BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
-
- Nowy na forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 wrz 2012, o 13:10
- Imię: Michał
- lokalizacja: Nowe Miasto n/P
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Świetny projekt i fachowa robota
- Wiotki
- User
- Posty: 52
- Rejestracja: 3 lut 2012, o 15:32
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Polska
- Lokalizacja: Lublin
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Gdzie można dostać takie rurki w kształcie literki T które użyłeś do budowy kolektora ?
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
W sklepie, w którym sprzedają armaturę hydrauliczną albo piece i akcesoria do CO w domach/halach.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Witam , Jako posiadacz "zwykłego" e34 tylko mogę tylko pozazdrościć 540tki . Ale do rzeczy , nie mogę się nadziwić iż w typowym bądz co bądz cywilnym automacie właściciel zdecydował się na pozbycie klimatyzacji . Czy montaż intercoolera który rozumiem wymusił demontaż skraplacza klimatyzacji w samochodzie gdzie z 300 km chce się uzyskać 370-400km na prawde był tego warty ? Ok jestem "początkujący" ale czy bez intercolera nie dało by rady ugrać tych +70 km ?
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Kiedy strojenie Michal ? Świetna robota czekam na kreski
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Myślałem, ale ostatecznie wolałem to zrobić tak, jak jest teraz. Kolektor po stronie kierowcy zrobiony na wzór tego od strony pasażera nie miałby miejsca na "wyjście" ani z przodu ani z tyłu.endriu007 pisze:Niezła masakra z tymi kolektorami, nie myślałeś o tym żeby kolektor od strony kierowcy wykonać na wzór tego od strony pasażera? A tak przy okazji zmień paski wieloklinowe jak jeszcze wszystko nie jest skończone .
Ja akurat kupowałem w sklepie ze stalą nierdzewną. Generalnie jest to raczej łatwo dostępny towar. Na racingforum jest facet handlujący kwasówką. Jak chcesz, to napisz PW, to podeśle Tobie do niego namiar.Wiotki pisze:Gdzie można dostać takie rurki w kształcie literki T które użyłeś do budowy kolektora ?
W tym przypadku automat nie pozostał w aucie ze względu na lenistwo albo wygodę, ale z innych powodów czysto prywatnych Kamila. Klimatyzacja nie została zdemontowana tylko dlatego, aby zrobić miejsce intercoolerowi (choć brak klimatyzacji bardzo ułatwił jego montaż). W miejscu, w którym fabrycznie znajduje się kompresor klimatyzacji, aktualnie mamy zarówno zawór wastegate, łączenie obu kolektorów oraz spływ oleju z turbo. Przewody od klimatyzacji uniemożliwiłyby puszczenie dolotu tak, jak jest to teraz zrobione. W dodatku pozycja turbosprężarki musiałaby być zupełnie inna. Innymi słowy, demontaż klimatyzacji w ogóle umożliwił wykonanie tej instalacji. Trzeba pamiętać, że zmieścić wszystko pod maską to jedno, ale równie ważne jest też to, aby dało się to zamontować i zdemontować na aucie. Wszystko po to, aby instalacja była względnie łatwa w serwisowaniu.Jeeet pisze:Witam , Jako posiadacz "zwykłego" e34 tylko mogę tylko pozazdrościć 540tki . Ale do rzeczy , nie mogę się nadziwić iż w typowym bądz co bądz cywilnym automacie właściciel zdecydował się na pozbycie klimatyzacji . Czy montaż intercoolera który rozumiem wymusił demontaż skraplacza klimatyzacji w samochodzie gdzie z 300 km chce się uzyskać 370-400km na prawde był tego warty ? Ok jestem "początkujący" ale czy bez intercolera nie dało by rady ugrać tych +70 km ?
Mam nadzieję, że niedługo. Sam wiesz, ile czasu schodzi z takimi projektami.DawidLwa pisze:Kiedy strojenie Michal ? Świetna robota czekam na kreski
Wracając do fotorelacji. Zdemontowałem kolektor ssący, aby zmodyfikować układ odmy oraz założyć wydajniejsze wtryskiwacze.
Zielone Bosche 440cc
W doładowanych V8 z BMW często miewam problemy z nieszczelnościami na tylniej zaślepce kolektora ssącego, dlatego zastąpiłem ją zwykłą blaszką z wspawanymi nyplami.
Kolektor na gotowo przed montażem na silnik
Po zamontowaniu kolektora ssącego z powrotem zabrałem się za montaż wskaźników - najpierw AFR zaraz za kierownicą
Następnie ciśnienie doładowania, temperatura spalin oraz ciśnienie oleju
W końcu przyszedł czas na dalszą budowę układu wydechowego - v-band łączący z downpipe'm
Kolejne spawy
Początkowa część z mocowaniem do skrzyni biegów
Dalsza część ze złączem elastycznym
... i tłumikiem środkowym
Tłumik końcowy od MTG z końcówkami na wzór fabryczych
Mocowanie tłumika do karoserii
Cały układ wydechowy na gotowo
Tłumik końcowy na aucie
Spasowanie ze zderzakiem
Widok pod autem
Wieszaki tłumika środkowego
Teraz pozostało to wszystko poskładać i odpalić.
Stay tuned,
Michał Małecki.
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Czystość i schludność Twoich prac urywa mi totalnie
Strojenie w trybie świni będzie?
Strojenie w trybie świni będzie?
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
KonradGT pisze:Czystość i schludność Twoich prac urywa mi totalnie
Strojenie w trybie świni będzie?
Można (MIchał tak robi) zapiąć to we fit bez problemu, sterowanie jest równie dobre co w przypadku np. M50 więc tak
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- pajak2444
- User
- Posty: 71
- Rejestracja: 30 maja 2011, o 13:50
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Długołęka
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Gumy mocowania tłumika to poduszki tylnej łapy skrzyni biegów bmw czy z jakiegoś innego auta dostałeś coś mniejszego gabarytowo ?
-
- User
- Posty: 33
- Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
- Imię: jerzy
- lokalizacja: katowice
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Dobrze działasz Michał, nie boicie sie o ciagle awarie tego aotomata? On ledwo serie znosi a Nm to tu bedzie nie mało patrząc na sprezarke.... Dlaczego BW?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Witam.
Przyszedł czas na ostatni etap projektu - montaż na gotowo oraz strojenie. Wcześniej jednak musiałem jeszcze uspawać spływ z turbo.
Cały układ wydechowy w pobliżu silnika został owinięty bandażem bazaltowym dwu- lub trzykrotnie.
Również w przypadku spływu z turbo pasowanie niestety musiało być dosyć ciasne
W trakcie składania
Intercooler z wypolerowanymi dolotami
Przód na gotowo
Przed pierwszym odpaleniem
Pierwsze przejażdżki uwidoczniły konieczność uspawania catch tanka
W trakcie kończenia projektu dla Kamila spełniłem jedno ze swoich motoryzacyjnych marzeń i kupiłem ojcu E9 3.0CSI (i sobie w sumie też ) - będziemy ją restaurować w wolnych chwilach
Silnik finalnie udało wystroić się na 0.55bar boostu, co dało 412KM i 568NM
Po założeniu pokryw i rozpórki pod maską sytuacja prezentuje się następująco
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Przyszedł czas na ostatni etap projektu - montaż na gotowo oraz strojenie. Wcześniej jednak musiałem jeszcze uspawać spływ z turbo.
Cały układ wydechowy w pobliżu silnika został owinięty bandażem bazaltowym dwu- lub trzykrotnie.
Również w przypadku spływu z turbo pasowanie niestety musiało być dosyć ciasne
W trakcie składania
Intercooler z wypolerowanymi dolotami
Przód na gotowo
Przed pierwszym odpaleniem
Pierwsze przejażdżki uwidoczniły konieczność uspawania catch tanka
W trakcie kończenia projektu dla Kamila spełniłem jedno ze swoich motoryzacyjnych marzeń i kupiłem ojcu E9 3.0CSI (i sobie w sumie też ) - będziemy ją restaurować w wolnych chwilach
Silnik finalnie udało wystroić się na 0.55bar boostu, co dało 412KM i 568NM
Po założeniu pokryw i rozpórki pod maską sytuacja prezentuje się następująco
Strojenie odbyło się za pomocą Ecumastera DET3 w trybie FIT.KonradGT pisze:Czystość i schludność Twoich prac urywa mi totalnie
Strojenie w trybie świni będzie?
Poduszki skrzyni z E36. Mniejsze posiada np. właśnie E34 i mocowany jest na nich układ wydechowy do skrzyni biegów. Są jednak zdecydowanie mniej twarde.pajak2444 pisze:Gumy mocowania tłumika to poduszki tylnej łapy skrzyni biegów bmw czy z jakiegoś innego auta dostałeś coś mniejszego gabarytowo ?
Samochód zrobił już blisko 1 tys. kilometrów i skrzynia na razie żyje. Borg Warner'y to bardzo dobre turbosprężarki, całkiem nieźle wstające w dobrej cenie.jurekkiller pisze:Dobrze działasz Michał, nie boicie sie o ciagle awarie tego aotomata? On ledwo serie znosi a Nm to tu bedzie nie mało patrząc na sprezarke.... Dlaczego BW?
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
To wykres z det? Do 6tys pomiar? E9 miazga cyknij foto0 pyska
-
- Forumowicz
- Posty: 466
- Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Brok
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Michał jak zwykle motoryzacyjna pornografia!!! Piękna sprawa.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Wykres z obciążeniówki Dynometu - od lat zawsze robie pomiary w tym samym miejscu. Pomiar do ~6100RPM, gdyż przebieg wykresu był zakłamany, kiedy silnik łapał odcinkę na skrzyni automatycznej.. pisze:To wykres z det? Do 6tys pomiar? E9 miazga cyknij foto0 pyska
Pozdr.
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Borgi miażdżą system co potwierdza ten wykres. Miałem bezpośrednie porównanie repliki 3582 na ślizgu, jakiegoś czajnika 3076 na kulce niby i S300SX3..... zakręcenie wirnikiem pierwszego topór, drugi nieco lżej ale też bez szału, a zakręcone z palca s300 kręciło się jeszcze jakieś 4-5 sekund (każdy nasmarowany olejem przez zasilanie).Michał_Małecki pisze: Samochód zrobił już blisko 1 tys. kilometrów i skrzynia na razie żyje. Borg Warner'y to bardzo dobre turbosprężarki, całkiem nieźle wstające w dobrej cenie.
Michał Małecki.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO