54, to w/w turbo i kombinuje z chłodnicą oleju, żeby było wszystko jak najbardziej bezpieczne... I jeździć, obserwować, jakieś głupoty sobie tam robić w wolnym czasie
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.
Co to za model? Jaka cena?
-
- Forumowicz
- Posty: 466
- Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Brok
Re: E46 M50B25 czyli prawie 325Ci - projekt 'in progress'.
Te Borgi wcale nie są małe a i moc można na nich zrobić w szerokim zakresie. Jakiego kolektora chcesz użyć aby Borga umocować? Na innym forum człowiek ma coś takiego w silniku merca 2,3 ale pewnie wiesz bo też tam piszesz.
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !
Auto cały czas sprawia frajdę...
https://www.youtube.com/watch?v=2_gPZIFkyv0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesteśmy z pewnym Expertem na etapie dokładania jej koksu, no bo jednak to drugi sezon tego silnika i można przyjąć, że się ułożył odpowiednio :rotfl:
https://www.youtube.com/watch?v=sNO-jhWSf4o" onclick="window.open(this.href);return false;
Silnik świetnie znosi boost, bardzo miło się tym jeździ i killuje Niestety nadal bez wałków i sprężarki - nie miałem serca w trakcie sezonu tego rozbierać i kombinować... Ale niedługo się za to biorę. Będzie fajnie
https://www.youtube.com/watch?v=2_gPZIFkyv0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesteśmy z pewnym Expertem na etapie dokładania jej koksu, no bo jednak to drugi sezon tego silnika i można przyjąć, że się ułożył odpowiednio :rotfl:
https://www.youtube.com/watch?v=sNO-jhWSf4o" onclick="window.open(this.href);return false;
Silnik świetnie znosi boost, bardzo miło się tym jeździ i killuje Niestety nadal bez wałków i sprężarki - nie miałem serca w trakcie sezonu tego rozbierać i kombinować... Ale niedługo się za to biorę. Będzie fajnie
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !
Jakie doładowanie planujesz na kolejny rok, i jak uszczelniasz głowicę z blokiem oraz czym odprężasz?
Za długi masz temat żebym tego szukał bo pewnie masz gdzieś napisane
A pytam bo marzy mi się M50nv na półtora bara i 600KM+
Za długi masz temat żebym tego szukał bo pewnie masz gdzieś napisane
A pytam bo marzy mi się M50nv na półtora bara i 600KM+
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !
Doładowanie było 1,5bar teraz ale to nic nie daje generalnie, nie ma przeskoku z 1,3bar tak naprawdę. Obstawiam, że winna jest sprężarka i kolektor wydechowy, ale to też do potwierdzenia jedynie wymianą tych elementów. Ewentualnie źle ustawiłem wałki M54B30 ssący na miejsce ssącego i M50B25 ssący na miejsce wydechowego. W teorii ssący wszedł na blokady, ale stary był lekko kopnięty w lewo bodajże, musiałem go dociągać w stronę kolektora ssącego jak dobrze kojarzę. Wydechowy założony na wzór starego - pokryło się to z zaleceniem kumpla który podpowiadał mi przez telefon.
Odprężone jest forumowym klasykiem - kanapka z klejem, szpilki M11 z S54 i tyle.
Zdjęć z zewnątrz nie dodaje, pod maską nic się nie zmieniło. Jak jest wizja to się wyjedzie, zrobi rundkę i tyle... Na wiosnę mam plan na sprawdzenie wałków, ustawienie boostu na 1.35 stabilne i tyle, chyba mi się po prostu nie chce już grzebać.
Odprężone jest forumowym klasykiem - kanapka z klejem, szpilki M11 z S54 i tyle.
Zdjęć z zewnątrz nie dodaje, pod maską nic się nie zmieniło. Jak jest wizja to się wyjedzie, zrobi rundkę i tyle... Na wiosnę mam plan na sprawdzenie wałków, ustawienie boostu na 1.35 stabilne i tyle, chyba mi się po prostu nie chce już grzebać.
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !
Możesz napisać, co dało tobie wrzucenie vanosa? Jakie odczucia? W tym tygodniu też chcę to zrobić o ile uda się zakuć gdzieś przewód olejowy. U mnie zauważyłem, że nie ma różnicy przy doładowaniu czy to jest 1 bar czy 1,2. Też obstawiam, że wąskim gardłem jest turbina ewentualnie kolektor wydechowy.
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !
Wrzucenie? Przecież on jest od początku Tylko fakt faktem jego używanie nie było takie oczywiste Dopiero jak mistrzu mi go podstroił to poczułem, że auto zdecydowanie łatwiej traci trakcję z dołu, czyli pojawiło się więcej Nm w niższych partiach obrotów...
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !
Przy wstawaniu jest przepaść jak vanos działa.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !
No tak, miałeś M50 z vanosem - nie doczytałem.
Swoją drogą, to jeden z użytkowników tego forum uruchomił płynne sterowanie vanosem w M52 - jednak nie na MS41. Ciekawe jak ten zabieg wpłynął na moment.
Jak się trochę pobiawię wałkami to wrzuce wykres. Póki co narazie nie wiem jak stroić vanosa, żeby czegoś nie uwalić. Wszelkie sugestie mile widziane.
Swoją drogą, to jeden z użytkowników tego forum uruchomił płynne sterowanie vanosem w M52 - jednak nie na MS41. Ciekawe jak ten zabieg wpłynął na moment.
Jak się trochę pobiawię wałkami to wrzuce wykres. Póki co narazie nie wiem jak stroić vanosa, żeby czegoś nie uwalić. Wszelkie sugestie mile widziane.
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: BMW 320Cd + M50BTU25 czyli 325Ci Turbo - E46Turbo !
Też mam płynne sterowanie w EMU, ale jak to wpływa na całokształ, ciężko ocenić.. :v Nawet hamownia tak naprawdę tego nie pokaże, bo czym innym jest wykres obciążenia na wysokim biegu a typowa jazda na ulicy.
Tak jak Miś pisze, lepiej budzi się turbo - nawet leniwe, więc siłą rzeczy dobrze jest mieć tego vanosa. Nie bez powodu inżynierowie od lat pakują to do M3 które jak na swoje lata zawsze świetnie jeździły... A kolejna kwestia czyli nowe silniki - jeszcze większe zakresy i tak dalej, można stosować ostrzejsze wałki... Piękna sprawa Kiedyś ludzie się bali tego, każdy chciał JZ bez vvti, M50 bez vanosa...
Tak jak Miś pisze, lepiej budzi się turbo - nawet leniwe, więc siłą rzeczy dobrze jest mieć tego vanosa. Nie bez powodu inżynierowie od lat pakują to do M3 które jak na swoje lata zawsze świetnie jeździły... A kolejna kwestia czyli nowe silniki - jeszcze większe zakresy i tak dalej, można stosować ostrzejsze wałki... Piękna sprawa Kiedyś ludzie się bali tego, każdy chciał JZ bez vvti, M50 bez vanosa...