XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
- radko1337
- User
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
- Imię: Radek
- lokalizacja: Sandomierz
XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Siemanko, jestem tu nowy i chciałbym wam przedstawić mój projekt jakim jest bmw e46 m50b28 Turbo
Bazą na ten sezon jest e46 coupe kupiona już po swapie na m54b25 Ori 318i
Auto kupione bez większych rarytasów, poprzedni właściciel je doposażył w multi kierownicę, skórę itp, po Vinie widać że z rarytasów była tylko przednia szyba.
Jest to mój drugi projekt, pierwszym było e36 m50 turbo na którym zdobyłem sporo doświadczenia po sprzedaży przyszedł czas na e46.
Auto w trakcie budowy, więc zapraszam do śledzenia.
Set up na rok 2019
Motorownia:
- M50b28nv
- wał korbowy m52b28
- tłoki n54 335i (pasowanie 7 setek) dost. pod korby i zawory m50nv
- korbowody m50b25nv
- pompa oleju m52
- panewki główne i korbowodowe glyco
- rozwiert bloku i głowicy pod szpilki m12 dokręcone na 120Nm
- nowy rozrząd
- zawory wydechowe wymienione
- zawory ssące/wydech dotarte
- uszczelniacze zaworowe
- nowa pompa wody
- komplet uszczelek
- olej Valvoline 10w60
Turbosprężarka jakia zagości pod klapą to GTX35.83ar na podwójnej kulce, chłodzenie woda
- Wastegate chińczyk 60mm
- Kolektor po namyśleniach zdecydowałem się na kupno 6w1 turboworks, wygląda solidnie, zobaczymy jak się spisze
- Blow off replika HKS
- Filtr stożkowy simota
- IC FMIC
- Wydech 3" plus końcowy prawdopodobnie turboworks look m3
Układ chłodzenia:
- Chłodnica custom
- wentylator spal
Układ napędowy:
- Wahacze sanki itp od wersji 330i wszystko na żółtych poliuretanach
wszystko zostało wypiaskowane pomalowane farbą reaktywną do płotów oraz metalikiem.
- Wał 330i
- Skrzynia ZF od m54
- Półosie 330d
- Sprzęgło, dwutarcz .
Plus wspawane wzmocnienie w podłogę co by mnie tylne koła nie wyprzedziły
Elektronika sterująca:
- Emu classic
- Sonda szerokopasmowa
- termopara
- DBW
- Elektryczna przepustnica m54
Układ hamulcowy:
- Przód 330d e46
- tył adaptery swagier customs na zacisk 330i
- tył zaciski 330i
Na dzień dzisiejszy to wszystko, poniżej przesyłam kilka fotek z tego co udało się zrobić
W przyszłym tygodniu m54 z e46 wyląduje na palecie a jego miejsce zajmie m50
Zdjęcie zaraz po kupnie.
Tłoki n54 po przeróbce pod korby oraz zawory m50nv
Nowe uszczelniacze
Docieranie zaworów
GTX3586ar
Kolektor Turboworks
finalny look
Na bieżąco będzie aktualizowany temat, stay tune
Bazą na ten sezon jest e46 coupe kupiona już po swapie na m54b25 Ori 318i
Auto kupione bez większych rarytasów, poprzedni właściciel je doposażył w multi kierownicę, skórę itp, po Vinie widać że z rarytasów była tylko przednia szyba.
Jest to mój drugi projekt, pierwszym było e36 m50 turbo na którym zdobyłem sporo doświadczenia po sprzedaży przyszedł czas na e46.
Auto w trakcie budowy, więc zapraszam do śledzenia.
Set up na rok 2019
Motorownia:
- M50b28nv
- wał korbowy m52b28
- tłoki n54 335i (pasowanie 7 setek) dost. pod korby i zawory m50nv
- korbowody m50b25nv
- pompa oleju m52
- panewki główne i korbowodowe glyco
- rozwiert bloku i głowicy pod szpilki m12 dokręcone na 120Nm
- nowy rozrząd
- zawory wydechowe wymienione
- zawory ssące/wydech dotarte
- uszczelniacze zaworowe
- nowa pompa wody
- komplet uszczelek
- olej Valvoline 10w60
Turbosprężarka jakia zagości pod klapą to GTX35.83ar na podwójnej kulce, chłodzenie woda
- Wastegate chińczyk 60mm
- Kolektor po namyśleniach zdecydowałem się na kupno 6w1 turboworks, wygląda solidnie, zobaczymy jak się spisze
- Blow off replika HKS
- Filtr stożkowy simota
- IC FMIC
- Wydech 3" plus końcowy prawdopodobnie turboworks look m3
Układ chłodzenia:
- Chłodnica custom
- wentylator spal
Układ napędowy:
- Wahacze sanki itp od wersji 330i wszystko na żółtych poliuretanach
wszystko zostało wypiaskowane pomalowane farbą reaktywną do płotów oraz metalikiem.
- Wał 330i
- Skrzynia ZF od m54
- Półosie 330d
- Sprzęgło, dwutarcz .
Plus wspawane wzmocnienie w podłogę co by mnie tylne koła nie wyprzedziły
Elektronika sterująca:
- Emu classic
- Sonda szerokopasmowa
- termopara
- DBW
- Elektryczna przepustnica m54
Układ hamulcowy:
- Przód 330d e46
- tył adaptery swagier customs na zacisk 330i
- tył zaciski 330i
Na dzień dzisiejszy to wszystko, poniżej przesyłam kilka fotek z tego co udało się zrobić
W przyszłym tygodniu m54 z e46 wyląduje na palecie a jego miejsce zajmie m50
Zdjęcie zaraz po kupnie.
Tłoki n54 po przeróbce pod korby oraz zawory m50nv
Nowe uszczelniacze
Docieranie zaworów
GTX3586ar
Kolektor Turboworks
finalny look
Na bieżąco będzie aktualizowany temat, stay tune
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Bardzo ładnie.
Ciekawe jak się spisze kolektor- jest to górny montaż tak?
Ja jestem zdecydowany na FTWL średni montaż. Do daily wystarczy.
Ciekawe jak się spisze kolektor- jest to górny montaż tak?
Ja jestem zdecydowany na FTWL średni montaż. Do daily wystarczy.
- radko1337
- User
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
- Imię: Radek
- lokalizacja: Sandomierz
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Tak na górny montaż. Dużym plusem jest to że nie ma dużo spawów, jedynie miałbym "ale" co do flanszy ale leży mi gdzieś z czarnej stali w rezerwie w razie w
- whatdefak
- User
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
- Imię: Damian
- lokalizacja: podkarpacie
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
fajny projekt kibicuje, w jakie moce celujesz? jak tłoki n54 to chyba będzie sporo dmuchane
kolektor wydaje sie spoko, ciekawe jak w praktyce czy nie spęka, gdzie go zamawiałeś? znalazłem podobny ale bez wyjścia wg za 799pln turboworksa
kolektor wydaje sie spoko, ciekawe jak w praktyce czy nie spęka, gdzie go zamawiałeś? znalazłem podobny ale bez wyjścia wg za 799pln turboworksa
- radko1337
- User
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
- Imię: Radek
- lokalizacja: Sandomierz
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Myślę że na początek moc w granicach 500-550km, później jest plan na ostre wałki i e85 .
Co do kolektora to kupiłem go w Mtuning
Planuje przed założeniem trochę go wygrzać możliwe że to zapobiegnie pękaniu.
Co do kolektora to kupiłem go w Mtuning
Planuje przed założeniem trochę go wygrzać możliwe że to zapobiegnie pękaniu.
- nfs
- User
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 gru 2011, o 22:27
- Imię: Grzegorz
- lokalizacja: Pruszków
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
radko1337 pisze:później jest plan na ostre wałki i e85 .
Jakie wałki planujesz wstawić? Mniejsze współotwarcie?
- radko1337
- User
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
- Imię: Radek
- lokalizacja: Sandomierz
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Mała aktualizacja, motor skręcony w całość i co najważniejsze odpalił! więc lecimy dalej z tematem, na weekendzie myślę że już zawieszenie 318i ustąpi miejsca 330
oraz chciałbym pomalować komorę silnika, przesyłam wam filmik z pierwszego odpału.
Pierwszy odpał: https://www.youtube.com/watch?v=d7KGR39 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz chciałbym pomalować komorę silnika, przesyłam wam filmik z pierwszego odpału.
Pierwszy odpał: https://www.youtube.com/watch?v=d7KGR39 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
tloki z n54 sa kute? jaki wymiar maja?
- radko1337
- User
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
- Imię: Radek
- lokalizacja: Sandomierz
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Co do tłoków n54 słyszałem teorię że niektóre są odlewem a drugie kute, wymiar mają 84mm.
dużo jest przykładów że dużo potrafią podnieść, widać też że są solidne i trzeba pamiętać że są stosowane ori w silniku doładowanym
co już o czymś świadczy
dużo jest przykładów że dużo potrafią podnieść, widać też że są solidne i trzeba pamiętać że są stosowane ori w silniku doładowanym
co już o czymś świadczy
- JONDEK
- User
- Posty: 189
- Rejestracja: 9 wrz 2018, o 08:35
- Imię: Kacper
- lokalizacja: Chojnice
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Jakaś duża pierdologia żeby te podcięcia pod zawory zrobic czy jakiś pierwszy lepszy z frezarka ogarnie?
Kurna szkoda ze nie robiłem u siebie tych tłoków miałem ładny blok nic nie wytarty a na Tlokiz M44b robiłem rozwiert
Kurna szkoda ze nie robiłem u siebie tych tłoków miałem ładny blok nic nie wytarty a na Tlokiz M44b robiłem rozwiert
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Trzeba było blok kupić śmietnik, szkoda ładnego marnować.
Żeby zrobić to dobrze to trzeba ogarniętego gościa.
Żeby zrobić to dobrze to trzeba ogarniętego gościa.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- radko1337
- User
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
- Imię: Radek
- lokalizacja: Sandomierz
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Tłoki z Is-a 500hp powinny wytrzymać a taka moc w e30 będzie już dobrze grzać
- radko1337
- User
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
- Imię: Radek
- lokalizacja: Sandomierz
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Aktualizacja
Dwa tygodnie dosyć intensywne pod względem prac przy aucie, wspawane wzmocnienia w podłogę, wymienione tylne zawieszenie na 330i,
pomalowana komora silnika, nowe przewody hamulcowe oraz pierwsze przymiarki całego układu turbo
Idzie nawet sprawnie myślę że do końca miesiąca pojawią się już jakieś filmiki jak sprzęt podaje
Podrzucam kilka fotek z wykonanych prac:
Dwa tygodnie dosyć intensywne pod względem prac przy aucie, wspawane wzmocnienia w podłogę, wymienione tylne zawieszenie na 330i,
pomalowana komora silnika, nowe przewody hamulcowe oraz pierwsze przymiarki całego układu turbo
Idzie nawet sprawnie myślę że do końca miesiąca pojawią się już jakieś filmiki jak sprzęt podaje
Podrzucam kilka fotek z wykonanych prac:
- radko1337
- User
- Posty: 20
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
- Imię: Radek
- lokalizacja: Sandomierz
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
UP!
Dużo się działo przez ostatni czas dlatego trochę ucichł temat. BMW poskładane z wieloma niespodziankami ale jest już wystrojone,
układ paliwowy - wleciał swirpot co by na zakrętach nie zabrakło paliwa,
miałem lekki problem z doborem łap silnika (od pasażera m54, od kierowcy custom z ceownika).
Ostatnio goniłem bardzo z pracami przy aucie ponieważ miałem ciśnienie żeby wystartować na rozpoczęciu sezonu w Biłgoraju, strojenie 5 dni przed imprezą jednak tyle wynikło bolączek wieku dziecięcego że stwierdziłem że odpuszczam.
Zmiana co do mózgu silnika, miało być EMU, na razie jest DET podkreślam na razie
Wynik po strojeniu to : 1.35 bar - 450hp i dosyć spory Nm bo aż 646Nm.
Nie ukrywam że czuje lekki niedosyt mocy bo celowałem w 500-550hp, szklanki troszkę grają, może to na nich jest spadek mocy, a podczas całego składania nie przykuwałem do nich zbytnio uwagi to teraz będę miał co robić, myślę że jednak na 1.5-1.6 bara coś pod 500 podejdzie.
Ogólnie fajnie się autko odpycha, na oponie 245 40 17 na trójce dobrze majta tyłem jednak te 500 hp lepiej brzmi
W najbliższych dniach robię pod maską clean look, muszę zlokalizować wyciek oleju bo troszkę się miska sączy z jednej strony, uszczelka turbo spalinowa widzę że też już dokonała żywota, ogólnie pierdoły ale też wymagają pracy.
Mam problem z wentylatorem elektrycznym, mam jeden Spala drugi Ori z e46 2.5 Spal myślałem że będzie lepiej dmuchał, jednak ten z e46 robi mega przeciąg, jednak pobór prądu też jest duży i nie byłoby to dla mnie problemem ale sprawia to że DET ma zakłócenia, piszcie jak u was jest podpięty układ pod wentylator z chęcią bym podpatrzył
Poniżej kilka fotek z ostatnich tygodni, mam ich dużo więcej kiedyś na spokojnie wrzucę
Wrzucam linki bo jest jakiś problem żeby je bezpośrednio tutaj wyświetlało.
https://images90.fotosik.pl/175/6f7bb8eb228118d1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images89.fotosik.pl/175/5e3e7c357c9fc004.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images90.fotosik.pl/175/6f7bb8eb228118d1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images90.fotosik.pl/175/99579bdaa4f8dcff.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images90.fotosik.pl/175/2183f8df1597a6b3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images90.fotosik.pl/175/d125157e8407dc8e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images92.fotosik.pl/176/812db8646bd71a64.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images89.fotosik.pl/175/9ec83817b91b0610.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images91.fotosik.pl/176/f5ea68a166325c73.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images92.fotosik.pl/176/f4aff2b93b6306a6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Stay tuned
Dużo się działo przez ostatni czas dlatego trochę ucichł temat. BMW poskładane z wieloma niespodziankami ale jest już wystrojone,
układ paliwowy - wleciał swirpot co by na zakrętach nie zabrakło paliwa,
miałem lekki problem z doborem łap silnika (od pasażera m54, od kierowcy custom z ceownika).
Ostatnio goniłem bardzo z pracami przy aucie ponieważ miałem ciśnienie żeby wystartować na rozpoczęciu sezonu w Biłgoraju, strojenie 5 dni przed imprezą jednak tyle wynikło bolączek wieku dziecięcego że stwierdziłem że odpuszczam.
Zmiana co do mózgu silnika, miało być EMU, na razie jest DET podkreślam na razie
Wynik po strojeniu to : 1.35 bar - 450hp i dosyć spory Nm bo aż 646Nm.
Nie ukrywam że czuje lekki niedosyt mocy bo celowałem w 500-550hp, szklanki troszkę grają, może to na nich jest spadek mocy, a podczas całego składania nie przykuwałem do nich zbytnio uwagi to teraz będę miał co robić, myślę że jednak na 1.5-1.6 bara coś pod 500 podejdzie.
Ogólnie fajnie się autko odpycha, na oponie 245 40 17 na trójce dobrze majta tyłem jednak te 500 hp lepiej brzmi
W najbliższych dniach robię pod maską clean look, muszę zlokalizować wyciek oleju bo troszkę się miska sączy z jednej strony, uszczelka turbo spalinowa widzę że też już dokonała żywota, ogólnie pierdoły ale też wymagają pracy.
Mam problem z wentylatorem elektrycznym, mam jeden Spala drugi Ori z e46 2.5 Spal myślałem że będzie lepiej dmuchał, jednak ten z e46 robi mega przeciąg, jednak pobór prądu też jest duży i nie byłoby to dla mnie problemem ale sprawia to że DET ma zakłócenia, piszcie jak u was jest podpięty układ pod wentylator z chęcią bym podpatrzył
Poniżej kilka fotek z ostatnich tygodni, mam ich dużo więcej kiedyś na spokojnie wrzucę
Wrzucam linki bo jest jakiś problem żeby je bezpośrednio tutaj wyświetlało.
https://images90.fotosik.pl/175/6f7bb8eb228118d1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images89.fotosik.pl/175/5e3e7c357c9fc004.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images90.fotosik.pl/175/6f7bb8eb228118d1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images90.fotosik.pl/175/99579bdaa4f8dcff.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images90.fotosik.pl/175/2183f8df1597a6b3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images90.fotosik.pl/175/d125157e8407dc8e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images92.fotosik.pl/176/812db8646bd71a64.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images89.fotosik.pl/175/9ec83817b91b0610.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images91.fotosik.pl/176/f5ea68a166325c73.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://images92.fotosik.pl/176/f4aff2b93b6306a6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Stay tuned
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 sie 2018, o 11:26
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Kraków
Re: XX BMW e46 m50b28 turbo gtx35 n54 EMU Street/Drift
Mega robota, jak budujesz silnik sam od podstaw to przynajmniej wiesz co masz też chciałbym w przyszłości zbudować właśnie stroker na m50b28, mógłbyś opisać jak podłączyłeś swirl pot bo też mnie to czeka? Pozdro!