E36 touring- powered .

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: E36 touring- powered .

Post autor: sztymc »

Jak dymi z odmy to cisnienie ucieka na dół. czapka i tłoki w góre
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E36 touring- powered .

Post autor: kat23 »

Po groma mam szukać mocy w gurnych partiach obrotowych w sliperze ?? I tak nie będę jezdzić pod czerwone pole a na dodatek hydraulika średnio na jeża lubi takie obroty. Co do spływu jest nisko i mógł nawet on powodować kopcenie turbiny, ciężko stwierdzić.
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E36 touring- powered by parts Kamil S.

Post autor: kat23 »

Dziś w końcu zabrałem się za silnik.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po ściągnięciu głowicy tłok wygląda obiecująco

Obrazek

Obrazek

Nawet po wyjęciu go na pierwszy żut oka był w miarę ok

Obrazek

Lecz po wyjęciu pierścieni pokazał się diabeł

Obrazek

Obrazek

Półki twardo się trzymały razem z pierścieniami, nie narobiły żadnego bałaganu na gładziach cylindra :D . Niestety 1.3 Bara było za dużo dla tych tłoków, teraz trzeba się zastanowić czy wymienić jeden tłok i pierścienie a silnik zostawić w okolicach Bara czy iść grubo w kuciznę i 1.5 bara :D .
Co ciekawe 0.9 bara i 428 koni na 5 sprawnych cylindrach daje bardzo fajny wynik :D . Nurtuje mnien tylko pytanie ile było na tych 1,3 bara przy 6 sprawnych cylindrach.
dzorczbond
User
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: E36 touring- powered .

Post autor: dzorczbond »

idz ewentualnie w tloki z n54, tez powinny sporo zniesc
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 touring- powered .

Post autor: Blacha »

dzorczbond pisze:idz ewentualnie w tloki z n54, tez powinny sporo zniesc
To już nie w ten blok...
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 touring- powered .

Post autor: Karolo »

Z tymi tłokami związane są różne historie. Z własnego doświadczenia wiem, że przyjmują bez kłopotu 1.3-1.5 bara. Sam jeżdzę takim daily od kilku miesięcy z takim wynikiem:
Obrazek

Buduje takie silniki często i tłoki, które się tam wkłada są wizualnie w co najmniej bdb. stanie a pomiarowo db+. Niemniej jednak spotkałem się z dwukrotnie z sytuacją, w której wyjąłem taki tłok już bezpośrednio z M44 z urwaną druga półką (tak z silnika N/A M44B19). Późniejsze dochodzenie do przyczyny problemu wskazało na lejący wtrysk akurat nad uszkodzonym tłokiem, miał 45% rozrzut wydajności jak się okazało po badaniu... Sytuacje taką napotkałem dwukrotnie. W silnikach doładowanych gdzie jest paliwo i nie ma stuku, jeżdzą bez problemu.
Jak dla mnie to powinieneś pozyskać drugi taki tłok o podobnym wymiarze, wstawić go i jeździć. Sprawdź sobie wtryski na maszynie, bo tu czasem leży problem. I wcale denko nie musi być upalone, ani pokaleczone żeby półki nie było.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E36 touring- powered .

Post autor: kat23 »

Karol tłoki były u ciebie brane. Jak na razie nie znalazłem żadnej sensownej propozycji cenowej tych tłokow. Narazie będę szukać a jak nie znajdę może pójdę w kucizne :)
ODPOWIEDZ