BMW e34 TURBO LPG PCV

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Zycio lpg
User
Posty: 37
Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:27
Imię: Marcin
lokalizacja: Staniewo

BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: Zycio lpg »

Witam wszystkich, forum śledzę od dawna i dzięki temu zbudowałem mojego gruza,
projekt dosc nietypowy,
lata trzeci rok, połyka kilometry :ok:
Natomiast wielu ludzi twierdzło, że się nie da... :blink2:

Model: BMW E34 520

Obrazek
Modyfikacje
Silnik:M30B30
-nowe pierścienie
-grubsza uszczelka
-głowica po kompletnej obróbce
-olej valvoline 10W60
-ze swapu i remontu nie mam zdjęć :down:

Układ dolotowy:
-kolektor ssący przeniesiona przepustnica
-Bloss
-rura 2.5cala
-ic 550x230x65
-rura od turbo do ic 51 blow off i nasz patent

Układ wydechowy:
-kolektor custom
-wg 50mm
-turbin było kilka
- 2x turbinki z tds na 0.7 bara wyszło 309 km 438 nm
-gt35 40 ts od .
- k27 z ursusa wieksza
- k27 z ursusa mała
- aktualnie hybryda k27 z ursusa
-wydech przelotowy 3cale na jednym tłumniku zrobiony z seryjnej puszki


Układ paliwowy / wtryskowy:
-benzyna (brak)
- 100% LPG
-Bloss
-2x BRC AT-90 po 230 km
-dopływ z butli 2x fi6 przy butli trójnik i rurka fi8 do butli

Elektronika / wskaźniki:
zapłon
-kopułka palec beru
-kable ngk
-świece denzo zaklepane na 0.4mm
-cewka MSD Blaster 2
-egt boost cisnienie oleju

Układ chłodzenia:
-od m30

Układ napędowy:
-z początku wał i most seria z m20
-aktualnie cały m30 szpera zaciśnięta (dołożyłem podkładkę 0.5 mm)
Zawieszenie:
-przód ciachniete spreżyny
-tył seria
BODY KIT i wnętrze:
-seria :blink2:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ten kolektor nie przemyślałem :rozczarowany:
Obrazek
Obrazek


po piątnik :śmiech:
Obrazek
Obrazek

ostatnio troche rzezbiłem w garażu :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
po tych modach walczyłem żeby lpg zaczęło współpracować, nie raz szlak trafiał :devill2: jak nauczyłem sie co i jak polecieliśmy na zlot po paru przejazdach chiałem wiecej :clap: nawet udało sie puchar przywieść do domu :pasuje:
https://www.youtube.com/watch?v=NQFdpWXWNtQ" onclick="window.open(this.href);return false;
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: atom1 »

o kurde takiego twinturbo rzezby to nawet ja bym nie zrobil choc jestem w tym niezly :D, fajnie ze blos ogarnia temat, nie sadzilem ze ma taka wydajnosc
Zycio lpg
User
Posty: 37
Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:27
Imię: Marcin
lokalizacja: Staniewo

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: Zycio lpg »

ja to tak zawsze kombinuje :clap: a bloss też nie myślałem ze tyle ogarnie próbowałem 1 bar ale coś nie lubi :śmiech: myślałem kolektor ssący przerobić i 2x bloss zapodać jutro postaram sie wrzucić więcej zdjęć
caserwis
Turbo-Team
Posty: 670
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: caserwis »

Aleś te kolektory zglutał a kolanka od umywalki to już naprawde wyższy poziom druciarstwa :heh: .
+1 za palenie laczków
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: atom1 »

dziwne ze to chce latac na tym blosie i to na takim jednymm parowniku :-))) ale fajnie bo cieszy i robi niejednego nowego grata
Zycio lpg
User
Posty: 37
Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:27
Imię: Marcin
lokalizacja: Staniewo

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: Zycio lpg »

jest na dwóch parownikach 2x230 km zapas jest :rolleyes2: ludzie z początku mówili ze to nie ma szans działać hmm a ja dalej kombinowałem jak zdecydowałem sie na hamownie to był szok :eee:
IskraKrK
User
Posty: 81
Rejestracja: 4 sie 2014, o 01:16
Imię: Michał
lokalizacja: Kraków

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: IskraKrK »

a masz moze fotorelacje jak zamontowales Intercooler??
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: makii »

dla mnie ten blos to mistrzostwo, nie spodziewałem się, że coś takiego da się zrobić i przejeździ chociaż dwa tygodnie :ok:
projekt za 2000 pl i kto mówi że się nie da ?????
Zycio lpg
User
Posty: 37
Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:27
Imię: Marcin
lokalizacja: Staniewo

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: Zycio lpg »

IskraKrK pisze:a masz moze fotorelacje jak zamontowales Intercooler??
nie mam nic konkretnego leże chory ja wyzdrowieje mogę porobić fotki
Zycio lpg
User
Posty: 37
Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:27
Imię: Marcin
lokalizacja: Staniewo

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: Zycio lpg »

makii pisze:dla mnie ten blos to mistrzostwo, nie spodziewałem się, że coś takiego da się zrobić i przejeździ chociaż dwa tygodnie :ok:
projekt za 2000 pl i kto mówi że się nie da ?????
z początku próbowałem na zwykłym mikserze i cieszko było to wyregulować jak kupiłem blossa to orazy było można regulować i z początku miałem tylko jedną rurke zasilajacą fi6 :blink2:
Zycio lpg
User
Posty: 37
Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:27
Imię: Marcin
lokalizacja: Staniewo

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: Zycio lpg »

po jakimś czasie zaczęłem dalej modzić kolektor który mie denerwował, ulepiłem taki
Obrazek
turbinka poszła wyżej nie wiem czemu odrazu tak nie zrobiłem :frusty:
Obrazek
w tym samym czasie wpadła belka od m30 i most ze szperą
Obrazek
po tych modach po jakimś czasie był organizowany w mojej okolicy dyno dey, wyszło tak
Obrazek
https://www.facebook.com/maslaczysko/vi ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
w miedzy czasie kupiłem turbinke gt35 40 uparłem sie na nia ale po testach byłem zły na siebie :kwasny:
Obrazek
po około 2 miesiacach zaczełem znowu modzi wyleciały turbinki i trzeba było kombinowac nastepny kolektor
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

w tym samym czasie wpadło nowe sprzegło które po roku szlak trafił :devill2: wysprzeglik sie polał i symeryg z wału troche puszczał, od tłuściłem ale nie działa i teraz zrobiłem mały otwór w dzwonie w razie w
Obrazek
piotek godzina 01,00 zagadała wygrzałem bandaż i ognia wiedziałem ze to wstanie później niż te dwie małe suszarki ale ze nie az tak późno :down: i egt ponad 900, w sobote rano był dyno dey poleciałem zatankowałem innego gazu pobawiłem sie dawką i egt nie przekraczało juz 900 ale byłem zmeczony i zły i nie hamowałem bo nie chciała jechać :eee:
jak zaczełem sie oswajać z tą turbinką to poleciałem na zlot
za 6 przejazdem pek krzyżak w wale napędowym :down: (zakładałem nowy i jakiś badziew sie trafił) pewnie by nie pek ale strzeliłem ze sprzegła przy 6 tys. obr. bo inaczej nie szło ruszyć. Żeby wrócić do domu musiałem jakoś wyjąć wał (ja pod bmka a chłopaki klucze podaja :heh: ) i na lince do domu :kwasny:
Obrazek
Obrazek
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: makii »

1. Masz w tym samochodzie przepływomierz ?

2. AFR było mierzone ?

3. Wykres jest z tych 2 turbina z TDS-A ?

Pytam bo mocno ci kibicuje, sam raczej robię rzeźbę bo nie mam worka pieniędzy na moje hobby, a i nie robię tego, aby wygrywa zawody, a jeżdżę samochodami po mieście. \

Co do blosa żeby trochę zwiększyć jego wydajność możesz rozpiłować gwizdek i może coś więcej wtedy dmuchniesz
Zycio lpg
User
Posty: 37
Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:27
Imię: Marcin
lokalizacja: Staniewo

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: Zycio lpg »

makii pisze:1. Masz w tym samochodzie przepływomierz ?

2. AFR było mierzone ?

3. Wykres jest z tych 2 turbina z TDS-A ?

Pytam bo mocno ci kibicuje, sam raczej robię rzeźbę bo nie mam worka pieniędzy na moje hobby, a i nie robię tego, aby wygrywa zawody, a jeżdżę samochodami po mieście. \

Co do blosa żeby trochę zwiększyć jego wydajność możesz rozpiłować gwizdek i może coś więcej wtedy dmuchniesz
Nie mam przepływki

AFR nie mierzyłem patrze tylko na EGT

Tak wykres jest na tych turbinkach z tds wiecej nie chciały przyjmować bo z tego wszystkiego nie pomierzyłem wirników i jedna była mniejsza :frusty:
Z tym workiem pieniedzy to ja tak samo ale ja bym miał to bym chciał spróbować ile da sie z lpg wycisnąć
Z blossem bende musiał spróbować ale myślę ze tylko u góry ?

Dużym problemem jest brak odcięcia , i tu moje pytanie czy ktoś by miał jakiś pomysł jak je zrobić ? Z góry dzięki za odp.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: Blacha »

Piszesz że pojedyńcza turbina ci później wstaje niż dwie z tds-a... to znaczy ile później? Przy jakich obrotach?

Kibicuje projektom robionym w garażach, samemu z dużą dozą inwencji własnej ale ten dolot z rur kanalizacyjnych :blink2:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW e34 TURBO LPG PCV

Post autor: elmo0104 »

Jedynym wyjściem z odcinką jest odcięcie zapłonu przy takim gazie. Musisz dorobić jakiś diwajs aby powyżej jakichś obrotów odcinał zapłon albo sygnał z czujnika wału(będą błędy z tym związane w sterowniku)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ