E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
mlis38
User
Posty: 17
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 11:26
Imię: Maciej
lokalizacja: Nowy Sacz

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: mlis38 »

Bo fabryczna uszczelka też czymś posmarowana jest. Ja uszczelki przed loctite bardzo mocno myłem ekstrakcyjną i dopiero loctite.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: k64 »

Jack95 pisze:
Kusy6 pisze:
Jack95 pisze:Jutro wszystko pomierzę i zobaczymy jak to wygląda, puki co przelecę gwintownikiem blok i śruby, zamówiłem uszczelkę 2.05 erlinga i skręcę to wszystko. Teraz pytanie czy składać na loctite 3020 czy na sucho ? I jak dokręcić na seryjny moment + kąt czy dowalić na 100nm w kilku etapach?
Jeśli M11/M12 to tak jak zaleca producent szpilek, jeśli ori szpilki no to tak jak seria skręcasz. 3020 nie zaszkodzi, ja dawałem
Z 3020 zaciekawiło mnie to że bie było problemu ze zdjęciem głowicy cały klej został na uszczelce pomimo tego że wszystko było dokładnie odtłuszczone :blink2:
bo 3020 to gowno :)
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: deejeys »

To czemu to sprzedajesz? :)
Awatar użytkownika
radko1337
User
Posty: 20
Rejestracja: 5 cze 2017, o 10:47
Imię: Radek
lokalizacja: Sandomierz

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: radko1337 »

Mój pierwszy projekt M50b25v był na kanapce gdzie tylko głowica była planowana a blok nie ruszany, jeździłem rok tym autem w amatorskim drifcie, boost 1,4 bara a czasami jak nie zauważyłem to i 1,5 ładowało,
szpilki oem skręcone na 95Nm jakimś gównianym kluczem i z tego co wiem samochód przeżył nowego właściciela i z tego co wiem auto przeszło do kolejnego właściciela który też upala tym samym setupem.
Poprzednie moje e46 (temat na forum z tłokami n54) też śmiga a było odprężone tłokami i uszczelką reinza 1.75 tylko tu już zastosowałem szpilki m12 i auto do tej pory śmiga poza tym dużo można znaleźć projektów co nie mają oringowanego bloku i nic się nie dzieje im złego.
Mogę Ci doradzić żebyś zaopatrzył się w odpowiedni klucz, i zmienił gościa od planowania, co do kwestii strojenia myślę że to też ma bardzo duże znaczenie.

ps. złożyłem teraz set na tłokach n54, ori uszczelce reinza 1.75 i szpilkach ARP, koło lipca zobaczymy co to zniesie..
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Kusy6 »

deejeys pisze:To czemu to sprzedajesz? :)
Bo popyt jest ;)
Więc co zamiast tego?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: k64 »

Kusy6 pisze:
deejeys pisze:To czemu to sprzedajesz? :)
Bo popyt jest ;)
Więc co zamiast tego?
nie, loctite jest do innych zastosowan.

Nie zamiast tylko po co ;) DLa uszczelek typu reinz org oem nie stosuje sie takich dodatkow. Myslicie czemu uszczelka athena kapie ludzią z kanalu olejewego :) wlasnie przez loctita ktory robi sie szklisty i uszczelka twardnieje , nie uszczelnia , nie przylepia sie do glowicy (do bloku troche tak). tym samym kanal glowny olejowy blok/glowa jest nie uszczelniony i kupa.

Loctite jest ok do innych zastosowan.

do kompozytow bez silikonu na swojej powierzchni dajemy

cooper spray
http://..pl/permatex-coop ... p-676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Kusy6 »

. pisze:
Kusy6 pisze:
deejeys pisze:To czemu to sprzedajesz? :)
Bo popyt jest ;)
Więc co zamiast tego?
nie, loctite jest do innych zastosowan.

Nie zamiast tylko po co ;) DLa uszczelek typu reinz org oem nie stosuje sie takich dodatkow. Myslicie czemu uszczelka athena kapie ludzią z kanalu olejewego :) wlasnie przez loctita ktory robi sie szklisty i uszczelka twardnieje , nie uszczelnia , nie przylepia sie do glowicy (do bloku troche tak). tym samym kanal glowny olejowy blok/glowa jest nie uszczelniony i kupa.

Loctite jest ok do innych zastosowan.

do kompozytow bez silikonu na swojej powierzchni dajemy

cooper spray
http://performance../permatex-cooper-sp ... p-676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A na stronie w opisie jednak masz że do uszczelek pod głowicę:

"Loctite 3020

Szczególnie zalecany przy montażu uszczelek pod głowicę, gdzie dzięki wypełnieniu mikronierówności uszczelki, bloku i głowicy, znacznie zwiększa jej wytrzymałość na „wydmuchanie”.

Wymagany przy systemach typu: PIRAMIDS - oringowanie bloku itd.


Klej, uszczelniacz do utrzymywania w miejscu uszczelki podczas montażu.

Może być zastosowany do uszczelek gumowych, korkowych, papierowych i metalowych.

Preparat stosowany w Motosporcie.
Poprawia żywotność uszczelek i ich montaż.
Dodatkowo uszczelnia nierówności w uszczelkach i powierzchniach głowicy/bloku silnika."


Link mi nie działa ale znalazłem:
http://..pl/permatex-coop ... p-676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gadziuWLKP
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: gadziuWLKP »

Kusy6 pisze:
. pisze:
Kusy6 pisze:
deejeys pisze:To czemu to sprzedajesz? :)
Bo popyt jest ;)
Więc co zamiast tego?
nie, loctite jest do innych zastosowan.

Nie zamiast tylko po co ;) DLa uszczelek typu reinz org oem nie stosuje sie takich dodatkow. Myslicie czemu uszczelka athena kapie ludzią z kanalu olejewego :) wlasnie przez loctita ktory robi sie szklisty i uszczelka twardnieje , nie uszczelnia , nie przylepia sie do glowicy (do bloku troche tak). tym samym kanal glowny olejowy blok/glowa jest nie uszczelniony i kupa.

Loctite jest ok do innych zastosowan.

do kompozytow bez silikonu na swojej powierzchni dajemy

cooper spray
http://performance../permatex-cooper-sp ... p-676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A na stronie w opisie jednak masz że do uszczelek pod głowicę:

"Loctite 3020

Szczególnie zalecany przy montażu uszczelek pod głowicę, gdzie dzięki wypełnieniu mikronierówności uszczelki, bloku i głowicy, znacznie zwiększa jej wytrzymałość na „wydmuchanie”.

Wymagany przy systemach typu: PIRAMIDS - oringowanie bloku itd.


Klej, uszczelniacz do utrzymywania w miejscu uszczelki podczas montażu.

Może być zastosowany do uszczelek gumowych, korkowych, papierowych i metalowych.

Preparat stosowany w Motosporcie.
Poprawia żywotność uszczelek i ich montaż.
Dodatkowo uszczelnia nierówności w uszczelkach i powierzchniach głowicy/bloku silnika."


Link mi nie działa ale znalazłem:
http://performance../permatex-cooper-sp ... p-676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Trafione w punkt. Czysty marketing.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Grzesi(E30)k »

Tego permatexa mialem odgórny nakaz stosowac do stalowych uszczelek pod glowce w jednogarowych silnikach które byly czesto przegrzewane. Ponoć zwiekszalo to ich zywotnosc ale za krótko pracowalem zeby którys zdazyl wrocic po naprawie
-chałturnik-
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: k64 »

Kusy6 pisze:
. pisze:
Kusy6 pisze:
deejeys pisze:To czemu to sprzedajesz? :)
Bo popyt jest ;)
Więc co zamiast tego?
nie, loctite jest do innych zastosowan.

Nie zamiast tylko po co ;) DLa uszczelek typu reinz org oem nie stosuje sie takich dodatkow. Myslicie czemu uszczelka athena kapie ludzią z kanalu olejewego :) wlasnie przez loctita ktory robi sie szklisty i uszczelka twardnieje , nie uszczelnia , nie przylepia sie do glowicy (do bloku troche tak). tym samym kanal glowny olejowy blok/glowa jest nie uszczelniony i kupa.

Loctite jest ok do innych zastosowan.

do kompozytow bez silikonu na swojej powierzchni dajemy

cooper spray
http://performance../permatex-cooper-sp ... p-676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A na stronie w opisie jednak masz że do uszczelek pod głowicę:

"Loctite 3020

Szczególnie zalecany przy montażu uszczelek pod głowicę, gdzie dzięki wypełnieniu mikronierówności uszczelki, bloku i głowicy, znacznie zwiększa jej wytrzymałość na „wydmuchanie”.

Wymagany przy systemach typu: PIRAMIDS - oringowanie bloku itd.


Klej, uszczelniacz do utrzymywania w miejscu uszczelki podczas montażu.

Może być zastosowany do uszczelek gumowych, korkowych, papierowych i metalowych.

Preparat stosowany w Motosporcie.
Poprawia żywotność uszczelek i ich montaż.
Dodatkowo uszczelnia nierówności w uszczelkach i powierzchniach głowicy/bloku silnika."


Link mi nie działa ale znalazłem:
http://performance../permatex-cooper-sp ... p-676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
klinet ma prawo wyboru , wielu stosuje loctite i sobie chwali ale nie wglebiali sie w temat .

permatex:


Zawiera sproszkowaną miedź, która poprawia odprowadzenie gorąca i eliminuje wypalenia miejscowe
Plastyczna i lepka formuła pozwala na precyzyjne ułożenie uszczelki

Pracuje w temperaturze od -45 do 260ºC

Permatex Cooper Spra A-Gakets



Wysoka odporność chemiczna na płyny eksploatacyjne również benzynę

Wypełnia i doszczelnia niedoskonałości powierzchni

TYPOWE ZASTOSOWANIA: uszczelki pod głowicę, uszczelki kolektorów wydechowych, kołnierze montażowe urządzenia ładującego, turbo, uszczelki pod gaźnikiem.
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: corey »

. pisze:
Kusy6 pisze:
. pisze:
Kusy6 pisze:
deejeys pisze:To czemu to sprzedajesz? :)
Bo popyt jest ;)
Więc co zamiast tego?
nie, loctite jest do innych zastosowan.

Nie zamiast tylko po co ;) DLa uszczelek typu reinz org oem nie stosuje sie takich dodatkow. Myslicie czemu uszczelka athena kapie ludzią z kanalu olejewego :) wlasnie przez loctita ktory robi sie szklisty i uszczelka twardnieje , nie uszczelnia , nie przylepia sie do glowicy (do bloku troche tak). tym samym kanal glowny olejowy blok/glowa jest nie uszczelniony i kupa.

Loctite jest ok do innych zastosowan.

do kompozytow bez silikonu na swojej powierzchni dajemy

cooper spray
http://performance../permatex-cooper-sp ... p-676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A na stronie w opisie jednak masz że do uszczelek pod głowicę:

"Loctite 3020

Szczególnie zalecany przy montażu uszczelek pod głowicę, gdzie dzięki wypełnieniu mikronierówności uszczelki, bloku i głowicy, znacznie zwiększa jej wytrzymałość na „wydmuchanie”.

Wymagany przy systemach typu: PIRAMIDS - oringowanie bloku itd.


Klej, uszczelniacz do utrzymywania w miejscu uszczelki podczas montażu.

Może być zastosowany do uszczelek gumowych, korkowych, papierowych i metalowych.

Preparat stosowany w Motosporcie.
Poprawia żywotność uszczelek i ich montaż.
Dodatkowo uszczelnia nierówności w uszczelkach i powierzchniach głowicy/bloku silnika."


Link mi nie działa ale znalazłem:
http://performance../permatex-cooper-sp ... p-676.html" onclick="window.open(this.href);return false;
klinet ma prawo wyboru , wielu stosuje loctite i sobie chwali ale nie wglebiali sie w temat .

permatex:


Zawiera sproszkowaną miedź, która poprawia odprowadzenie gorąca i eliminuje wypalenia miejscowe
Plastyczna i lepka formuła pozwala na precyzyjne ułożenie uszczelki

Pracuje w temperaturze od -45 do 260ºC

Permatex Cooper Spra A-Gakets



Wysoka odporność chemiczna na płyny eksploatacyjne również benzynę

Wypełnia i doszczelnia niedoskonałości powierzchni

TYPOWE ZASTOSOWANIA: uszczelki pod głowicę, uszczelki kolektorów wydechowych, kołnierze montażowe urządzenia ładującego, turbo, uszczelki pod gaźnikiem.
poczytaj sobie co sie dzieje gdy aluminium i miedz zetknie sie ze soba.

podpowiedz: slyszales kiedys przypadki jak ktos zastosowal smar miedziany do aluminiowych zaciskow?
mlis38
User
Posty: 17
Rejestracja: 9 kwie 2017, o 11:26
Imię: Maciej
lokalizacja: Nowy Sacz

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: mlis38 »

A co u autora tematu??
Jakieś nowosci? Udało sie cos ustalic??
Awatar użytkownika
whatdefak
User
Posty: 181
Rejestracja: 26 gru 2015, o 04:01
Imię: Damian
lokalizacja: podkarpacie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: whatdefak »

co do debaty nt. psikania sproszkowaną miedzią (nie smarem miedzianym) pod uszczelki pod głowice to odsyłam tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=0ZWjGRV8HqY" onclick="window.open(this.href);return false;
polecam włączyć napisy/przetłumaczyć, różne praktyki są w tym temacie i myślę że obie mają prawo działania, ale która opcja jest lepsza? to już trzeba sobie samemu zadać pytanie

co do tematu to czekamy na informacje jak tam złozony ponownie piec bez loctite 3020 będzie sluzyl, co prawda 13 bar to dość sporo - na pewno dobrze obliczyłeś CR ? :heh: :heh:
Jack95
User
Posty: 81
Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
Imię: Jacek
lokalizacja: Opolskie

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: Jack95 »

Na pewno obliczone dobrze , kilka razy sprawdzałem. Muszę zorganizować inny manometr i sprawdzić dla porównania.
Wrzuciłem uszczelkę reinza , zrobiłem koło 150km bez ładowania powyżej 0.5 bara i był plan dociągnąć głowicę po tym czasie, podniosłem boosta na 1 bar i wyj****** znowu, typowo uszczelkę wypchnęło przy kanale wodnym na 6 cylindrze tym razem z drugiej strony...
Po sekcji zwłok uszczelki zdziwiło mnie to że cała była powleczona sporą warstwą śliskiego sylikonu na całej powierzchni włącznie z okuciami?! Zamówiłem erlinga i tym razem skleje to na permatex , ale przed tym zrobię eksperyment z loctite i permatexem na starej uszczelce. Wypiecuje to kilkanaście godzin w 90° i zobaczę co lepiej klei do alu i żeliwa. Mam jeszcze opcję uszczelki MLS na zamówienie 350 zeta na gotowo i zastanawiam się nad tą opcją
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W

Post autor: corey »

Jack95 pisze:Na pewno obliczone dobrze , kilka razy sprawdzałem. Muszę zorganizować inny manometr i sprawdzić dla porównania.
Wrzuciłem uszczelkę reinza , zrobiłem koło 150km bez ładowania powyżej 0.5 bara i był plan dociągnąć głowicę po tym czasie, podniosłem boosta na 1 bar i wyj****** znowu, typowo uszczelkę wypchnęło przy kanale wodnym na 6 cylindrze tym razem z drugiej strony...
Po sekcji zwłok uszczelki zdziwiło mnie to że cała była powleczona sporą warstwą śliskiego sylikonu na całej powierzchni włącznie z okuciami?! Zamówiłem erlinga i tym razem skleje to na permatex , ale przed tym zrobię eksperyment z loctite i permatexem na starej uszczelce. Wypiecuje to kilkanaście godzin w 90° i zobaczę co lepiej klei do alu i żeliwa. Mam jeszcze opcję uszczelki MLS na zamówienie 350 zeta na gotowo i zastanawiam się nad tą opcją

co to za mls za 350 ? moglbys sie pochwalic?

ten sliski sylikon na calej uszczelce to jaknajbardziej dobra sprawa, on po jakims czasie wysycha. Dlatego nie powinno sie uzywac uszczelek ktore lezaly rozpakowane z foli.

EDIT.

w 2006 r pracowalem w uk w warsztacie ktory zajmowal sie remontami silnikow od 40 lat, widzialem tam powyzerane glowice od cooper spray for gasket . moglem go stosowac tylko od strony zeliwa. uszczelki smarowalo sie tam specyfikiem o nazwie hylomar. w pl widzialem jakas podrobe tego w zoltym opakowaniu.
ODPOWIEDZ