BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
debu85
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 13:10
Imię: Michał
lokalizacja: Nowe Miasto n/P

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: debu85 »

Świetny projekt i fachowa robota :ok:
Awatar użytkownika
Wiotki
User
Posty: 52
Rejestracja: 3 lut 2012, o 15:32
Imię: Piotr
lokalizacja: Polska
Lokalizacja: Lublin

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: Wiotki »

Gdzie można dostać takie rurki w kształcie literki T które użyłeś do budowy kolektora ?
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: Karolo »

W sklepie, w którym sprzedają armaturę hydrauliczną albo piece i akcesoria do CO w domach/halach.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: Jeeet »

Witam , Jako posiadacz "zwykłego" e34 tylko mogę tylko pozazdrościć 540tki . Ale do rzeczy , nie mogę się nadziwić iż w typowym bądz co bądz cywilnym automacie właściciel zdecydował się na pozbycie klimatyzacji . Czy montaż intercoolera który rozumiem wymusił demontaż skraplacza klimatyzacji w samochodzie gdzie z 300 km chce się uzyskać 370-400km na prawde był tego warty ? Ok jestem "początkujący" ale czy bez intercolera nie dało by rady ugrać tych +70 km ?
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: DawidLwa »

Kiedy strojenie Michal ? Świetna robota czekam na kreski
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: Michał_Małecki »

endriu007 pisze:Niezła masakra z tymi kolektorami, nie myślałeś o tym żeby kolektor od strony kierowcy wykonać na wzór tego od strony pasażera? A tak przy okazji zmień paski wieloklinowe jak jeszcze wszystko nie jest skończone :heh: .
Myślałem, ale ostatecznie wolałem to zrobić tak, jak jest teraz. Kolektor po stronie kierowcy zrobiony na wzór tego od strony pasażera nie miałby miejsca na "wyjście" ani z przodu ani z tyłu.
Wiotki pisze:Gdzie można dostać takie rurki w kształcie literki T które użyłeś do budowy kolektora ?
Ja akurat kupowałem w sklepie ze stalą nierdzewną. Generalnie jest to raczej łatwo dostępny towar. Na racingforum jest facet handlujący kwasówką. Jak chcesz, to napisz PW, to podeśle Tobie do niego namiar.
Jeeet pisze:Witam , Jako posiadacz "zwykłego" e34 tylko mogę tylko pozazdrościć 540tki . Ale do rzeczy , nie mogę się nadziwić iż w typowym bądz co bądz cywilnym automacie właściciel zdecydował się na pozbycie klimatyzacji . Czy montaż intercoolera który rozumiem wymusił demontaż skraplacza klimatyzacji w samochodzie gdzie z 300 km chce się uzyskać 370-400km na prawde był tego warty ? Ok jestem "początkujący" ale czy bez intercolera nie dało by rady ugrać tych +70 km ?
W tym przypadku automat nie pozostał w aucie ze względu na lenistwo albo wygodę, ale z innych powodów czysto prywatnych Kamila. Klimatyzacja nie została zdemontowana tylko dlatego, aby zrobić miejsce intercoolerowi (choć brak klimatyzacji bardzo ułatwił jego montaż). W miejscu, w którym fabrycznie znajduje się kompresor klimatyzacji, aktualnie mamy zarówno zawór wastegate, łączenie obu kolektorów oraz spływ oleju z turbo. Przewody od klimatyzacji uniemożliwiłyby puszczenie dolotu tak, jak jest to teraz zrobione. W dodatku pozycja turbosprężarki musiałaby być zupełnie inna. Innymi słowy, demontaż klimatyzacji w ogóle umożliwił wykonanie tej instalacji. Trzeba pamiętać, że zmieścić wszystko pod maską to jedno, ale równie ważne jest też to, aby dało się to zamontować i zdemontować na aucie. Wszystko po to, aby instalacja była względnie łatwa w serwisowaniu.
DawidLwa pisze:Kiedy strojenie Michal ? Świetna robota czekam na kreski
Mam nadzieję, że niedługo. Sam wiesz, ile czasu schodzi z takimi projektami.

Wracając do fotorelacji. Zdemontowałem kolektor ssący, aby zmodyfikować układ odmy oraz założyć wydajniejsze wtryskiwacze.

Obrazek

Zielone Bosche 440cc

Obrazek

Obrazek

W doładowanych V8 z BMW często miewam problemy z nieszczelnościami na tylniej zaślepce kolektora ssącego, dlatego zastąpiłem ją zwykłą blaszką z wspawanymi nyplami.

Obrazek

Obrazek

Kolektor na gotowo przed montażem na silnik

Obrazek

Po zamontowaniu kolektora ssącego z powrotem zabrałem się za montaż wskaźników - najpierw AFR zaraz za kierownicą

Obrazek

Następnie ciśnienie doładowania, temperatura spalin oraz ciśnienie oleju

Obrazek

W końcu przyszedł czas na dalszą budowę układu wydechowego - v-band łączący z downpipe'm

Obrazek

Kolejne spawy

Obrazek

Początkowa część z mocowaniem do skrzyni biegów

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dalsza część ze złączem elastycznym

Obrazek

... i tłumikiem środkowym

Obrazek

Tłumik końcowy od MTG z końcówkami na wzór fabryczych

Obrazek

Mocowanie tłumika do karoserii

Obrazek

Obrazek

Cały układ wydechowy na gotowo

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłumik końcowy na aucie

Obrazek

Spasowanie ze zderzakiem

Obrazek

Widok pod autem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wieszaki tłumika środkowego

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz pozostało to wszystko poskładać i odpalić.

Stay tuned,

Michał Małecki.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: KonradGT »

Czystość i schludność Twoich prac urywa mi totalnie :clap:

Strojenie w trybie świni będzie?
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: Karolo »

KonradGT pisze:Czystość i schludność Twoich prac urywa mi totalnie :clap:

Strojenie w trybie świni będzie?

Można (MIchał tak robi) zapiąć to we fit bez problemu, sterowanie jest równie dobre co w przypadku np. M50 więc tak :)
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
pajak2444
User
Posty: 71
Rejestracja: 30 maja 2011, o 13:50
Imię: Wojtek
lokalizacja: Długołęka

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: pajak2444 »

Gumy mocowania tłumika to poduszki tylnej łapy skrzyni biegów bmw czy z jakiegoś innego auta dostałeś coś mniejszego gabarytowo ?
jurekkiller
User
Posty: 33
Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
Imię: jerzy
lokalizacja: katowice

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: jurekkiller »

Dobrze działasz Michał, nie boicie sie o ciagle awarie tego aotomata? On ledwo serie znosi a Nm to tu bedzie nie mało patrząc na sprezarke.... Dlaczego BW?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Przyszedł czas na ostatni etap projektu - montaż na gotowo oraz strojenie. Wcześniej jednak musiałem jeszcze uspawać spływ z turbo.

Obrazek

Cały układ wydechowy w pobliżu silnika został owinięty bandażem bazaltowym dwu- lub trzykrotnie.

Obrazek

Również w przypadku spływu z turbo pasowanie niestety musiało być dosyć ciasne

Obrazek

W trakcie składania

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Intercooler z wypolerowanymi dolotami

Obrazek

Przód na gotowo

Obrazek

Przed pierwszym odpaleniem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pierwsze przejażdżki uwidoczniły konieczność uspawania catch tanka

Obrazek

W trakcie kończenia projektu dla Kamila spełniłem jedno ze swoich motoryzacyjnych marzeń i kupiłem ojcu E9 3.0CSI (i sobie w sumie też :) ) - będziemy ją restaurować w wolnych chwilach

Obrazek

Silnik finalnie udało wystroić się na 0.55bar boostu, co dało 412KM i 568NM

Obrazek

Po założeniu pokryw i rozpórki pod maską sytuacja prezentuje się następująco

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
KonradGT pisze:Czystość i schludność Twoich prac urywa mi totalnie :clap:

Strojenie w trybie świni będzie?
Strojenie odbyło się za pomocą Ecumastera DET3 w trybie FIT.
pajak2444 pisze:Gumy mocowania tłumika to poduszki tylnej łapy skrzyni biegów bmw czy z jakiegoś innego auta dostałeś coś mniejszego gabarytowo ?
Poduszki skrzyni z E36. Mniejsze posiada np. właśnie E34 i mocowany jest na nich układ wydechowy do skrzyni biegów. Są jednak zdecydowanie mniej twarde.
jurekkiller pisze:Dobrze działasz Michał, nie boicie sie o ciagle awarie tego aotomata? On ledwo serie znosi a Nm to tu bedzie nie mało patrząc na sprezarke.... Dlaczego BW?
Samochód zrobił już blisko 1 tys. kilometrów i skrzynia na razie żyje. Borg Warner'y to bardzo dobre turbosprężarki, całkiem nieźle wstające w dobrej cenie.

Pozdrawiam,

Michał Małecki.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: k64 »

To wykres z det? Do 6tys pomiar? E9 miazga cyknij foto0 pyska
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: wojtekm17 »

Michał jak zwykle motoryzacyjna pornografia!!! :heh: Piękna sprawa.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: Michał_Małecki »

. pisze:To wykres z det? Do 6tys pomiar? E9 miazga cyknij foto0 pyska
Wykres z obciążeniówki Dynometu - od lat zawsze robie pomiary w tym samym miejscu. Pomiar do ~6100RPM, gdyż przebieg wykresu był zakłamany, kiedy silnik łapał odcinkę na skrzyni automatycznej.

Pozdr.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila

Post autor: Karolo »

Michał_Małecki pisze: Samochód zrobił już blisko 1 tys. kilometrów i skrzynia na razie żyje. Borg Warner'y to bardzo dobre turbosprężarki, całkiem nieźle wstające w dobrej cenie.
Michał Małecki.
Borgi miażdżą system co potwierdza ten wykres. Miałem bezpośrednie porównanie repliki 3582 na ślizgu, jakiegoś czajnika 3076 na kulce niby i S300SX3..... zakręcenie wirnikiem pierwszego topór, drugi nieco lżej ale też bez szału, a zakręcone z palca s300 kręciło się jeszcze jakieś 4-5 sekund (każdy nasmarowany olejem przez zasilanie).
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
ODPOWIEDZ