E46 320Ci TwinTurbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

Wiem, że hamownie pokazują głupoty i dlatego na żadnej nie byłem i jak już coś wrzucam to tylko dla porównania kreski z deta. Dla mnie najważniejsze jest to jak auto jedzie dlatego u mnie po każdym modzie było nagranie 100-200 :)
Nie stawiam sobie żadnych celów mocowych. Chciałbym pojechać 0-200 w 15s, nie wiem ile potrzeba do tego mocy :)

Wrócił det z serwisu, jeszcze czekam na wtryskiwacze i mocy przybywaj :D
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Miś »

To jednak DET3 nie wyleciał? Pisałeś, że obecnie ori MS42 wystrojone.
Aż chciałem podpytać jaką masz przepływkę - czy z M54B30 czy większą, jak kalibracja jej poszła, jak kalibracja wtrysków, jak limitery przepływki i jej test, jak ekstrapolacje osi obciążeń. :smile2:
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

DETa używam do sterowania doładowaniem przez EBC MAC dlatego bez niego mocy nie przybędzie, tak jak pisałem wystrojone na simensie ms42.
Co do przepływki to seryjna bez modów programowych, tylko trochę zmęczona życiem i zdrowo zaniża pomiar, może dlatego jeszcze jej nie zamknęło :heh: Chociaż w teorii powinna wystarczyć na okolice 300KM. Osie obciążenia oczywiście dopasowane do obecnych odczytów z przepływomierza i jeszcze z zapasem. Obecnie czas seryjnych wtrysków w okolicach 19.5ms, na razie wpadną wtryskiwacze z m54b30 choć to i tak nie będą docelowe ale chce sprawdzić ich wydajność.
Co do zwiększenia możliwości przepływomierza to zobaczymy jak go braknie. Pogmeram trochę w sofcie a jak nie zda to egzaminu to po prostu zwiększę jego średnicę, co tu kombinować... Przepływomierza z m54b30 na pewno nie będzie, jaką w ogóle ma średnicę w punkcie pomiaru? Przepływka z m52tu niby okolice 76mm a jak dobrze pamiętam a w punkcie pomiaru schodzi do 65 albo 60mm.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: leo »

m54b30 ma cos w okolicach 90mm
BMWexpert Motorsport
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

Na wlocie tak, ciekawe ile w środku. Jakby nie było przepływomierz to żaden problem :)
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

Witam.
Jednak jest problem z przepływomierzem. Podłączylem wczoraj ebc i przy 0.4bar został zamknięty więc dzisiaj wycialem z niego rdzeń i włożyłem do rury 74mm średnicy wewnętrznej. Seryjny ma 72mm na wejściu i w punkcie pomiary schodzi do 65mm a u mnie teraz całą długością 74mm no i w efekcie zamyka go dużo wcześniej.
Dla mnie to nie problem bo obejde to elektroniką ale trochę jestem poirytowany. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co kaman?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Miś »

Skąd wiesz, że zamyka przepływkę? Daje bardzo blisko 5V, np. 4,98V? Usunąłeś limitery przepływu oraz funkcję testowania przepływki? Przeskalowałeś odpowiednio? Ile kg/h maksymalnie zlogowałeś?
Mam przepływkę z M52B28 w pełnej rurze 102mm i do zamknięcia trochę mi brakuje przy 0,5b z Borga S200g, osiągam około 4,4V, ale pamiętajmy, że skalowanie przepływki to funkcja eksponencjalna, więc pomiędzy napięciem 4,4V, a 5V jest PRZEPAŚĆ w przepływie.
Mając 220KM w M52B28 osiągałem 4,6V na seryjnym zdrowym MAFie.
Może masz nieszczelny dolot i przepływ Ci ucieka?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: elmo0104 »

Też mi się to wydaje dziwne. Może ją uszkodziłeś jak wyciągałeś wkład albo gdzieś puknąłeś nim ? Bardzo delikatna jest ta przepływka.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
debu85
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 13:10
Imię: Michał
lokalizacja: Nowe Miasto n/P

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: debu85 »

maksymalnie przepływka powinna pokazać 4,9951V wg. manuala (engine management system MS42) a w kg/h 16383,75kg/h

jak ktoś potrzebuje tego manuala do stera ms42 to priv :wink2:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Miś »

Z tymi kg/h to przecinek nie powinien o jedno się przestawić?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
debu85
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 13:10
Imię: Michał
lokalizacja: Nowe Miasto n/P

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: debu85 »

Miś pisze:Z tymi kg/h to przecinek nie powinien o jedno się przestawić?
To jest wartość z tabelki, ale nie jest to wyjściowa wartość jaką widzimy np. w inpie i jest ona dalej podstawiana do jakiś tam wzorów i dopiero otrzymujemy końcowy wynik.
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

Co by nie było wg jakiegoś manuala to po powiększeniu średnicy przepływomierza powinno spaść napięcie, może rzeczywiście gdzieś zawadziłem przy przekładce rdzenia albo sam nie wiem... Może jak już zmieniać średnice i zaburzać pomiar to średnica powinna być dużo bardziej powiększona? Co ciekawe wydaje mi się, że do pewnych obrotów pokazuje niższy odczyt. Na razie zostawiam to i wlatuje gt35 a silnik będzie przygotowany pod większe moce. Zależy mi na czasie więc cena za kit biturbo 3000zł, jedna turbospręzarka do regeneracji albo wymiany, jak kto woli.
debu85
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 13:10
Imię: Michał
lokalizacja: Nowe Miasto n/P

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: debu85 »

Próbowałeś może dać rezystor 1-2kohm na sygnał przepływki ?
Mam znajomego z Mołdawi, który tak jeździ i też autko wystrojone na seryjnym ECU Siemensa. On bodajże wcisnął tam przepływkę z M60b40 lub b30 i zmieniał tylko mapę paliwa :wink2:
silnik chyba m52b25, ale już nie pamiętam. Ładuję tam około 1 Bar z kompresora i ta przepływka mu spokojnie wystarcza.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Miś »

Napięcie teoretycznie może spaść, porównując przepływkę z M52B28 do tej z Alpiny to widać w sterowniku, że przy bardzo niskich napięciach ta z Alpiny pokazuje mniej przepływu przy tym samym napięciu. W rzeczywistości jednak ZAWSZE po zwiększeniu średnicy powinno spaść napięcie w każdym zakresie, jednak nieliniowo.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

Ogólnie napięcie podskoczyło przed odcięciem o jakieś 0.10-0.15V względem serii. Wychodzi na to, że jednak musiałem gdzieś zawadzić.
Rezystor w zasadzie nic tu pomoże. Po prostu trzeba powiększyć średnicę i robić to bardziej uważnie niż ja...
ODPOWIEDZ